Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

*^~Syyssissit ma-ke~^*

29.10.2007 |

Huomenta kaikille uuteen viikkoon!

Jospa uutta pinoa aloiteltaisiin ja vältettäisiin vaipumista talviuneen :).

Se ei tietenkään mitenkään ole mahdollista, siitä pitävät huolet pienet SyysSissit...

Joku liittänee viikonlopun jutut myöhemmin.

Kommentit (46)

Vierailija
21/46 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeesti tiedä mitenkä jaksaisin jos en saisi päivällä edes tuntia omaa aikaa jolloin voisi syödä ja vaikka lukea jotakin.Hermot oli sunnuntaina ihan kireellä vaikka oli mieskin apuna babyn hoidossa kun tytöllä ei ollut mikä oikeen hyvin.Kyllähän sitä kait itsekullakin välähtää välillä mielessä että vauvan voisi laittaa vaikkapa kaappiin huutamaan kun ei jaksa joten kyllä tuollaiset ajatukset on ihan normaaleja kun on väsynyt (apinaemo,kewa+muut)pointtihan on siinä että ne on vaan ajatuksia eikä mitään mitä oikeesti tekisi.

Mä kun hyssytelin Aadaa sunnuntaina ja mies oli suihkussa oli mun 7v Sonja siinä mun vierellä ja mulla alko jo paikat puutuu(+pää) niin sanoin Aadalle siinä Sonjan kuullen että Äiti laittaa sut kohta omaan sänkyyn huutamaan niin saat huutaa ihan rauhassa kun äiti käy vessassa ja hakemassa vettä!niin Sonja oli ihan kauhuissaan:äiti,et sä voi antaa vauvan huutaa!Tuollaista se nyt sitten on kun kerran vauvan halusit!

Että tuollaista 7-vuotiaan näppäryyttä:))ja niinhän se toki on että itse sitä on vauvan halunnut,eikä sitä pakettia tilatessaan tiedä minkälainen vauva sieltä tulee.Toiset huutaa enemmän ja toiset vähemmän.

Aada on kyllä sieltä helpommasta päästä onneksi:))

Mutta olkoot vauvat luonteeltaan minkälaisia tahansa niin niiiiiin vähän aikaa ne on vauvoja että kyllä sitä pitäisi kestää ja sitten tosiaan kannattasi aina itsekkin muistaa että huutoon aina jokin syy ei ne vauvelit huvikseen huuda.

Huomenna neuvolan jälkeen menen näyttäytymään prinsessan kanssa työpaikallani.Nyt kun Sara tulee koulusta niin ajattelin leipoa sinne suklaakuivakakun.Sara saa sitten käydä Aadaa hoitamassa jos heräilee unilta.On noista sisaruksista kyllä iso apu=)Sara varsinkin on aika guru nukuttamaan vauvaa ja molemmat hakee vaippoja,harsoja,tutteja ja viihdyttävät tarvittaessa.

Illalla pitäsi mennä kylään.Kiva välillä nähdä ystäviä noinkin päin kun yleensä kaikki tulevat meille(mikä on kyllä kätsympää) mutta kiva tosiaan välillä myös itse päästä kylään.Enpä mä missään täältä käy.Vauvan kanssa kävelyllä ja sitten illalla kaupassa vaihtelevalla kokoonpanolla tai sitten välillä iltaisin kavereiden kanssa kävelyllä.Pitäisi saada itsestään irti ja mennä enemmän vauvan kanssa tai ilman sillä muuten tuun kyllä mökkihöperöksi,mä kun oon kuitenkin aikast liikkuvaista sorttia:)

Nyt mä meen laittaa kahvia ja palailen sitten taas höpisemään (jos vaan pystyn)

moikka

Vierailija
22/46 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anteeksi nyt vaan, mutta nyt kyllä räjähtää jos ei pää, niin joku muu! Niin menee taas hermo tuon esikoisen kanssa, kun inttää ja inttää ja mikään ei sovi ja sitten kuitenkin sopii ja sitten se onkin niin pirun huonosti! On se hyvä, että mies tulee pian töistä, niin minä pääsen kauppaan. :)

En oikein ole vielä päättänyt sitä rotarokotusta. Enpä tiedä, pitää vielä pähkäillä. Metässä, kun asutaan ja neiti on vain kerhossa kaksi kertaa viikko, eli ei ole joka päivä hoidossa, niin jos sitten välttyisi. Eikä me kauheesti olla nyt puistossakaan käyty. Itellä tuo flunssa vaan painaa väkisin päälle. Niin on kaikki kituset piukas sellasta sitkeetä tavaraa. Kuinkahan mahtaa vauvalla käydä, saako flunssan sitten mun kautta?

Meillä tuo Eetuli on nukkunut melkein koko aamun. Nukkui ensin koko yön ja sitten on jatkanut samaa rataa. Voi, kun voisi itsekkin. Nyt on reissun jäljiltä alkanut pojalla vattakin jotenkin toimiin paremmin. Kaippa se on noilla pienillä sama juttu, kuin meillä aikuisillakin...

