Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suurperheodottajat uuteen viikkoon 44 :)

29.10.2007 |

En huomannut vielä pinoa tälle viikolle, joten aloitampa. :)

Eli minä täällä, Omppuäippä, PITKÄSTÄ AIKAA! En edes tiedä mistä syystä tämä luova tauko! Viimeksi kirjoittelin kai aika lailla np ultran aikoihin ja siitä on jo aikaa, koska tänä torstaina on jo rakenneultra ja tänään rv 19+5. :) Ja hyvin etenee... Vaikka eipä pidä tuuletella, kun viime pinosta just luin, että joku oli saanut keskenmenonkin vielä viikolla 19... :(( Otan osaa!

Onnea kaikille vauvansa saaneille! En ole pinoja edes lueskellut etten ole aivan kärryillä, mutta vinkatkaa mulle uusimmat! :)

Voi Niiloakseli, mullahan on ollut aivan ikävä sua!! Kerro pian tämän päivän rakenneultrasta! Mua jännittää sekin! Saattekohan sukupuolen selville!! Me ei varrmaankaan (?) torstaina kysytä..

Uusille palstailijoille tiedoksi, että Omppuäippä on 31-vuotias neljän lapsen äiti (kaksi poikaa ja kaksi tyttöä) ja nyt siis pikkuviitosta odotellaan! :) LA maaliskuussa.

Masu näkyy jo ja ilolla käytän tiukkoja mammapaitoja. Ihanaa olla raskaana. Poikaolo on.. mutta saa nähdä! kaksi ensimmäistähän meillä on poikia ja kaksi jälkimmäistä tyttöjä.. Masusta ei vielä osaa veikkailla eikä oikeen muustakaan... Sydänäänetkin on laskettu vain kerran ja silloin olivat luokkaa 140. Voi tarkoittaa kumpaa vain.

Mitähän Annlinille kuuluu? Entä Soffalalle?? Ovatko pysyneet palstalla?

Kirjoitellaan! Aion taas pysytellä ahkarammin matkassa! ;)

Omppis

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niiloakseli ja Neppis, kiitos teille. Vaikkei näitä huonoja hetkiä kellekään toivois, niin silti jotenkin lohduttaa lukea, ettei ole ainut lajissaan ja tosiaan on muitakin, jotka ymmärtää näitä valituksia ja pirttihirmupäiviä =)

Niiloakseli, pistitpä tosiaan paremmaksi noilla mitoilla;) Onko sulla kasvanut maha aina samaa rataa, vai oletko huomannut, että vaikutusta olisi aiempien raskauksien määrällä? Mulla on kyllä aina ollut iso maha, tai siis aiemmat kaksi yksösraskauttakin. Tuplilta tietty venyi vähän enempi, ja siitä kai tääkin nyt johtuu, kun vatsalihakset ei oo koskaan palautuneet.

Neppis, elä kiusaannu ollenkaan, kiva kun on teitä aktiivisempia kirjoittajia, jotka pitää pinon pystyssä! Ja musta ainakin on kiva lukea toisten kuulumisia ja ajatuksia, vaikka laiska oonkin kommentoimaan. Ehkä ottaisin osaa useamminkin, mutta kuten ootte varmaan huomanneet, en osaa lyhyesti ilmaista mitään, joten siksi monesti oon sitten kokonaan hiljaa.

Omppuäipällä oli ihanan energiaa ja positiivista mieltä tirsuava viesti - onnea kivoista ultranäkymistä!

Täälläkin on vähän aurinkoisempi mieli, kummasti piristää jo se, kun sai kämpän suht kuntoon. Olikin harvinaista herkkua, kun tuplat oli tänään anoppilassa, niin sain kohtuu rauhassa siivota. Nyt sitten kolottaakin joka kolkkaa, mutta sekään ei tunnu ihan niin pahalta puhtaassa kodissa ;) Toki meillä taas joku murphyn laki toimi - kaksostyttö nimittäin aloitti oksentelun kotiuduttuaan eli lakanan- ja lattianpesu senkun jatkuu... En tiedä iskikö nyt mahapöpö vai söiköhän mummulassa liikaa muikkua. Oli kyllä jotain ihottumaakin ilmaantunut, että josko jotain sopimatonta on syönyt.

