Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kannattaako ottaa hormonikierukkaa?

Vierailija
30.10.2007 |

Gynekäynti edessä tässä mietiskelen tuota hormonikierukan ottoa, kun kaikki tutut ovat ottaneet sen synnytyksen jälkeen. Mikä siinä on niin hyvää, kertokaa, jos teillä on kokemusta?

Ittelläni on tosi runsaat kuukautiset, auttaako niihin?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tietenkin jos runsaat kuukautiset häiritsee, voi olla eri juttu

Vierailija
2/19 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla kanssa sellainen tunne, että nykyään hormonikierukka asennetaan melkein rutiinina kaikille. Mitään positiivisia tai negatiivisia vaikutuksia ei kerrota. Lääkäri sanoi, että niitä kun ei vielä tiedetä, kun tämä on niin uusi, että ne tässä vähitellen selviävät. Naiset ovat siis tietämättään koekaniineina?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uuden raskauden toivossa poistettiin. Pillerit eivät sopineet ja halusin varman ehkäisyn.

Kuukautiset olivat ennen kierukkaa tosi runsaat ja kivuliaat,kierukka helpotti tosi paljon. Ei kuukautisia enää paljon edes huomannut, tämä ei tietysti kaikille toimi samalla tavalla.

Mutta itse tykkäsin ja varmasti laitan toistekkin kun tarvetta tulee

Vierailija
4/19 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mirena hormooni keirrukka on suomessa kehitetty ja ollut markkinoilla jo tosi kauan joten kaikki sivuvaikutukset ja muut ovat jo hyvin tiedossa. Hormooni kierukkan hyviä pulolia on esim se että siinä esiintyy huom. vähemmän negatiivisia sivuvaikutuksia kuin pillereissä koska hormooni erittyy paikallisesti vain kohtuun eikä koko verenkiertoon kuten pillereissä. Matalampi hormooni pitoisuus kuin pillereissä. Hormooni kierukka on luotettavampi ehkäisyteholtaan kuin strerilisaatio joten on tällä hetekllä luotettavin ehkäisymuoto joka on keksitty. Vähentää kuukautisvuotoja ja kipuja. Ei tietenkään sovi kaikille kuten ei mikään ehkäisy mutta kannattaa kokeilla jos on ylimääräistä rahaa.

Vierailija
5/19 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

sairaalassa lääkäri ei nimittäin tiennyt muuta kuin että ei ole mitään, on vaan luulosairaita naisia

e-pillereistä ja monista muista tiedetään esim rintasyöpä yms syöpä riskien vähenemisestä tai runsastumisesta samoin muista sairauksista

Mirenasta en ole kuullut mitään vaikka olen tietoa kaivanut monesta paikasta. kyse onkin ilmeisesti siitä,että tuote on suomalainen ja sitä ei saa arvostella?

Vierailija
6/19 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli ensin kupari, mutta vaihdoin sen hormonikierukkaan. Kahdesta syystä: ensimmäinen oli ehkäisyteho. Toinen oli se, että normaalisti niukat menkat muuttuivat kuparikierukan kanssa runsaiksi. Hormonikierukan myötä menkat hävisivät lähes kokonaan. Pärjään nykyisin melkein lähes kokonaan alwaysin ilmaissiteillä, joita saa lehtien välistä ja ilmaisjakeluna...tulee halvaksi.

Vierailija
7/19 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en ole kuullut mistään sivuvaikutuksista, mutta enpä ole niitä kysellytkään, kun mitään ei ole ollut.

Vierailija
8/19 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan puoli vuotta oli tosi paljon tiputteluvuotoa ja meinasin luopua koko kierukasta. Lääkäri oli kuitenkin tosi rauhoitteleva ja kehotti katsomaan hieman pidempää. Kuukautiset jäivät sittemmin kokonaan pois, satunnaisesti tulee pieni vuoto kuukautisten ajankohtana. Vatsan pientä kipristelyä on kuukautisaikaan päivän-parin verran.

Laitatan uuden Mirenan kun tämä menee " vanhaksi" .

Vierailija
9/19 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli se 2-3 vuotta. Kuukautiset jäivät pois, mikä oli ihan kivaa. Ei ollut mitään pahoja sivuoireitakaan. Orgasmit jäivät pois, ja haluttomuuskin vaivasi. Tästä syystä otatin kierukan pois, mutta ei ole kunnon orgasmit silti palanneet. Enkä mitenkään kovasti halukkaampikaan ole.

