mikä on " vaimonhakkauspaita" ?
tuossa whitetrash-ketjussa mainittiin wt-perheen merkkinä että miehellä on " vaimonhakkauspaita" . Mikä se semmoinen on?
Kommentit (8)
Aika yleinen vaate. Esim. monilla homo-stailaajilla vakiovaate kesäisin. Todellisia vaimonhakkaajia??
vaate latinomiehillä kotioloissa. Poliisikielessä kun annetaan tuntomerkkejä vaatetuksesta, mainitaan henkilön olevan pukeutunut : " in white wife-beater"
Joo se on valkoinen aluspaita. Ja tuo on totta, slangisana. En ole suomeksi kuullutkaan ikinä, mutta noissa polisiisarjoissa tai dekkareissa sitä käytetään. Aivan karsea sana ja mielleyhtymä.
Wifebeater
Also known as A-shirts, they are usually worn by men, although sometimes worn by women (in which case they may be known as boy beaters). They are generally made for use as underwear, and generally have large sleeve holes and a large neck, down to near the chest. The term originates from frequent depictions in popular culture of aggressive American men, usually living in poor conditions (such as living in a trailer) and having low income, beating their wives and/or children while clad in this shirt.
Juanesilla on sellainen uusimman videonsa alusta loppuun saakka. Saa Me Enamoras -biisi uusia piilomerkityksiä. :D Video löytyy YouTubesta.
Jaa, katsoin uudestaan, eikä se olekaan hihaton. Karsean näköinen silti, näyttää löysältä pappa-aluspaidalta.
Tässä oikeen malliesimerkki kyseisestä retkusta!! :
http: //pinkisthenewblog. com/images/2006/01/011806_fedsinglecover. jpg
Opin tänään sitten uuden sanan, vaimonhakkaajapaidan!
PS. En katso poliissarjoja, eikä mulla ole hakkaavaa miestä.
(hah mä olen luullut että niitä pitää vaan homot tanssibaareissa ja sekin tais olle enempi 90-luvun muotia..., mutta VAIMONhakkaajiin en osannut yhdistää...)