Nyt täytyy kömpiä tuonne vintille kuuntelemaan tuulen vinguntaa. Öitä!

Pikkis

Vierailija
22/32 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omppuäippä:

Sanoin lääkärille ettei haluta tietää, mutta hupsista keikkaa- vitsarakkoa tutkiessaan lääkäri pysäytti kuvan luvattoman pitkäksi aikaa luvattomalle alueelle ja meillä on nyt vahva epäilys..! ;) Yhteen ääneen miehen kans todettiin sairaalalta lähdettyämme, että TYTTÖ! Se oli ihan kuin pimppi! Se näkyi niin läheltä!! Nyt vaan olo on ihan epäuskoinen, että voiko se olla tyttö?! Onko KUKAAN muu nähnyt pimppiä ultrassa..? Kertokaan pliis! :) Olisin kyllä onnesta soikeana! Ei sen puoleen, poika ei olisi yhtään pettymys sekään. :) Nyt odottelen seuraavaa neuvolaa ja neuvolantätin veikkausta sydänäänten perusteella. Viimeksi veikkaili aikas hyvin! :0)

Puolivälissä ollaan. Painoa on tullut nyt reilu 4 kiloa, mutta miehelle sanoinkin, että jos vaan taas tyttöä odotellaan, leveän edestä ja takaa ja heti kunnolla... ;0) Mutta en ota minkäänlaista murhetta siitä!

Ihanaa, ihanaa, ihanaa.... :)

Hihkuu Omppis (nyt niiiiiiiiiin omanapaisena)... : 0

Pomppaan hiukan vierailemaan pinoon.

Mä näin myös itse ennenkuin lääkäri ehti mitään sanoa tästä meidän kuudennesta rakenneultrassa,että on tyttö.Molemmat miehen kanssa oltiin heti 100 varmoja.Tytön " vehkeet" näyttää ikäänkuin " 3:lta viivalta vierekkäin" Ei siitä voi erehtyä ja kun on niitä pojan " vehkeitäkin" ultrassa nähnyt niin kyllä varmasti erottaa!!

Ja jos äiti ja isä sen itse huomaa on niin kuvakulma ollut otollinen että empä epäilis(vaikka mikään ei oo varmempaa kuin epävarma=))

Tyttö tai poika,onnellista masunkasvattelua Omppis!!!

Ja kaikille muille myös onnellista odotusta!

Leanna ja 6 kpl jälkikasvua

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mulla nettiyhteys pätkii aivan kauheasti enkä tosiaan tiedä missä on vika.

Ihania ultra kuulumisia oli tullut, aika jännää että Niiloakseli odottais poikaa ja Omppis tyttöä. Meillä sukupuoli ei ole muuttunut eli poikaa odotetaan viimeisimmänkin ultran mukaan.

Aika jännä että sulla Omppis maha on eri mallinen tytöistä ja pojista, mulla kun maha on pysynyt aina saman mallisena ja kiloja on tullut jokaista odottaessa lähestulkoon saman verran eikä tyttöraskaus eronnut mitenkään poikaraskauksista. Olen kyllä kuulut muiltakin äideiltä että raskauden eroista ne on tienneet kumpi on tulossa sekä sen että monelle on tullut kiloja kauheasti tyttöä odottaessa ja poikaa odottaessa lähestulkoon puolet vähemmän tai päinvastoin. Aika jännää kuitenkin.

Ahdistaako teitä muita raskausaikana, mulla on aina raskausaikana tosi pitkä pinna ja olen kuin itse rauhallisuus mutta mua ahdistaa esim. hoitohenkilökunnan sanomiset ja ne todella jää pääkoppaan vaivaamaan. esim. ennen Ruotsiin lähtöä kun kävin neuvolassa terveydenhoitaja voivotteli miten useamman lapsen äidellä on niin paljon komplikaatioita kun istuka ei voi kohdussa kiinnittyä samaan paikkaan kahta kertaa ja jos on jo viisi lasta niin mulla on kuulemma hirveän suuri todennäköisyys että istukka irtoaa kun kohdussa ei ole enään kiinnityspaikkoja. Jotenkin aloin miettiä että miten sitten ennen vanhaan ja jopa nytkin on perheitä joissa äidillä on 12 lasta eli minne niiden äitien istukat sitten kiinnittyy???

täytyy lähettää tämä viesti ennen kuin netti saattaa katketa.... jatkan myöhemmin...

