Masennusläkityksen lopettamisesta...
Lapsi syntyi helmikuussa jolloin heti todettin synnytyksenjälkeinen masennus johon liittyi voimakkaita paniikkitiloja. Sertraliini lääkitys aloitettiin heti ja olen syönyt tänne asti 100 mg annosta. Nyt olen lääkärin ja psykologin kanssa jutellut että uskallan rueta miettimään lääkityksen lopettamista ja olenkin jo n. viikon syönyt 50 mg annosta. Kaipailen nyt " tietoa" ja muiden samassa tilanteessa olleiden kokemuksia siitä, miten lopetus ja muut siihen liittyvät asiat meni. Mua on ruennu nyt pelottaan et jos tää uusiikin.
Kommentit (8)
Kaipaan siiis lähinnä kokemuksianne siitä miten tuo lopetus on muilta onnistunut ja minkälaisia tunteita herättäny. ap
syömisestä kiinnostunut! Harva lääkäri on!
Tee mitä lystäät! Ok, mä vähensi n tuli laitosjakso, noh, miten auttaa sua?
Ja vertaistukea siis käytetään ihan yleisesti yhtenä " hoito-" tai toipumis muotona. Että sitä mä niillä muitten kokemuksilla teen. Kiitos kun kerroit omasi noin nätisti. ap
pahoja fiboja niin lääke takaisin. Onko äityis missään vaiheessa laknanut tuntumaan kivalta?
voipi tuntua että helvata kun saia lomaa näistä... mutta lienee siis aika normaalia. Enkä vaihtaisi tätä hetkeä lapsettomiin aikoihini. ap
sisältynyt vakavia piirteitä. Minusta on huolestuttava, että 7kk lääkkeensyönnin jälkeen suositellaaan lopettamista!
Eiköhän mieltä tasaava lääke olisi parempi laittaa riannalle ja vähitellen siirtyä siihen. Miten oireilit kun sait diagnoosin?
Mulla oli aikoinaan ohje, että puoli vuotta oireiden loppumisen jälkeen alettiin ajamaan lääkitystä alas. Siksi tuntuu aika nopealta aikataulusi, mutta tietty nämä ovat aika yksilöllisiä. Mulla oli diagnoosina keskivaikea masennus ja lääkkeitä söin vajaan 1.5 vuotta, josta siis ehkä 7-8 kuukautta masennusaikaa, sen päälle 6 kk oireetonta ja vielä 2 kk lääkkeiden alasajoa.
Mulla meni lopetus aika helposti, olisiko kestänyt pari kuukautta. Mulla oli remeron ja efexor lääkkeinä.
Asteittaan lääkettä vähennetään. mutta jos tulee takapakkia niin kipikapi lääkärille soittamaan. ne annokset on niin pienestä kiinni. Tai ehkä hyötyisit mielialaa tasauttavasta lääkkeestä tms. Cipralex tms.
Keskustele lääkärin kanssa, joohan!