Mun äiti on odottanut lonkkaleikkaukseen jo monta vuotta. Vuosi sitten hän oli erittäin lähellä sitä leikkausta, mutta sitten sai infarktin ja joutui syömään ohennuslääkkeitä vuoden. Nyt sitten tänään oli aika lekuriin, että katotaan kaikki kokeet ja otetaan lonkka kuvat ja kaikki sellaset. Sai sitten samalla ajan leikkaukseen... Maanantaina, niin pian. Aivan uskomattoman hienoa, jää sitten kaikki säryt pois, ainakin toivottavasti. Jos sitten ensi kesänä pääsisi liikkumaan, kun hän ei ole kunnolla päässyt liikkumaan aikoihin. Nyt sitten vaan toivotaan, että kaikki menee hyvin. Pääsisi sitten kunnolla nauttimaan noista kahdesta pienemmästä lapsenlapsesta... :)

Mitäs olette ajatellut isälle? Isäinpäivä siis koittaa uhkaavasti. Meillä ei juhlita sen paremmin, mutta lahja ja kortti laitetaan. En tie jos sitten vaikka laittaisi kuitenkin vaikka kakkua tai jotain, nyt, kun tuo poikakin on ja neitikin on jo niin iso, että voisi tykätäkkin jos vaikka iskää juhlittaisiin. Ostin jo isukille lahjan. Auton pesukintaan. Meillä siis isäntä pesee auton 98% itse ja puunaa muutenkin paremmin kuin vaimoaan... ;D niin sitten satuin tuollaisen kintaan näkemään kaupassa, niin siitä sitten vain. Kortti tehdään tietysti itse, nyt varsinkin, kun neiti on ahkerasti alkanut askartelemaan ja päivisin pystytään tekemään. No, teko ajoittuu lähemmäksi päivää, kun ei kuitenkaan jaksa odottaa antamista...ei jaksanut viime vuonnakaan. :)

Mutta nyt pitää mennä katsomaan vähän puhdasta ylle ja alle tuolle poitsulle ja jos sitten mentäisiin käymään mummulassa. Tulipas hyvä mieli, kun tässä koneella pikkusen oli purkamassa. On se vaan hyvä, että tänne voi joskus pikkusen purkaa... Hyvin te verätte :D

Päivän jatkoa, sateista sellaista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/46 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen verran oon ollut laiska etten ole jaksanut enkä oikeastaan ehtinytkään kirjoittaa.. Täällä meillä on vihdoin parannuttu flunssasta ja kaikki on hyvin.

PAITSI että penska saa ihan hillittömiä rintaraivareita!! Mä olen jo niiiiiiin kypsä että oon monta kertaa päättänyt lopettaa koko hemmetin imetyksen tai heittää lapsen seinälle. Suihkutissit ei nyt oikeen kelpaa meidän pojalle ja eipä auta vaikka kuin lypsäisin johonkin harsoon. Suihkuaa suihkuaa vaan. Soitin imetystukipuhelimeen ja sain sieltä kyllä neuvoja, mutta ei oikein silti onnaa. Pulloa olen antanut ja korviketta kun en saanut lypsämälläkään mitään aikaiseksi. Öisin poika imee tissiä oikein hyvin ja aina väliin päivälläkin joten inhaa olis lopettaa kokonaankin. Mutta en jaksaisi pahoittaa mieltäni (tiedän juu ettei se ole henkilökohtaista) kun monta kertaa päivässä tulee rinnan hylkäys ja kauhea kirkuna.. No, tänään tuli sentään postista se Aventin pumppu ja heti irtosi 140 ml maitoa joten taidan sit osittain pumpata osittain imettää, ainakin toistaiseksi ja koittaa olla ilman niitä korvikkeita tai sit ainakin suurimmaks osaksi käyttää omaa, siihen asti mikä riittää. Tuo Aventilla pumppaus tuntui olevan muutenki aika nopeaa joten se ei kävis sit taakaksikaan.

Imetystuessa kyl sanottiin et viikon 4-6 on muutenkin yleensä tosi hankalat viikot vauvan kanssa joten saattaa olla et päästäis sit pumpuista ja pulloista viel eroonkin..

Voi itku miten hankalaa siellä Kewalla ja Umalla on!! Ihan hirveästi jaksuja sinne teille!! On täälläkin nyt taas pari yötä kitisty muttei lähellekään tossa mittakaavassa. Ja yössä herätään syömäänkin vaan 2 krt.

Jaksuja myös sinne sairastupaan peikkoäetille! Ja muutenkin kaikille ketkä sitä erityispaljon tarvii. En muista millään keille kaikille piti kommentoida.

Dumlelle ainakin että ihan ehdottomasti Hilla!!! Hilla on tosi kaunis ja luultavasti aika harvinainenkin nimi (en ole ainakaan kovin usein törmännyt) ja se sopii peikkötytölle hyvin.. Miten olis Hilla Menni... eli siis kolmas nimi viel perään? Joku vähän pidempi, Auroora, Olivia, Karoliina tms.

Rakkausvauva: mulle kanssa sopisi se Jumboilu. En mä vieläkä sais vaunuja nostella mutta voivoi.

Jälkitarkastukseen saan ajan vasta ens viikolla. Mut eipä oo vuotokaan loppu V***u. Loppuihan se jo kertaalleen ja siitä ilahtuneena me heti päädyttiin harrastamaan seksiä ja kappas vaan, vuoto alkoi sitten taas ja on jatkunut pari viikkoa sen jälkeen. GRR vaan ja kohta 6 vkoa!!

Mä meinaan mennä firman pikkujouluihin kuun lopulla. Ainakin syömään ja katsomaan esityksen (Riitta Havukainen ja Eija Vilpas). Juon ehkä lasin tai pari mutten enempää kyllä ja aion kiiruhtaa kotiin heti shown jälkeen eli joskun puolilta öin. Baariin en sen kummemmin lähde ja jo tostakin mulla on valmiiksi paha mieli. Mutta nyt mä meinaan kyllä mennä. Piste. Mies pärjää mainiosti joten en ees tajua mitä mä mietin tässä.

