Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

G: Mitä INHOAT työssäsi?

Vierailija
30.10.2007 |

Kerro mitä teet ja mikä on työssäsi ikävintä.

Olen nimittäin suunnittelemassa alavaihtoa kun hermot menee omaan työhön. Haluaisin kuulla kuitenkin mitä muissa hommissa mättää, etten vaihda vielä huonompaan.

Olen itse asiakaspalvelussa (puhelin) ja joudun päivät pitkät kuuntelemaan vihaisia ihmisiä, jotka valittaa kun tuote ei ole tullut perille tai siinä on jotain vikaa. Ahdistaa...

Kommentit (33)

Vierailija
21/33 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inhoan sitä, kun nuorten kanssa täytyy aina " ottaa yhteen" tunnin aikana. Näin lyhyissä sijaisuuksissa se korostuu, kun sijaista koitetaan vetää ihan 6-0.

Kun viime vuonna olin lähes koko vuoden kestävässä pitkässä sijaisuudessa, riitti vain alussa se " yhteenotto" . Loppu sujuikin sitten todella mukavasti =)

Vierailija
22/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

1) Kiire. Olisi kiva selittää potilaalle vaikka kirjan kuvasta tms että tuossa se vika nyt on ja tehdään näin ja näin ja noin ja sitten tapahtuu niin ja sitten seuraa tätä, mutta kun ei ehdi. Pitää vain kiireessä läppästä joku diagnoosi ja antaa resepti ja ehkä joku netistä printattu pikku infolappunen kouraan ja heittää potilas ulos, jotta ehtii naputtamaan tekstiä.

2) Epävarmuus ja se, että aina ei vaan löydä mitään diagnoosia. Esim. potilas valittaa mahaongelmia ja on palpoitu, tehty gastroskopiaa, kolonoskopiaa ja kapseliendoskopiaa ja otettu biopsioita ja natiivimahoja, suljettu pois laktoosi-intoleranssit ja keliakiat ja tehty läjäpäin allergiatestejä ja otettu jatkuvasti kasa labroja jne jne, ja mitään oireita selittävää ei kertakaikkiaan löydy. Ei ole kiva (itselle eikä potilaalle) ilmoittaa, että joo en tiiä mikä sua vaivaa, en voi auttaa, koita vaan elää oireittes kanssa miten pystyt. Itselle tulee paha mieli kun ei pysty auttamaan potilasta ja potilas on sitä mieltä, että olipas paska lääkäri, ei ne kanssa tiedä mistään mitään, puoskarit.

3) Ylenmäärin tseopiskelleet, jotka kuvittelevat lääkärin tietävän kaikesta kaiken. Mutta ei, minä en tiedä. Ei meille lääkiksessä opeteta että auttaako keltakurttuohdakejauhe peräpukamiin tai muutakaan luontaistuotteista, keskitymme lääkkeisiin. Enkä tiedä sopiiko lanttu vai nauris paremmin herkkävatsaiselle lapsellenne tai aiheuttaako 20min päivittäinen sitterissä istuminen adhd:ta, koulussa keskitymme lasten sairauksiin (infektiotaudit, synnynnäiset kehityshäiriöt, lasten tuumorit jne) emmekä siihen mikä on tämän hetken kuuminta hottia vauvanhoidossa. Enkä uskalla käyttää naistenlehtiä tms lähteenäni. (Tämä varmaan saa jotkut vetämään herneet nenään, mutta ihan oikeasti, suositukset ja trendit vaihtuvat jatkuvasti eikä niitä voi kukaan opetella.)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeen keksi mitään inhottavaa. No ehkä se jos asiakkaat tulevat ihan myöhässä ja koko päivän järjestys myöhästyy. Inhoan myös liian ahdasta työtilaani mutta kun ei ole varaa isompaan. Olen akupunktiohoitaja.

Vierailija
24/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa, mikä inhottaa on jatkuva epävarmuus tulevaisuudesta ja että sen peittomaiseksi joutuu suostumaan hommiin, jotka eivät lainkaan edistä varsinaista työtä. Ja vielä enemmän se, että palkkani tulee laskemaan merkittävästi, koska rahoittaja vaihtuu. Ja pitäisi osata olla kiitollinen siitä, että on sentään palkka eikä apuraha.

Olen väitöskirjaa valmisteleva tutkija yliopistolla

Vierailija
25/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakastan omaa työtäni, kiire on aina mutta se kuuluu työhöni, toki auttava käsipari on aina tervetullut mutta kuten jo sanoin, raha ratkaisee.

