***Maaliskuisten marraskuu***
[color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color]
[color=FF3E96][size=5] MAALISKUISET 2008 [/size][/color]
[color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color] [color=pink][size=7]♥[/size][/color] [color=FF3E96][size=5]♥[/size][/color]
[color=LimeGreen] Tähän pinoon voivat kokoontua kaikki onnekkaat, jotka odottavat sen toivottuakin toivotumman pienokaisen syntyvän maaliskuussa 2008. Jaetaanhan ilot ja surut, yökötykset, kiristykset ja nipistykset sekä lopulta myös syntymän ihmeet! :-) [/color]
[color=FF3E96] ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ ღ [/color]
[color=LimeGreen] NIMIMERKKI: Amodini
LA: 15.03.2008
ASUINPAIKKA: pk-seutu
SYNNYTYSSAIRAALA: Jorvi
IKÄ: 31
ONNISTUNEET HOIDOT: Ei löydy. 3*IUI pistoilla ja kerran myös luget mukana, tuloksena vain negaa. Tämä plussa on siis hoitotauon luomu. [/color]
[color=pink] NIMIMERKKI: kara78
LA: 17.3.2008 (laskurin mukaan. en ole viel käyny neuvolas/lääkäris)
ASUINPAIKKA: vantaa
SAIRAALA: varmaan nkl (toivotaan niin)
MUUT LAPSET: -
IKÄ: 29 [/color]
[color=LimeGreen] NIMIMERKKI: Lene74
LA: 30.3.2008
ASUINPAIKKA: pääkaupunkiseutu
SYNNYTYSSAIRAALA: NKL
MUUT LAPSET: 02/06 poika
IKÄ: 33
ONNISTUNEET HOIDOT: molemmat raskaudet saaneet alkunsa luomusti. Tässä raskaudessa on lugesterontuki. Hoitoja tehtiin vuonna 2005, mutta ne olivat tuloksettomia. Mulla on ollut yhteensä kolme keskenmenoa (11/2003, 1/2004 ja 4/2007). [/color]
[color=pink] NIMIMERKKI: Luna.
LASKETTUAIKA:29.3.2007
ASUINPAIKKA: Fuengirola
SYNNYTYSSAIRAALA: Marbellan sairaala?
IKÄ: 27 vuotta
TÄRPPI: Tuli luomusti 6 vuoden yrittämisen jälkeen! [/color]
[color=LimeGreen] NIMIMERKKI: Simpukka
LA: 5.3.2008
ASUINPAIKKA: Helsinki
SYNNYTYSSAIRAALA: KOS tai NKL
IKÄ:31
ONNISTUNEET HOIDOT: kolmen epäonnistuneen inssin jälkeen tämä tärppi 06/07 IVF ensimmäisestä tuoresiirrosta [/color]
[color=pink] NIMIMERKKI: viivi-patrik
LASKETTU AIKA: 5-6.3.2008 (vaihtelee lääkärin mukaan).
SYNNYTTÄMÄÄN: Nkl
IKÄ: 38
Lapsia nykyisen mieheni kanssa " entisistä elämistä" mutta yhteistä ei vaan kuulunut. Toinen IVF tuotti tuloksen. [/color]
[color=LimeGreen] NIMIMERKKI: Zanzu
LASKETTUAIKA:21.3.2007
SYNNYTYSSAIRAALA: SeKS
IKÄ: 21 vuotta
ONNISTUNEET HOIDOT: Clomifenillä ihmeellinen plussa syntyi! [/color]
[color=FF3E96] LA:t: [/color]
[color=pink] 5.3. Simpukka [/color]
[color=LimeGreen] 5.-6.3. viivi-patrik [/color]
[color=pink] 15.3. Amodini [/color]
[color=LimeGreen] 17.3. kara78 [/color]
[color=pink] 21.3. Zanzu [/color]
[color=LimeGreen] 29.3. Luna [/color]
[color=pink] 30.3. Lene74 [/color]
Kommentit (24)
mä oon valvonu viime yön selän kanssa. heräsin vessaan puol kahen pintaan ja sen jälkeen en pystyny enää nukkumaan, kun selkä oli niin kipee. kävelin sit ympäri kämppää ja yritin venyttää ja hieroo selkää. ei se mitään auttanu, tuli vaan pää kipeex kans :( saatto myös johtua mun ulvomisesta... otin sit parasetamolia ja jatkoin kävelyä. mun mies heräs kans ja nousi ylös ja hiero mun selkää. sit se vielä rakens mulle tyynyistä sellasen tukivuoren, et pystyisin edes jotenkin olla sängyssä. se autto kyl vähän (ehkä myös se lääke), mut en osaa nukkua istualleen.
