Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka nopeasti luet kirjan? OV

Vierailija
28.10.2007 |

Otetaan nyt esimerkiksi vaikkapa sellainen normimittainen romaani, vaikkapa joku Remeksen/Lehtolaisen tmv. kirja.

Kysyn tätä siksi, että itse olen aika hidas lukija (ja kun luen kirjaa " nautiskelen" siitä, eli en paahda tekstiä täysillä läpi, vert. esim. jos töissä pitää lukea " mapillinen" papereita) mutta sattumalta olen tässä törmännyt lähiaikoina NELJÄÄN ihmiseen, jotka ovat kertoneet, ettei heillä mene kun pari-kolme tuntia kirjan lukemiseen...

Yksi tapaus oli esim. sellainen, että lainasin kirjan tutulleni, joka palautti sen seuraavana päivänä, ja kertoii lukeneensa sen.

Eli montako tuntia teillä menee kirjan lukemiseen, suunnilleen?

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

luulen että lukunopeus vaihtelee jonkin verran luettavan tekstin mukaan.

Vierailija
2/16 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

en lue joka ilta . rekon kirjan luin päivässä , en malttanut laskea sitä käsistäni .

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

seuraavana päivänä luettuaan sen.

Vierailija
4/16 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta käytännössä luen vain 2-3kirjaa vuodessa koska haluan ahmia kirjan kerralla eli siinä 2-4 tunnissa ja mulla on harvoin aikaa siihen.. : (

Vierailija
5/16 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kirjan kanssa sänkyyn, niin onhan siinä esim. kolme tuntia helposti aikaa lukea. Neljä, jollei millään malta lopettaa ja saa aamulla olla sitten silmät ristissä :). Ja voihan sitä jo illalla aikaisemmin aloittaa. Ehkä tyypillä oli silloin vapaailta tai jotain. Vanhempia lapsia, joitten pyllyä ei tarvi olla viiden minuutin välein pyyhkimässä.

Minä esim. luen tosi paljon. Luen aamupalalla. Luen vessassa. Luen automatkoilla. Luen aina kun vaan voin. Aika paljon tulee luettua.

Vierailija
6/16 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syynä on lähinnä se, että yleensä nukahdan kirjan ääreen, jos luen sitä illalla sängyssä. Ja muualla en ehdi kirjoja lueskella.

Surkein esimerkki lukunopeudestani on kirja nimeltä " the private life of chairman mao" , jota luin 8 kk. Kirja on noin 500-sivuinen, ja luin sitä lähes joka ilta muutamia poikkeuksia lukuunottamatta. Lukunopeus oli siis pari sivua illassa ;-).

Vierailija
7/16 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus saan kirjan luettua päivässä tai paremminkin yössä kun en malta jättää ja mennä nukkumaan. ( :

Vierailija
8/16 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä luen 5-10 sivua illassa ennen nukahtamista, mutta vaikka lukisin pirteänä ja päivällä, luen silti hitaasti. Kadehdin noita, jotka lukevat kirjan parissa tunnissa. Minä usein vielä palaan aikaisemmin lukemaani ja tarkistelen yksityiskohtia. Töissä kuitenkin käyn aika pikaisesti läpi pitkiä tekstejä ja jopa mielestäni omaksun ne aika nopeasti, muistan yksityiskohdat hyvin ym. Mut romaanien kanssa hidas kuin mikä.

Vierailija
9/16 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

uusimpaan Potteriin meni kaksi päivää. " Laadukkaampaan" kaunokirjallisuuteen menee kyllä kauemmin, koska halua yleensä miettiä asioita rauhallisemmin.

Vierailija
10/16 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

yltiökiinnostavan 1200 sivuisen romaanin ilman pitkiä keskeytyksiä n. kahdeksassa tunnissa.. Toisaalta taas olen tahkonnut yhtä äärimmäisen puuduttavaa, tosi tylsää kirjaa ilta toisensa jälkeen.

Vierailija
11/16 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perheellisenä ei enää ole resursseja moiseen joten harvoin tulee syvennyttyä kirjaan useammaksi tunniksi. Luen yleensä viikolla työmatkalla junassa eli n. 45min päivässä ehtii lukea. Yhden kirjan lukeminen kestää vähän riippuen aiheesta ja tekstistä 1-2 viikkoa.

Minua ihmetyttää ihmiset, joilla on monta kirjaa yhtä aikaa luettavana. Itse olen jotekin sellainen, että haluan keskittyä yhteen kirjaan kerrallaan.

Vierailija
12/16 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luen tuollaisen peruskirjan päivässä eikä usein edes riitä yksi kirja mennen tullen. Yleensä mulla onkin pari tuollaista ohuempaa eli näitä 200 sivun tai sitten otan yhden paksumman kirjan. Junassa se lukeminen ei aina tosin ihan yhtäsoittoista ole. Tulee katseltua ympärille ja josus jopa rupateltua jonkin kanssa.

Englanti menee lähes yhtä nopeasti eli ei se uusin Potterikaan kauaa kestänyt...

Vierailija
13/16 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

12-vuotiaasta lähtien. Harvemmin kuitenkaan pystyn enää nykyään omistamaan kaikkea aikaani yhdelle kirjalle. Olen nopea lukemaan. Jossain kepeässä dekkarissa menee ehkä muutama tunti. Englanniksi olen ehkä nopeampi lukemaan nykyään, koska käytän sitä kieltä enemmän kuin suomea.

Vierailija
14/16 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan menee se sata sivua tunnissa eli hyvin luen yhden Remeksen illan ja yön aikana. Jostain syystä nuorempana kirjanlukeminen on yhtä rentouttavaa kuin nukkuminen eli heräsin aamulla yhtä pirteänä kuin koko yön nukuttuani. Valitettavasti tenttikirjojen kanssa oli toisin. Nykyisin ei silmät pysy auki montaa sivua enempää.

Vierailija
15/16 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luen samalla tavalla kuin lukisin ääneen. En osaa silmäilevää lukemista ollenkaan. Mulla menee yhden kirjan lukemiseen monta päivää.

Vierailija
16/16 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä luen kirjan illassa, siis jos pysyn hereillä niin kauan. Toisaalta nyt yritän taas lukea pitkän tauon jälkeen englanninkielistä kirjaa, se etenee todella hitaasti, vain muutaman sivun illassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme seitsemän