♥*♥* Joulukuisten torstai-perjantai *♥*♥
Kommentit (28)
No sitähän se teettää väsymys, ettei mitään jaksa ja hermo kireellä. Minulla on nyt unensaantivaikeuksia oikeen jo monta yötä ollut peräkkäin, kukaan ei pidä hereillä ja ihana on lämpimien vällyjen alla, mutta kun uni ei vain tule. Ja sitten kun tulee, niin saatan hetken päästä herätä ja taas odottelen nukkumattia. Raivostuttaa kun tietää, että aamulla on vaikea sitten nousta ylös. Flunssakin vielä vaivaa ja se yhdistettynä vatsatautiin, ei kiva, eilen uskaltauduin kauppaan ja meinas kyllä huonosti käydä, onneksi kerkesin vessaan sentään, juniorin kanssa tosin oli ängettävä ;-) Tietysti yöllä tulin miettineeksi, että siivosin jääkaapin sunnuntaina, jonka jälkeen tauti alkoi, eikä flunssaa tai vatsatautia ole perheessä muilla, tyttö oli oksentanut kyllä perjantaina koulussa kerran, että liikkeellä kuulemma on, että mikä helvatun listeria muhun nyt sitten on tarttunut :-((
Eilen käytiin kirkossa treenaamassa häitä varten..Aikas liikkis tilanne mulle, tässä viimesillään on niin herkkä, saas nähdä ulvonko kolmen viikon päästä alttarille kävelyn ajan koko ajan...
Olis ´kiva mennä arvioittumaan vauvan koko, tuntuu melkosen jytkyltä tämä... Eilen ihan sattui kun hän oikoili itseään. Saas nähdä mitä nuo mahdolliset irtisanoutumiset vaikuttaa meihin odottajiin/synnyttäjiin, kun uutisissa jo kerrottiin, että syöpäsairaidenkin hoitoja joudutaan vähentämään ja se on jo todella vakavaa se.
Ei muuta kun aamun alotukseen, kaikille mammoille mukavaa päivää!
ponnari ja itu 33+6
Ja söin puuroa ja maitoa.
Kun vietiin typy eskariin, tuli mukava puolen kilsan kävelylenkki raikkaassa ilmassa. Se piristi omaa oloa eikä enää tunnu niin pahalta ja ärsyyntyneeltä.
Vähän pelottaa et beibi olis poikittain massussa kun hikka tuntui ennen ihan alhaalla mut nyt tossa alaoikealla, ja kun yritin tunnustella missä selkä ja missä jalat niin molemmilla puolilla tuntui vaan jotain kovaa eli olisko hemmo jotenkin ihmeellisesti siellä massussa... Toisaalta potkuja kyl tuntuu kylkiluissa... Ihme tyyppi, on ollut jo 5 viikkoa raivotarjonnassa ja onko nyt sit mennyt vaihtamaan asentoa.
Maha on tosi iso jo. Soitin tos pari päivää sit jorviin kun vaavi ei liikkunut, kyselin vähän ohjeistuksia (en mennyt sit käymään kuitenkaan). Siellä sanottiin että näillä viikoilla se vauva on vielä niin pieni jne. AI PIENI!! Minkä kokoinen luokitellaan pieneksi? Tää vauva on nyt taatusti päälle kaks kiloa ja sen kokoisiahan voi olla vielä rv 35-36 joillakin joilla pienehköt vauvat... Eli jos olisin soittanut rv 36 tätä samaa niin olisko mulle sanottu että vauva on vielä niin pieni??
