Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lyhyet (150-155cm) äidit!

Vierailija
31.10.2007 |

Miten raskaus ja synnytys sujuivat? Millä viikoilla synnytitte ja tapahtuiko se alateitse vai sektiolla? Minkä kokoinen vauva oli?

Paljon kysymyksiä, mutta alkaa olo olla niin tuskainen tällä toista odottavalla lyhyellä äipällä, jonka ensimmäinen raskaus sujui kohtalaisen hyvin.. Esikoinen syntyikin tosin 4 viikkoa ennen laskettua aikaa ja oli reilusti alle 3kg. Sujui siis hyvin alatiesynnytys. Nyt tällä toisella ei ole ollut niin kiire (tällä hetkellä rv38+2), mutta vaivoja on sitäkin enemmän. Liikkuminen välillä lähes mahdotonta kauheiden liitoskipujen yms. takia ja kivuliaita supistuksia ollut jo pari viikkoa - välillä niin säännöllisiä, että ollaan oltu lähdössä sairaalaan. Mutta ei vielä tulosta - mietin vaan, että tuleekohan itse synnytyksestäkin sitten rankempi..

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka neuvolassa povattiin syntyvän " hetkenä minä hyvänsä" vko:lta 35 lähtien. Täti totesi lyhyiden naisten synnyttävän helpommin ennen la, mutta ei todellakaan mun tapuksessa:)

Vierailija
2/13 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

on synnyttänyt 4,8 kg painavan vauvan alakautta. Että sillee. Huh hah hei jäis kyl iteltä synnyttämättä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen synty etuajassa ja paino alle 3kg. Onneksi synty koska vatsa oli valtava ja olo tukala. Isompikin olisi kuulemma mahtunut, lantio kuvattiin, mutta vauvan kokoa olisi seurattu ja synnytystapaa mietitty. Itse synnytys meni ok. Saapi nähdä miten tämän kakkosen kanssa.

Vierailija
4/13 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen syntyi rv:lla 38 (tasan), painoa vauvalla oli 2880g, toinen 37+3 ja painoa 3350g. Ensimmäinen syntyi imukupilla, toinen aika helposti. Raskaudet ovat menneet suhteellisen hyvin, toinen oli kiutenkin selkeästi rankempi kuin ensimmäinen.

Vierailija
5/13 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tuli raskausmyrkytys ja painoa tuli +25kg eli oli melko tukalaa... poika 3590g syntyi 40+4 normaalisti 6h10min kestäneessä alatiesynnytyksessä... kipuja ei juuri ollut kuin pikkasen selänpuolella... Kuopus tyttöni odotus oli ihan ok, mutta synnytys rv40+3 oli yhtä tuskaa... supistukset edessä ja hirveitä ja tyttö oli pissannut ja kakannut lapsiveteen joten piti ponnistaa ensin pelkkä pää ja sitten loput,( lisäksi oli napanuora kaulanympärillä) mutta jäi hartioista hetkeksi jumiin,kunnes onneksi lopulta sain ponnistettua ulos (painoi 3774g) synnytys kesti (papereiden mukkan) 6h 30min

Vierailija
6/13 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pituutta mulla on 157, joten hieman enemmän kuin mainitsit. Mulla muuten olen pienikokoinen, ja lääkärit jo meinasit esikoisen aikoihin pakottaa minut sektioon. Halusin kuitenkin yrittää alatiesynnytystä, ja hyvin sujui!! Jotenkin ne paikat vaan venyi. Toinen synnytys meni jo rutiinilla. Esikoinen syntyi 5 päivää ennen ja kuopus viikkoa ennen laskettua aikaa. Molemmat ovat kyllä olleen hieman normaalia pienempiä, painoa on ollut max 3,4 kg ja pituutta max 48 cm.

Tuo liikkuminen oli minullakin hankalaa pitkän aikaa ennen synnytystä, työkaverit aina nauroi, kun vaapuin kuin ankka :)

Vierailija
7/13 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme täysiaikaista lasta, suht suuria kaikki eli 3500, 3900 ja 4500g eikä mitään ongelmia ole synnytyksen kanssa ollut. Kaikilta meni ensin lapsivesi, siitä sitten vuorokauden sisään ovat syntyneet. En usko että äidin pituudella on mitään merkitystä synnyttämisen tai raskauden kannalta, lantion leveydellä on suurempi merkitys.