Ja perjantaina mennään miehen kans katsoon Queen musikaalia. Ihanaa! Porukat tulee tänne kaitsemaan Lukaa ja lauantaina onkin ristiäiset. Luka Markus Sakari on sitten se lopullinen nimi. Mitään en leivo itse vaan kaikki tilattiin. Huih, melko kalliiksi muuten tulee, mutta kerranhan se meidän poika vaan kastetaan. Väkeä tulee 20 ja safkaa tilattiin varmaan 40. Mut eipä saa loppua kesken. Ja mä mielelläni kyllä mussutan voileipäkakkua viel sunnuntainakin =). Ei pitäs kyllä. Olen ihan armottoman läski!! Vaik ne 20 kiloa on jo menneet niin kauhealta mä näytän kun viel 15 pitää saada pois. Pakkoko mun oli paisua hitto 30 kiloa??? Ja yllätys ettei nää vikat 10 raskauskiloa taida itellään ja imettämällä haihtuakaan. Ja vaikka syön pisteitäkin.

Oliki koomista ostaa ristiäis kuteet kun omat ei tietty menny tai sit näytti kauhealta.. Mä nimittäin olen käyttänyt vartalonmyötäisiä vaatteita jo aika kauan, mut nyt saikin etsiä vähän erilaista =).

Napakorun laitoin jo takaisin (miten voi olla et reikä ei ollu menny umpeen??) joten siinä on tavoitetta taas että koru näyttää hyvältä vilkahtaessaan paidan alta. Unohdetaan ne raskausarvet siinä ympärillä!

No niin, nyt mä otan kirjan ja luen sen aikaa kunnes pentu herää. Tai kun pitää lähteä miestä vastaan ja itikseen.

Colis ja Luka ¨

Ps. älkää kukaan närkästykö siitä että kutsun Lukaa pennuksi, se on erittäin hellittely sana mulle =)

Vierailija
24/46 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin jo äsken kirjoittamaan ..." tyttö nukkuu makkarissa" ... ja samantien kuului vaativa ääni...=) Nyt on syötetty ja tyttö on tässä liinassa nukkumassa, joten yritetään uudestaan...

Galluppeja täällä oli ollut, toivottavasti muistan kaiken...

Kylvetyksestä: meillä kylvetetään 1-2 kertaa viikossa, vähän riippuen. Tyttö kyllä tuntuu pitävän vedestä, ei oo koskaan itkenyt ja nukahtaa hyvin kylvyn päätteeksi. Ainut mitä pelätään myös (joku muukin siitä kirjoitteli, enkä millään muista nimimerkkiä...) on tuo iho. Meillä on molemmilla miehen kanssa allergioita ja atooppinen iho, joten ei uskalla hirveän usein kylvettää tästä johtuen. Toivon mukaan iho pysyisi ainakin tuohon 2 kuukauteen saakka hyvänä, kun ottaa lapsivakuutuksen, jottei vakuutukseen tulisi mitään ehtoa, ettei korvaa ko. sairaudesta aiheutuvia kuluja, minulla nimittäin tälläinen esto/kielto oli aikanaan...

Vauva-kuumeesta: ei ole vauvakuumetta, minulle on nyt tässä vauvaa riittämiin tällä hetkellä. Kyllähän sitä välillä haikeana miettii, että nopeesti se kasvaa, mutta haluan antaa esikoiselle aikaa olla ja nauttia meidän jakamattomasta huomiosta ainakin tuohon parin vuoden ikään saakka. Silloin olisi tarkoitus alkaa sitten toista yrittelemään.

Juhlinnasta: ei oo tullut vielä mitään innostusta, että lähtisin bilettämään. Ainut mistä nyt haaveilen on shoppailut Kodin ykkösessä, odotan todella, että pääsen ostelemaan kaikkea ihanaa joulu-krääsää ja laittaa kotia jouluksi. Ensimmäinen joulu, kun periaatteessa on aikaa jotain laittaakin ja aikaa nauttia siitä. Ensimmäinen joulu, kun ollaan ihan kotona, yleensä ravataan sukulaisissa ympäri Suomea. Niin ja haaveilen pitkästä, rauhallisesta ravintola illallisesta miehen kanssa viinipullon kera. -Niin ja seksistä!!! Mutta se nyt ei liity kodin ulkopuolisiin haaveisiin... Mulla ei vaan vielä ole kaikki tikit sulaneet (en mä kyllä muista tarkkaan, että monta niitä on, kun se sano vaan, että pari tikkiä) ja jälkivuotoa on vielä, että pitää varmaa oottaa jälkitarkistukseen...:(

Me varmaan käydään tytön kanssa piipahtaa työpaikan joulun aloittajiaisissa (päivätilaisuus), mutta pikkujouluihin en varmaan mene, en usko, että raaskin...

Mulla on tänään synttärit=) Eipä tule juhlittua mitenkään ihmeellisesti. Lauantaina oli tarkoitus tehdä hyvää ruokaa, mutta tulee tuttava pariskunta Jyväskylästä tyttösensä kanssa käymään. Ei olla nähty aikoihin, joten en missään nimessä halua peruuttaa sitä.

En muista muuta mistä oli puhetta... Meillä on ristiäiset muuten 1.12., ihania nimiä oli paljon saanut syyssissit! Meillä on nimi myös tiedossa, yritetään pitää se salassa ristiäisiin saakka. Tai minä yritän, mies kyllä varmaan pystyy siihen, mutta mä oon vähän sellainen hölösuu...

Mukavaa viikon jatkoa kaikille ja jaksamista Kewalle, Umalle plus muille kaikille!

Poklo ja E-J huomenna jo 4 viikkoa!!!