Sintagma taas, varmaan siivouspäivää tiedossa ettei ihan p**kaan hukuta...
meillä ihana aamu...tulee miehen kaa yhteiseloa tänään täyteen 10-vuotta ja aamulla oli iahan herätä ja lulluttaa kainalossa,juoda aamukahvi jonka mies keitti ja heräillä rauhassa.Mies sai punaset bokseritkin(jospa illalla ilahduttas niillä;) )
viime yönä sain nukuttua onneksi ihan kivasti,vaikkakin sohvalla ja istuma asennossa melkein,nuha meinaa iskeä ja tukkonen olo.
tänää meinattii lähtee anttilaan kun nyt sellanen mikkelis avattu...ja jos kiereltäs muutenkin kauppoja vähän päivän piristyksesksi vaik ei rahaa oo ostaa mitää.
väsy kuitenkin vaivaa,mut mä tottunu tähän et olen koko ajan ihan hömelö olotilassa.
mut mukavaa päivää...käyn ehkä illasta rustaamas lisää...
manja ja tonttu 34+1
Aamuyöstä noin 5 aikaan puol 7 asti supisteli kivuttomia silleen 5min välein. En tie oliko syynä illan touhuilut vai muuten vainko innostu supisteleen mutta aika kipeen olonen on alavatsa nyt aamusta kun kävelee yms..Ja silti harkitsen kaupungilla käymistä tänään iltapäivällä..tosin lapset veisin isilleen töihin kurkkimaan et siinä olis ees pieni helpotus tiedossa kun ei tarvii kahdesta lapsesta murehtia.
Meillä kanssa lapset on nyt monena aamuna heränny tosi kiukkusina..en todellakaan tiedä miks, mut hermohan se meinaa mennä itelläkin sitten =/
Eilen tuli postissa kirje ja ens viikon perjantaina sitten aika sinne äippäpolille..saa samalla sitten kysyttyä että miten toimitaan jos/kun se irtisanoutuminen toteutuu. Mut toki eniten kiinnostaa että onko sieltä masusta nyt millanen jätti kehittymässä!!
jättimasu 35+6
Kävin jo aamutuimaan neuvolassa ja ihanaa, turvotus on laskenut ahkeran juomisen myötä! Tässä tuloksia:
RV 32+0
Painomuutos ¿ 300 g/vko (jesh)
Turvotus ¿
RR 108/73
Pissa puhdas
Hb 127
Sf-mitta 26
Syke 145-150
Liikkeet ++
Hemppa oli onneksi noussut ahkeran raudan syönnin jäljiltä, nyt alkoi myös D-vitamiinin popsiminen. Piiperöllä kaikki ok, mutta oma jaksaminen on sitä sun tätä. Jäin nyt sairaslomalle töistä loppuajaksi, sillä nukkumisesta ei meinaa tulla yhtään mitään kipeiden paikkojen takia. Lisäksi alamaha ja selkä on välillä tosi kipeät.
Täällä on nyt neuvolakäyntejä 2 viikon välein ja kolmas ja viimeinen lääkärinla on viikolla 36. Sinne on siis vielä kuukausi. Tehdäänkö kokoarvio (siis synnytystä ajatellen) joillain alueilla aina? Mulle ei semmoisen tekemisestä ole puhuttu yhtään mitään.. siis neuvolassa ja lääkärikäynneillä ei ikinä ultrata, ei ole edes monitoria meidän neuvolassa muuhun kuin sydänäänien kuunteluun¿ käsikopelolla lääkäri mittailee ja terkkari ei arvioi painoa millään lailla.
Tosiaan loppukuun odottajia olen, eli äippäloman viralliseen alkuun olisi vielä pari viikkoa. Sattuneesta syystä ei sairaalakassia ole vielä edes pohdittu :) Sängyt ja muut vermeet kanssa kasaamatta. Vaivoista huolimatta viihdyn erittäin hyvin mahani kanssa, enkä kyllä toivo että piiperö pullahtaisi maailmaan ennenaikaisesti¿ Ehkä olen eri mieltä viikoilla 38+, mutta menisi mieluummin vaikka tammikuulle, jos vaan olo on siedettävä¿ Eipä sillä väliä kyllä loppupeleissä ole! Tulkoon vaikka jouluaattona! Tykkään olla raskaana, kun kaikki on niin uutta ja jännää :) Vaikka olo ei aina auvoinen olekaan.