Annlinn

Vierailija
24/32 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harvoin tulee kirjoitettua, kun tuntuu, ettei mitään erikoisempaa kerrottavaa ole :-). Onnittelut ensialkuun iloisia ultrakuulumisia saaneille!

Niiloakseli, hienoa että sulla ne patit oli vaarattomia. Varmasti valtava helpotus. Mun mielestä aika äskettäin täällä joku muukin kertoi löytäneensä patin rinnasta. Toivottavasti on ollut hänelläkin ihan vaaraton juttu!

Annlinn, olipa tosiaan erikoinen kommentti teidän th:lta. Meidän kylälläkin on yksi lestadiolaisperhe, jossa on 16 lasta. Onpa tuo istukka siis löytänyt kiinnittymispaikkansa. Ja tuon kokoisia perheitä on varmasti mooonta muutakin.

(.) Tiistaina oli neuvola. Hb oli kahdesta päivittäisestä rautatabletista huolimatta vain 119, mutta onhan tuo nyt kuitenkin kohtuullinen. Sf-mitta hyppäsi yläkäyränkin yläpuolelle, mutta sanoin th:lle, että enpä usko, että sieltä mikään erityinen jättiläinen on tulossa, kun viisi edellistäkin ovat olleet neljän kilon kieppeillä.

Vaavi on alkanut liikkua entistä kovemmin. Eilen mieskin pääsi kokeilemaan masusta nousevaa muhkuraa :-). Välillä tulee kyllä jo sellainen olo, että olispa ihana päästä näkemään, millainen tyttö siellä tällä kertaa potkiskelee.

Pitkään aikaa ei ole supistellut, mutta eilen illalla yhtäkkiä alkoi. Moneen kertaan tuli pitkä, kivuton supistus ja tänä aamunakin pari.

Hei, meillä sataa lunta :-)! Lämpötila nippa nappa plussan puolella ja kylmä tuuli.

Hauskaa viikonloppua kaikille!

neronja rv 26+5

Vierailija
25/32 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli jatkoa seuraa.....

Me sitten kerrottiin koko suvulle että meille on vauva tulossa ja voitte uskoa miten pettymys oli taas suuri. Sukulaisten reaktiot olivat lyhyesti sanottuna sellaiset että kaukaisimmat sukulaiset pisti tekstarina onnitteluja ja lähimmät esim. anoppi siitä ei sitten sen tekstarin jälkeen kuulunut enään mitään ei siis mitään vastausta kummaltakaan mieheni vanhemmalta.

Mieheni velikään ei vastannut mitenkään niin ja selitti nyt viikoja myöhemmin että se tuottaa huonoa onnea jos onnittelee etukäteen eli reagoimatta jättäminenkö on sitten se kohtelias ja normaali suhtautuminen.

Eli eipä taida ristiäiskutsua tulla kovinkaan monelle mieheni sukulaiselle. Mieheni on nyt lähetellyt tekstareita vanhemmilleen että miksi heidän käytös on taas mitä on mutta mitään vastausta ei tule, puhuttiinkin juuri että taitaa olla parempi ettei olla taaskaan useampaan vuoteen missään tekemisissä kun niiden käytös on mitä on.

Anoppia vaivaa taas kateus hän on niin katkera ja kateellinen kun meillä on viisi tervettä lasta ja kuudes tulossa. Anoppi on aina toivonut itselleen suurta perhettä mutta kun nai miehen jolle riitti kaksi lasta niin siihen ne haaveet kaatui.

Mulla on niin paha mieli näistä sukulaisten tempauksista.