Vierailija
25/46 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Välillä tosiaan voisi jättää " vauvan vaihtoon" , mutta tänään on ollut ihana päivä. Neiti nukkui yöllä taas 5 tunnin pätkän ja nyt ap neljä tuntia ja taas nukkuu nätisti vaunuissa ulkona. ihana että välillä äitiä näin hellii. =)

Muutenkin ihan mukava fiilis! Vaikka ulkona ropsuttaa vettä! Kohta syödään poropullia ja nautitaan perheen seurasta. Enpä nyt kirjuuttele kummemmin...

Colis, mistä ostit sen Aventin? Käytetty vai uusi? Mulla myös mietinnässä se. Tsemppiä sulle suihkuiluun... Mulla myös suihkuaa ja neiti väsyneenä varsinkin ei jaksais sitä. Mutta olen tänään ainakin tyytyväinen, että maitoa piisaa. (Siis tänää kaikki on positiivista.) JEEE!

Positiivisia säteitä kaikille!

t. apinaemo ja oona

Vierailija
26/46 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

PaljonOnneaVaan... =)

Vierailija
27/46 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetki aikaa olla koneella. Tyttö nukkuu meidän sängyssä ja se on todella ihmeellistä sillä yleensä näin illalla nukkuu vain isän tai äidin sylissä. Nyt nukahti sänkyyn kun siellä tissittelimme. Illat ovat yleensä hänellä levottomampia ja tissiä syödään ahkeraan. Yö unille menee n. klo 22 ja eka pätkä unta on n. 3h sitten herätään 2 tunnin päästä ja vielä torkutaan pariin otteeseen ennenkuin herätään. Aamuyöstä äheltää kakkaa ja vaippaa pitää muutenkin vaihtaa tosi usein, muuten pissa tulee läpi. Nyt pysyy hieman kuivempana kun liberovaippa oli uudistunut , menee napakammin päälle. Pampersit neidille ei sovi ollenkaan, heti tulee vaippaihottumaa.

Mulla on rinnat tosi arat ja haavoilla, imetys asentoa ja otetta olen yrittänyt tarkistaa ja korjata, mutta tyttö ei kerta kaikkiaan avaa suutaan kovin isolle jotta saisin rintaa mahd. paljon suuhun. Lansinohia ja bebanthenia olen laittanut rintoihin, on niistä vähän apua ollut. Huomenna on jälkitarkastus ja siellä ajattelin vielä lääkäriltä kysellä apuja. Mä sain tuon jälkitarkastus ajan jo silloin kun terkkari kävi eka kerran kotona vauvaa katsomassa. Nyt on synnytyksestä 8 viikkoa.

Päivisin tyttö nukkuu n. 3-5 h:n päikkärit ulkona ja sinä aikana ehtii touhuamaan tuon esikoisen kanssa, saadaan syödyksi

/syötetyksi rauhassa ja yleensä saan esikoisen päikkäreille ennenkuin tyttö herää.

No nyt tyttö kuului heräävän, katsotaan nyt kuinka kauan viihtyy isin kanssa.

Pikkujouluista ja omista menoista/juhlimisesta on ollut puhetta. Miehen työpaikan pikkujouluista ei vielä ole tietoa missä ja milloin ovat, mutta tuskin hän sinne menee ja minä en ainakaan mene. Muissakaan pippaloissa emme ole käyneet yksin eikä yhdessä nyt vauvan syntymän jälkeen. Kaikki menot mihin menään otetaan lapset mukaan. Tässä onkin tulossa isänpäivän aikana mun isän 60 v. päivät ja joulukuun alussa mun mummun 80v juhlat joten siinä on ihan riittävästi juhlumista meille. Miehelle muuten ostin tänään isänpäivälahjaksi sellaisen takkasytkän (Zippo?) siihen sai kaiverrus pintaan. Hommasin sen samalla kun vein ristiäislahjat kaiverrutettavaksi.

No nyt isoveli kaipaa äitiä ja kitisee tuossa jalan vieressä ettei ajatus kulje enää mihinkään. Välillä on kyllä pinna kireällä, kun nukkuu vähän ja ei ehdi aina syömään (etenkään aamupalaa) ajoissa, että tulee tiuskittua tuolle pojalle vähän liikaakin :(

No nyt on mentävä.

Unelma ja Veera 8 vko

Vierailija
28/46 |
30.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomasinpa tuossa, että olis sitä noista pikkujouluistakin puhetta. En osaa yhtään sanoa, että onko meikäläisen työmaalla koska, tuskin tulee edes kutsua. Isännän työmaalla on marraskuun alussa, no itse asiassa kai tämän viikon perjantaina, mutta ei olla menossa. Ensin kyllä ajattelin, että ilmasta hyvää ruokaa ja sitten kotiin vauvan luokse, mutta eipäs mennä. Mies ei ole kyllä koskaan ollut firman pikkujouluissa. Eipäs ole oikein missään muuallakaan käynyt. Viihteellä ollaan oltu yhden kerran samaan aikaan ja siitä on aikaa 10 vuotta. Oltiin sillon oltu yhdessä kai viikko... Olemme sellaisia kotihiiriä, mutta lasiin ei kuitenkaan syleksitä...

Mutta muu poppoo nukkuu ja minä vietän sitä kuuluisaa laatuaikaa koneella. Väsyttäisi kyllä, mutta luotan siihen, että poika nukkuu taas koko yön, niin saan sitten itsekkin siinä samalla nukkua. Aamulla on taas neidin kerhoon vienti. Pääsee sitten taas samalla itse kylälle kärryttelemään. Mutta nyt pisulle, pesulle ja nukkuun.

Öitä!