Bilettämisestä oli täällä puhuttu. Minä en ole kaivannut bilettämistä ollenkaan¿ sen verran on ehditty juosta siellä sun täällä, että viimeset pari vuotta on muutenkin menneet enempi kotosalla ystäviä tavaten ja rauhallisemman seurustelun merkeissä. Tietty juhannukset ja muut ¿pakkojuhlat¿ on juhlittu railakkaamminkin isolla kaveriporukalla.
Välillä tulee baarissa käytyä, mutta hauskinta se on harvoin tehtynä ja kenties kun käy katsomassa jotain kivaa bändiä. Mulle riittää pari lasia viiniä tai siideriä hyvässä seurassa ja mieluiten vielä ruoan kanssa :) On tässä raskaana ollessakin tullut käytyä baarissa pari kertaa. Ollut ihan hauska katsella ihmisiä ja juoda alkoholittomia drinksuja :)
Prisculle vilkutukset! Tulehan nyt pinoutumaan ahkerammin! Mukava kuulla, että kaikki on mennyt ok.
Hippuskaiselle: Kaapo nimi on kiva :) Ei varmaan kamalan yleinen tällä hetkellä? Mutta siksikin varsin mainio.
Nyt tais tulla romaani..kukaan jaksa edes lukea...
Vilkutuksia joulukuisille! Saadaankohan pian pakkasia ja lunta maahan marraskuun kunniaksi?
Gaiole ja piiperö 32+0
Meillä ei normaalisti tehdä ultria lopussa eikä kokoarvioita muuta kuin sen mitä terkkari käsikopelolla meinaa..Tosin mä käyn lääkärillä naapurikunnassa ja heillä on ultra...Tosin kertakaan en nyt heille ultraan " päässyt kun eivät kumminkaan keksiraksauden lääkärissä ultraa vaan alussa ja lopussa ja molemmat mä käyn nyt sitten muualla ;) Tuon lähetteen äippäpolille sain siks et se sf-mitta on tosiaan sen 37,5cm ja koko ajan menny ylhäällä mut enemmän viel kuulemma sen takia että terkkarin mielestä maha on TOSI täynnä sitä vauvaa!
Lunta luvattiin etelä-suomea myöden lauantaina tulevaksi..saa nähdä ;)
masu edelleen 35+6
p.s Mieskään ei kokonaan Kaapoa tyrmänny ;)
Meillä täällä lahdessa tuo painoarvio ultra tehdään viimeisen lääkärin tarkastuksen yhteydessä raskausviikolla 36. Se varmaan riippuu paikkakunnista mikä jokaisella on käytäntönä.
Täälläkin odotellaan niitä pakkasia ja lunta. Olisi ihana kun ei tulisi hiekkaa niin paljon sisälle..kun tuntuu että koko ajan saa olla siivoamassa...ärsyttää!!
Vauva potkii ja myllää paljon. Edelleen olen tyttö unia nähnyt joten voisikohan olla että tyttö meille tulee? No sama se kumpi tulee pääasia että vauva on terve. Eilen pakkasin sairaalakassin valmiiksi. Nyt voi hyvin mielin lähteä synnyttämään kun on kassi valmiina : )
Jeps nyt lähden ulkoilemaan ja sitten voisi hieman siivoilla taas.. Hauskaa torstaita joulumammat!!
sannis85 ja masuasukki 35
Esikoinen kerhossa, kuopus päikkäreillä ja keskimmäinen leikkii legoilla, ihanteellinen ja harvinainen hetki tälle mammalle... Laitoin kahvin tippuun ja sitten palstalle piipahtaan:)
Samanlaista olotilaa taitaa olla monella muullakin: Väsyttää, mut ei saa unta, hermot tiukilla joka asian suhteen ja sit vielä suppailut päälle. Meilä tuo 1,5v on ollu maanantaista asti kuumeessa ja räkätaudissa, tuntuu olevan melko sitkis flunssa päällä ja sitten oonkin viettäny tän viikkoo neiti sylissä. Miehelle jo eilen sanoinkin että ihan takapuoli puuduksissa ku koko päivän istunu tytön kanssa. Toivottavasti nyt ottais sitten kunnon unet...