Kannattaa kokeilla mielestäni. On kuitenkin tosi helppo ja edullinen ehkäisy. Kaikillehan sekään ei kuitenkaan sovi. Vaikka hormonia erittyy vähän ja paikallisesti, niin on paljon keltarauhashormonia. Herkille se voi aiheuttaa haluttomuutta. Itse sain lääkäriltä Yasmin-pillerit. Niitä syön nyt kolmatta kuukautta.

Vierailija
10/19 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukka auttaa runsaisiin kuukautisiin! Kun hankit sen niihin, voit saada kela-korvauksenkin kierukasta. Valita lääkärille runsaista kuukautisista ja pyydä kela-korvauksesta merkintä reseptiin.

Vierailija
11/19 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hormonikierukan sivuvaikutukset ovat harvinaisia (lukuun ottamatta niukentuneita vuotoja), mutta kyllä niitä on.

Vierailija
12/19 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on ollut se nyt n. 1,5 vuotta.

Plussat:

Sain sen ilmaiseksi, kun opiskelija laittoi sen eli halpa on. :) Eikä kallis oo itse maksettunakaan, kun ajattelee, että se voi olla paikallaan viisi vuotta.

Helppo ja huoleton ehkäisy.

Hyvä ehkäisyteho.

Kuukautiset jääneet kokonaan pois.

Miinukset:

Jonkinasteiset mielialanvaihtelut ja finnit.

Nuo finnit oikeasti ärsyttää tosi paljon, koska niitä ei ole minulla aiemmin ollut. Niitä on tullut jopa selkään. Yöks! Olen menossa kosmetologille ultraihonpuhdistukseen, mutta jos sekään ei auta finniongelmaan, niin harkitsen vakavasti kierukan pois ottamista, vaikka muuten ihan hyvä ehkäisy onkin. Tosin voi olla, että ensi tai sitä seuraavana vuonna muutenkin otatan sen pois toisen lapsen toivossa.

Mutta siis tämä finniongelma ei tullut ihan heti, vaan vasta tässä vasta ehkä puoli vuotta sitten.

Vierailija
13/19 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni nuo molemmat syyt (muun muassa), miksi en halunnut hormonikierukkaa. Muutama vuosi mennään vielä kondomeilla, sitten sterilisaatio jommalle kummalle, ellei vauvakuume vielä iske.

Minulle muuten suositeltiin kuparikierukkaa - on hyvä vaihtoehto, jos kuukautiset eivät runsaat.

Vierailija
14/19 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kuukautisia, ei sivuoireita. Halpa, helppo ja varma ehkäisy!

Vierailija
15/19 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

t. eräs migreenipotilas, joka erehtyi hormonikierukkaa kokeilemaan

Vierailija
16/19 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla ollut vuoden:

hyvää: ei juurikaan menkkoja, ei paljon vaivaa, pientä kipristelyä joskus, huoleton ja aina valmis.

pahaa: kallis, kivulias laittaa, finnejä tulee ja suuria ja pitkäikäisiä.

mielialani heittelee aina sen verran, etten voi tietää, onko raivareita kierukan takia vai tulisko niitä joka tapauksessa :)

Vierailija
17/19 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle ei tullut mitään ja olen ollut tosi tyytyväinen.

Mutta jokaisen kannattaa kokeilla, sivuoireita saattaa tulla mutta kierukasta pääsee eroonkin jos siltä tuntuu.

Vierailija
18/19 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

alapää ei ole ikinä vuotanut näin paljon, ei edes synnytysten jälkeen!!!!! ja muuta oiretta ei olekkaan vielä ja toivottavasti ei tulekkaan ja vuodotkin lakkaa. niin ja seksiä ei tee mieli ollenkaan joten hyvä ehkäisin on.

Vierailija
19/19 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Itselläni nuo molemmat syyt (muun muassa), miksi en halunnut hormonikierukkaa. Muutama vuosi mennään vielä kondomeilla, sitten sterilisaatio jommalle kummalle, ellei vauvakuume vielä iske.

Minulle muuten suositeltiin kuparikierukkaa - on hyvä vaihtoehto, jos kuukautiset eivät runsaat.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kuusi kahdeksan