Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KOITTAKAA NYT IDARIT TAJUTA, ETTÄ RASKAANA OLLESSA EI SAA MENNÄ VÄRJÄILEMÄÄN HIUKSIA!

Vierailija
31.10.2007 |

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella monella kampaajalla on työperäinen allergia, joka on kehittynyt työssä. Mutta tietysti kampaajat täällä koittavat puolustaa elinkeinoaan, joka loppuisi, jos kaikki raskaana olevat, imettävät ja raskautta suunnittelevat päätyisivät vain leikkelemään hiuksiaan kampaajalla.

Hassua, että päivittäiskemikaalien myrkkyihin suhtaudutaan niin kevyesti. Kaikki kosmetiikkakin on kuitenkin keinotekoisesti tuotettua. Ja kuluttajat luulevat, että ne on jotenkin " turvallisia" ja " testattuja" . Voi kunpa tietäisitte totuuden. Mutta kun on niin mukavaa uskoa mainosta, jossa valkoiseen takkiin pukeutunut " tutkija" vakuuttaa ihonhoidon mullistavasta nanoteknologiasta.

Vierailija
22/33 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. kampaaja

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja minä olen värjännyt hiukseni " ekokampaajalla" , joka ei myrkyllisiä aineita käytä. Mitäs siihen sanot?

Vierailija
24/33 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja siellä sanottiin että hiusväreistä menee sen verran vähän kemikaaleja äidin elimistöön ettei siitä pitäisi mitäân vaikutuksia olla, eläinkokeissa rotille annettiin 100-kertaisia annoksia ihmiseen nähden muttei havaittu mitään vaikutuksia rotan sikiöihin (ei sillâ että hyväksyisin nämä eläinkokeet mutta näin sanottiin artikkelissa)

Vierailija
25/33 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Ja minä olen värjännyt hiukseni " ekokampaajalla" , joka ei myrkyllisiä aineita käytä. Mitäs siihen sanot?

Vierailija
26/33 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

ja siellä sanottiin että hiusväreistä menee sen verran vähän kemikaaleja äidin elimistöön ettei siitä pitäisi mitäân vaikutuksia olla, eläinkokeissa rotille annettiin 100-kertaisia annoksia ihmiseen nähden muttei havaittu mitään vaikutuksia rotan sikiöihin (ei sillâ että hyväksyisin nämä eläinkokeet mutta näin sanottiin artikkelissa)

Vierailija
27/33 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos niistä ei ole mitään hyötyä ? ei ihmisen sikiöille voi ladata 100-kertaista kemikaaliannosta ja katsoa mitä tapahtuu.

Vierailija
28/33 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

jos niistä ei ole mitään hyötyä ? ei ihmisen sikiöille voi ladata 100-kertaista kemikaaliannosta ja katsoa mitä tapahtuu.

Vierailija
29/33 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

elimistössä vaikuttaa sikiöön. Eli jos ei syö MITÄÄN lisäainepitoista, ei asu kaupungissa (ne pienhiukkaset...), ei polta tupakkaa/käytä huumeita/alkoa, ei käytä mitään kosmetiikkaa, ei paista ruokaansa teflonilla, käyttää itsenikkaroimiaan puisia huonekaluja, pukeutuu luomupuuvillaan jne. VOI rauhassa vaikka juoda väriaineita....

Syynä tähän älämölöön on selvästi suomalaisten " blondius" , jota pitää ylläpitää aina juurikasvua värjäilemällä tai maantienväriä parantelemalla ;)

Mutta itsehän äiti riskit kantaa ja terveyttä lapselleen antaa.

Vierailija
30/33 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomi on vapaa maa... Mutta MINÄ otin nämä asiat niin vakavasti, että en käyttänyt eka raskaudessani mitään muita kemikaaleja kuin shampoota, hoitoainetta, suihkugeeliä ja dödöä. Sisäpohjaltaan muovisia kesäkenkiäkään en käyttänyt. Ftalaateista oli vaikea ottaa selvää, mutta se on se muovin pehmennysaine, eli voi löytyä kemikaaleista, lasten leluista ja niistä muovisandaaleista. Sillä on niin monta eri nimeä, että päätin jättää kaikki ylimääräset pois. Seuraaavien raskauksien alussa sain tietää odottavani tyttöä, joten en ollut enää niin tarkka. Mutta kynsiäni aloin lakata vasta raskauksien ja imetyksien jälkeen (ainakin Oriflamen lakassa luki, että sisältää ftalaattia). Jos poikani ei saa aikuisena lapsia, niin voin olla siihen tyytyväinen, että aikoinaan tein kaikkeni mitä osasin/tiesin.

Vierailija
31/33 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on muuten ihan turha yrittää saada muita muuttamaan tapojansa. Kun halutaan värjätä hiuksia, niin eihän lapsen edulla ole mitään merkitystä. Ei haluta uskoa, että MAHDOLLISESTI mm. väriaineet voivat jotain sikiövaurioita aiheuttaa. Ei muuten kaikki kuollu syöpäänkään Tsernobilin jälkeen;=)

Vierailija
32/33 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Suomi on vapaa maa... Mutta MINÄ otin nämä asiat niin vakavasti, että en käyttänyt eka raskaudessani mitään muita kemikaaleja kuin shampoota, hoitoainetta, suihkugeeliä ja dödöä. Sisäpohjaltaan muovisia kesäkenkiäkään en käyttänyt. Ftalaateista oli vaikea ottaa selvää, mutta se on se muovin pehmennysaine, eli voi löytyä kemikaaleista, lasten leluista ja niistä muovisandaaleista. Sillä on niin monta eri nimeä, että päätin jättää kaikki ylimääräset pois. Seuraaavien raskauksien alussa sain tietää odottavani tyttöä, joten en ollut enää niin tarkka. Mutta kynsiäni aloin lakata vasta raskauksien ja imetyksien jälkeen (ainakin Oriflamen lakassa luki, että sisältää ftalaattia). Jos poikani ei saa aikuisena lapsia, niin voin olla siihen tyytyväinen, että aikoinaan tein kaikkeni mitä osasin/tiesin.

Vierailija
33/33 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla vaan kateellinen, kun et itse viitsinyt nähdä tuotakaan vähää vaivaa omalla kohdallasi? Työkseni kyllä hoidan sairaita lapsia ja nuoria, mutta eipä ole kukaan tuollaista diagnoosia mulle kehitellyt;=) Ja tästä työstä oppii, mitä raskausaikana EHKÄ kannattaa välttää, en myöskään ottanut alkoholia kuin viitisen annosta/raskaus. Fas-lapsia on jo ihan tarpeeksi!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi viisi