Vierailija
29/46 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mukavasti meni eilinen päivä... Oli niin tiivis aikataulu, ettei ehtinyt tulla poikaa ikävä ja kun tiesi, että Miko on hyvissä käsissä isin kanssa.. Oli mukava köllötellä päivän päätteeksi porealtaassa.. Nukkumatti tulikin jo klo 22.. Miko meni klo 19 " iltaunille" .. Heräsi klo 02 syömään ja uudelleen söi klo 6 ja jatkoi uniaan.. Nukkuu edelleen.. Hyvät unen lahjat kaverilla.. No, tuosta kun herää, on varmasti virkeä ja juttua riittää..

Eiköhän tuo Jumboilu reissu minullekkin sovi.. Muistaakseni ei ole mitään ihmeellistä ensi viikolla..

Jaahas.. Tytöt heräilee.. Palailen taas..

Vierailija
30/46 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

colikselle- kokeile imettä kaksi kertaa (jopa kolme) samasta rinnasta, minulla noin suihkutissi-ongelma helpoutti. ja mahd. vähän pumppausta, maidon tulo vaan kiihty noin. tissiraivareita täällä myös, esikoisen aikana sain neuvon imettä kävelessä, ja kyllä autta (olkapäät kipeät kanniskelusta...).

annatteko maissivellin lusikalla tai pullosta? onko tyhmä kysymys? ja koska perunan yms. maistelu?

täällä koliikki jatkuu ja aika poikki olen, mutta päivää kerrallaan ja viikon päästä tuleeäiti virosta avuksi kun mies ulkomaille.

kewa ja huuto 6vko

Vierailija
31/46 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin jo huolissani tuosta unen tarpeen määrästä, jollen tietäisi, että miehen veli ja isä ovat olleet samanlaisia vauvoina.. Todella outoa kun tytöt ovat olleet vähän sellaisia kukkujia vauvoina. Ja nukkuipa tuo poika masussakin todella paljon.. Välillähän olin huolesta sekaisin kun vauva ei liikkunut.. Onko kellään muulla samanlaisia unikekoja?? Mutta nyt taitaa kuulua ähinää.. =)

Vierailija
32/46 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huomenta vaan!

Piiu, täytyy kyllä todeta ihan samaa Oliviasta kuin mitä sanoit Mikosta. Ainakin öiden osalta tuntuu nyt menevän oikein hienosti, viime yönä tyttö nukkui ensimmäisen kerran koko yön putkeen elikäs klo 22-06, tavallisestihan herää kerran yössä syömään (sekin tosin aamuyöstä klo 4-5 välillä). Nyt on mammallakin tosi virkeä olo! Nimittäin eilen illalla tehtiin vielä niin, että mies " nukutti" vauvan, tein iltatoimet rauhassa ja menin petiin jo ennen tyttöä. Edes uutisia en jaksanut katsoa, kuitenkin se tavallinen yksi aamuöinen herätys ja aamusta klo 6 aikaan päivän aloittaminen on näköjään hieman verottanut mun voimia. Olen ollut ajoittain aika kiukkuinen ja väsynyt illalla, joten nyt eilen illalla katsoin paremmaksi mennä petiin ajoissa ja kas kummaa tyttökin päätti palkita mamman kunnon yöunilla :). Näin aamusta Olivia nukkuu ulkona vaunuissaan myös pitkät unet, muuten päivisin ja iltapäivisin ottaa vain lyhyitä torkkuja.

Kiva, että nautit koulutuspäivästä porealtaineen myös, Piiu. Oikeasti olisi tärkeätä välillä tehdä jotakin tuollaista ja itseasiassa tuon sorttinen rentoutuminen kiinnostaisi muakin pippaloinnin sijaan. Ja sitä kahdenkeskistä aikaa miehen kanssa myös kaipaan, sen aika taitaa kuitenkin tulla hieman myöhemmin. Alustavasti suunniteltiin jo kevätpuolella hotelliviikonloppua, hyvää ruokaa ja viiniä, ehkä teatteriretkeä yms siihen yhdistettynä.

Joku jo aiemmin kyseli isänpäivälahjoista ja Unelma kertoikin ostaneensa Zippo takkasytyttimen. Hauska idea, meidänkin iskä varmaan siitä tykkäisi. Itse kuitenkin ehdin jo tilata Hobby Hallista Black Horsen " ISKÄ" pyjaman. Se on sellanen sininen lyhythihainen paita, jossa lukee isolla tuo iskä teksti ja sini-vihreä raidalliset lyhyet pyjamahousut. Mun mielestä tosi hauskat ja pirteät, muutenkin uskoisin, että mieluinen lahja, mies kun viihtyy pyjamassa! Isänpäivänä vanhin tyttäreni viettää myös synttäreitään. Syksy onkin yhtä juhlaa, itse täytin juuri vuosia, molemmat tyttäret ovat syntyneet loppuvuodesta, samoin anoppi, äitini mies ja parhaimmat ystäväni. Skorpioneja ja Jousimiehiä löytyy lähipiiristä enemmän kuin tarpeeseen (etenkin niitä skorppareita)! Josta tulikin mieleeni, ONNEA POKLO!

Eilisellä neuvolakäynnillä Olivia sai sitten ensimmäisen Rota-rokotteen, seuraavan saa 3kk neuvolassa. hyvin suostui rokotteen nielemään, maiskutteli hetken aikaa suusssaan ja ilmeisesti luuli, että seuraavaksi saa tissiä, kun aloitti huutokonsertin heti sen jälkeen, kun rokotteen anto lopetettiin. Painoa oli kertynyt kahden viikon aikana 500g eli tyttö on nyt 5500g ja pituuttakin tullut 2 cm lisää, nyt siis 59.5cm. Hyvin näyttää neiti kasvavan. Päätäkin kannattelee jo napakasti.

