♥*♥* Joulukuisten torstai-perjantai *♥*♥
Kommentit (28)
Joululahjoista, mä oon joka ikiselle (n. 30henk.) ostanut jo todellakin vastoin tapojani. Suurimman osan tilannut netistä siis :-) ja 6:lle sukulaiselle ja parille kaverille ommellut itse (niitä marimekon tyynyliinoja). Oon tosi ylpeä ittestäni :-) !
Jorvin synnäri menee myös kiinni jos irtisan. toteutuu... Kättäri ja nkl varmaan tupaten täynnä, en tiiä sit... Tammisaareen jotain 100km? Heh ... Toivotaan et sit tammikuun alussa kun tämä päättää maailmaan todennäköisesti tämähtää, olis tilanne jo ohi.
Sannis, hyvä et paineet OK!
Piitu-Miina, lohdutusta täältä, tunteet todellakin vuoristorataa näin raskaana ja tollaiset arjen stressitilanteet ei kyllä yhtään auta asiaa... :-S
Janica, mulla on 3,5v pojan kans ihan helisemistä kun jätkä niin pahassa uhmassa. Mun esikoinen oli kans 2v5kk kun pikkuveli syntyi ja oli kans tosi oma-aloitteinen. :-)
Nyt valmistelemaan lähtöä kaverille (just vast tultiin kauppareissulta, vähän tööt olo...) heipsan!
Sintagma jälleen
Ke olin äitipolilla ja kaikki onneksi ok! Vauva pää alaspäin, ultrattiin ja mittojen perusteella vauva rv32+4 oli 2.1-2.3kg ja sanoi lääkäri, että pitkät jalat mittojen mukaan on! Ei siis ole äitiinsä ainakaan tullut : )
Ottivat streptokokki näytteenkin suppareiden takia, mutta puhdas oli, kun ei kerta eilen mitään soiteltu. Sanoivat että jos ei mitään kuulu niin puhdas. Hyvä niin.
Seuraava kerta onkin sitten rv36+ ja sitten saan tietää leikkauspäivänkin : ) jännää. Ja onneksi meidän sairaala on auki lakosta huolimatta. Kyselin suppareiden takia, että mitä jos tämä lähteekin itestään syntymään, nii sanoi lääkäri vaan, että tänne ja äkkiä -leikataan jokatapauksessa! Hyvä kun sekin asia tuli selväksi, kun sitä olen pähkinyt.
Meinasi, että tämä vauva olisi mahdollisesti pienempi ku edelliset, ihan hyvähän se olisi, jos niin on. Enkelipoikavauva oli 4260g ja tyttö oli 4350g, että silleen.
Masun koko selviää taas ens viikolla neuvolassa, saa nähdä mitä se nyt on. Vähän pienempi se on ollut koko ajan, kun tyttöä odottaessa, mutta iso silti : )
Juup, mutta nyt jatkamaan muuta, lukemaan taas myöhemmin..
myy07 ja tyttö110806 ja masuvauva 32+6
Aamupäivän siivoskelin ja jossain vaiheessa tajusin että liikkeeitä ei oo tuntunut ja enpä saanu toista kunnolla liikkeelle millään tökkimisilläkään =/ Alko jo oikeasti olla fiilis että seuraavaksi on pakko lähtee näytille..mut päätin kumminkin kokeilla jäätelöä viel ennen ja onneks se tomi, niinku aina =) Nyt taas rauhallisempaa mutta jäätelön jälkeen riehu ihan kunnolla..Tosi rasittavaa tämmönen kyllä kun pitää murehtia liikkuuko toinen kunnolla vai ei! Vaikka selkeesti menee niin että pari päivää riehutaan ja sit taas levätään mut noista lepopäivistä ei vaan äiti tykkää vaikka kyljet tykkäiskin ;)
Mä en muuten muista edellisistä raskauksista ollenkaan että olisin näin selvästi tuntenu pienien sormien räpellyksen. Ne sijaitsee nyt tuolla oikeassa nivusessa ja vähän väliä ne siellä tuntuu..ja on selkeesti tosi erillaista kuin muut likkeet ja just sellasta sormien räpellystä..aika hauskan tuntuista oikeastaan =)
Illalla tulee vieraita ja siivota olen yrittäny koko päivän, sillä seurauksella varmaan et sit illalla oon ihan kuollu!! Peuranpaisti on uunissa ja jännään mitä siitä tulee!! Mies sai töistä sellasen lahjakortin jolla sai tilata kotiin lakuruuan, pääruan ja jälkiruuan..lisukkeet ite ja tekemään jotuu..Jos ohjeen mukaan olisin paistin uunista ottanu niin ihan vereslihaa oltais saatu syödä =X Saa nähdä saanko mä sen onnistumaan vai saanko lopulta pelkän kuivan kasan pöydälle pistää ;) Miehelle nauroin et onneks meil on sit nugetteja ;D
Tänään sain taas pikkasen vauvan juttuja eteenpäin ja huomenna saa mies vihdoin vintiltä hakea edellisen pakkauksen niin saan sieltä katottua kaikki mitä meinaan tälle vauvalle pestä. Pinnikseen myös ajattelin viikonlopun aikana saaha päiväpeiton tehtyä kun pinnasuojakankaita jäi sen verran.
