Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^~Syyssissit ma-ke~^*

29.10.2007 |

Huomenta kaikille uuteen viikkoon!

Jospa uutta pinoa aloiteltaisiin ja vältettäisiin vaipumista talviuneen :).

Se ei tietenkään mitenkään ole mahdollista, siitä pitävät huolet pienet SyysSissit...

Joku liittänee viikonlopun jutut myöhemmin.

Kommentit (46)

Vierailija
41/46 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vastailen niihin mitä muistan ja mihin kerkiän :)

[b]Poklolle[/b] myöhäiset onnittelut! Itsekin tässä kuussa synttäreitä vietin ja samoin kuin Haikarapolskalla, hurjan paljon tutuissa ja sukulaisissa syksyllä syntyneitä, joten aina on jollain synttärit :)

Joko [b]Peikkoäetillä[/b] taudit laantumassa vai tarttuiko sinullekkin?!

[b]Vm[/b] – Hienoa että äitisi pääsee siihen leikkaukseen!

[b]Unelmalla[/b] oli tissit kovilla imettämisestä. Must tuntuu et meidänkin tyttö avaa jotenkin pienelleen aina suutaan imiessään ja yleensä pikkasen sormella venytänkin tytön alahuulta, siinä vaiheessa kun on päässyt jo imemään, näin menee pelkästään imun voimasta nänniä enempi suuhun.

[b]Fiia[/b] - Kiva kuulla että arki on ollut positiivinen yllätys :) Niin kyllä minullekkin.

[b]Rintaraivarit[/b] – Meilläkin jotain sen tyyppistä selvästi havaittavissa. Ei huuda tai rähjää, mutta usein venkoilee ja ”murisee”, päästää välillä irti tissistä, suuttuu ja taas tarraa kiinni ;) Hassu. Mutta siis ärsyttävää. Etenkin yleisillä paikoilla :) Yöllä ja aamupäivästä syö ihan normaalisti, venkoilu alkaa yleensä illalla.

Ja tissit suihkuaa edelleen täälläkin. Suihkuaa kun imetyksen aloittaa ja suihkuaa kun lopettaa. Eli aika turhaa myöskin päästellä niitä suhikuja harsoon. Maidonkerääjään saan myöskin mukavia määriä pakastettavaksi.

[b]Kiinteät/vellit[/b] – Jokaisella perheellä varmasti omat mielipiteensä ja käytännöt niiden aloituksen suhteen. Suositus ainakin meidän neuvolan mukaan on 4-6kk. Minulla ei ainakaan ole kiire niiden suhteen – Allergioista ja atopiasta esikoinen sai kärsiä ihan tarpeeksi, parempi nyt yrittää välttää niitä kuin ruttoa. Mutta tilanteen mukaan tietysti edetään :) Aloituksen ajankohdasta kannattaa keskustella neuvolassakin. Ja btw, nämä valmisvellit eivät paljoa koostumukseltaan poikkea korvikkeista..

[b]Isänpäivä[/b] ideat on vielä tyystin hukassa – Ideoita otetaan vastaan kyllä :D Ehkä leipasen kakun, kun edellisestä täyskärin tekemisestä on jo, no vuosia kai. Jotain autoiluun liittyvää voisi lahjaksi ajatella, ehkä uusi lumiharja.. Jotain käytännöllistä siis ilmeisestikin tiedossa ;)

[b]Perhepeti[/b] ei ole meillä tullut käytäntöön, ainakaan vielä ;) Tosin joskus aamulla 6:n jälkeen voin ottaa nukkumaan viekkuun, jos vaan ei omaan sänkyyn tunnu nukahtavan. Mutta siis omassa sängyssä nukkuu hyvin, itse asiassa paremmin.

Oispas hauskaa päästä porekylpyyn, niin kuin [b]Piiu[/b] :D Oi, kaipaan kylpylän hellittelyyn.

Tulee ihan kauhea romaani tästä - mutta pakko vielä omaakin napaa rustata ;)

Sain tänään ihana uutisen kaverilta, joka oli saanut yöllä tytön (ebba nimimerkillä täällä vauviksella). Pienen pieni tyttö oli vain 2600g ja 46cm, voi se näyttää varmasti pieneltä tämän meidän akan rinnalla :D Olin aamupäivän niin täpinöissäni etten saanut mitään aikaseksi. Täälläkin kävin, mutten saanut kirjoitettua ;) Olen niin onnellinen heidän puolestaan!

