Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

APUA, miten rintakumista eroon?

31.10.2008 |

7 vkoa vanha vauva söi sairaalassa syntyessään rintaa ilma kumia, mutta kun rinnanpäät kipeytyivät niin kovasti piti kumi ottaa käyttöön (ja nyt kaduttaa).

Olen yrittänyt viikkoja vierottaa lasta pois rintakumista, mutta pieni ei enää osaa imeä paljasta rintaa jossa on matalat nännit.

Suu ei aukea suurelle ja kun rintaa yrittää auttaa suppusuuhun niin vauva vaan huutaa eikä osaa napata rinnasta kiinni.

Olisiko jollakulla jonkinlaista vinkkiä miten saisi vauvan takaisin kumittomaan imetykseen? Olen lukuenut netistä ja opasvihkosista kaiken kirjoitetun, imuote on kumin kanssa hyvä ja asento oikea, mutta se onnistumisen ilo kumittomasta imetyksestä antaa odottaa.

Imetys sujuu hyvin kumin kanssa ja maitoa piisaa, mutta äiti alkaa jo hermostumaan koko härveliin ja onhan se hankala esim reissuilla ja julkisilla paikoilla.

Imetystukihenkilö kävi tilannetta katsomassa ja arveli että vauva vaan on niin tottunut jo silikoniseen kovaan tötteröön ettei paljas pehmeä rinta anna imemisärsykettä.

Esikoinen oppi paljaalle rinnalle 6 vkon ikäisenä, mutta tämä pieni on hankalampi tapaus.

Apua kaipaisin ennenkuin hermostun täysin koko imetystouhuun!

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kokeillut niin,. että aloitat imetyksen rintakumin kanssa ja sitten kun lapsi on ehtinyt päästä vauhtiin ja nänni vähän kohonnut, niin otat kumin pois? Minä sain pojan syömään ilman kumia noin, tosin jo 2 viikon iässä, että ei ollut vielä niin tottunut ehkä apuvälineeseen. Oppi ensin syömään kokonaan ilman rintakumia päiväsaikaan ja sitten vähän myöhemmin yölläkin.

Vierailija
2/3 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Meillä sama ongelma, poika 6vkoa suostuu syömään vaan rintakumin kanssa. Neuvolasta antoivat ohjeeksi leikata kumin aukkoja pikkuhiljaa isommaksi. Eli ensiksi vain aukkoja isontaa, sitten pikkuhiljaa leikata kumia enemmän ja enemmän pois.

En tiedä vielä toimiiko kuinka hyvin kun meillä on vasta vieroitus aloitettu, mutta ainahan kannatta kokeilla.. Meillä on kaksi erilailla leikattua kumia, kun ensiksi innostuin vähän liikaa leikkaamaan eikä vauva sitä huolinut mutta vähemmän leikatulla imee kyllä.

Kärsivällisyyttä kyllä vaatii, niin vaavilta kuin äidiltäkin, meillä terveydenhoitaja sanoi, että voi mennä vaikka 4 kk ennenkuin vieroitus onnistuu, mutta toivottavasti sujuisi nopeammin.

Onnea vieroitukseen ja mielelläni kuulisin myös lisää vinkkejä ja kokemuksia rintakumista vieroitukseen! :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
09.12.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen lopettanut stressaamisen vaikka hankalaa tuo käytännössä onkin. Meidän neiti on jo 3kk 2vk. Pari viikkoa on syönyt tuttia, mikä tuntuisi auttavan. Saattaa napata tutin jälkeen rintaan kiinni. Sama juttu kun on syönyt edellisen kerran tuttipullosta. Toisaalta kun liikaa yrittää tarjota ilman kumia niin hermostuu jo rinnan nähdessän. Nyt mukaan on tullut vielä rintaraivarit... Että 7 vk on vielä vähän.

Mietin jo korvikkeeseen siirtymistä...