Annlinn

Vierailija
26/32 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neronja: sitä mäkin ihmettelin kun on tosi monia lestaadioperheitä joiden äidellä on todella monta lasta siis voiko se siis pitää paikkansa että istukka ei voi kiinnittyä samaan kohtaan kahta kertaa????Jotenkin vaan tuntuu että eihän se kohtulihas niin suuri ole että sieltä aina eri kohta löytyisi, vai löytyykö???

Mitä mieltä te muuten olette Tehyn keinoista joukkoirtisanomisineen?

Mä juttelin juuri eilen puhelimessa naapurin kanssa jolla on laskettu aika samana päivänä kun nämä irtisanomiset tulisi voimaan ja hän on ensisynnyttäjä. Hän on aivan kauhuissaan jos ensimmäisen lapsen joutuu synnyttämään polikliinisesti. Mä tarjouduin majoittamaan hänet ja hänen miehensä tänne meille odottamaan vauvan syntymää jotta hän voisi hoitaa synnytyksen Ruotsin puolella. Hän innostui kovin ajatuksesta saa nähdä tuleeko hän tänne saisinpa minäkin edes vähän seuraa kun mies-kultani vaan raataa ja raataa päivästä toiseen.

Kiinnostavaa kyllä nähdä miten tässä Tehyn asiassa sitten oikein käy.

Annlinn

Vierailija
27/32 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavasta kommentistasi!! :) Olen kuin tulisilla hiilillä kun mietin eilistä! Voi miksei me tarkistettu asiaa mikä silmillämme nähtiin?! No, yllätystä maaliskuuhun saakka... Sittenhän se selviää... Toisaalta sitä alkaa kyllä jo epäillä koko juttua. Parempi kai ajatella vauvaa vauvana eikä tyttönä tai poikana. Pidän vain kuopustytön pikkuvaatteet lähettyvillä.. ;) Oishan se siinä mielessäkin kiva saada tyttö, kun vauvan ja nykyisen kuopustytön ikäeroksi tulee vain 1v 8 kk. Oisivat varmasti hyviä kavereita! Mutta kyllä meidän kaksospojat ja keskimmäinen tyttökin hyviä kavereita ovat. Ikäeroa heillä 1v 11kk.

Muutamalle kaverilleni kerroin tästä aavistuksesta, mutta muuten en huutele. Teitä lukuunottamatta! ;)

Iloista viikonloppua suurperheellisille!

O

Vierailija
28/32 |
02.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Annlinn, älä miehesi suvusta välitä. Kyllä he vielä tottuvat ajatukseen vauvasta ja varmasti tykkäävätkin. Ja teidänhän se pieni nyytti on ja te rakastatte häntä!! :))

Minä tosiaan kävin jo nimipalstalla nimiä urkkimassa... tytölle... ;)

O

Vierailija
29/32 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nostanpa meitä vähän ylemmäksi jos vaikka joku kerkeisi tänään vielä kirjoittelee.

G: Kertokaa joulusuunnitelmistanne, keiden kanssa vietätte ja miten nyt raskaana ollessa aiotte joulua valmistella?

Minä toivoisin oikein suurta perhejoulua jonne koko suku ahtautuis mutta toiveajattelua se vain on kun noi sukulaiset on niin hankalia ja vaikeita.

Kiitos Omppis lohduttavista sanoista, tosin anoppini ei nytkään välitä omista lapsenlapsista eli eipä varmaan edes tulevaa kullanmurua hänelle näytetä sen verran vihainen, harmistunut ja suuttunut mieheni on sukulaistensa asenteesta. Tosin eipä omakaan sukuni sen parempi ole kun siskoni on todettu maanis-debressiiviseksi ja hän elää väkivaltaisessa parisuhteessa.

Annlinn

Vierailija
30/32 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis hello pitkästä aikaa!

