nyt mä vasta keksin miten pääsen eroon lähes kaikesta riitelystä miehen kanssa :D
voi sissus mä oon ollut hölmö, tuhlannut ihan suotta energiaa kaikenmoiseen vääntämiseen. nyt viimeksi koskien esim. meidän asumisjärjestelyjä sekä kiinteiden aloittamista vauvan ruokavaliossa.
sen sijaan että tappelen vastaan kun mies haikailee muuttoa meidän asunnosta (mun unelma-asunto) isompaan, voisin sanoa vaan että joo, näinhan se varmaan ois parasta. MUTTA sitten en ryhtyisikään hommiin niinkuin yleensä, vaan todellakin antaisin miehen lukea asuntoilmoituksia, suunnitella rahoitusta, käydä pankissa jne. aiemmin mä olen tehnyt kaiken tuon, kun me ensin ollaan yhdessä suunniteltu jotain.
ja vauvan syöttäminen, mies on jo kovasti innoissaan kiinteiden aloituksen kanssa, minä en ole. mutta sen sijaan että väittelen asiasta, vetoan tutkimustuloksiin ja lapsen parhaaseen jne, niin voisin taas sanoa että joo, ihan miten vaan, aloitetaan ihan milloin vaan. MUTTA en sitten tässäkään asiassa olisi yhtään aloitteellinen, en hankkisi tarpeita soseisiin, en vääntäisi niitä soseita, en päättäisi koska ne kiinteät tarkalleen aloitetaan, en laittaisi niitä lautaselle, en lämmittäisi ja antaisi innokkaalle isälle valmista annosta lapselle syötettäväksi..
koko juttuhan kuivuisi tasan kasaan, ja saisin lopulta käytännössä tehdä niinkuin itse haluan, ja mieskin olisi iloinen kun olisin ikäänkuin periaatteessa suostunut siihen mitä hän haluaa.
Kommentit (18)
Borgå72:
Sitten kun tulee takapakkia tyyliin " Pitäispä nuo talvirenkaat vaihtaa alle" eikä mitään tapahdu niin tule tänne niin me lohdutetaan sua.
Mä luulen, että tehoaa useimpiin miehiin. Näkis vaan ensimmäisenkin miehen, joka niitä soseita alkaa itse vääntää.... : )
t.sivullinen
meidän huushollissa ei oo juurikaan sellaista hommaa jonka mies joutuisi minun puolestani tekemään. talvirenkaat on joo, mutta miehen autossa, mulla ei oo autoa (en tarvi, en tarvi kuskiakaan kun asutaan melkein keskustassa).
itseasiassa nyt kun mietin niin mä teen lähes kaikki käytännön työt, ja tasan kaikki ns. likaiset työt tyyliin viemäriputken avaaminen.
Vierailija:
Näkis vaan ensimmäisenkin miehen, joka niitä soseita alkaa itse vääntää.... : )
että enpä näytäkään vihreää valoa niille kiinteille kuin vasta ensi viikolla. mennään nääs anoppilaan nyt viikonlopuksi, ja siellähän mies saa delegoitua sosehommat äidilleen, joka myöskin jo innokkaana odottaa..
mutta ens viikolla heti rupean oikein höveliksi ja myötäsukaisesti kaikkeen mitä mies ehdottelee :D
ap
monet miehet tekee nimenomaan- ja nainen uskoo, että kaikki on ok ja nainen tekee kaiken yksin...
mies suunnittelee (olen ilmoittanut olevani käytettävissä, kunhan mies osoittaa mulle homman. mutta en päätä päivämäärää, en kutsuttavia, en tarjoiluja. leivon kyllä kun kerrotaan mitä, ja teen kutsukortit kun tiedän kuinka monta ja kenelle lähetetään), toisinsanoen havahtuu kerran 2 viikossa kamalaan paniikkiin: " HEI APUA! ME EI VIELÄKÄÄN OO PÄÄTETTY KOSKA NE JUHLAT ON!!"
tänään käytiin asian tiimoilta seuraavantyylinen keskustelu:
minä: " mulle sopii koska vaan. päätä viikonloppu niin se sopii mulle."
mies: " no mä päättäisinkin jos..! tai siis kun sä et oo yhtään sanonut koska sulle sopii!"
minä: " mulle sopii koska vaan, mutta nyt oikeesti sä teet sen päätöksen."
mies: " no mut siis, kun sulla on kalenteri.. siis mitkä päivät sulle nyt oikein sopii?"
minä: " haluaksä siis että mä päätän ja sä sanot että ok, toi sopii?"
mies: " en! helvetti! meillä on nyt menny 5 kuukautta jo ja tää asia ei etene! siis miksei me nyt vaan päätetä päivää ja ruveta järjestään?"
minä: " no, miten ois joulukuun eka viikonloppu?"
mies: " no niin, hyvä, nyt se on päätetty."
minä: " siis sä painostit mut päättään."
mies: " eikä!"
joo.. huvitti kun mies vähätteli8 järjestelyjä, että " eihän niihin mee kun pari edellistä päivää!" . saattaa olla että mua hiukan naurattaa kun mies rupeaa 2 päivää ennen juhlia miettiin ketä kutsutaan ja mitä tarjotaan ;)
ap
Vierailija:
Mä luulen, että tehoaa useimpiin miehiin. Näkis vaan ensimmäisenkin miehen, joka niitä soseita alkaa itse vääntää.... : )t.sivullinen
Meille ilmaantuu milloin mitäkin vempelettä, kun minä kuulemma oon luvannu. Oon huomannu, että pitää sanoa tiukka EI, että ukkokin tajuaa, että mieto " ahaa" ei ole myöntymisen merkki.
