Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Raha-asiaa... apua!

Vierailija
31.10.2008 |

Luoja, että raha-asiat on taas mutkalla. Tili on 14 euroa miinuksella, seuraava raha, joka sinne tippuu, tulee 10.11. Rahapussissa on 15 euroa ja muutama sentti päälle, jääkaapissa ei ole juuri mitään, ja nyt pitäisi elättää karpisti itseni sekä normaalisti kolmevuotias lapsi ja maksaa vielä 7.11. junamatka mummolaan ja takaisin - joka siis maksaa yli 30 euroa. Lainaa en voi pyytää mistään, laskut ovat myöhässä ja varsinainen seuraava tili tulee sitten vasta marraskuun lopussa. Miten hitossa tässä nyt pärjätään, vai eikö mitenkään?

10.11. tulee siis 130 euroa, josta maksettava puhelinlasku ja luottokortin lyhennys, ettei a)tule merkintää luottotietoihin ja b)sulkeudu puhelin. Lapsilisä 25. päivä, mutta muuten ei pennin penniä elämiseen, ruokaan, bussilippuun tms. ennen kuun vaihdetta.

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hae jostain (kirkon tms?) ruoka-avusta leipäkassi, unohda karppaus.

Vierailija
2/60 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ota ihmeessä yhteyttä sosiaalitoimistoon saadaksesi toimeentulotukea!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi niin sitä odottaa... en vaan tajua, mistä saan rahat kasaan :(

Huutiksessa on tavaraa myynnissä, mutta kun vasta laitoin, sulkeutuvat parin viikon päästä, eikä niistäkään ole apua junalippuihin - jos kukaan ei huutele, niin ei edes loppukuun ruokiin.

Pulloja kerään aina, mutta niistä ei ehdi kyllä kolmea-neljääkymppiä tulla, vaikka tekisin mitä. Enkä voi syödä leipää, sillä voin kertoa, että makaan sairaana sängyssä, jos nyt sotken ruokavaliotani. Toisekseen olen keliaakikko, joten tavalliset viljatuotteet kuten halpismakaronit yms. ovat poissuljettu juttu, valitettavasti.

Vierailija
4/60 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

30 eurolla saa aika hyvät sapuskat pitkäksi aikaa.

Vierailija
5/60 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

junalippuun vai ruokaan - kun sitä 30 euroa ei minulla ole kuitenkaan!

Vierailija
6/60 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

puuro-näkkileipä-margariini-porkkana -linjan ruoan suhteen. Jätät KAIKKI ylimääräiset hankinnat tekemättä ja sinnittelet ilman mitään ostoksia. Siirrä sitten eräpäiviä puhelinlaskussa. Niin ja miksi ylipäänsä käytät muuten luottokorttia noilla tuloilla?

Mummolan reissuhan sun pitää unohtaa, koska saat rahaa vasta 10. päivä. Lapsi varmasti ymmärtää, jos siirrät reissua viikolla.Pieni pettymys tekee vain hyvää kehitykselle.

Olen itse pärjännyt usemmasti kuin kerran 20 eurolla (ruokakulut) kuukaudessa (vuokranmaksun ja laskujen jälkeen).

Vierailija
7/60 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lapsi niin sitä odottaa... en vaan tajua, mistä saan rahat kasaan :(

Huutiksessa on tavaraa myynnissä, mutta kun vasta laitoin, sulkeutuvat parin viikon päästä, eikä niistäkään ole apua junalippuihin - jos kukaan ei huutele, niin ei edes loppukuun ruokiin.

Pulloja kerään aina, mutta niistä ei ehdi kyllä kolmea-neljääkymppiä tulla, vaikka tekisin mitä. Enkä voi syödä leipää, sillä voin kertoa, että makaan sairaana sängyssä, jos nyt sotken ruokavaliotani. Toisekseen olen keliaakikko, joten tavalliset viljatuotteet kuten halpismakaronit yms. ovat poissuljettu juttu, valitettavasti.