Nyt taidan juoda kupposen kahvia ja palata myöhemmin

haikarapolska ja unikeko Olivia :)

Vierailija
33/46 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heti alkuun ennenkuin unohdan niin Poklolle viesti tikeistä. Kyselin itse neuvolasta viime perjantaina että eikös niiden olisi pitänyt jo sulaa kun synnytyksestä tuli 4 vkoa ja terkkari sanoi että olisi pitänyt. Mulla se ainut mikä jäi oli siis melko tavalla ulkopuolella ja epäili ettei ole sen vuoksi sulanut. Terkkari nappasi sen siis pois, kysyhän sinäkin samaa jos eivät ala häipyä :)

Muuten teksini on kuin suoraan Unelman kirjoittamaa. Meilläkin tyttö nukkuu ekan pätkän 22-> noin kolme tuntia ja aamuyöt menee samalla kaavalla teidän kanssa. Likka kiemurtelee ja murisee, yrittää saada ilmoja pois mahastaan. Vaipat sentään pitää meillä kuivana, öisin olen vaihtanut vain kerran- silloin kun neiti toisen kerran herää syömään eli about kolmen maissa.

Ja rinnat on arat vielä täälläkin, päivisin yritän kytätä tuota asentoa mutta öisin melko pimeässä ei paljon näe miten tissi suuhun lompsahtaa. Ja tyttö imee tosi lujaa eli siinä ei sitten enää korjailla mitään kun imuri lähtee käyntiin. Lansinoh ja Bebanthen käytössä täälläkin.

Tänään laitoin tytön ekaa kertaa parvekkeelle nukkumaan, vietiin isosisko hoitoon ja kun tulimme takaisin niin hurautin vaunut kämpän läpi parvekkeelle. Saas nähdä miten pitkään tuolla nyt nukkuu, nyt on mennyt 1,5 tuntia ja minä varmaan saan itse jonkun rintatulehduksen pian kun pidän ovea auki että kuulen kun herää. Itkuhälärin jätin anoppilaan kun siellä sitä enempi tarvitaan kun tilaa on niin paljon ja ulkona voi nukuttaa vaikka miten.

Taidanpa napata toisen kupin kahvia ja orientoitua koulutehtävien pariin. Huomenna kun sinne pitää illalla raahautua. Kaveri juuri laitteli spostia että on pitänyt viime viikolla viitekehys juttunsa pois ja tänä torstaina on tulosten esittely. Työstä tuli kuulemma 80 sivuinen, vähänkö olen kateellinen ja tietty onnellinen hänen puolestaan. Joku sentään saa aikaiseksi.

Oven raosta kuuluu ähinää, pitänee singahtaa katsomaan onko herännyt vai näkeekö vaan jotain unia. Mukavaa keskiviikkoa kaikille!

t: Typykkä ja neiti 1 kk ja pari päivää päälle

Vierailija
34/46 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä sitä ollaan ja ihmetellään!

Elämä on vähän ikäänkuin " liian" helppoa kolmen pienen kanssa kotona. Olin kuvitellut menon ihan toisenlaiseksi. Mutta hyvä näin. Vauva on helppo hoitoinen. Kova nukkumaan myös. Aamulla heräilee 9-10 aikaan ja sitten unille menee aamutoimien jälkeen 11 aikaan. Ja siitä nukkuukin yhtäjaksoisesti 16-17 ja illalla torkkuu ilman sen kummempaa rytmiä. Nukkumaan hän alkaa noin 22 ja siitä nukkuun ilman syömisiä sinne 4-5 ja nukkuu sitten aamu 9-10. Tässä välissä hän syö joskus kerran, siinä 7-8 aikaan. Ja illat ja aamupäivät, herellä olo ajat, vauva syö tosi tiuhaan. Hyvin kasvaa ja hereillä ollessaan on virkeä ja ehkä tänään väläytti jo ensimmäisen hymyn.. 8)

Tosin tämä rytmihän muuttuu ja hieman vaihtelee vielä aika pitkään mutta suunnilleen tällä rytmillä ollaan menty koko vauvan 3 viikkoa ja tätä koitan pitää " yllä" .'

Muuten PIIU, minkälainen paikka se SeaLife oli? Ei olla siellä koskaan käyty ja ajattelin että kiinnostaisikohan se jo noita meidän " isompia" poikia..

Peikkoäet- meillä on samanlaista menoa imemisen kanssa. Poika haluaa selvästi vain imeä ja hermostuu rintaan kun sieltä tuleekin maitoa. Mutta onneksi hänelle käy tutti ja siihen nukahtaakin sitten kun saa imeä ilman maitoa..

Vm78- joko uusi kuivausrumpu on ollut kovassa käytössä? Meillä ainakin ollut ihan mahtava hankinta. tätä nykyistä pyykkimäärää ei kuivata näissä tiloissa oikein millään.. Ja en ole ihan mieletöntä sähkönkulutusta koneella huomattu, meillä sen ei tartte kuitenkaan pyöriä nimittäin ihan jokapäiväkään ku on niin iso että kerralla mahtuu paljon vaatetta.

Vielä piti huhuilla että mitähän Leannalle ja Miumaukille kuuluu? Kuinka vauvat kasvaa ja mitä kuuluu? 8)

Outs@- muistanko oikein että teillä isommat lapset jää pois hoidosta kotihoitoon? Millä mielellä lapset on?

No mutta nyt ruoalle ja sitten lapsia nukuttamaan.

Fiia ja poijaat

Vierailija
35/46 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihana auringonpaiste ulkona! Meillä Veslin huudot senku jatkuu. Eilen illallakin huusi vain ja oli ihan hikimärkä. Lopulta sainpojan rintareppuun nukahtaan hetkeks. Iltaunille mentiin sit yhentoista pintaan. Eka herätys oli joskus kahen aikoihin ja sit seittemään saakka aika tasasesti kahen tunnin välein. Silloin vaihoin vaipan ja jatkettiin köllötteöyä vielä tunti. Näin meillä menee joka yö. Luojan kiios Vesli ei huuda öisin. Ilta ja päiväitkut kestää paljon paremmin, kun saa edes yöt nukkua!