Isäinpäiväkin lähestyy, enkä oo vielä miehelle kehitelly mitään, mietin jos tilais netistä paidan superdad logolla ja tekstillä, eiköhän aika osuva olisi kun ukko on 25v ja kohta 4 lapsen iskä... Tyttöjen kans pitää sitten väkrätä jotain, tosin varmaan noi 4v ja 3v tekevät jotain kerhossakin ens viikolla...
Mutta nyt sinne kahvinjuontiin kun vielä siihen on mahdollisuus!!!
Vointeja ja voimia mammat! Kyllä se tästä vielä iloks muuttuu... :)
daisy82 rv 33+2
Viime lauantaina alkoi virallinen äippäloma =) Sairaslomillahan tässä on oltu viime viikot, joten ei suurta eroa ole päivissä.
Mulla on maha ihan alhaalla. Tänäänkin ihmiset ihmetteli että luulisi että olisin menossa jo synnyttämään kun maha on niin iso ja alhaalla. Eipä tuo kai mitään tarkoita, on varmaan vaan vauveli laskeutunut alas. Muistaakseni esikoinenkin oli laskeutunut aika monta viikkoa ennen laskettua aikaa, mutta ei kyllä näin aikaisessa.
Kauheeta vihlontaa tuolla alapäässä ollut tänään. On kourassu niin kovin välillä etten ole pystyssä pysynyt vaan on pitänyt mennä kasaan. Kai se vauva puskee sitä päätään siellä.
Ens viikolla on neuvolalääkäri joten sitten sitä tietää vähän enemmän asioista. Mullakin se on viikolla 36+2, kuten taisi olla monella.
Sairaalakassia en ole saanut pakattua. Vähän tuossa aloittelin, mutta johan se jäi pahasti kesken. Pitäisi vain saada aikaiseksi. Pitäisi varmaan pakata esikoisellekin joku hoitokassi, mikäli me nyt se jonnekin hoitoon saadaan. Onneksi on nuo minun vanhempani, mutta he ovat työssäkäyviä ihmisiä.
peppipiina + Titi-Tassu
Ihanaa kun aurinko tuli aamun harmauden tilalle:-D Koiran kanssa tuli tehtyä puolentoista tunnin lenkki, osa siitä ajasta kuitenkin seisoskelua koirapuistossa, mutta mahtavaa, miten hyvin jaksoin. Nyt kyllä taas tekis mieli vaipua syvään uneen
Eilen koottiin prinsessa ruususen sänky. Nuorimmainen tuijotti vaan lumoutuneena sänkyä. Ikeasta ostin taannoin semmoisen valkoisen pussilakanasetin jossa kirjailtu vaaleanpunaisia ruusuja. Nyt oikein kovasti odottaa, että saa nyytin peiton alle nukkumaan. Korillinen pestyjä vaatteita odottaa silittäjää (miten se voikaan tuntua niin vastenmieliseltä?)
Täällä kans lunta odotellaan, vaikka ei syksyssäkään mitään vikaa ole. Lapsille ajattelin hakea uusimman harry potterin makuunista (jos se sinne jo rantautunut). Ukko on kovasti lähdössä töiden päälle k-rautaan.... minun siis pitäisi mukaan lähteä *haukotus*
Kyllä päikkärit houkuttelee nyt liikaa...
P-M 33+4
Nimittäin se uusin Potter on aivan järkyttävä leffa! En taatusti antais alle 14-vuotiaan sitä mennä katsomaan... Itse menin kaverin kanssa ja melkein painajaisia näin...! Olin todellakin ihmeissäni, kun olen nimittäin viimeksi nähnyt sen 2. osan ja oliko tämä nyt 5. leffa sit ja aika eri genreä oli! Kakkonen oli harmiton ja tää vitonen ihan kamala kummitusleffa. Siis todella paha mun mielestä, ollakseen ns. lasten leffa.