aamulla soitin sit työterveyslääkäriin, mut en kuulema kuulu sinne, koska olen raskaana... sanovat, et pitää soittaa naistenklinikalle, et pitäis tutkia, et onko se pelkkää selkä kipua, vai onko vauvalla joku hätä. soitin sit nkl:lle ja ne sano, et mun pitää soittaa terveyskeskukseen. no, mä sit yritin soittaa terkkariin, mut sielläpä ei kukaan vastannu ollenkaan.
ajattelin sit, et meen sit terveyskeskukseen ja varaan sieltä sit ajan. siellä sit oli aulassa iso lappu, et aamulla ei ole ollenkaan päivystystä. menin ilmottautumiseen ja käski tulla 11:30 uudelleen jonottamaan päivystykseen. onnex siel ei sit tarvinnu odottaa kuin vajaa tunti ja pääsin vielä tutulle lääkärille. sain loppu vkon saitsua ja sit se lääkäri sano, et " me näköjään nähdäänkin parin vkon päästä" . tää sama lääkäri sattuu olemaan mulla ens kerralla neuvolalääkärinä. ihan kiva, kun on sit tuttu lääkäri.
luna: en vielä tiedä, et saako mun mies siirrettyä sitä kertausta, kun ei ole vielä soittanu sinne. onnex se kertaus ois tossa lähellä, santahaminassa ja se ois vaan 4 pvää. mut niin huonoon aikaan kuin olla voi. sä kyselit myös jouluvalmisteluista. mä oon aina vähän edellä tälläsis asioissa... kortit on ostettu ja kirjotettu ajat sitten. samoin lahjat on ostettu ja paketoitu tos pari viikkoa sitten. mun mies ei oo ikinä kauheen innostunu näistä mun " joulupajoista" , mut osallistuu niihin kuitenkin (ehkä vähän pakolla...)
tämmöstä tänne. harmittaa, kun perjantaina mulla ois ollu yx koulutus, johon oisin todella halunnu mennä, mut nyt en sit voi, kun oon saitsulla :( toivottavasti pääsen kuitenkin ens vkolla töihin (ois vaan 3pvää), ettei ihan vielä joudu jäämään kotiin. we´ll see!!
kara 24+1
Olin just tulossa tänne valittamaan selkääni, mutta Kara olikin ehtinyt ensin, hih=). Elikä nyt ne taitaa mullakin ekat vaivat alkaa=(. Eilen selkä ihan jumissa ja yö oi pelkkää pyörimistä. Tänään kävelin aika paljon kaupungilla, kun odottelin meidän autoa, joka oli huollossa. Tuntu koko ajan (ja vieläkin) selässä sekä kiristi inhottavasti kylkiä. Vaapuin varmaan niin kuin oisin ollut viimesilläni!
Eipä mulla valitusta kummempaa. Nyt meen ottamaan tosca-kakun uunista, slurps.. Jospas telkasta tulisi jotain katottavaa.
Luna. 22+3
Luna: kesäkelit kuulostaa ihanalta... täällä on kamalan kylmä viima ja muutama aste pakkasta. Liukastuin hieman pihalla sunnuntaina (en kaatunut, vaan jalka lipesi) ja mulla oli kamalia liitoskipuja parin päivän ajan. Mulla oli viime raskauden lopullakin ihan järkyttävät liitoskivut. Vaikka selkäkin vihoitteli, oli nuo liitoskivut jotain ihan hirmuista. Jos jalka lipesi liukkaalla tai jos esim. koirat veti nopeasti hihnassa johonkin suuntaan, tuntui kuin alavatsaan olisi isketty puukolla.
