Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Meille tuli tyttövauva :)

31.10.2007 |

Söpö kuin mikä, ruskeat hiukset, suuret tummansiniset silmät, nykerönenä ja suppusuu :)))) Olemme ajatelleet hänelle nimeksi Lilian Tuuli Ilona. Mitä olette mieltä nimestä?

Paljon on nimiasiaa pyöritelty ja tässä muutamia nimiä, joita vakavasti harkittiin, mutta lopulta hylättiin:

Etunimiksi:

Lumina

Amelia

Sinea

Lilia

Toisiksi ja kolmansiksi nimiksi:

Saara Serafia

Ilona Amelia

Tuuli Amelia

Lilian oli lopulta mieheni valitsema nimi ja kieltämättä nimi sopii vauvalle aivan uskomattoman hyvin. Lempinimeksi on jo muokkaantunut Lili. Tuuli tulee mieheni mummolta, Ilona minun mummoltani :)

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilian Tuuli Ilona on nätti nimi, nimet sointuvat keskenään kivasti =)

Itse vierastan tuota n - loppua, ja minun makuuni Lilia Tuuli Ilona on sievempi,

heitän vielä yhden kauniin nimiehdotuksen :

Lilja Tuuli Ilona

Mutta kaunis on tuo alkuperäinenkin =)

2/7 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tykkään tosi paljon nimestä Lilian :o) Mutta... en tykkää yhtään nimestä Tuuli :o( Ihan merkityksensä takia, tuuli kun on aniharvoin miellyttävää minusta. Ja siksi must on suorastaan vähän " irvokasta" , että tuuli olisi millään lailla ilona... Mutta purjehtijat ovat kyllä varmasti kanssani eri mieltä! ;o)

Se Lili olisi muuten ihan hyvä oikeanakin etunimenä! Jos on kerran jo vakiintunut ja tyttö siltä näyttää! Lili Tuulia Ilona? Lili Sinea Ilona? Lili Ilona Amelia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkuperäinenkin nimi on kaunis, mutta heitän vielä yhden idean eli Lilia(n) Ilona Tuulia.

Vierailija
4/7 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse kuitenkin kannattaisin nimeä: Lilia Tuuli Ilona

Lilian on myös hankalampi taivuttaa suomenkielellä kuin Lilia

Vierailija
5/7 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli ensinnäkin miksi juuri Lilian, eikä Lilia, Lilja tai Lili? Mä vähän testailin läheisillä ystävillä ja sukulaisilla noita nimiä, eli kyselin mielipiteitä. Kun mainitsin nimen Lilia, ihan jokainen kuuli mun ensin sanovan Lilja. Eli ajattelin, että sitä sais sit olla koko ajan selittelemässä, että Lilia iillä eikä jiillä. Lilianin kaikki kuuli ihan oikein. Myöskin kaikki osasi taivuttaa sen Lilianille, Lilianista jne. eikä se tuottanut kellekään hankaluuksia. Lilja olisi kaunis myös, mutta se ei tyyliltään sovi sisarussarjaan, kun sisarusten nimet ovat myös samalla lailla " kansainvälisiä" kuin Lilian. Lili toimii ihan vaan lempinimenä, ei varsinaisena kutsumanimenä. Minusta se on liian lempinimimäinenkin etunimeksi. Emme ole muillakaan lapsilla kokeneet lempinimen käyttöä mitenkään hankalana.

En ole itse tullut ajatelleeksi, että Tuuli toisi jotenkin negatiivisia aatoksia mieleen. Itse kyllä tykkään tuulesta ja Tuulista :D Räntä tai Loska tai Musta Jää oiskin vähän toinen juttu :D Tuulin laittaminen keskimmäiseksi nimeksi tekee miehen sukulaiset iloisiksi, joten pysyköön se :) Tuulia ei oikein iske.

Lilian Ilona Ameliasta jossain vaiheessa innostuin oikein tosissani, mutta sitten tajusin, että sukunimemme alkaa R-kirjaimelta, joten lapsen nimikirjaimet olisivat L.I.A.R. :D Juu, ei kiitos...

Kiitokset teille rakentavista kommenteista :) Oikeastaan tuo vähäinen kritiikkikin sai minut vakuuttuneemmaksi, että nimivalinta osuu oikeaan :D Lisää saa mielihyvin kommentoida! :)

Vierailija
6/7 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toiset nimet ei niinkään. Onhan niitä muitakin konsonantti loppuisia nimiä, eikä niiden taivutus ole hankalaa. Usein Lilja on ollut puhekielessä just Lilia ainakin täälläpäin ennen vanhaan ja vanhat ihmiset sanoo vieläkin.

Vierailija
7/7 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lilian on erittäin kaunis nimi! Ja itse pidän siitä, että nimet kulkevat suvussa.

Meilläkin tytön toinen nimi on mummoni nimi.

Eli kannatan siis tuota miettimäänne Lilian Tuuli Ilonaa, hyvä nimi!!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kaksi