Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmoset - nimet?

29.10.2007 |

Meidän perheemme sai lisäystä 10.10.2007. Meille syntyi kolmoset, kaksi tyttöä ja yksi poika. Kolmoset tarvitsivat nimet piakkoin. Meillä on ennestään 5-vuotias tyttö, Essi Matilda.

Ehdotuksia siis kaipaamme, pian. =)

Olen hyvin kiireinen nykyään, mutta yritän päästä tänne katsomaan aina kun kerkeän.

Toivoisimme lapsille vain kahta nimeä.

Esim. näistä nimistä pidämme.

Vilma, Lilja, Hilja, Hilla, Hilma, Venla, Ilona, Aava, Aada, Olivia, Ester, Lyydia, Aurora, Amanda, Vilhelmiina, Martta, Pihla, Seela, Camilla, Helmiina, Elviira, Salma,Katariina(minun toinen nimi), Benjamin, Julius, Paulus, Tiitus, Luukas, Valtteri, Daniel, Joona, Joosua, Miika, Alexander, Joonatan, Tuomas ja Peetu.

Ei tietenkään haittaa, jos esitätte omia ehdotuksianne. =)

Kommentit (91)

Vierailija
61/91 |
13.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas tykkään jos etunimessä ja toisessa nimessä on samoja kirjaimia, se sointuu kivasti. Joten mä pidän eniten Vilhelmiinasta ja Oliviasta. Jos noista kahdesta olisi pakko valita toinen, niin se olisi Olivia.

Ilona Olivia, ihana nimi! :)

Vierailija
62/91 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilona Viljelmiina.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/91 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis Vilhelmiina. :)

Vierailija
64/91 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti tämä on vaihtoehdoista kaikista ihanin!

Vierailija
65/91 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kannatin sitä jo viimeksi, myös Lyydia hyvä. Itse asiassa Ester olisi minusta hauska ja nyt harvinainen mutta poikkeaa tyylillisesti Amandasta ja Matildasta niin paljon, että sen takia kannatan Vilhelmiinaa.

Vierailija
66/91 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

saa minunkin ääneni.

67/91 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikea, todellinen mielipiteeni, jonka annan muutenkin aina suoraan ;o)

Valitettavasti mun korvaa ei miellytä -viina tai -miina loppuiset nimet (Malviina, Helmiina)... Lisäksi Vilhelmiina on mielestäni iikaa supisuomalaisempi kuin sisarusten toisten nimet (Matilda, Amanda, Benjamin). Mutta toki Vilhelmiinakin sointuu Ilonan toiseksi nimeksi, ja jos se on teistä paras, niin sitten tietysti sen annatte! :o)

Ilona Olivia - Olivia on nimi, joka mielestäni sopii vain tummalle tytölle. Lisäksi on siinä ja siinä meneekö kieli solmuun tässä yhdistelmässä, vai onko vain suloisen soinnikasta?

Ilona Ester - kaunis, kansainvälinen nimi. Mutta jos sukunimenne alkaa R-kirjaimella, niin ei ehkä kaikista paras vaihtoehto.

Ilona Aurelia - tämä on ihana! Aurelia on suosikkini, jonka antaisin omallenikin! Mielestäni sopisi aivan mahtavasti sisarussarjaan ja eikä sekään yhtään haittais, että kolmossarjan tyttöjen toiset nimet alkaisivat samalla kirjaimella, päinvastoin.

Ilona Lyydia - d tietty yhdistäisi kaikkien tyttöjen toiset nimet, mikä on kiva juttu. Itse tykkään tästä nimestä enemmän kirjoitettuna Lydia. Ei huono, muttei näistä paraskaan.

Mun suosikkijärjestys Ilonan toiseksi nimeksi (merkitykset behindthename.com' ista): (ja mulla ei siis merkitykset merkitse, päätin järjestyksen ennen kuin tiesin merkitykset).

1. Aurelia

* merkitys: kultainen, kullattu.

2. Ester

* mahdollisesti tulee persian kielen sanasta " tähti" , tai hepreaksi persialaisen jumalattaren Ishtarin nimi

3. Olivia

* feminiini nimestä Oliver. Normannimuoto saksalaisnimestä Alfihar eli " haltija-armeija" . Myöhemmin yhdistynyt lat.sanaan oliva = oliivi.

4. Lyydia

* merkitys kreikaksi: lydialainen, Lydiasta kotoisin

5. Vilhelmiina

* feminiini nimestä William, jossa on sanat wil (" tahto, halu" ) ja helm (" kypärä, suoja)

(Amanda = rakastettava, Benjamin = etelän poika, oikean käden poika, Matilda = valta tai vahvuus taistelussa)

Vierailija
68/91 |
14.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hilla Helmiina

Pihla Ester

Joosua Daniel. (Toisinpäin on kans kiva.)

Vierailija
69/91 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Essi Matilda, Ilona Lyydia, Minni Amanda ja Luukas Benjamin?