Nyt jatkaa siivoomista..
masu 36+0
ihanaa katsoa että niin ne meidän joulukuistenkin viikot ja päivät lisääntyy ja h-hetki hiljalleen lähestyy=)
itellä alkanu olemaan pikkuista jänskäämistä...esikoiselta se oli jotenkiin niin uutta ja jännää ja mietiskeli pärjäämistä jne...hyvin sitä on menty eteenpäin kolikki vaavista lähtien saatu kokea kaikenlaista...
nyt jänskättää miten se arki lähtee sit taas pyörimään...nyt esikoinen odottaa veikkaa mut kuin käy kun se veikka sit syntyy ja onko kolikki lapsi vai ei jne...
supistuksia itsellä tulee ja menee...ei kivuliaita mut on taas enemmän kuin ennen...ja edelleen uni asentoa ei löydy hyvää ja liitoskivut saa vedet silmiin yöllä monesti...viime yönä VAAN 5 kertaa kävin vessassa...ei oo mitään kivaa puuhaa se ja sit ku saa miettii miten sängystä ylös nousis...
viikonlopuks ei kummempia suunnitelmia saas nähdä mitä sitä keksii...leipomis into iskeny ja leiponu pakkaseen herkkuja....mä en oo mikää leipomis intoilija ollu ikinä mut nyt jostain syystä sitä on innostunu ihan=)
harsoja pesin tuos ja tänää laitoin ne sit kaappii...ite ajattelin et kohta se pikkunen tuos olkapäällä peppu pystys on ja röyhtäilee=)
voi että sitä odottaa kovasti et viikot menis ja se vaavi syntyis jo...vaik vielkii mietitää esikoisen hoito juttuu et pääseekö mies sit vai ei mut kaipa sitä yksin pärjää sairaalas jos pakko on ja kyl se sieltä syntyy sit...
joululahjoista:olen itse onneks ostanu pitkin syksyä lahjoja ja kaikille on nyt sit lahjat hommattu kun jaksais vaan paketoida ne viellä...
isinpäivälahjasta:mul taitaa olla aina se tavallinen lahja eli bokserit ja sukat=) mut niitä ainakii aina tarvii...kakun kun tekasee ja tytön kans kortin niin siinä se=)
masu täynä ja närästää taas ku just söin...pitää mennä huilii hetkeks,mut hyvää perjantai iltaa kaikille!
manja ja tonttu 34+2
jos haluatte nauraa ja ette ole käyneet jo itse lukemassa niin aivan mielettömän hupsuja juttuja keskustelu ja synnytys puolella ja siel miehen suusta synnytyksessä/kun tulee lähtö sairaalaan.... mä nauranu tämän iltaa niille maha ihan kipeenä ja jos yksin joudun synnyttämään varaudun siihen et tulostan tuon litanian ja nauran sit niille sairaalas ku luen=) hih!
ja superväsynyttä sellaista.