Olisit laittanut kiinni vaikka viikon päästä...

Vierailija
8/60 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luoja, että raha-asiat on taas mutkalla. Tili on 14 euroa miinuksella, seuraava raha, joka sinne tippuu, tulee 10.11. Rahapussissa on 15 euroa ja muutama sentti päälle, jääkaapissa ei ole juuri mitään, ja nyt pitäisi elättää karpisti itseni sekä normaalisti kolmevuotias lapsi ja maksaa vielä 7.11. junamatka mummolaan ja takaisin - joka siis maksaa yli 30 euroa. Lainaa en voi pyytää mistään, laskut ovat myöhässä ja varsinainen seuraava tili tulee sitten vasta marraskuun lopussa. Miten hitossa tässä nyt pärjätään, vai eikö mitenkään?

10.11. tulee siis 130 euroa, josta maksettava puhelinlasku ja luottokortin lyhennys, ettei a)tule merkintää luottotietoihin ja b)sulkeudu puhelin. Lapsilisä 25. päivä, mutta muuten ei pennin penniä elämiseen, ruokaan, bussilippuun tms. ennen kuun vaihdetta.

Vierailija
9/60 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei minulla valitettavasti ole mitään tietoa siitä, missä lapseni isä on.

Vierailija
10/60 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ettei minulla valitettavasti ole mitään tietoa siitä, missä lapseni isä on.

Vierailija
11/60 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

elatusturvamaksu. Se maksetaan kuun 10. päivä ja on jotain 129 euroa...

Vierailija
12/60 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai niin päin, että ap on jakorasia, eikä se mies vastuuntunnoton häntäheikki?

Ihan vaan informaatioksi sinulle, ettei ap ole välttämättä sen suurempi "jakorasia" kuin sinäkään (lapsen tekoon ei edes tarvita kuin yksi kerta),;sinulla on vaan voinut käydä parempi tuuri sen miehen suhteen, jolle tavaraasi jakelit silloin, kun lapsi sai alun.

Vierailija
13/60 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

niin ostat sen matkalipun sillä.

Vierailija
14/60 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa vastuuttomalta, etenkin jos ei osaa hoitaa taloudellisia asioitaan, miten se muka tasa-arvoon liittyy????

Vierailija
15/60 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mummolassa varmasti saatte ruokaa

Vierailija
16/60 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

En oikeastaan pyytänyt selvitystä siitä, monenko av-mamman mielestä olen jakorasia ja monenko en, vaan pyysin apua rahatilanteessa, joka ei ole rahankäytölleni lainkaan tyypillinen tilanne. Olen ollut työttömänä kesäkuusta, ja yksinhuoltajana tilanne ei ole ollut kovinkaan helppo taloudellisesti. Nyt olen töissä, mutta ensimmäinen palkka maksetaan kuukauden myöhässä, eli vasta marraskuun lopussa, vaikka olen siis ollut töissä jo koko lokakuun. Rahaa on tulossa, mutta kuukauden ajan tilanne on kehno.

10.11. maksu on tosiaan kaupungin elatustuki. Lapseni isä oli - jos se nyt on päälimmäinen asia - lyhyt ja ytimekäs tuttavuus elämässäni, eikä isyyttä ole tunnustettu.

Vierailija
17/60 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä olet sillä luottokortilla ostanut jos lapsesi ruoka on toisarvoinen seikka ??

Vierailija
18/60 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitään sosiaalista luottoa myönnä? Luulisi, että päätöksen saaminen kestää kauemmin...

Vierailija
19/60 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisiko lapsen isovanhemmat maksaa ne matkaliput, jos selität heille tiukan tilanteesi? Onko sulla mitään koruja tms. joita voisit viedä panttilainaamoon? Tai ystävää, joka jelppaisi muutamalla kympillä?

Vierailija
20/60 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän, olisi syytä nöyrtyä, mutten ainakaan nyt voi. En omista arvokoruja.