Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käykö teillä siivooja siivoamassa kotianne? Valitusta..

Vierailija
31.10.2008 |

Meillä käy kotisiivooja joka toinen vko. Tähän asti olen ollut kohtuullisen tyytyväinen paitsi tänään pahoitin mieleni kun soitin hänelle (muissa asioissa).

Hän sanoi, ettei ehdi siivoamaan keittiötä (=pyyhkimään kaapinovia) kun hänellä menee aika tavaroiden raivaamiseen lattialta.. Ja alkoi siinä samassa opastaa minua, että minun pitäisi saada lapset viemään tavarat ja lelut paikalleen etteivät ne olisi ympäri huushollia.

Lapsia on 3 alle kouluikäistä, tavaroita toki oli lattialla muttei mielestäni kohtuuttomasti, töissä kiireistä ja rakentaminen vielä kesken. Piti mennä työpaikan vessaan itkemään kun harmitti niin kovin tuo siivooja kommentti..

Mietin maanantaina haluanko enää tuota ihmistä siivoamaan meille. Sanoin hänelle puhelimessa, että jos on vastenmielistä tulla meille niin ei tarvitse tulla - sanoi ettei ole vastenmielistä. Ymmärrän kyllä että ei hän pahalla tarkoittanut. en kyllä itse ottaisi kotisiivoojana vastaan lapsiperheen keikkoja jos en olisi valmistautunut raivaamaan tavaroita lattialta..

Oletko törmännyt vastaavaan?

Kommentit (40)

Vierailija
21/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Homma hoidetaan miten asiakkaan kanssa sovitaan ja kuinkapaljon asiakas on valmis tunteja kuluttamaan.

Itse olen siivoamanssa vaikka 8h jos joku siitä haluaa maksaa, kerään kyllä lelutkin ja luuttuan kaapit. Mutta jos asiakkaan kanssa sovitaan vaikka 2h viikossa niin aika vaan ei riitä kaikkeen. 3 lapsen lelujen kerääminen vie tuosta ajasta jo melkein puolet ja tosiaan emme me siivoojat tiedä mihin ne kuuluu. Itse olen toisten asiakkaiden kanssa sopinut, että nostan lelut ylös lattioilta lähinnä sohville/sängyille. Meinaan sillon isohkon talon siivoamisessa, kun "reitti on selvä" menee aikaa n. 2-4 h riippuen onko sovittu kaapseista, mattojen ulosviennistä jne.,ja jos joutuu leluja setvimään niin menee kauemminkin huomattavasti, mutta jos asiakas on valmis maksamaan nii mikä ettei, oma palkkapussihan siinä silloin kasvaa. Itse olen huomannut että jotkut asiakkaat säästävät jopa 100€ kuussa sillä, että raivaavat itse lelunsa.

t: kotisiivous firmaa pyörittävä

Vierailija
22/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni ei käy siivojaa, mutta lapsuuden kodissani kävi kerran viikossa. Siivooja tuli perjantaisin ja torstaisin meidät lapset komennettiin raivaamaan omista huoneistamme tavarat paikoilleen, jotta hän pystyi tekemään työnsä.

Ja useimmissa siivousfirmoissa näyttää ainakin netin perusteella työn sisältönä olevan pintojen pyyhkiminen jne.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

* pitäisi ostaa siivoojalle välineet (ihan totta, niin hullulta kuin kuulostaakin)

* laskuttavat enemmän jossen anna avaimia

* alalla pyörii paljon epämääräistä porukkaa

* siivoojat eivät tee urakkapalkalla vaan tuntitaksalla

Lisäksi en voi olla varma, osaako siivooja hoitaa oikein kaikkia kodin pintoja (laminaatit, kaakelit, marmori jne.). Ystäväni lattia meni pilalle viime vuonna kokemattoman siivoojan takia...

Vierailija
24/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimenomaan raivaisi lelut, erottelisi lehdet ja laskut, panisi vaatteet pyykkiin ja keksisi paikan käsittämättömille tavaroille joita talossa pyörii. Itse sitten mieluusti imuroisin, pesisin, puunaisin ja hankaisin! : )

Vierailija
25/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Te kaikki, jotka siivoatte hirveästi itse, että siivooja voi pikkaisen imuroida ja pyyhkäistä tyhjiä pintoja, miksi maksatte siivoojasta? Meillä on kolme pientä lasta ja hirveä sotku, ja kaikki sanovat (psykologia myöten) että palkkaa siivooja. En voi, kun ei ole siivoojia jotka auttaisivat. Kyllähän minä itsekin siivoaisin siistin kämpän parissa tunnissa, mutta pitäisi saada tiskit, pyykit, roskat ja tavarat pois... Mistä saisin siivoojan koko viikonlopuksi, joka ei sano, että "pyyhitään sitten tavaroiden ympäriltä"?

itse siivoajana, vien asiakkaiden matotkin pihalle, kerään (pyydettäessä) muksujen lelut ja niin nostelen kirjahyllyiltä koristeetkin ylös ja pyyhin alta, en siis ympäri ( ammatti ylpeyttä pitää siivoojallakin olla jotta tekee työnsä kunnolla) niin ja minä en vain pikkaisen imuroi, vaan imuroin, vien matot, pesen vessat, peilit, lattiat, ovien kahvat ja vaikka roiskeet seiniltä, jne. En petaa sänkyjä, enkä vaihtele lakanoita, en pese pyykkejä enkä astioita. Mutta jos joku siitä maksaa ja eriksee pyytää niin miksi ei sitten vaikka.