Käytiin sitten heti tänään ostamassa pientä viemistä sinne vauvalle, sekä isosiskolle. Ja omakin typy sai elämänsä ensimmäisen mekon,

Joo, mutta nyt huuto yltyy niin ettei isi enää kelpuuta helpottajaksi :D

Dumle ja Hilla pian 5vkoa

Vierailija
42/46 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saunassa käyty ja nyt on koko poppoo saunan puhdas. Eetukin kävi ky lvyssä, kun sauna oli lämmin. Kyllä tykkäsi kovasti. Ollaan kyllä aikasemminkin kylvetty niin, että sauna on ollut lämmin, mutta aina pikkusen nostettu lämpöä. Meillä siis vanha talo jossa on suihku samassa kuin sauna...eli saunassa herrakin on siis jo käynyt.

Fiia: Kyllä on ollut kuivuri erittäin hyvässä käytössä. Kyllä se vaan kummasti helpottaa sitä pyykki rumbaa. Meillä olisi tällä hetkellä ihan joka paikka piukassa pyykkiä.

Onpas meillä tuolla taustalla aika meteli. Neiti ei suostu keräämään askartelujansa pois lattialta ja huutaa ku hyeena. Poika sitten yhtyi siihen samaan. Äiti saa olla rauhassa koneella. Välillä kyllä huvittaa, kun tulee noita konflikteja iskän aikana ja sitkeesti mies vaan pitää päänsä, että äiti annetaan nyt olla rauhassa. Poika se vaan jatkaa ja neiti jo rauhottui. Taitaa pojalla olla ilmaa masussa, kun olen sille pikkusen tuttia nyt tarjonnut, tosin huonolla omalla tunnolla. Siellä se reppana nyt itkee, pitäs varmaan mennä pikkusen avustamaan... :)

Mitähän muuta mun piti laittaa, kyllä on pää mennyt huonoksi, kun mitään ei nykyisin muista.

Mies tuli tänään töistä ja ilmoitti, että lähtee ensi viikolla pariksi päiväksi raumalle työn puolesta tekeen jotain tarkastus juttuja. Hui! Kuinkahan meikäläinen mahtaa pärjätäkkään. En sitten ole 10 vuoteen ollut kotona yksin muksujen kanssa. Ei taida uni tulla...

Mutta nyt on pakko mennä

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/46 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laiska kirjoittaja ilmoittautuu. Tosi kiva lukea teidan juttuja, ja monia tuttuja tuntemuksia!

Mitas gallupeita taalla olikaan? Kylvetyksista, etta vahensin kertoja pariin viikossa teidan kommenttien perusteella. Se lienee meille hyva tahti.

Iltamenot jaavat minulla toistaiseksi valiin, kun ei tee mieli lahtea! Tai siis tavallaan tekisi, mutta ei tarpeeksi, etta jattaisin pojan viela. Emme ole viela pulloakaan kokeilleet.

Sen sijaan mietin, etta aloittaisin liikunnan vauvan ollessa kaksi kk, kokeiltaisiin meneeko yksi syotto tarvittaessa pullolla niin et paasisin pilatekseen tai salille. Sita kaipaan.

Mun poika on unikeko myos! Kiva kuulla, ettei ole ainoa. Tuntuu vain olevan niin perustyytyvainen tapaus, ettei ole tarvetta hirveasti hairikoida, keskittyy kasvamiseensa ja nukkumiseensa! Viime yona han herasi syomaan vain kerran, ja senkin klo 5, joten sain nukkua melkein koko yon lapi! Ihan mieletonta. Nyt pikkuinen on nukkunut jo kuusi tuntia, kohta taitaa herailla iltatisuille. Kaytiin iltapaivalla yhdessa nayttelyssa koko perheen kera, pikkuinen veteli tirsoja rintarepussa, ja niilla unilla on edelleen (klo 21).

Vahan mua on huolestuttanutkin taa unen maara.

Kaytiin viime viikolla tsekkaamassa sydan, kun siella oli ihan pieni sivuaani. Kaikki on kuulemma ihan kunnossa, se oli helpotus.

Meilla 3-vuotias talla viikolla syyslomalla, joten kotona touhua riittaa. Harmittaa, kun en kykene nyt jarjestamaan hanella yhta paljon kivaa ohjelmaa kuin haluaisin, uimahallit ja muut jaavat nyt valiin. Tytto olisi niin kova touhuamaan ja menemaan, ja kotona loppuvat jossain vaiheessa ideat kesken. Kaytossa ovat jo videot, lastenmusiikki, aanikirjat, pullan leipominen, muovailuvaha, sormivarit, vesivarit, kirjojen lukeminen ja piilosleikki...