Vierailija
8/13 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän kyllä, että pituus itsessään ei vaikuta synnytykseen, mutta raskauden rankkuuteen uskon sen jonkin verran vaikuttavan (ei varmaan kaikilla). Minulla ainakin niin lyhyt yläkroppa ja ahdas lantio, että vauvalla ei liikaa tilaa ole. Paitsi tietysti omien sisäelimieni kustannuksella :). Ja olen siis muutenkin pienikokoinen. Synnytystapa-arviossa lääkäri sanoi, että uskoisi vielä 3,5 kiloisen mahtuvan, mutta sitä isompi saattaa tehdä tiukkaa.. Nyt oli vauvan painoarvio 3kg. Mietin vaan sitä, että jos meneekin vaikka yliaikaiseksi.. ap

Vierailija
9/13 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ensimmäinen synnytys (41+2) oli karmea imukuppi synnytys jossa lapsi lähes kuoli, eli ei mennyt ihan putkeen. Syynä oli ahdas ylälantion mitta, itsepäinen lääkäri joka ei halunnut leikata ja lapsi siis jäi kiinni ja elintoiminnot romahtivat. Raskaus sujui ihan hyvin.

Toinen synnytys (36+6) oli kiireellinen sektio, istukka oli etinen ja alkoi vuotaa rajusti, lisäksi lapsli oli poikkitilassa. Raskaus oli aika rankka, olin moneen otteeseen osastolla supistusten takia jne.

Kolmas synnytys (39+1) oli suuniteltu sektio jossa kaikki meni hyvin, ja lapsi syntyi hyväkuntoisena.

Raskaus oli väsyttävin ja epämukavin, oli kipua ja kolotusta ja kaikkea vaivaa, olin tosin 12 vuotta vanhempi kuin edellisen kerran ollessani raskaana, ehkä johtui siitä.

Vierailija
10/13 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana kaksi hyvin sujunutta raskautta ja luomusynnytystä.

Vauvat olleet suunnilleen 3 kiloisia.

Vierailija
11/13 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Miten raskaus ja synnytys sujuivat? Millä viikoilla synnytitte ja tapahtuiko se alateitse vai sektiolla? Minkä kokoinen vauva oli?

Paljon kysymyksiä, mutta alkaa olo olla niin tuskainen tällä toista odottavalla lyhyellä äipällä, jonka ensimmäinen raskaus sujui kohtalaisen hyvin.. Esikoinen syntyikin tosin 4 viikkoa ennen laskettua aikaa ja oli reilusti alle 3kg. Sujui siis hyvin alatiesynnytys. Nyt tällä toisella ei ole ollut niin kiire (tällä hetkellä rv38+2), mutta vaivoja on sitäkin enemmän. Liikkuminen välillä lähes mahdotonta kauheiden liitoskipujen yms. takia ja kivuliaita supistuksia ollut jo pari viikkoa - välillä niin säännöllisiä, että ollaan oltu lähdössä sairaalaan. Mutta ei vielä tulosta - mietin vaan, että tuleekohan itse synnytyksestäkin sitten rankempi..

Raskausaika sujui moitteetta. Ei ollut missään vaiheessa tukala olo tms.

Lapsi syntyi pari päivää ennen laskettua aikaa.

Synnytys alkoi ja eteni normaalisti, mutta päätyi lopulta sektioon yllätysperätilan vuoksi.

Minulla on ilmeisesti lantiossa ahtaumaa.

Lapsi oli 3200 g ja 47 cm.

Vierailija
12/13 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

takana kolme raskautta, menossa neljäs loppusuoralla

raskaudet menneet ihan kivasti, vaikka maha on todellakin aina edessä, mutta kenelläpä ei olisi? Mammavaatteiden löytäminen on kyllä oma ohjelmanumeronsa, aina saa lahkeita lyhentää ja hihoja kääntää jos meinaa etä olisivat sopivat.

Vauvat olleet 2970g, 3070g ja 3270g neljännestä arvio n.3,5kg, synnytykset nopeita 6,5h-3h välillä, normaaleja latie synnytyksiä.

Riippuu siis lantiosta ja vauvan koosta. Ja vauvan kokoonhan vaikuttaa vanhempien koko, itse olen lyhyt, mies on pitkä, mutta hoikka ja ollut syntyessään 3100g joten meidän lapsista ei isoja tule ei millään ilveellä (mistä olen ihan tyytyväinen)

Vierailija
13/13 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hyvin odotukset ja synnytykset sujui. hieman ahdasta oli odotukset. lantion leveys ehkä vaikuttaa enemmän synnytykseen ku pituus. mun lapset oli kaikki 50cm ja 3560-3750g.