Mites teillä muilla, kuinka monellaon perhepeti kaytössä. Meillä aluks nukuttiin omassa sängyssä, mut nykyään poika ei suostu nukkumaan kuin meidän kans ja viel niinet äippä on koko ajan vieressä.... kun mä nousen pois niin yleensä poikakin herää... Tosi kivaa. Nyt vain mietityttää et miten saadaan opetettua takas omaan sänkyyn? Onko kenelläkään vinkkejä? Kohta kummiskinniin ajateltiin tehä.

Mihkä aikaan muuten maissivellejä ym saa alkaa syöttämään? Entä perunaa? Täytyykö oottaa sinne 4-kuukauteen?

Jollain kans vauva sai raivareita rinnalla? Meillä kans näin. Poika ei huoli rintaa välillä ollenkaan vaan huutaa vain. Samoin tekee välillä pullollekin. En tiedä mistä sit johtuu. Vuoron perään hylkii jompaa kumpaa. Tai sit suuttuu kesken imemisen.

Meillä mies on ollu joka neuvolakäynnillä mukana. ja on varmaan vastasuudessakin aina kun on kotona.

Mä kaipaan jo kahen keskistä elämää. Siis vaihteeks. Meidän yhteiset hetket on jääny niin vähiin ja molemmilla on koko ajan pinna kireellä ym. Huomena mennään mun vanhemmille illalla jotta päästään rauhassa edes saunaan kahestaan. Samoin oli puhetta et joku ilta vanhemmat ottas Veslin iltakylään,jotta me saadaan miehen kans laittaa vaikka hyvää ruokaa ja kattoa kotona rauhassa joku leffa. Mua alkaa jo pelottaan et mies kohta lähtee ja jättää meidät, kun mulla ei taho aika riittää kuin pojalle ja koko ajan vain tiuskin ym. Ei sellasia merkkejä ole, mutta väsyneenä kaikkee juolahtaa mieleen.

Ja väsyneenä muutenkin tahtoo kiehahtaa aina. Varsinkin nyt kun mies puhuu pikkujouluista ym. helppo se on miehen lähtee juhlimaan ja pitään hauskaa ja jättää mut yksin huutavan lapsen kanssa. Ei se näin äitinä oo helppoo lähtee bilettään ym. En mä ainakaan pysty. Tulee huono omatunto jo siitä et hain eilen alkosta itelle yhen lonkun. Ajattelin viikonloppuna juoda, jos omatunto vaan sallii tehä sen.

Huh huh mitä vali vali tekstiä taas. Onneks Kewa saa äitinsä pian apuun! oikein paljon halauksia ja voimia teille!

Mutta nyt täytyy lopetella. Täytyy lähteä kohta asioille kaupungille ja stä ennen pitäs poikakin syöttää.

Uma + Vesli 5 vko 5 pvä

Vierailija
36/46 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin hieman taas pihahommissa ja nyt pitäisi inventoida talvikengät ja vaatteet.. Pitkä ostoslista tulee varmasti kun lapset kasvaa niin nopiaan.. Onneksi saan todella mukavasti veronpalautusta.. =)

Tässä jännätään koska naapuri lähtee synnyttämään, on h.hetki ihan käsillä.. Vielä pihalla masunsa kanssa pyörähteli.. =)

Fiia, se sea life oli mielestäni ihan mukava, joskin pienempi kuin odotin, mutta aion kyllä myös Mikon sinne viedä kun on vanhempi.. Varsinkin ne hait saattavat kiinnostaa pieniä.. Uskallan suositella..

Uma, ne vellit yms. suositellaan aloitettavaksi silloin 4 kk, ennenhän tuo ikä suositus oli 3 kk.. Mutta meillä on kaikki lapset aloittaneet varovasti aikaisemmin.. Juttelin terveydenhoitajan kanssa ja oli sitä mieltä että jos maitoa menee mahdottomat määrät, voi kokeilla vahvempia ruokia. Mutta jos suvussa tai vanhemmilla allergioita, mielellään asiaa pitkitetään.. Tästä on tosin monia mielipiteitä..

Vierailija
37/46 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vellien ja muiden kiinteiden aloituksen suositus on ennen ollut se 4kk, ja paljon aikaisemmin se 3kk, nykyään se on 6kk. Mikä kiire on aloittaa aikaisemmin? En ymmärrä! Tutkittua on, ettei kiinteät pidennä yöunia, saattavat vaan rikkoa niitä.

Anteeksi vaan, kun tulin taustalta " puuttumaan" asioihinne :-/

Vierailija
38/46 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tinkerbell, Jokainen menee tyylillään.. =)

Hoitohenkilökunnan kanssa kannattaa keskustella asioista ja maalaisjärkeä saa käyttää..

=)

Vierailija
39/46 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Neuvolassa käytiin tänään.

Mulla jälkitarkastus mutta kun oli sama lääkäri kun oli silloin n.3-4viikkoa sitten kun teki sen alapää tutkimuksen kun oli sitä kutinaa niin yhdessä tuumin päätettiin että voin pitää housut jalassa vielä kun vakuutin olevani täysin kunnossa.

Muistelin että tyttö olisi saanut rokotuksen mutta se onkin vasta 3kk neuvolassa,hyvä niin.