Essi Matilda, Ilona Ester, Minni Amanda ja Luukas Benjamin?

Kumpi noista kahdesta olisi parempi.. Lähinnä tarkoitan nyt Ilonan nimeä edelleen (meitä ei edelleenkään niinkään kiinnosta tämä d-kirjain).

Vierailija
70/91 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

..meitä tai lähinnä mua häiritsee kaksi A-kirjainta peräkkäin.

71/91 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ymmärrän hyvin, että jos nimi loppuu samaan kirjaimeen kuin millä seuraava nimi alkaa, se voi puuroutua ja " häiritsee" . Niin muakin yleensä, tässä vaan tuo Aurelia on niin ihana, että en antanut sen häiritä kuten yleensä. ;o)

Tuli siksi tässä vielä mieleen ehdottaa, että jospa kolmosilla (tai ainakin tytöillä) oliskin kolme nimeä??

Ilona Ester Aurelia olis AIVAN ihana! Ja vaikkapa Minni Amanda Lyydia? Ja voisi Luukkaallekin keksiä kolmannen nimen?

Mun mielestä Ilona Ester sointuu kauniimmin kuin Ilona Lyydia.

Vierailija
72/91 |
18.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotuksistanne

Essi Matilda, Ilona Lyydia, Minni Amanda ja Luukas Benjamin?

Tämä saa ääneni edelleen samoilla perusteilla - Ester poikkeaa mun makuun liikaa linjasta, vaikka onkin kivan harvinainen tänä päivänä. Abacon ehdotus kolmesta nimestä kolmosten tytöille oli kyllä oikein hieno ja nimet hyvät.

Vierailija
73/91 |
19.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsee, kun Essi on Esteristä tuleva nimi, joten ne on mielestäni liian samanlaisia. Muuten Ester ehkä sopisi vähän paremmin kuin Lyydia.

Ilona Aureliakin sopisi hyvin. Eikä mulla ainakaan puuroudu, pitää vaan hengähtää välissä.

Hylkäsittekö Vilhelmiinan?

Vierailija
74/91 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onkos jo löytynyt kolmosille mieleiset nimet vaiko vielä pohditaan?

Vierailija
75/91 |
11.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos siis kolmosia ei ole vielä kastettu.

Äidin toinen nimi oli siis Katariina. Mielestäni tästä muoto Ilona Katriina sopisi kivasti sisarusparveen. Matildan ja Amandan kanssa. Tai sitten Catrina, jolloin olisi A (amanda), B (benjamin) ja C (catrina) :)

Vierailija
76/91 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmoset eivät ole saanneet nimiä vielä. (Heitä ei kylläkään kasteta, sillä kuulumme vapaaseurakuntaan).

Kolmoset saavat nimet joulun jälkeen.

Kysyisin vielä, että mitä mieltä olette näistä nimistä.

Ilona Mila (Lyydia)

Minni Mona (Amanda)

Jos Mila ja Mona teistä sopii, niin kertokaa pitäisikä vaihtaa toisin päin? Entä miten Lyydia -ja Amanda-nimet sointuvat? Muita vaihtoehtoja? (katsothan listani).

Muitathan myös Luukaksen. Pitäisikö hänellä tulla myös kolme nimeä? Meistä kyllä, mutta mikä nimi? Meistä esim. Manu on vähän liikaa, mutta mitä sinä tuumit siitä? Ehdotuksia? Mila ja Mona on nyt kolahtanut. =D

Hyvää joulun odotusta!

Vierailija
77/91 |
12.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt siis kolmosille kolme nimeä harkinnassa.

Vierailija
78/91 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luukas Benjamin

Olivia Aurora

Ilona Vilhelmiina

olisivat kivat mun mielestä :)

Vierailija
79/91 |
16.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilona Mila Lyydia ja

Minni Mona Amanda

ovat nättejä yhdistelmiä kumpainenkin. Ja hyvä juuri noin, että Mila Ilonalla ja Mona Minnillä. Itse ehkä vaihtaisin tuon Lyydian kuitenkin siihen ihanaiseen Aureliaan, ei minusta peräkkäiset a:t siinä mitenkään puuroudu, sen enempää kuin Mona Amandassakaan. Eli vielä tarjoan yhdistelmää:

Ilona Mila Aurelia ja

Minni Mona Amanda

Luukas Benjamin pojalle on hyvä, mutta ehdotan vielä samaa kolmen nimen kaavaa hänellekkin, nimittäin Miro tuohon väliin sopisi tosi kivasti:

Luukas Miro Benjamin

Vierailija
80/91 |
17.12.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä kuulostaisi..

Ilona Mila Aurelia/Amalia/Aurora/Auroora/Lyydia/Ester

Minni Mona Amanda

Luukas Manu/Miro/?? Benjamin

Mikä toinen/kolmas nimi Luukakselle ja Ilonalle?

Äänestystä. =D