Yäk, vaaleanpunaista
Mistä saa pienille tytöille muita kuin vaaleanpunaisia tai hennon lilan värisiä alushousuja? En halua moisia seinieni sisäpuolelle mutta vaihtoehtoja on tosi vaikea löytää...
Kommentit (25)
kai te nyt ymmärrätte, että kyse on kuitenkin subjektiivisesta mausta (kun kerran vaatetuksesta puhutaan). Mitenkään ei voida todistaa, että " normaali" ihminen suhtautuu juuri tietyllä tavalla tiettyihin väreihin ja jos näin ei ole, hän on " poikkeava" . Jos joku sanoo ettei pidä vaaleanpunaisesta ja toinen vastaa tämän perusteella hänellä olevan pahoja tunne-elämän ongelmia, niin kyllä jotain ongelmia on enemmän jälkimmäisellä.
Itse en pidä vaaleanpunaisesta, enkä tytärtäni pue siihen. Voin vakuuttaa, etten silti kärsi pahoista ongelmista, enkä ole piilevä massamurhaaja. Minua vain ottaa päähän se, että vaateteollisuus on etukäteen päättänyt, että pikkutytöt on puettava vaaleanpunaiseen ja muuta on kaupoista ensisilmäyksellä vaikea löytää. Minusta on myös mukavaa olla yksilöllisempi, kun kerran " kaikki" muut käyttävät sitä vaaleanpunaista. Ja toiseksiin, hiusten ja ihonsävymme on sellainen, että vaaleanpunainen ei yksinkertaisesti ole se edustavin vaihtoehto päällämme..
Olen kanssasi samaa mieltä. Kerran nimittäin lastenvaateliikkeen myyjä yritti vakuuttaa minulle, että syy vaaleanpunaisen paljouteen on sen sopiminen niin erinomaisesti meille kalvakoille pohjoismaalaisille... Itse pukisin vaaleanpunaiseen mieluummin tumman kuin vaalean henkilön.
ap
Jos ei ollenkaan siedä jotain väriä eikä kestä sitä lähellään, pitäisi miettiä mikä on vialla.
Inhoan pinkkiä. Se on nykyisin nuorten tyttöjen lempiväri.
- Vaaleanpunainen vauvan ensimmäisenä värinä viestii rakkaudentäyteistä turvaa sekä tyttö- että poikalapselle. Sininen sitä vastoin syventää sisäistä rauhaa ja viestii huolenpidosta, Anna Maria Pajarinen kuvaa.