Aadalla tulee huomenna 8 torstai kun on ollut olemassa(sanonta tuokin;)

mutta vasta 6.9 ,2kk täynnä ja painoa on nyt tytölle tullut 5580g ja pituutta:58,5 ja pää 38,3 (synt.paino 3280g ja 50cm) eli ihan kivasti on kasvanut.

Apua,mä en muista nyt yhtään mitä piti kommentoida;/

Piiu;en tiedä ootko vielä kuvaa lähettänyt..no panick,mutta sillä kyselen että luukku oli taaaas täynnä roskapostia ja tyhjensin kaikki roskikseen enkä tiedä menikö kuva mukana:(

Menemisistä vielä.Kävin tänään siellä työpaikallani ja laitoin nyt sitten nimen pikkujoulujen osallistumis listaan.Ihan koen ansainneeni vapaa illan enkä koe siitä morkkista mutta ikävää pientä kohtaan kylläkin ja se iskee jo kun vaan niitä pikkujouluja ajattelen.

Mitä mieltä muuten ootte kun miehellä on nyt noita työpaikan illanviettoja enempi ja vähempi ja hän ei koe laisinkaan että ne olisi mitään juhlimisia vaan pelkkää työtä ja siitä minä taas olen sitä mieltä että ei voi työnantaja velvoittaa että työntekijä " riekkuu" aamuyölle juottaen asiakkaitaan (tuskin sitä kellään siellä tyhmää on) niin mun mielestä siellä kuitenkin pidetään kivaa ja juhlitaan eikä iltatilaisuuksissa tarvii olla niin virallinen ja kotiinkin voi hyvällä omalla tunnolla lähteä puolenyön jälkeen ja vaikka selvinpäin,vai mitä ootte mieltä??

Mies ei oo järjestäny kertaakaan mitään colf-päiviä,saunailtoja tai pitkiä päivällisiä vaikka voisi niitä järkkäillä (ja jossain vaiheessa kyllä täytyykin)eli kotona on hyvin viihtynyt mutta siitä ollaan vaan erimieltä että mun mielestä noi ilta/yö menot on kyllä hupia.kun mies ei laske niitä ollenkaan niin...

Miesten on kyllä niin paljon helpompi olla pois kotoota kuin naisten vaikka ei äiti edes imetä.Ja onhan se hyvä niin että luonto on asian järjestänyt niin että äiti on vauvaa varten,niinhän sen mennä kuuluukin!!

Nyt meidän Sara hinkuu koneelle ennenkuin lähtee mäkkäriin synttäreille.

palataan........

Vierailija
40/46 |
31.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan pikana jälleen...

KEWA: oletko kokeillut aloittaa maidotonta dieettiä? Mulla on se nyt kokeilussa, koska meidän jäbä oksensi viime viikolla pari kertaa kaaressa + pulauttelee aika paljon + ilmaa vatsassa tosi paljon. Käytettiin lääkärissä, joka totesi, että ilmaa on vatsassa, että kokeilepas Cuplatoneja ja aloita maidoton dieetti. Musta tuntuu, että on auttanut, koska enää ei tule niitä megapulautuksia. Tosin me yritetään joka syötöllä röyhtäyttää pitkään, koska selvästi kuulee, miten syödessä nielee ilmaa ja syötön jälkeenkin tulee tosi isoja röyhkyjä. Huomenna menen varmuuden vuoksi punnituttamaan jäbän, että saako tarpeeksi ravintoa. Tosin mulla ei kyllä ole ongelmana maidon riittävyys, koska sitä tulee tosi paljon, edelleen keräilen maidonkerääjään päivän mittaan 3-4 dl maitoa. Ja suihkutissit on täälläkin...

COLIS: otan osaa rintaraivareihin :-/ Meillä keskimmäinen huusi kuin syötävä aina syödessä ja kokeilin kaikenlaisia keinoja. Välillä tehosi välillä ei. Oli tosi turhauttavaa. Meillä teki vielä hankalaksi sen, ettei neiti suostunut ottamaan pullosta mitään. Ostin kaupasta kaikki mahdolliset pullotutit ja yks sun toinen kokeili antaa pulloa, mutta hirveä huuto aina alkoi. Nyt myöhemmin olen yhdistänyt sen siihen, että neidillä oli tosi kipeänä masu, että se varmaan sen aiheutti! Kokeilepas sinäkin syöttää samasta rinnasta useamman kerran peräkkäin, ettei suihkuaisi niin kovasti. Ja muista röyhtäyttää.

PIKKUJOULUT/OMAT MENOT: mä en koe olevani vielä valmis lähtemään mihinkään. Jotenkin olen ajatellut, että poitsu on vielä niin pieni, että tarvitsee minua (ja minä häntä!) ja äkkiähän tuo kasvaa, että voin lähteä. Poitsu vielä tissittelee tosi usein iltaisin ja nukutankin usein tissille, joten siksi en varmaan pääsisikään mihinkään. Pulloakaan ei ole kokeiltu...toisaalta ei siihen ole ollut tarvettakaan. Ehkä keväällä lähden sitten firman kevätjuhliin ;-) Lyhyitä kauppareissuja olen tehnyt ilman poikaa ja yleensä otan pojan mukaan, jos tulee nälkä kesken kaiken. Eli en varmaankaan osallistu pikkujouluihin, vaikka onhan mua pyydetty...

KIINTEÄT/VELLIT: mulle sanottiin, että 4kk olis se raja. Itse olen ajatellut imettää mahdollisimman pitkään ja ottaa vellit ja kiinteät vasta sitten kehiin, kun on tarvis. Tosin eihän sitä koskaan tiedä...Toistaiseksi näin, vaikka imettäminenkin käykin työstä ;-)

Nyt täytyy taas mennä...huomenna on jälkitarkastus.

-Ultsi kera Nuuskun 7vko-