Mitä ajattelette sisaruksista, joista toisella Reimatec ja toisella käytetty halpis haalari?
Noin vertauskuvana esim. Meillä tulot parantuneet huomattavasti tässä parina viime vuonna ja jotenkin huvittaa, kun tytöt kulkee ihan eri " sarjan" vaatteissa. Toisella isosiskon vanha, joka jo siskolle ostettu kirppikseltä halpis toppapuku. Isommalla upouusi 129¿ reimatec. Tai yleensäkin kaikki tyttöjen vaatteet on tuollain. Isosiskolle ostan nykyään kaiken uutena ja välillä kallistakin, mutta pienempi käyttää isomman vanhoja. Tosin saa hänkin välillä uutta. Mitä ajattelette kun tällaiset sisarukset tulee kadulla/kerhossa vastaan?
Kommentit (24)
Toisella on kylmä vanha kauhtunut puku päällä.. Pidätkö itse montakymmentä pesua lämpikäynyttä toppatakkia? Onko siinä hyvä lämmöneristys??
Höh mikä kysymys. Eikö se nyt ole sama mitä merkkiä ne vaatteet on? Ja eikö se ole melko normaalia että sisaruksien vaatteet kiertävät? Voi kiesus sanon vaan!
Samalla hinnalla saa täysin suomalaisen haalarin.
toisten lasten vaatetusta?!? Mä en kiinnitä siihen mitään huomiota (siis muiden lasten vaatetukseen) jos nyt ei ihan T-paidalla kuitenkaan talvipakkasella (noin vertauskuvallisesti). Siis oikeesti, ei ole tullut mieleenkään!
Ja tosiaan kuinka vanhoja lapsia ovat?
Jos esim nään sellaset 1-2v ja 4-5v sisarrukset joista isommalla reimatec ja pienemmällä vaikka Lassien hyväkuntoinen niin ajattelisin ehkä et noin minäkin tekisin... isompi tarvii enemmän " suojaa" vaatteelta ja pienempi ei ehkä viel niin paljoa vietä aikaa ihan suorassa kosketuksessa maahan tmv vaan on rattaissa...
Mut taas jos sisarrukset on vaikkapa 4v ja 5v ja toisella selkeesti huonompi ja huonompi kuntosempi puku niin ajattelisin et miksi ei tosiaan oo ostettu kahta hyvää pukua koska reimateckin hinnalla saisi
jos kerran hyviä ja toimivia vaatteita löytyy käytettynä, miksi pitäisi ostaa uutta? Kierrätys kunniaan, tuohan on myös ympäristöteko :)
Seuraavaksi miettisin, että onko lapsilla eri isät ja vanhemman isä huolehtii lapsestaan _ostamalla_ lapselle tarpeellisia juttuja eikä antamalla rahaa äidille joka käyttää rahat mieluumin mihin tahansa, mutta lapsensa hyvinvointiin.
Ja jos tosiaan tietäisin, että tilanne on kuten teillä, niin ihmettelisin onko ihan kaikki ylpäässä kunnossa, vai oliko nuorempi joku ikävä vahinko, josta ei juurikaan perheessä pidetä, mutta ei voida poiskaan antaa...
pienempi käyttää paljon isomman vanhoja. Tosin isommankin monet vaatteet oli jo käytettyjä! Osta nyt jos rahaa kerran on, joskus jotain uutta pienellekin. Muutenhan kierrätys on kyllä ihan järkevää.
Epäreilua nuorempaa kohtaan. Laitat hänelle tietty kuravaatteet sitten loskakelillä?!?
Itse kuljin isoveljen- ja siskon vanhoissa vaatteissa lapsuuteni.
Omat lapset saavat tasan tarkkaan yhtä uudet ja hyvät vaatteet. Esikoinen on poika niin pikkusiskolle hankitaan ihan tytön väriset vaatteet niin ei tarvitse poikana kylillä kulkea.
Muuten minusta ihan sama, vaikka toisella sisaruksella on käytetty vaate ja toisella uusi MUTTA toppapuvuissa en säästelisi! Nuorempi sisarus joutuu nyt palelemaan kirpparilta ostetussa (ties monella ollut jo sitä ennen ) ja siskon käyttämässä halpistoppapuvussa, jossa ei varmaan voi olla kovin paksu toppakerros enää pesujen jälkeen!!
uusi ticket 119 euroa. En osta huvikseni mitään, ja vuoroin lapsella on hyvää ja huonoa. Välillä tökkii kenkien ostossa, joten loppukesästä kuljetaan kulahtaneissa ja aina sesongin vaihtuessa saa kahdet uudet...
En ajattele mitään oikeastaan, ellei ne toiset ole ihan kamalat ja toiset ihanat.
Tosin pienempi on vielä vauva. Mietin vaan tulevaisuuttakin, kun varasto pursuaa esikoisen pieniä vaatteita. Molemmat on tyttöjä ja samaan vuoden aikaan syntyneitä eli aika hyvin natsaisi pukujen koot yms. ap
Vauvalla on nyt Lennen uusi LÄMMIN toppapuku, ei siskon vanhan ja kylmä. Lämpö on sellainen, mistä en itse kyllä tingi. ap
Vierailija:
Vauvalla on nyt Lennen uusi LÄMMIN toppapuku, ei siskon vanhan ja kylmä. Lämpö on sellainen, mistä en itse kyllä tingi. ap
Mikäs se alkuperäisessä viestissä ollut kirppishaalari sitten on?
REIMAN HAALAREISSA JA REIMAN PIPOISSA JA SÄVY SÄVYYN.
JSO ON VARAA OMAAN ASUNTOON, AUTOON, NIIN KYLLÄ LAPSELLEKIN ON OLTAVA PÄÄLLE LAITETTAVAA MUUTA KUIN RUTKUA.
JOS ÄIDILLÄ KIMALTAA KULTA, NIIN LAPSELLA ON OLTAVA KUNNON VARUSTEET
TYYLIIN ETTÄ ENSIN MINÄ LAITAN LAPSENI HIUKSET JA SITTEN OMAT, ELI LAPSI ON AINAKIN SIISTI JOS SITTEN KIIRE TULEE NIIN MINÄ OLEN SE VARIKSENPELÄTIN, EI KOSKAAN LAPSENI.
Voiko joku ajatella, että jos lapsella on kallis Reimatec, on hän rakastettu. Taas jos lapsella on halpisvaatteet, ei hän ole niin rakastettu. En kiinnittäisi ap:n lasten pukeutumiseen sen kummempaa huomiota, jos lapset on lämpimästi ja säänmukaisesti vaatetettu. Vaatteiden kierrätys sisarelta toiselle on ympäristönkin kannalta hyvä asia, joten en voi ymmärtää sitä, että joka lapselle ostetaan aina uudet vaatteet. Rikkinäisiä vaatteita ei tietystikään kannata kierrättää, mutta ehjiä tosiaankin!
joka ilmeisesti joutuu aina käyttämään isosiskon vanhoja vaatteita eikä itse saa koskaan mitään uutta.
Miksei nuorempi voisi käyttää niitä siskolta perittyjä, kotipihassa ja muutenkin sellaisina rönttä vaatteina ja ostaisit hänellekkin uudet, joita pitää sitten " julkisilla" paikoilla liikkuessaan?
Kuka nyt edes niin tarkkaan tuijottaa toisten vaatteita saati niiden merkkejä:)
Surettaa nuorempi kun toisella on lämpimät vermeet niskassa ja oikeat elitisti vaatteet (halvemmallakin sais hyvää jos ei parempaakin) ja itsellä nukkaantunut ja kylmä toppapuku!!