Minusta kotisiivoojan paras käyntikortti on kunnolla tehty työ, suusanallisesti monet paikat on tulleetkin, kun on kehuttu. (oon muuten siivonnut eräässä paikassa jopa pihaa ;=P )

Vierailija
26/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse nautin suunnattomasti siitä, kun meillä käy siivooja, on käynyt jo n. neljä vuotta sama ihminen. Ainoa mikä kaduttaa on se, etten ottanut siivoojaa jo aikaisemmin...

Kodin raivaus (koko perhe osallistuu) on kuulkaa kuitenkin pientä pölyjen pyyhkimisen, mattojen ulos viemisen, imuroinnin, lattian pyyhkimisen nihkeällä ja kahden WC:n siivouksen rinnalla.

Ammattimainen siivooja tuo omat välineet, ainoastaan imuri pitää olla "isäntäperheestä".

Aina kesälomalla, kun siivoojakin on lomalla, muistan taas, miksi se siivooja niin ihana onkaan! Jää aikaa paljon muulle, joko perheelle tai omalle itselle.

Vierailija
27/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä säästän rahaa sillä, että raivaan tavarat paikalleen. Ja opetan samalla lapseni - joiden odotan osallistuvan raivaamiseen - oppivan perustyöt ja tavaroiden paikat!

Vierailija
28/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

* pitäisi ostaa siivoojalle välineet (ihan totta, niin hullulta kuin kuulostaakin)

* laskuttavat enemmän jossen anna avaimia

* alalla pyörii paljon epämääräistä porukkaa

* siivoojat eivät tee urakkapalkalla vaan tuntitaksalla

Lisäksi en voi olla varma, osaako siivooja hoitaa oikein kaikkia kodin pintoja (laminaatit, kaakelit, marmori jne.). Ystäväni lattia meni pilalle viime vuonna kokemattoman siivoojan takia...

Se on totta, että alalla pyörii kaikennäköistä sakkia.

Mutta meidän firmassa mm. on omat välineet ainoastaan käytän talon imuria. Jokainen itseäänkunnioittava siivooja kouluttaa itseään ainetuntemusten kohdalta jottei tule mokia tehtyä, mm. laminaatti on lopulta aika arka ja käytännössä sen pesuun riittä vesi ja hyvä mikrokuitu...

Ja tuo on totta myös meidän firmassa on vain tuntitaksat, koska jos tekisi urakalla se saattais jopa käydä asiakkaalle kalliimmaksi koska jos työ tuleekin nopammin hoidettua niin asiakas maksais silti sen suuremman urakan mukaan. ( suursiivoukset on sitten asia erikseen) Itse pyrin aina katsomaan järkevintä vaihtoehtoa myös asiakkaan kukkaron kannalta.

Vierailija
29/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmaiseksi en tee ylitöitä, vai tekeekö joku muu esim. tunnin palkatta, jotta työnantaja ei suutu? Haluan tehdä työni kunnolla, niin että jälki on hyvää. Parissa tunnissa ei siivota kaksikerroksista omakotitaloa täydellisesti (ovien, kahvojen, listojen, pölyjen pyyhintä, mattojen tamppaus, imurointi, lattian pesu ja kuivaus, saunan ja pesuhuoneen pesu sekä wc:n kuuraus.

Yleensä asiakkaiden kanssa pääsee sopimukseen siitä, miten kauan heidän toivomiinsa töihin kuluu aikaa. En todellakaan lekottele asiakkaan kotona, vaan teen töitä rivakalla tahdilla, mutta kuitenkin huolllisesti. T:Siivooja

Vierailija
30/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja hikipinnassa saa mennä.

Ja kuten jo aikaisemmnkin sanoin, hyvin tehty työ on paras käyntikortti ja poikii lisää keikkaa :)

Niin enkä minäkään tee ilmaista työtä, kun palkallistakin löytyy. Kyllä se on että siivoojan työ on tärkeää, mutta kyllä me siivoojat teemme sitä ihan elääksemme, emme rakkaudesta siivoamiseen ;) joten........