Oletteko te muuten olleet koko raskausajan taysin ilman alkoholia? Mikali kylla, niin hattua nostan teille. Itse lahdin jossakin vaiheessa ehka liiankin helposti sille linjalle, ettei ' yksi viinilasillinen haittaa' . En tosin muistaakseni ekojen ehka neljan kk aikana lahes ollenkaan, mutta myohemmin, ja kesalomalla muistan ottaneeni useinkin saunaoluen tai siiderin. Nyt mulla on tullut asiasta ihan kauhea morkkis, ja olen monta kertaa miettinyt, miksi ihmeessa en kyennyt pidattaytymaan taysin alkoholista raskausaikana! Olen etsinyt tietoa netista, mutta ilmeisesti mitaan yhta totuutta ei ' pienesta kulutuksesta' ole olemassa. Mutta suositellaan pidattaytymaan taysin, koska ei varmuutta. Ja hirveaa, etta jotkut seurauksista voivat ilmeta vasta paljon myohemmin esim. keskittymis- tai oppimisvaikeuksina. Mulla on ollut tasta asiasta tosi huono omatunto, ja ajattelin etten kehtaa taallakaan tasta kirjoittaa. Nyt kun imetan, voisin periaatteessa ottaa sen viinilasillisen paljon paremmalla omatunnolla, mutta asia vaivaa nyt niin rankasti, ettei edes se lasillinen ole nyt maistunut! Olisiko tasta se hyva seuraus, etta raitistun loppuiakseni! Tyttareni kohdalla mulla oli sama linja, eli kohtuullisesti mutta itselleni viinilasin sallien silloin talloin. Huono aiti!!!!

Vierailija
44/46 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fiksuinta olisi mennä itsekkin mutta tää ilta-aika on jotenkin niin tärkeeää mulle saan olla ihan kaikessa rauhassa ja talo on hiljainen ja kynttilät luo lisää rentouttavaa tunnelmaa.

Laitoin vähän lunttia jotta muistan mistä olette puhuneet.

Vellit+kiinteät:aikaisemmille lapsille olen antanut velliä 3kk iässä ja näin on myös yösyötöt vähentyneet.Jatkan siis samaa linjaa eli illalla velliä.Kiinteät aloitan ihan tarpeen mukaan.-98 suositus oli 3kk ja 00 4kk ja kun miehen tyttö syntyi -99 niin menossa oli välivaihe eli 3,5kk.Eiköhän sitä kannata edetä ihan tilanteen mukaan ja maalaisjärkeä käyttäen.

vm78 kirjoitteli että sauna on lämpimänä kun pieni kylpee.Näin mennään täälläkin sillä meillä on pesutilat ainoastaan kellarikerroksessa ja siellä olisi kyllä viileätä jos ei laittais saunaa aina päälle.Eli sauna lämmitetään ja pidetään saunan ja pesuhuoneen+pesuhuoneen ja takkahuoneen ovia auki että kaikkialla on mukavan lämpöistä.

Rintaraivarit:On tullut ekaa kertaa tutuksi minullekkin.Pää menee edes takaisin ja huutoa ja tissin repimistä,,ja autss kun sattuu jos on terävät kynnet.Julkisilla paikoilla tulee mieleen että luuleekohan ihmiset että yritän imettää vaikka ei tule maitoa.Maitoa kyllä riittää ja sitä sitten suihkuaa joka paikkaa kun ote tissistä irtoaa..sottaista puuhaa:)

Poklolle ja Dumlelle myöhästyneet synttäri onnittelut!=)

Perhepeti:on käytössä aina kun tyttö ei halua omaan sänkyyn jäädä.Meillä on normaalia leveempi peti mutta kun tyttö on vieressä niin aina käy niin että mies on liiskana mun ja seinän välissä ja minä ihan litistyneenä myös.Tyttö makaa tyytyväisenä poikittain ja toisella puolella on paljon tilaa:)

Isäinpäivä:Lahjaa en vielä tiedä.Just luin anttilan kuvastoa ja siellä oli iskä yökkäri,musta paita missä luki punaisella ISKÄ ja musta/puna raidalliset shortsit,sellaisissa mies kyllä viihtyy.Korttii painan A adan käden jäljet ja jalan jäljet ja runoilen jonkin herkkis runon.