Se ilkeinkin asiakas on ihana, se piheinkin asiakas on ihana, se ujonoloinen asiakas on ihana, ei minulla muita huonoja asiakkaita olekkaan :D

t: ravitsemustyöntekijä, kokki, esimies, tiskari, kassa ja kaikkea siltä väliltä ja vähän päälle :)

Vierailija
26/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vain tiedä että mitä sitä OIKEASTI haluaisi tehdä, missä olisi hyvä ja mihin omat kyvyt riittävät.

Inhoan asiakaspalvelua, niin kasvotusten kuin puhelimessakin. Kaikki paska pitää vain niellä ja olla aina kohtelias.. Ja sitten on ne vakio asiakkaat, joilla ei oikeasti taida olla sitä omaa elämää ja ne saa kiksejä siitä vittuilusta ja huutamisesta ja pompottelemisesta, kun tietävät että ovat itse vahvoilla siinä tilanteessa ja toinen joutuu vaan nöyristelemään. Huoh.. Ja paska palkka, käteen jää nippa nappa 1200 euroa kuussa.. Tai, ei kyllä jäänyt nyt palkkapäivänä itse asiassa tuotakaan.

Toki paljon on hyvääkin, välillä nautin siitä kun saan neuvoa ja ohjeistaa asiakkaita, voi olla hyödyksi ja joku saattaa tulla iloiseksi niin pienestä asiasta :) Ja sitten on se toinen ääripää joille ei mikään riitä..

Mä nauttisin eniten ehkä sellaisesta työstä mitä voisin tehdä kotona omalla koneella. Vastailla sähköpostilla asiakkaille tai tehdä työtilauksia jne. Kunhan ei tarvitsisi soitella asiakkaille tai vastata puheluihin.

Vierailija
27/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä siinä oli ongelma että vanhus syö vain ateriapalvelun ruuan?

Vierailija
28/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Virikelapset täydentävät ryhmää niin, että lapsia on ylipaikoilla ja kenellekkään ei ole ylimääräistä aikaa.

Päivä menee siihen kun saadaan perushoidot tehtyä.

Lastenhoitaja

Vierailija
29/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minullakin saksalaisia pomoja, mutta kyllä niiden kanssa jaksaa, kun ovat siellä Saksassa ja minä ja työkaverini täällä Suomessa :-D

Vierailija
30/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

lisäksi:

- sairaanhoitajan eettisissä ohjeissa vaaditaan kouluttautumaan ja pysymään mukana kehityksessä. Mutta kun työnantaja ei suostu siihen, että saisi käydä eden lyhyissä koulutuksissa työajalla, koska henkilökuntaa ei sitten riitä kentälle.

Halua olisi kehittyä ja oppia uutta, mutta kun sitä ei mahdollisteta mitenkään. Ja toisaalta vaikka kuinka kouluttautuu, niin sehän ei näy missään muualla kuin vastuun kasvuna.

Vierailija
31/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

aamulla suihkussa ja pidän huolen siitä, että olen valmis aloittamaan työni vasta tasan klo 7, en yhtään aikaisemmin. Mikä tässä on niin vaikeaa ymmärtää. Aargh!!! Ja työnä perhepäivähoitaja.

Vierailija
32/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

muutama alaisistani on ihan mahdottomia: kypsymättömiä ja lapsellisia. He luulevat että esimies on heidän palvelijansa, jonka tulee auttaa ja tukea heidän työtään 8h/ päivässä, keskeyttää oma asiantuntijatyönsä aina ja rientää apuun, vaikka asialla ei edes ole mikään kiire.

Kuitenkin heidän ammattiinsa kuuluu keskeisesti nk. ' itsenäinen työote' . Ammatin edut: nimikeen, hyvän palkan ja joustavat työajat he kyllä ottavat ilomielin, mutta eivät vastuuta. Toinen heistä - se mahdottomin - on määräaikainen, onneksi.

Vierailija
33/33 |
05.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

inhoan asiakkaita, joista ei ota erkkikään selvää. Jotkut eivät ole mihinkään tyytyväisiä, eivätkä ymmärrä kuontalonsa asettamia mahdollisuuksia.

Yrittäjänä myös inhoan epäsäännöllisiä tuloja. Nytkin olen sairaslomalla selän takia, mutta rahaa ei tipu mistään, vaikka kaikki samat kulut juoksevat, olen sitten töissä tai en.