Eipä täs muuta ;-) siivousvimma iski, kuurasin keittiön kaappien ovet molemmilta puolilta ja väliosan laatoituksen. Jee! Vessan vois viel tässä tarmossa vetästä...
Sintagma edelleen 32+1
Tykkään kun ilmat viilenee, kun se ainakin tänä vuonna tarkoittaa sitä että ollaan taas askeleen lähempänä synnytystä =D Ja muutoinkin kirpakat syysaamut on ihania, ja jos vielä lunta tähän niin ah ihanuutta, vaikka sulaahan se vielä pois...
Me koottiin vauvan sänky kanssa tässä päivänä eräänä, mutta patja puuttuu edelleen. Ja muutenkin on kaikki rojut vielä ihan hujan hajan ympäri keski-suomea, mutta noin niinkun suurin piirtein on kaikki olemassa vauvalle. Makkari muuttui TODELLA ahtaaksi, sillä meidän 4vee nukkuu myös siellä omassa sängyssään...
Harmittaa kun kaupoista (esim, prisma) ei löydä ns. unisex-vaatteita ollenkaan vauvoille, kaikki on joko vaaleanpunaista tai sinistä. Okei, kyllä muutama beigekin löytyy mutta aika hakusassa. Olen pohdiskellut että taidan ostaa vauvalle talvihaalarin, sehän nimittäin hukkuu tuohon äitiyspakkauksen kappaleeseen, mutta haalarinkin osto on hankalaa näin etukäteen kun en tiedä kumpi maailmaan putkahtaa täytyy varmaan miehelle ohjeistaa että kun tulee hakemaan meitä sairaalasta niin hakee tullessaan kaupasta puvun (tarkat ohjeet annettava=)...
Koulussa on ihan hurjana kaikkia tehtäviä, ajattelin keskittyä kahteen-kolmeen kurssiin mitkä suoritan valmiiksi/lähes valmiiksi, ja muilla käyn sitten minkä jaksan. Tunneilla istumisen jälkeen vaan tuppaa häpyluuta vihlomaan niin etten meinaa liikkeelle luokasta päästä kun tunti on ohi =DD Monet jo vihjaileekin että pitäiskö mun jäädä kotiin , mutta mikäs siinä kun olo on muuten hyvä ja jaksamista vielä riittää kaikin puolin.
Ensi viikollahan mulla alkaisi äitiysloma noin niinkun virallisesti...
Ei muutakuin jaksamisia kaikille, kyllähän se tosiaan iloksi vielä muuttuu tämä loppuraskauskin!!
Meinaatteko muuten juhlia nyt tulevana vkoloppuna jotenkin halloweenia(tiedän se oli jo=) tai pyhäinpäivää?
heiluri ja vauva, tasan 34
Kävin tänään neuvolassa extra verenpaineen mittauksessa ja no.. se oli pompannut TODELLA korkealle 153/102 ja huomenna vielä lisätarkastus jos yhtä korkea joudun aloittamaan verenpaine lääkityksen. Ja jos ne kattoo että on huolestuttava tilanne niin sitten käynnistetään..
Mulla on niin huono fiilis, hassua on se että pissanäyte on aian ollut puhdas. Ja turvotusta kyllä on ollut aika lailla. Ilmoittelen huomenna miten käy. Aamulla puoli kymmenen on neuvola aika!
sannis85 ja masuasukki 35
Hippuskainen ja masu joka on supistellu tänään ihan sikana..mut niitä kivuttomia..mut äh niin harmittavia kuitenkin!!
En sitten mihinkään kaupungille lähteny ja ihan hyvä..käytiin kaupassa porukalla ja olin ihan loppu sen 20min jälkeen..huoh!
masu 35+6
Sannikselle täältäkin tsempit ja toivottavasti keksivät jonkun hyvän keinon alentaa paineita ja pitää vaavia vielä pari viikkoa massussa kasvamassa :-) Tosin on 35-viikkoinen jo aika valmis tähän maailmaan eli ei huolta!