Tämä mamma alkaa olla kertakaikkiaan poikki joka päivä tämän odotuksensa kanssa. Voimat on ihan nollissa jo ilta seitsämältä :/ mutta idiootti kun olen nii kaipaan omaa aikaa lasten nukahdettua ja kas, nytkin huomaan valvovani VIELÄKIN.
Fyysisesti ei ole kovin kiva olla, vyötärön ympärys eilen navan kohdalta huikeat 122cm, häpyliitosta pistää sukkapuikolla ja " kirveltää" toispuoleisesti (en keksi parempaakaan kuvausta tunteelle), lonkkia särkee ja supistelee välillä. Että kyyki ja pylli, juokse ja nostele tässä vielä 1v:n kanssa...puuuuh...
Itseä tuo Tehyn irtisanoutumisuhka on ei ole vielä päässyt puraisemaan konkreettisesti, muta tuttavaa on. Olen siitä onnellisessa asemassa että saan loppuraskauden ultran ja painoarvion, mutta tuttava jolla 37vkoa tulee täyteen 19.11 alkavalla viikolla ei sitä enää saa. Eli ei ole varattu aikaa irtisanoutumisten pelossa.
Tietysti pelottaa että minkä siivoojan kanssa tämä muksu maailmaan saatetaan etenkin kun vasta eilen oli uutisissa jotain että irtisanoutumiset vaikuttas myös jotenkin potilasturvaan, siis näihin hoitovirhekanteisiin ja muihin!!! YMMÄRSINKÖ OIKEIN??
Valitettavasti alkaa sympatiat olla välillä aika vähissä kun pelottaa oikeasti että entä jos synnyts ei menekään hyvin ja siellä ei ole tarpeeksi ammattitaitoista henkilökuntaa?
No, ei auta kuin toivoa että saisin kokea vielä neljännenkin helpohkon ja nopean synnytyksen ja syliini terveen vauvan...
Ja jos minulta kysytään niin vaikka vähän etuajassa kiitos.
Minjuska ja Manteli 35+5 (tai 36+4 riippuu kumpi lasketuista pitää paikkaansa)
Eli mä käsitin kanssa tämän päivän lehdestä että mitään hoitovirheitä ei tulla korvaamaan tvs. Eli turha hakea mistään korvausta jos joku nyt sattuu kupsahtamaan tämän takia tai sattuu hoitovirhe kun hoitamassa on ammattitaidoton ihminen...ja tehy senkun suunnittelee että mistäs irtisanotaan seuraavaks porukkaa..kun vanhatkaan ei oo vielä pihalla =/
Ei kanssa hirveesti lohduta! Mä täällä kanssa toivon että jos vaikka etuajassa tulis ees kaks viikkoa niin kerettäis just alta pois mutta empä usko että niin " hyvin" kävis!
masu 36+0
Terveiset neuvolasta, paino oli laskenut, kuten arvata saattaa, kun olen ollut viikon kipeänä kohta, flunssa alkaa hellittää, vatsapöpö ei...
Muuten kaikki oli niinku pitikin, tämä terkka mittaa sf mitan kyllä paljon alempaa kun aiemmat, nyt tulos oli 33cm, josta voi melkein vähentää pari senttiä edellisiin terkkoihhin nähden. Seuraavalla kerralla onkin neuvolalääkäri se viimoinen. Meillä synnytys osasto menee kiinni jos irtisanomiset toteutuu ja mun pitää mennä sitten Tammisaareen synnyttämään, joka on kyllä hyvässä maineessa, mutta jos tositoimet jo käynnissä niin se on eri asia kerkeenkö sinne, kyllä tästä tunnin verran sinne ajaa, terkka sanos että pitää mennä ambulanssilla jos oikein käynnissä synnytys, huoh!
Eilen kävin Jumbossa ruuhkassa pikaisesti, joululahjoja en saanut ensimmäistäkään ja meno oli niin hidasta ja raihnaista, että oksat pois! Taidan jouluvalmistelut suorittaa meidän paikallisessa Cittarissa ;-) Kun ei jaksa niin ei jaksa.
Muuten olo ihan ok ja kotosalla yritetään juniorin kanssa tehdä vähän siivoushommia.
Ponnari ja itu rv 34 tasan.