Minullakin on ollut jo selkäkipuja, eniten alaselässä ja hartioissa. Hartiakivut ovat olleet joskus aika koviakin, sellaista jatkuvaa jomotusta. Hieronta kyllä on aina auttanut, joten miesrukka on joutunut hieromaan aika lailla. Hän oppi siinä hyväksi jo viime raskauden aikana. :-)
Meillä on tutista vierotus menossa. Poika huutelee eikä millään tahdo nukahtaa. Pitää yrittää saada tuo tutti pois hyvissä ajoin ennen uuden vauvan tuloa. Hänellä alkaa myös uhma iskeä päälle. Välillä olen ihan neuvoton yllättävien raivareiden kanssa. Suurimmaksi osaksi aikaa hän on kuitenkin yhä hyvin yhteistyökykyinen ja enkelimäinen - omien sanojensa mukaan " äitin pusupoika" . :-)
Minullakin alkaa joulu olla hyvällä mallilla. Lahjat on melkein kaikki ostettu, kortit kirjoitettu, jouluvalot laitettu, piparitalo leivottu jne jne. :-) Turha edes mainita, että tykkään joulusta.
Lene rv 22+4
Täällä on ihan kesäkelit! Tein just koiran kanssa yli tunnin lenkin, ja tietysti lähdin pitkähihaisessa ja kotiin tullessa armoton hiki. Mutta ei se mitään. Kävin samalla ostamassa vähän herkkuja. Suklaata just söin, ja nyt rupesi vauva riehumaan mahassa.
Eilisen päivän satoi vettä. Siivosin ja leivoin koko päivän. Mulla on nyt viime aikoina ollut tosi paljon energiaa.
Kara: Hiton kertausharjoitukset! Toivottavasti saisi siihen lykkäystä tai voiko sellaisen suorittaa aikaisemmin. No, toisaalta eipä tässä enää montaa kuukautta laskettuun aikaan ole, joulu ja kaikki välissä. Kauan siellä kertauksissa joutuu olemaan?
Kyselit myös painosta. Musta tuntuu, että mulle on tullut kilo tai kaksi. Varmaan toi meidän vaaka rikki. Ekassa neuvolassa painoa 56, viikolla 12 ultrassa 53 ja siiten tokassa neuvolassa viikolla 18 taas se 56. Ja nyt kotivaaka näyttää 55! Joten en tiedä. Luulen kyllä, että toi kotivaaka heittää pari kiloa, koska silloin viikolla 18 se näytti 54. No, ei ole kyllä ainakaan vielä tullut mitään kommenttia, että miksi paino ei nouse, kun vauva kuitenkin kasvaa ihan normaalisti, ja onhan mulla mahakin jo aika iso. Tuntuu kyllä, että muuten olen hoikistunut.
Kiitti noista vaippasivu-vinkeistä. Täytyykin käydä lukemassa, mitä siellä kirjoitetaan supistuksista. Välillä niitä mielestäni tunnen. Me ollaan miehen kanssa tarkasti seurattu netistä sikiön viikoittaista kehitystä. Mies on kyllä mut totaalisesti yllättänyt siinä, kuinka innokkaasti on mukana tässä odotuksessa. Se tietää raskaudesta ja synnytyksestä varmaan jo paljon enemmän kuin minä. Sillä on suosikeissa monta raskausaiheista sivustoa, ja niitä se voi lukea TUNTEJA kerrallaan. Yksi ilta luki 4,5 tuntia putkeen. Viime aikoina on siirtynyt lukemaan enemmän itse synnytyksestä. On se kyllä hellyyttävä. Noi sen sivut on suurin osa sen omalla äidinkielellä ja sieltä se toisinaan niitä mulle suomentaa=) Yksi ilta se oli löytänyt jonkun tämmöisen samantapaisen sivuston, kun vauva-lehti, missä äidit kirjoitteli omiin kuukausipinoihinsa raskaudesta. Se oli ihan innoissaan niitäkin lukenut, kunnes oli havahtunut, että mitä hittoa hän siellä lukee=D ja oli sitten siirtynyt jalkapallosivuille=D
Mä en ole vielä tohon facebookiin tutustunut, vaikka siitä paljon on ollutkin puhetta. Täytyy varmaan käydä katsastamassa.
Onko teillä muilla jouluvalmistelut alkaneet? Mulla on kyllä täydet suunnitelmat tehty, mutta toteutus vielä uupuu. Jospas ensi viikonvaihteessa rupeaisi pikkuhiljaa joulua laittamaan. Onhan ensi sunnuntai jo ensimmäinen adventti. Eikä mulla ole vielä edes joulukalenteria hankittuna.
Eipä tällä erää muuta.
Luna 22+1