Pojalle nimi kahden tytön jälkeen
Vielä hetken poju on masussa mutta nimeä jo kovasti mietitään kun kerrankin tiedetään sukupuoli etukäteen (ehkä ;)
Isosiskot on
Aliisa Helmi Maria
Elsa Maria Lyydia
nyt ihan yhtäkkiä keksin tälläisen pojalle kuin
Kaapo Toivo Juhani
Miltä kuulostaa? Tuota Kaapoa en ole koskaan noteerannut oikein mitenkään ja voi olla ettei todellakaan mene mieheltä läpi edes =) mutta jotenkin tuo nyt alustavasti itelle kolahti...tosin siitä tulee pikkukakkosen kaapo mieleen ;)
Saa kyllä antaa muitakin ehdotuksia jos keksii Aliisan ja Elsan kaveriksi =))
Kommentit (14)
Tuohon muottiin sopis Olavi ja on ehkä se ainoa joka sopii mun korvaan. Nuo toiset nimet tulee suvusta ja todennäkösesti ovat juuri nuo..toinen vaihtoe ehto niihin on Väinö Juhani..mut esim. just Kaapon kanssa musta Toivo sopii paremmin kuin Väinö.
Enpä osaa mitään uutta ehdottaa, mutta nuo toiset nimet Toivo Juhani ovat ihanat! Kaapokin on kiva, ei tosin oma suosikkini, mutta jos te tykkäätte, niin antakaa ihmeessä.
Onni
Julius
Justus
Veikka
Topias
Niilo
Paavo
Lauri
Iisak
Isto
Okko
Arvo
Kaapo on kiva!
Mites olis Severi tai Ossi? Molemmissa olisi ässä samaa niin kuin siskojen nimissäkin, lisäksi Severi sopii minusta jotenkin tyylillisesti tosi hyvin yhteen ja Ossissa taas toteutuisi tuo oma vokaalialku-idea A, E ja O.
Kaapo on ihan kiva nimi, tässä vielä muutama ehdotus:
Lassi / Lasse (olisi siskojen kanssa yhdistävänä selä L että S)
Lauri
Aleksi(s)
Elias
Tuomas
Konsta
Iivari (jokaisella oma vokaalialku)
Ilari (tässä toteutuisi myös tuo abacon mainitsema L toisena)
Matias
ajattelemasi Kaapo ja sopisi hyvin noihin tyttöjen nimiinkin.
Vst. samantyylinen tietysti myös EERO.
Molemmat passaa myös Toivo Juhaniin, mutta koska Juhani niin älyttömän yleinen, niin harkitsisin sitäkin vielä. Samaa nimiperhettä olisi Johannes (ei sekään harvinainen) ja sitten samaa ikäluokkaa tuo ed. ehdotettu Olavi, josta henk.koht. tykkään tosi paljon.
Ei vaan..jotenkin haluaisin kumminkin erikirjaimella alkavan nimen kuin mitä isosiskot on. Ekana ihastuin Eetuun mutta kun sekin alkaa samalla..
Toivo on miehen pappan nimi ja vanhimmalla tytöllä tuo Helmi on miehen mamman nimi joten ne tulee sieltä. Tuo Juhani taasen on miehen kolmas nimi ja siks se tulee olemaan joukossa aivan varmasti..Maria on mun kolmas nimi ja siks tytöillä =) (Lyydia on sitten taas mun mamman toinen nimi)
Etunimen haluan olevan sellainen joita ei toivottavasti samalla luokalla montaa olis mutta toisilla nimillä ei niin väliä onko yleisiä..ne kumminkin tulee suvusta ja määräytyvät sen mukaan.
Usko, Onni, Into vokaaleilla ja vanhoja mutta tuleeko liian humoristinen toisten nimien kanssa...?
Veikko, Ilmari, Unto vanhempia
Iiro, Ilkka...
Jos oikeasti haluaisi harvinaisen nimen ikäluokassaan, kannattaisi käyttää 50- ja 60-luvun nimiä...
Siskojen rinnalle sopis mainiosti
Konsta Toivo Juhani
Joska Toivo Juhani
Kuisma Toivo Juhani
Ensio Toivo Juhani
siinä ois samaa s:ää kuin tyttöjen nimissä
toi Konsta kuulostaa musta kaikkein parhaimmalle!!?? Mitäs mieltä siitä?
Mulla vähän *oma lehmä ojassa*...oma poika on Konsta ;)
Ovat aika harvinaisia kutsumanimenä, mutta minä tykkään kovasti, siis suosittelen miettimään sitäkin vaihtoehtoa!
---Toivo Kaapo Juhani
--- Juhani Toivo Olavi (tämä minusta erityisen komea suomalainen nimiyhdistelmä!)
- tiukkis
Konsta oli ainoa tosta lotrasta josta tykkään ja kuulostaa kyllä ihan hyvältä suorastaan...mut en tie sopiiko niin hyvin sitten noiden siskojen kanssa kumminkaan..mut laitan listalle =) Noi muut nimet ei kolahda ja yks on jo melkein appiukon nimi..yks kirjain liikaa siis ;)
Oiva kuulostaa kanssa tosi kivalta ja en tie miks en ookkaan noteerannu ennen!!
Toivoa ja Juhania periaatteessa ollaan mietittykkin ihan ekakski nimeks mut toisaalta kun ovat suvusta tulevia nimiä niin ei tiedä onko sitten kiva että on etunimenä...
Mies haluais tuosta Toivosta vääntä Topin mutta mä en kolahda sille ollenkaan..
Hyvinhän se sopii siskojen veljelle tuo Kaapo Toivo Juhani :o) Kaapohan on vanha nimi, joka on vasta 2000-luvulla tullut tunnetummaksi/yleisemmäksi.
Tuli mieleen, että veljelläkin voisi olla oma vokaali-alkukirjain ja l-kirjain toisena?
Aliisa Helmi Marian ja Elsa Maria Lyydian veljelle voisi sopia
Ilpo/Ilppo
Ilmo
Ilkka
Ilmari
Olli
Oliver
Olai (vain 41 kaimaa)
Olavi
Uljas heh ;o)
Ylermi...
Oikeasti Olli kyllä sopisi, samoin Ilmari ja Olai. Martti olis must ihana toinen nimi, kun tytöillä on tuo saman alkuinen Maria :o)