Vierailija
31/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun tosiaan raivaisit lelut lattialta ennen siivoojan tuloa - hän voisi käyttää senkin ajan vaikkapa sitten niiden kaapinovien pesuun, tietysti se lelujen keräily kuluttaa sitä siivousaikaa ja aika turhaan mielestäni.

Itse siis keräisin lelut / lehdet yms. roinat pois siivoojan tieltä, jos siivooja meillä kävisi.

Vierailija
32/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä saatanan diivoja olette että vieraat ihmiset täytyy siivoa teidän koti?

Huuhhuh...

Vierailija
33/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ette jumalauta sivooa ITSE kuten NORMAALIT ihmiset...Mikä saatanan diivoja olette että vieraat ihmiset täytyy siivoa teidän koti?

Huuhhuh...

Meillä käy siivooja, koska en itse kerkiä enää siivoamaan omaa kotiani ;)

(ja kun siivoaa 8h ja joskus enemmänkin päivässä ei enääpaljon huvita siivousliinoja huiskia kotona;) )

Vierailija
34/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En viitsisi kyllä siivoojaa moiseen käyttää.

Olishan se siivoja kiva, juu, mutta kun ollaan oltu vuoron perään lapsia kotona hoitamassa niin ei juuri nyt ole saumoja moiseen panostaa. Ehkä sitten joskus kun ollaan rikkaampia. Aika äkkiä tuollaisen omakotitalon perussiivoaa itsekin ja ilmaiseksi.

Vierailija
35/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siivoojan tehtäviin todella kuuluu myös ne tavaroiden ja lelujen paikoilleen asettamiset. Jos kestää kauemmin niin sittenhän se tietää hänelle ylimääräistä tuntipalkkaa eikö vain? Minusta se on iso homma alkaa siivoojaa varten siivoamaan. Siivoamistahan se tavaroiden paikoilleen laittokin on.

Naurettavaa narinaa, ap tilaa siivoojan 4h ja sinä aikana tekee minkä kerkee. Jos ei ehdi, niin sitten pitää ottaa se 5h tai enempi.

Mikä on niin vaikeaa tässä?

Vierailija
36/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei taida sulla olla juuri koulutusta.

Vierailija
37/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama, kuin sinä sanoisit siivoojallesi, että koultuappa lapsesi kunnolla, ettei niiden tarvi siivoilla ammatikseen.

Asia olisi pitänyt esittää toisella tavalla.

Tavaroiden keräily vie paljon aikaa.

Osta pari oikein isoa säilytyslaatikkoa ja sinne kaikki lelut ja laatikot sitten vaatehuoneeseen, jos teillä sellainen on. Sieltä lapset saa sitten lajitella omat leunsa.

Meillä on asunto aina pommin jäljiltä lasten leikkejen jälkeen ja järjestystä on vaikea pitää, kun kaappitilaa on niin vähän.

Vierailija
38/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

että siivooja on todennut, ettei ehdi pyyhkiä keittiön kaappeja, koska joutuu raivaamaan lelut, ap todennut, että lapset sotkevat, mihin siivooja on vastannut, että lapset voi opettaa korjaamaan jälkensä...

Vierailija
39/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on käynyt kaikenlaista porukkaa ja valitettavasti ammattiylpeys tuntuu monelta puuttuvan. Ja usein on vieläpä niin, että "kuherruskuukauden" ajan hommat tehdään hyvin, sitten aletaan lipsumaan. Nykyinen firma on käynyt vuoden ajan ja vähän alkaa tuntua siltä, että taas on aika vaihtaa, vaan mistä löytäisi hyvän? En vaadi mahdottomia, ainoastaan että sovitut hommat tulee tehdyiksi ja maksan siitä tuntimäärästä. joka työhön kuluu.

Ilmaiseksi en tee ylitöitä, vai tekeekö joku muu esim. tunnin palkatta, jotta työnantaja ei suutu? Haluan tehdä työni kunnolla, niin että jälki on hyvää. Parissa tunnissa ei siivota kaksikerroksista omakotitaloa täydellisesti (ovien, kahvojen, listojen, pölyjen pyyhintä, mattojen tamppaus, imurointi, lattian pesu ja kuivaus, saunan ja pesuhuoneen pesu sekä wc:n kuuraus.

Yleensä asiakkaiden kanssa pääsee sopimukseen siitä, miten kauan heidän toivomiinsa töihin kuluu aikaa. En todellakaan lekottele asiakkaan kotona, vaan teen töitä rivakalla tahdilla, mutta kuitenkin huolllisesti. T:Siivooja

Vierailija
40/40 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

silloin pitää vaan varata pitempi aika siivoukselle.

Siivoojan/siivousfirman kanssa kannattaa aina sopia kirjallisesti mitä työhön kuuluu ja kuinka pitkä aika työlle on varattu.

Me raivataan paikat aina ennen siivoojan tulemista mutta ihan vaan sen takia ettei haluta maksaa raivaamiseen kuluvasta ajasta :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan yksi