Annlinn- Tosi kurjaa, että miehen suku on tollaista. Mun anopin vastaus oli, että ettehän te enää mahdu minnekään ja miehen veljelle oli sanonu, ettei yhtään ymmärä tällasta touhua, siis ilmeisesti lapsentekoa=((( Itsellään on kaksi lasta ja sanoi mulle, ettei olis enempää halunnutkaan, muistan kerran puhuneen, että yrittivät pitkään saada tyttöä, eivätkä käyttäneet mitään ehkäisyä!! Juu ja sitten kun meidän pikku neiti 3v kyläillessämme kävi kuiskuttamassa " Äidin massussa on vauva-poika ja se tulee ulos keväällä!" Anoppi vaan kysyi, kukas sitä sitten hoitaa!!!!!! Nyt ei oo paljon huvittanu käydä kylässä, ei oo nähty kohta 4 viikkoon( asuu n.50 m päässä!!)!

Mun oma suku on ollu ihanan iloisia vauva-uutisista, tajuavat kai senkin, että tää on mulle jotenkin erilaista ja tärkeetä, kun on kyseessä viimeinen raskaus!!=(( Olis se vaan kiva jos anoppikin vois olla ilonen meidän puolesta, olla tukena ja silleen, kun mun omat sukulaiseni asuu kaikki niin kaukana!!

Meillä olis rakenneultra 20.11., soittelin jo että kannattaisko siirtää aiemmaks. Mutta kattellaan nyt vielä vähän miten asiat alkaa hoitumaan. Meilläkin siis vissiin sulkeutuu koko äitipoli, jos mennään irtisanoutumisiin asti, synnyttäjätkin joutuu sit kai Ouluun!

Tässä raskaudessa oon ollu aika hermoheikko, koko ajan on tunne, ettei kaikki oo ihan kunnossa=(( Nytkin kun liikkeitä tuntuu niin harvakseltaan, tuntuu että jotain on pielessä, aika rassaavaa!!!

Joulua muuten vietetään ihan omalla perheellä, mökillä!! Toivottavasti tulis lunta, se tekee joulusta jotenkin oikeemman!!!

Tuija + keskivartaloprojekti rv 18+2

Vierailija
31/32 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos ehtis vaikka kerran viikkoon kirjoittaa tännekin, pysyy ainakin pino ylhäällä.

Minä alan olla kyllä jo tosi muheva, melkein yhtä pitkä kuin paksukin, 156cm ja ympärysmitta navan kohdalta toissapäivänä hirmuiset 122cm!! Eipä siis ihme kun tuntuu ettei mikään mahdu kohta päälle enää...eilen sattu vielä tädin 50v juhlat ja tunsin itseni kyllä kovasti alipukeutuneeksi mutten ihan periaatteesta kyllä menny ostamaan mitään juhlavaatetta tuon takia.

Olo on oikeasti jo ihan kamala, mietin vaan koko ajan että kunpa se 25.11 eli alkuperäinen laskettu aika pitäiskin paremmin paikkaansa kuin tää uusi 2.12, josko pääsisin edes vähän aikaisemmin tästä olosta.. mulla on aina syntyneet 2-4päivää yli lasketun eli ei ole sen puoleen tarvinnu kauheasti odotella.

Unia näyttää kovasti ja omat pelot näkyy puskevan uniin..Välillä se on tuo Tehyn irtisanoutuminen joka kiusaa yöllä ja välillä vauvan terveys. Milloin ei ole kätilöä ja napanuora on kaulanympärillä tai vauva tulee syöksyen, milloin olen ultrassa ja vauva todetaan ihan liian pieneksi viikkoihin nähden (no hahahaah tällä mahalla) ja sairaalloiseksi.

Itseä ei ole -vielä- päässy tuo irtisanoutumisuhkakaan puraisemaan, olen siitä onnellisessa asemassa että saan vielä 37 viikon ultran 14.11, mutta tuttava, jolla 37 tulee täyteen 19.11 alkavalla viikolla ei sitä ilmeisesti saa. Tai ainakaan aikaa ei viime viikolla edes varattu irtisanoutumisuhan vuoksi. Onneksi saan sen painoarvion kuitenkin...

