Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Uskaltaisitko jättää 4-vuotiaan yksin kotiin noin 10-15 minuutiksi,

Vierailija
30.10.2007 |

jotta kävisit pikalenkillä? Lapsi katsoisi lastenohjelmia tämän ajan.

Lapsi toista päivää kipeä ja sisällä ollaan, pakko ois päästä vähän " tuulettumaan" . Olen käynyt monesti pyykkituvalla, joskus ollut ehkä jopa 10 minuuttia ja lapsi ollut tällöin reilu kolme, ja istua tapittanut sohvalla katsomassa lastenohjelmia tuon ajan..

Nyt ei ole taas moneen kuukauteen ollut yksin hetkeäkään. Silloin kun olen jättänyt hänet hetkeksi yksin, olen aina pyytänyt mukaan, kysynyt haluatko jäädä ja selittänyt tilanteen, että olet sitten tämän ajan täysin yksin jne. Lapsi on vain todennut " joo, joo, mene vaan, kyllä minä pärjään" . Ja aina mennyt hyvin.

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko yh?

Vierailija
2/14 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että jättäisin lasta yksin, jos isä olisi kuvioissa, aikatauluttaisin pyykinpesut jne niin, että jompi kumpi olisi lapsen kanssa.

Enkä uskaltaisi kertoa tästä yksinjättämisestä esimerkiksi siskolleni, jolla ydinperhe, tämä olisi varmaan ihan kauhuissaan, jos tietäisi että tämän ikäinen lapsi ollut hetkiä yksin.. Mutta hänpä ei tiedä millaista olla lapsen kanssa kahdestaan koko ajan. Lapsen isä kyllä pitää yhteyttä, mutta asuu niin kaukana, että näkevät noin 6 krt vuodessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla on 4v ja 6v lapset. En jättäis. Onko sulla parveketta tms. missä sais vähän raikasta ilmaa? Jos lapsella ei ole kuumetta, niin hän voi kyllä ulkoilla. Ei tietenkään hikilenkkiä, mutta rauhallista kävelyä ainakin.

Me ollaan oltu sisällä perjantaista lähtien, vatsataudissa. Kyllähän tää alkaa kypsyttämään jo, mutta minkäs teet. Oletko kysynyt kunnan sosiaalitoimesta, josko kodinhoitaja voisi edes toisinaan antaa sulle parin tunnin hengähdystauon?

Vierailija
4/14 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oon 5v pojan yh. Toisinaan käyn pyykkituvassa pikaisesti, tai vien roskat kun poika katsoo tv:tä. Kerran olen käynyt lähikaupassa, kun hän oli kipeenä monta päivää, eikä halunnut lähteä mukaan. Silloin oli 4v.

Aina kun näin olen tehnyt, olen antanu hänelle vanhan kännykkäni, jotta olen voinut soittaa siihen, ja hän minulle. No sen yhden kerran kun kävin siellä kaupassa, hän soitti jotain vähän vajaa 10 kertaa. Ei siis ollut peloissaan, vaan se kun oli niin hauskaa. Roskisreissullakin kerkee soittamaan parisen kertaa. Nyt vanhemmiten ei soittele enää niin usein.

Vierailija
5/14 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Oon 5v pojan yh. Toisinaan käyn pyykkituvassa pikaisesti, tai vien roskat kun poika katsoo tv:tä. Kerran olen käynyt lähikaupassa, kun hän oli kipeenä monta päivää, eikä halunnut lähteä mukaan. Silloin oli 4v.

Aina kun näin olen tehnyt, olen antanu hänelle vanhan kännykkäni, jotta olen voinut soittaa siihen, ja hän minulle. No sen yhden kerran kun kävin siellä kaupassa, hän soitti jotain vähän vajaa 10 kertaa. Ei siis ollut peloissaan, vaan se kun oli niin hauskaa. Roskisreissullakin kerkee soittamaan parisen kertaa. Nyt vanhemmiten ei soittele enää niin usein.

Vierailija
6/14 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai olen ostanut siihen vanhaan kännyyn pre paid kortin joskus pari vuotta sitten. Siihen pakettiin kuului jotain 20e ilmaista puheaikaa. En ole ladannut sitä kertaakaan. Ja nyt vasta ehkä kuukausi sitten saldo loppui.

Eli nää mun ulkonakäynnit ovat tosi vähäisiä, ja puhelut pikapuheluita. Ollaan soiteltu sillä jotain muitakin puheluita.

Vierailija
7/14 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusavuttomat taas liikenteessä.

Vierailija
8/14 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai siis videoita lapsi-parka oli koko ajan katsonut. :´(

Vierailija
9/14 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saman kiireellisyysasteen asioita.

Joka tapauksessa, en jättäisi. Näitä on tapahtunut Suomessakin, että vanhempikin lapsi kuolee liekkeihin siinä vartissa, kun huoltaja on poissa.

Vierailija
10/14 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitä paitsi voithan sä vaikka juosta talon ympäri, ei tarvii mennä kauas.

Vierailija
11/14 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja ajattelinkin kierrellä tässä lähellä, 100 metrin säteellä.. :)

mutta jätän käymättä, huomenna päästään jo takaisin normaaliin päivärytmiin, aion jumpata kotona :)

Vierailija
12/14 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei lapsia saa jättää yksin hetkeksikää ketä syytät jos jotain sattuu katto ny akka peiliin ja ajattele hiukan asiaa

Vierailija
13/14 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 minuuttiakin on loppujen lopuksi TOSI pitkä aika lapsen olla yksin, siinä ajassa voi tapahtua ihan mitä vain!!

Vierailija
14/14 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun vertailen esim . omaa 5v tyttöä ja kaverin 5v poikaa niin ero on kuin yöllä ja päivällä . en ikinä pystyis jättämään sitä piokaa yksin , on sen verran vauhdikas tapaus , kun taas tyttöni on sellainen rauhallinen järki lapsi joka ei ole ikinä hätääntynyt esim . jos kaupassa on mennyt hukkaan . mutta en minäkään lenkin ajaksi tai muutenkaan raski jättää lasta yksin , ainoastaan olen yhden kerran ed viikolla jättänyt 10 min yksin kun tyttö oli sairaana , niin kävin tuosta lähikiskalta hakemassa tytölle mehua ja maitoa . mutta omatunto kyllä soimas siitäkin . . .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yhdeksän yksi