VAan niin hyvä mies on, etten vaihtas. Vaikka vänkäyksiä pitääkin olla.
saanko kopioida? meillä on juuri nyt riitaa mieheni kanssa lähes joka asiasta. väsyttää olla aina diplomaattinen!
en voi taata toimivuutta, systeemi pälkähti päähäni sen jälkeen kun mies oli tänään jo lähtenyt töihin, eli en ole ollenkaan käytännössä kokeillut. jollei lasketa tuota nimiäis-asiaa, jossa olen luopunut päätösvallasta kokonaan. se asia etenee kyllä juuri niinkuin haluankin, eli mitään juhlia en usko olevan tulossa.
mä luin lehdestä että lapsiperheissä yksi suurimmista ongelmien aiheuttajista on naisten ylivastuullisuus. ensin mä kiehehdin että mitä hittoa, ei tasan oo vaan miesten alivastuullisuus, mutta sitten päätin nöyrtyä sen tosiasian edessä että voin muuttaa vain itseäni. jos joku ominaisuus minussa, esim. nyt tämä vastuun kantaminen on vahingoksi meidän perheelle, niin tottakai teen parhaani muuttaakseni asian!
ap
Taidanpa ottaa käyttöön tuon samaisen taktiikan... tosin mulla on ehkä vielä astetta vetelämpi, ei silä ole koskaan mitään mielipidettä sen suhteen koska meidän lasten pitäisi alkaa syömään kiinteitä tms.
siis kun mulla on sellainen maailmankatsomus että mieskin on ihminen ja kykenevä päättämään asioista jne. ja nyt musta tuntuu että manipuloin miestä tekemään mun mielen mukaan, jos en jatka linjaani keskustella asioista sen kanssa avoimesti ja suoraan.
mutta mutta.. oikeesti uskon että mun mies, ja muutama muu, on tarkoituksella kasvatettu uskomaan automaattisesti, että joku nainen kyllä hoitaa käytännön hommat. ehkä mä teen pitkällä tähtäimellä miehelle suuren palveluksen jos avaan sen silmiä sille todellisuudelle, että jos jotain haluaa tapahtuvan, niin asialle on mahdollista tehdä muutakin kuin vinkata vaimolle että tämmöinen juttu ois tehtävänä. mä luulen että lopulta mun mies on onnellisempi täällä oikeiden aikuisten maailmassa, jossa jokaisella on ohjakset omissa käsissään, kuin mun vallan alla. ja mun valtani allahan hän tällä hetkellä on, vaikkei ehkä asiaa itse tajua.
ap
Mutta älkää sitten menkö siihen väliin, jos mies alkaakin soseiden syötön ja asunnon etsinnän.
Älä mene siiten siihen väliin sotkemaan, jos mies on päättänyt alkaa syöttämään ensimmäisenä kiinteänä puuroa, koska annoit miehelle luvan hoitaa homman itse.
Äläkä mene asunnonvaihtokuvioihin sotkeutumaan, kun et kerran alunperinkään halunnut asuntoa vaihtaa.
Mies välillä saa tarmokkuuden puuskan -tai taloudellisuuden tai siisteyden. Sanoo että " kyllä meilläkin pitäisi paremmin siivota" , " keittiö pitäisi pitää siistimpänä" tai sähköä pitäisi säästää. Sen sijaan että otan herneen nenään ja alan väitellä sitä kuka itse asiassa mitäkin tekee, sanonkin " joo-o, olet ihan oikeassa niin pitäisikin" .
Sitten etenemme samaan tapaan taas monta viikkoa. Eikä tarvinnut ottaa pulttia.
siitä ei sit ois takeita niistä tuloksista mut tekis kyllä!!
Vierailija:
Älä mene siiten siihen väliin sotkemaan, jos mies on päättänyt alkaa syöttämään ensimmäisenä kiinteänä puuroa, koska annoit miehelle luvan hoitaa homman itse.
Äläkä mene asunnonvaihtokuvioihin sotkeutumaan, kun et kerran alunperinkään halunnut asuntoa vaihtaa.
en mäkään kysy häneltä lupaa ruokkia lapsia :)
nythän siis vallitseva tilanne on se, että mies haluaa että me demokraattisesti päätetään miten hommat tehdään, ja että päätöksenteon jälkeen minä teen asiat sovitulla tavalla. mies lukee sohvalla kirjaa.
uusi systeemi pakottaa miehen tekemään käytännön työtä haluamiensa asioiden eteen, ja näin ottamaan elämänsä ohjakset omiin käsiin, tulemaan onnellisemmaksi ja kypsemmäksi aikuiseksi.
ap
Sitten kun tulee takapakkia tyyliin " Pitäispä nuo talvirenkaat vaihtaa alle" eikä mitään tapahdu niin tule tänne niin me lohdutetaan sua.