Mä oon kamala :-P oon ihan onnessani kun on perjantai ja huomenna lauantai ja saa ostaa kaikkia herkkuja!! Kun 30 viikkoa pärähti täyteen niin alkoi tekemään mieli aivan kaikkea, ruoka maittaa, herkut maittaa eikä mitään ongelmaa syödä!! Ennen rv 30 mullehan ei tullut käytännössä painoa ollenkaan mut nyt veikkaan et kokonaisnousu olis jo päälle 5kg... Se ei todellakaan oo paha mutta parissa viikossa jos 5kg tulee niin tässähän ehtii kerätä vielä 40kg :-P :-P :-P !!!
Ihana hyvin nukuttu yö takana, hyvä fiilis verrattuna eiliseen :-) tänään kivaa ohjelmaa, mennään kaverille (joka rv 38) kyläilemään, pääsee taas valittamaan raskausvaivoja jollekin joka ymmärtää!! Heh! Ja hehkuttamaan sitä et kaverilla varmaan 2 viikon sisällä vauva sylkyssä... IIIIIK!! Omaakin odotusta mukavasti " lyhentää" kun ajatukset menee kaverin vauvaan kun se pian syntyy... Ja vaikkei omassa tilanteessa vielä oo jännäämistä varmaan 6-7 viikkoon niin kaverin tilassa on eli tuplajännäykset, tuplavauvat!! Jee :-)
Lähden viemään esikoista eskariin ton rasittavan 3,5-vuotiaan kanssa ;-) se on hirveessä uhmassa ja tosi vaikea, ei mitään suostu tekemään ja kaikesta nostaa metelin!
Sintagma 32+2
(eipä kestä kauaa kun oon omassa välitavoitteessani 34+0 !! Niin se aika rientää...) KOSKAKOHAN TULEE EKA VAUVA!!!!!
Täällä päin ei mitään ihmeellistä. Kateellisena ;) kävin lueskelemassa marraskuisten juttuja. Voi hitsi, ei mee enää kauaa, kun mekin jakaudutaan!!! Super siistiä. Ainoo, et mä oon kyllä nauttinu tästä raskaudesta täysin rinnoin, kun eihän sitä koskaan tiedä jääkö viimoiseksi.
Ja voi kun on nykyään helppoa ton esikon (2v5kk) kanssa, kun on jo niin " iso" . Luonteeltaan vaan on sellainen, että tekee asioita paljon jo itse. Kesällä jäi vaipat pois ja nyt pukee lähestulkoon itse vaatteetkin päälle. Touhuilee itsekseen, välillä käy vaan tarkistamassa onko äiti läsnä =)! Saa nähdä mikä vauva siitä tulee, kun nuppu-vauva syntyy. No aikaansa kutakin!!!
Jipii, tänään olisi vapaailta. Poika menee mummolaan yöksi ja meinattiin käydä miehen kanssa elokuvissa ja syömässä! Niin mikäli sää sallii, toi mun ukkoseni hoitaa ysitietä, suolailee ja aurailee. Niin on aina lokakuusta huhtikuun alkuun taivaan isän armoilla kaikki suunnitelmat. Mutta meinasin jo pukin konttiin käydä lahjoja hommailemassa, kuukauden päästä voi olla ettei enää jaksa!! Ja vaavin kanssa (mikäli syntyy ennen joulua) ei henno lähteä kotoa mihkään!
Jokunen täällä puhui, että ruoka ja makeat maistuu. Mulla on ihan sama juttu! Mä voisin syödä koko ajan jotain ja suklaata menee ihan liian paljon. Hirvittää vaan kuinka iso sitä on 6vkon päästä... huhhuh!
No eiköhän tämä riitä tältä erää...