Tottakai pelottaa että minkä siivoojan kanssa tämä muksu maailmaan väännetään, etenkin kun uutisissa on ollu puhetta että jos mennään irtisanoutumisiin niin se huonontaa myös potilasturvaa hoitovirhevaateiden osalta. Kovasti vaan kättä ristiin että kaikki menee hyvin ja vauva on terve ja kiitos jos vielä sais toivoa että syntyis vaikka ennen 19.11 (mikä ei siis olis paljon ennen laskettua jos tuo 25.11 pitäiskin paremmin paikkaansa)

JOULU menee varmasti ihan vaan kotona uutta ihmistä ihastellen ja lasten riemua katsellen. Oltiin viime vuonna ensimmäistä kertaa aatto ihan vaan kotona ja käytiin lähisukulaisissa (molempien vanhemmat samalla paikkakunnalla n.30km:n päässä+ miun mummon luona) sitten muina päivinä. Ja ihan hyvin toimi noin, vaikka hassua kyllä itse salaa pelkäsin että meillä on jotenkin tylsempi joulu kuin ennen. Aiemmin ollaan aina oltu anoppilassa yötä aatosta joulupäivään ja jatkettu siitä sitten miun porukoille ja mummolaan, mutta viime vuonna kieltäydyin mokomasta lahjojen rahtaamisesta edes takaisin ja vauvan (Iina oli siis3kk vanha) kanssa yökylättelystä, lisäsyynä oli anopin huono vointi, kun minä synnytin, anopilta leikattiin rintasyöpä.

Eli tämä joulu menee varmasti samalla kaavalla, ihan vaan kotona aatto, joulupukki+sauna+kalsarisillaan syömistä yötä myöten...ihanaa!!!! Ja sukulaiset sitten kierretään pyhinä.

Ihanalta kuulosti myös tuo MÖKKIJOULU (anteeksi etten enää muista kenellä sellainen olikaan luvassa), siitä olen itsekin haaveillut monena vuotena, mutta ajatus ahtautumisesta kuudestaan 25neliön (+" yläkerta" ) tilaan ei jotenkin just nyt tunnu yhtään houkuttelevalta :)

Nyt kuopus seisoo pinnasängyssä ja kilkattaa, eli on herännyt päikkäreiltä, täytyy syöttää välipalaa ja lähteä anoppilaan käymään..

Väsynyt ja synnytystä odottava

Minjuska ja Manteli 36+0 (tai 36+6, toiveajattelua kuitenkin...)

Vierailija
32/32 |
04.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

meillä kun anoppi on loukannut koko meidän avioliiton ajan vaikka millä keinoin.

täällä taitaa olla aika monia joita nämä irtisanomiset todella läheisesti koskettaa. Mulla meni loppukin myötätunto Tehyläisiä kohtaan kun ystäväni joka on sairaanhoitajana Helsingissä soitti mulle itkien että työpäivä oli aivan hirveä kun työpaikalla painostetaan ja syyllistetään ja jopa uhkaillaan näitä jotka eivät ole irtisanoutuneet eli kyllä taitaa touhu mennä " hiekkalaatikko tappeluiksi" . Luulisi että jokaisella olis oikeus itse päättää onko mukana vai ei.

mulla on helpottunut olo siitä että jos raskausmyrkytys puhkeaa mulla on täällä Ruotsissa hyvä hoito järjestettynä eli ei ole tunnetta että olisin heitteillä eikä kukaan välittäisi. mutta myötätunto on suuri kaikkia teitä kohtaan vielä kun tieto kaikesta siitä mikä voi mennä pieleen on vuosien varrella kertynyt suureksi.

mökkijuolu olis mustakin aivan ihana tosiaan täytyisi olla kohtuukokoinen mökki lämmityksineen. toisaalta ei olisi hullumpaa olla täällä peppi pitkätossun talossa tämä on niin ihana että haluaisin tän omaksi. kyllä omakotitalo on jotenkin tosi vapauttava ja terapeuttista kun ääntä voi olla myöhäisestä illasta aikaiseen aamuun .

musta olis ihanaa saada jouluvauva sääli kun se la on niin myöhään eli sen jouluvauvan saaminen onnistuu ainoastaan jos sairastun raskausmyrkytykseen.

Annlinn