kodinhoidon tuesta.. tietäisikö joku?
heps, olen palaamassa takaisin töihin heti kun ä-vapaa päättyy. pidän kuitenkin vanhoja lomia äitiysvapaan päälle noin 2 kk. Kysymys kuuluu, voinko hakea kodinhoidon tukea ajalle, jonka olen kotona lomalla ja lapseni kanssa? tuolloinhan saan jo työnantajaltani normaalia palkkaa..
Kommentit (5)
sitten auttamattomasti myöhässä. damn.
vai osaako joku valaista?
mutta kannattaa tarkastaa vielä Kelan sivuilta. Mutta ei tukea ainakaan tarvi anoa kahta kuukautta aikaisemmin. Käsittääkseni voi anoa takautuvastikin... Mutta tämänkin tiedon saa varmasti tarkastettua Kelan sivuilta.
Ystäväni kertoi että Kelasta oli hänelle soitettu ja kysytty että miksikös ei hae vuosiloman ajalta kotihoidon tukea!
Eli piti kuukauden lomaa ä-loman päätteeksi mutta haki kotihoidontukea vasta loman jälkeiseltä päivältä. No haki siis tietysti ja sai muistaakseni satasen lomankin ajalta.
kerrankin jotain positiivista kukkaroon päin.
kiitos vastauksista, kelan sivuilta löysin myös lisää. ja takautuvastikin voi siis hakea.
Voi vitsit, taitaa tosin olla kohdallani vähän myöhäistä... =(
Äippälomani nimittäin loppuu tämän kuun lopussa ja sitten olen kuukauden lomalla, ja saan lomapalkan. Eli en varmaan enää saisi kotihoidontukea, kun sehän pitää anoa kaksi kuukautta ennen vapaan alkua. Mutta kiinnostaa kuitenkin!
Nalle ja poika 9,5kk