Oletko väheksytyllä alalla? Millä?
Mä olen kaupan kassa ja sellaiseksi varmaan jäänkin, kun ikää jo 35 v. :( Jotain muuta olisi kiva kehittää, mutta ammattina on rakennuspiirtäjä ja sitä työtä en ole koskaan oikeastaan edes ehtinyt tekemään ja koulutus on jo varmasti vanhentunut....
Kommentit (9)
Koulutus kestää viitisen vuotta ja palkka 2400 euroa tällä hetkellä. Lisäksi olen paljon parjattu akateeminen paperinpyörittäjä.
opiskella. Ei ainakaan tutkintoa sieltä saa.
Onpa mukava huomata, että en ole ainoa terkka, joka ajattelee, että omaa ammattia väheksytään. Miksi koet, että th:n ammattia väheksytään? Ennen kuin olin tällä alalla, sain usein kuulla, kuinka " terkkarit eivät tiedä mitään" . Kuitenkaan ei ajatella sitä, että meidän pitäisi tietää (varsinkin pienellä paikkakunnalla, kuten minäkin ole) kaikista asioista. Onko siis ihme, että aina ei osaa vastata!
Terv. 5
jos ette itse niitä arvosta.
Esim. puheterapeutti; akateeminen, tärkeää työtä tekevä ammattilainen. Miten niin väheksytty ammatti? Tai terveydenhoitaja. Vai tarkoitatteko palkkausta?
siinä mielessä, että enemmän lääkärin sanaan uskotaan kuin terkkarin. Ainakin meidän neuvolaterkka yrittää olla asiantuntevampi kuin lääkäri ja aika monta kertaa ollaan saatu virheellistä tietoa :/
Avoimen yliopiston kautta opettajaksi? Luokanopttajaksiko vai muuksi?