Jellonanamista kiva kuulla pitkästä aikaa.Oot ollu mielessä sen perheepisodin " jälkeen" toivottavasti voit nyt hyvin ja asiat ovat menneet raiteilleen!Raskausaikana join muutaman kerran lasin viiniä kun oltiin ravintolassa syömässä ja kerran siiderin.Tunsin myöskin morkkista ja join sitten vettä paljon.Mun piti opiskelu aikoina tehdä lopputyö FASS ja FAES.ta (alkoholi vaurioista sikiöön) Silloin oli vielä vähän tietoa aiheesta mutta jos joskus juo yhden annoksen niin ei ole haittaa.Neuvolassakin on näin sanottu.

Jos näen joskus jonkun joka on raskaana ja ryyppää oikeesti tiedän että sekoan!!!!Se on pahinta mitä voi puolustuskyvyttömälle masuvauvalle tehdä+huumeet.Osmo Soinivaara kansanedustaja ajoi joskus näitä sikiön oikeuksia eikä silloin tarvinnut hetkeäkään miettiä että ketä äännestää!!

Sitten on niitä KUSIPÄITÄ jotka ryyppää kun on lapsia ja vauvoja talossa.Voi helvetti.Mitenköhän he saataisiin eliminoitua tästä maailmasta.No tää meni toki " hILPPASEN" yli siitä että olet muutaman kerran lasin viiniä ottanut=)))Mutta älä nyt itseäsi siitä piiskaa.

Meillä on 9 vuotiaalla nyt tullut koulussa häsläämistä ja keskittymis häiriöitä vaikka en silloin tainut raskausaikana muuta juodakkaan kuin vastapuristettua appelsiini mehua,oisko liikaa c-vitamiiniä=)

Nyt taidan tästä mennä iltapesuille ja miehen viereen.

Öitä.

Vierailija
45/46 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmaa päivä.. Toivottavasti vähän aurinko edes iltapäivästä pilkahtaisi..

Rakkausvauva, juu, kyllä mä niitä kuvia laitoin. Taisi tukkia sun sähköpostin kun oli aika isoja liite tiedostoja.. Sori! =)

Kirjoittelit myös miehen iltamenoista.. Olen siitä onnellisessa asemassa, ettei mieheni tarvitse työnsäkkään puolesta liikkua yöaikaan asiakkaita viihdyttämässä ja eipä tuo ole ollut vuoden aikana kun kerran työporukan saunaillassa, josta kotiutui jo klo 23. Minusta olisi kovin ikävää, jos mies hyppisi yötä myöten usein jossakin.. Tosin puolin ja toisin on päästävä välillä tuulettumaan, mutta emme ole kokeneet siihen suurta tarvetta..

Isänpäivä lähestyy tosiaan, tänään pitäisi lähteä systerin kanssa tutustumaan uuteen isoon kauppakeskukseen, josta ajattelin lahjaa katsoa. uudet verkkarit mies tarvitsisi. Omalle isälle ja appiukolle ostetaan myös jotain pientä kivaa.

Perhepedistä. Meillä poika nukkui aiemmin loppu yön vieressä, kun aamuyöt oli hieman levottomia. Nyt nukahtaa syönnin jälkeen omaan sänkyyn. Saan kyllä itsekkin paremmin nukuttua, kun poika omassa sängyssään.. Kai sitä jotenkin varoo, kun hän on kainalossa.. Iltaisin ollaan hänet aina nukutettu omaan sänkyyn.

Käytiin eilen ostamassa uusi astianpesukone. Vanhasta jäi kahva käteen ja pitää hirmuista meteliä. Meillä kun on meidän makuuhuone keittiön välittömässä läheisyydessä, niin iltaisin oli ikävä laittaa se päälle meluamaan. Vaikkakin meillä on opetettu poika nukkumaan aika kovassakin metelissä, suuri perhe kun on, kuuluu koko ajan elämisen ääniä.. Seuraava isompi ostos taitaakin olla uusi saunan kiuas.. Ollaan kovia saunomaan, niin on kohta palanut puhki. =)

Mutta nyt hieman laittautumaan.. Mukavaa päivää kaikille!

Vierailija
46/46 |
01.11.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään onkin jo tortai.. Kirjoittelin siis " vanhaan" pinoon... Sori! =)