Ratikka, metro, bussi vain juna - minkä reitille muuttaisitte hesalaiset?
Heippa!
Olen tässä miettinyt, että minkäköhän kulkureitin varaan sitä laskisi tulevaisuudessa työmatkansa, joka suuntautuu Helsingin keskustaan. Jos leikitellään, että rahalla ei ole väliä, millä te haluaisitte mennä?
Ratikka-alueet ovat yleensä aika hyviä alueita. Mutta onko ratikka luotettava?
Bussin kanssa jäkittää ruuhkassa.
Metro on nopea ja luotettava, mutta onko hyviä asuinalueita, joihin pääsisi metrolla? Ei oikein, paitsi Sörnäinen, Kulosaari ja Hakaniemi. Kulosaaressa on vähän huonosti kerrostaloja.
Paikallisjuna on nopea, mutta sairaan epäluotettava.
Kokemuksia? ideoita?
Kommentit (13)
helsingissä asuneet olemme helsinkiläisiä tai stadilaisia ja itse valitsisin metron tai bussin. Mutta todellakin missä vain asut, hyvin pääset millä tahansa pelillä.
kumminkin niin, ettei liityntälinjoja tarvi käyttää.
Kulosaaressa on muutama ns. normaali kerrostalo, mutta palvelut ei tyydytä mun tarpeitani.
Se on se ainoa oikea liikenneväline. Vartiokylä-Puotila-Herttoniemi on hyvää aluetta ja metron varrella.
Me asutaan metroradan varressa ja ehdottomasti on luotettavin kulkupeli - ja nopein.
mutta en kolmosta itäpuolella :-) Ratikkareitin varrelle muuttaminen tosin takaa yleensä myös sen että ainakin muutama bussikin kulkee keskustaan eikä pyörämatkaan ole ihan mahdoton. Meillä on tällä hetkellä kävelymatkan päässä 4, 10, viisi sisäistä bussilinjaa ja liuta Espoon ja Vantaan busseja. Tämä on aika hyvä...
3:
hesalaisista en tiedä, sillä he ovat maalta tulleita. Me aina
helsingissä asuneet olemme helsinkiläisiä tai stadilaisia ja itse valitsisin metron tai bussin.
Jos helpottaa, ap myöntää olevansa alkuperäisesti maalta. Ei varmaan tullut yllätyksenä. Oli traktori ja ikkuna metsään päin.
metro ja junat tuovat ongelmia. tosin ei siellä kolmosen ratikassakaan ole aina herkkua silloin kun se tulee Kallion suunnasta.
Mutta mä tykkään ratikasta.
Siis aina, kun metro on ollut olemassa. Kaikkina näinä vuosina (vuodesta 84?) olen myöhästynyt metron vuoksi vain kaksi-kolme kertaa. Metro ei koskaan tuota ongelmia.
Bussin vuoksi olen myöhästynyt parhaimmillani puoli tuntia, koska se on seissyt ruuhkassa. Ratikan vuoksi olen joutunut kävelemään kaatosateessa, koska ratikkakiskoilla oli tapahtunut kolari. Metron kanssa minulla ei ole koskaan ollut vastaavia vaikeuksia.
14:
Metron kanssa minulla ei ole koskaan ollut vastaavia vaikeuksia.
Metro oli ihan loistava, varsinkin kun piti kulkea vauvan vaunujen kanssa. Mutta metro on toisaalta turvaton, ja metroreitin varrella ei ole kovin kivoja asuinalueita. Jos siis ei halua käyttää metroa JA bussia.
Ratikka on jotenkin hidas, en tykkää yhtään.
Bussi on toooosi syvältä, ruuhkissa meni aikaa.
Nykyisin asun junaradan varrella, se on tosi hyvä vaihtoehto. Tosin epäluotettava, kun tulee pakkasia....
meillä menee spårat 7 ja 1, useita busseja ja kaikki junat. metroa ei vielä valitettavasti.
Molemmat on myös niin lähellä, että pyörällä pääsee ainakin puolet vuodesta.