Janica ja Nuppu 33+5
Kävin neuvolassa aamulla ja paineet oli pudonneet alas päin joten ei ainakaan vielä äitiyspolille tarvitse mennä. Verenpaineet oli 132/93 ja paino oli hieman pudonnut..ja pissa puhdas. Joten nyt jännäilen että miten tässä käy. Maanantaina on lisätarkastus taas ja jos silloin on verenpaineet koholla lähden äitiyspolille.
Vauva liikkuu hyvin ja oma turvotus ehkä hieman alkaa laskea. Juuri siksi tuo painokin varmaan laski. Nyt täytyy vaan seurailla vauvan liikkeitä tarkasti. Se onni tässä on että mulla on viikkoja jo näin paljon!
Nyt lähden pyykin pesuun ja siivoilemaan rauhallisesti kuitenkin! Hauskaa perjantaita muille joulumammoille!!
sannis85 ja masuasukki 35+1
Onneksi tämmöisiä ei ole kun ihan joskus. Ensin tuli aamu varhaisella kiistaa ukon kanssa rahan käytöstä. Ukko hiiltyi, kun sanoin että pakko maksaa monta laskua ja nyt ei kyllä tiettyihin " huvituksiin" jää rahaa. No, ei varmaan muuten olisi hetkauttanu, mutta nyt tässä tilassa piti ihan pari kyyneltäkin vieräyttää.
Sitten menin aamunokosille, kun esikoinen (neljäsluokkalainen) tuli sanoo, että lähtee kouluun ja ei saanu hereille vuotta nuorempaa siskoaan (potkaisee ja kääntää kylkeään), no kiva että tuli sanomaan 20 min ennen koulun alkua. No, olis varmaan 5-10 minuuttia myöhästynyt jos olisi oikein vauhdilla pukenu ja juossut koululle, mutta ei. Hän ei oo ikinä ollu myöhässä ja rupes hysteerisesti itkemään. Sain patisteltua tytön koulutielle kuitenkin ihan kohtuu ajassa (olis varmaan noin 15 min myöhästyny) mutta tyttö oli kävelly koululle ja tuli takas kotiin, ei kuulema uskaltanu mennä luokkaan. No sitten laitoin sen takas, semmoista sattuu, ja tyttö tuli taas takaisin itkien, ettei tohdi kouluun mennä. Yritin soittaa opettajalle, joka ei vastannu (kun oli tunnilla). Ei siinä sitten auttanu muu kuin lähteä saattamaan tyttö koululle, äkkiä kuopus pukea jne. Sitten puolijuoksua koululle (vajaa kilometri), arvaatte että masu arkana. Ja itselläkin tippa linssissä. Tuli samalla turhaan rähjättyä tytölle, kun äiti joutuu juoksemaan ihan tyhjän takia koululle:-(
Kotiin tullessa koira vielä haukkua räsytti, ei muuta mutta asutaan kerrostalossa ja tuo on koiran uusi paha tapa - niin vielä, koiralla ripuli tälle aamua, että sitten muutama kerta lenkkejä tulee tänään tehtyä..... Ja itsellä vaivana flunssan poikanen ja kova närästys :-( Mahtais olla kauheeta synnyttää kunnon räkätaudissa, toivottavasti tulis kunnolla päälle ja häipyis ennen h-hetkeä.
Harry Potter ei tule vielä moneen viikkoon makuuniin. Itse näin kyllä leffan ja olihan se aika kummitustarina. koulukkaat olisivat halunneet elokuvateatteriin aikanaan sitä katsomaan, mutta siihen en suostunu, vaikka silloin kun itse kävin katsomassa, sali oli täynnä pieniä koululaisia. Kotona, valossa ja vanhempien kanssa voin antaa sen katsoa. Ehkä kuitenkin katson sen vielä uudelleen, ennen kun annan lopullisen luvan lapsille katsoa...
Pitäs ruveta ikkuna pesemään, koira kuolannu ikkunan. Sitten kauppaan ja puistoon kuopuksen kanssa.
P-M 33+5 tippa linssissä, harmissaan ja häpeissään:´-(
mulla on sitten ihan päinvastaista jos teille muutamille maistuu makeat ja ruuat yleensäkkin, niin mie en taho muistaa syödä ja yhtään ei tee mieli ruokaa saati makeaa. esikkoa odottaessa oli pohjaton nälkä kokoajan. vaan silti hitaasti hiippaillen toi paino kuitenkin ylöspäin nousee.
Gaiolelle piti sanomani että mie otan mansikka- omena-ananas-coctailin jos oikein meinaa turvottaa ja kyllä muuten nesteet lähtee, pelkällä mansikallakin aika hyvin. ongelma vaan että meillä alkaa olla mansiakt syötynä, toi pakstin on niin pieni ettei siihen juuri mitään mahu.
Sannikselle peukkuja että paineet alkaa rauhoittumaan!
omaan napaan ei sitten kauheen hyvää kuulukkaan. kävin eilen lääkärissä ku supparit on jatkuneet ja toi tervkeskuksen omalääkäri totesi että kaulakanava on pehmentynyt(jäljellä ilmeisesti kuitenkin on) ja laitto lähetteen äitipolille. no aamuyöstäpä sitten supisteli oikein napakoita suppareita 4-5min välein yli tunnin, aloin siinä jo pohtimaan että pitääköhän tästä jonnekkin päin soitella, rauhoittui onneksi. nyt on vaan ihan hellänä koko alakerta. tulipahan hyvin mieleen miltä ne kunnon supparit sitten tuntuikaan.
äitipolille menen tiistaina otetaan KTG-käyrää ja ultrataan, saanpahan jonkinmoisen painoarvion jo näille viikoille ja eipä tuo haitaa tämä käynti on täällä meidän omassa sairaalassa ei tartte lähteä matkustamaan minnenkkään. painoarvioo meiltä ei ainakaan pääse ku " epänormaalit" tilanteet, siis semmoiset jos epäillään vauvan yli-tai aliakasvua ja kaikki edelliset jotka on olleet sektioita niin ne pääsee/joutuua arvioon jne jne. mutta jos suheellisen normaalisti kasvaa niin ei pääse. edellisessä raskaudess painostin neuvolaa laittamaan lähetteen ku on epäilyä ahtaasta lantiosta ja pääsinkin lahteen äitipolille, vaan siellä tuumattiin että ensimmäinen synnytys on koetinkivi, jso ei mahdu niin leikataan ja seuraavat tutkitaan. no kiireeelliseen sektioonhan se viimeksi päättyi joten toivon todellakin että nyt sitten tutkitaan.
vauveli muutne myllää ihan hirveesti ja vaihtelee asentoaan kokoajan, välillä on pt:ssä ja välillä rt:ssä ja välillä ihan poikittain alamahalaa, jänskä nähdä mihin sitten asettuukaan.
tamatu+ihme rv 32(jee jee)
Vihaisella päällä on lapset kun ovat nukkuneet vaan 9-9,5 tuntia viime yönä (ikää 3 ja 5) ja voi kiesus kun ei meinaa itekään jaksaa tollasta kiukkuilua...
ARGH.
No kohta saa esikoisen vietyä eskariin joten neljä tuntia vähän rauhallisempaa tiedossa. En jaksais antaa aamupalaa enkä tapella pukemisen kanssa... Ei jaksais mitään... ÄÄÄHHHHH
Meillä oli eilen pienet pikkujoulubileet kun esikoinen ei päässyt balettiin ja tuli surulliseks niin piti keksiä jotain hauskaa (hieman ehkä aikaista...) ja aloitin aamun suklaakonvehdeilla ja joulutortulla. Tietäähän sen... Ei oikein oo tarmoa kun on tollasta roskaa syönyt aikaisin aamusta.
Sintagma 32+1
joka pakottaa itsensä nyt hoitamaan ipanat kunnialla aamusta