Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Paras tuliainen synnytyslaitokselle?

31.10.2008 |

Eli mitä viemiseksi laitokselle (sektiolla synnyttäneelle)?

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ovat maistuneet herkut kummallakin kerralla, sektion ja perinteisen tavan jälkeen. :) Tietenkin myös vauvanvaatteet ovat kivoja.

Vierailija
2/9 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika sama mitä, kunhan välttää ylilyöntejä. eli jos vie vaikka jotain herkkua niin ei ehkä montaa lajia ja isoja määriä. samoin jos meinaa vaatetta niin ei mitään settejä, ehkä vaan tossukat :)

synnäriltä saa (tai ainakin me saatiin) jo muutenkin pari kassia/laatikkoa (Libero ja Pampers- mainos) vauvalahjoja niin ettei sitten ole mahdottomia määriä kantamuksia. kun on sitten jo turvakaukalo vauvoineen ja hoitolaukku tms...

itse muistan saamistani mieluisimpina pienen villapeiton ja itsetehdyn tupsu-suojelusenkelin :) mutta toisaalta ei niitäkään olis ihan synnärillä vielä tarvinnu. tosin se peitto oli kyllä kiva kotiinlähdettäessä laittaa vauvalle kaukaloon (mutta varmistakaa ensin, onko jollekin tarvetta vai onko jo tarpeeksi esim. peittoja).

siis pientä ja mukavaa :)

Tiina :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin tyytyväinen kaikkiin saatuihin lahjoihin!

Eka lapsi tuli tosiaankin sektiolla, ja voi elämä se se 2vrk paasto leikkauksen jälkeen oli jotain järkyttää....

Niinpä olin todella onnellinen suklaasta/karkista,muusta helposta naposteltavasta.(Jos on hyvä kaveri niin veisin suoraan mehukeittoa purkin, ja b-vitamiiniä piereskely ongelmiin...)

Mutta sudenkuoppana välttäisin viemästä perinteistä suklaalevyä, itselle jäi mieleen punaiset neekerinpusut erikoisuutena.(tyttö siis tuli)

Myöskin oikean väriset marengit olisvat hienoja.

Jos kyseessä on salmiakki fanaatikko, jolta on kyseinen herkku kielletty odotusajaksi niin veisin ehdottomasti sitä.

Vaatteista, ekan lapsen ollessa kyseessä mä otin (ja tutut myös) vaattet riemulla vastaan! Ei ollut kerennyt nurkkiin kerääntyä mitään valtaisaa vaate valikoimaa vauvalle, ja olikin ihanaa saada "oikean värisiä" vaatteita.Emme siis tienneet kumpaa sukupuolta tulokas oli.

Nyt odotan kakkosta ja jos hän haluaakin olla poika, otan edelleenkin innoissani vastaan sinisiä vaatteita!

Mutta jos tulee tyttö...hmm..... Sittenpä en tiedäkkään, ehkä jotain pientä, vaatteet kun löytyy jo kota aasta ööhön!

Vierailija
4/9 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

en tiiä miks mutta aina synnyttäneenä tekee mieli suklaata! Ja jotain kivaa lukemista jos on ihan voimissaan ja jaksaa lukea. aina ei oo ehtiny ottaa mitään lukemista mukaan tai edes ristikkoa.

Vierailija
5/9 |
04.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

itselläni on noin kaksi viikkoa sektiosta. Olin tosi onnellinen lahjoista, jotka olivat tarkoitettu vauvalle: vaatteita, erilaisia vauva-ajan leluja, esim helistin tms. Vaatteita oltiin vauvalle hankittu etukäteen jonkun verran, mutta ei juurikaan leluja siinä uskossa ja toivossa, että niitä saadaan lahjaksi ja näinhän myös kävi ;).

Jos haluaa välttämättä viedä kukkia, niin kannattaa miettiä tarkkaan minkälaisia kukkia vie. Osa meille tuoduista kukkasista joutui huoneesta pois liian voimakkaan tuoksunsa takia, joten mielestäni kukkia ei välttämättä kannata viedä sairaalaan ollenkaan.

Itselläni ei ollut mitään himoa suklaaseen tai makeaan ylipäätänsä. Omat "eväätkin" jäivät syömättä ja sairaalassa sai mielestäni ruokaa ja kahvileipää makean himoon aivan tarpeeksi.

Mutta eipä sitä kannata paineita ottaa mitä sairaalaan vie. Paras lahja on se, mikä on mielestäsi kiva juttu, ajatus on tärkein.

Vierailija
6/9 |
05.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin niin ylikierroksilla ettei mihinkään vakavaan tai ees hömppäkirjaan olis pystynyt keskittyä...

Esim. Anna, MeNaiset, Seiska, Iltapäivälehdet, Kotivinkki... Mä ainakin tykkäsin :)

Vierailija
7/9 |
19.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta vauvalle on kiva saada uutta! Kun itse olin synnärillä, huonekaverin ystävä toi poikavauvalle ihan sellaisen reilun kokoisen lätkämailan. Se oli aika sympaattista!!

Vierailija
8/9 |
20.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ekan section jälkeen nilkat ihan mielettömän turvoksissa, joten kun serkkuni sai vauvan leikkauksella puoli vuotta myöhemmin, vein hänelle rauhoittavaa ja viilentävää jalkavoidetta.

Ajattelin muistaa äitiä, koska sen jälkeen kaikki huomio kuitenkin keskittyy vauvaan, varsinkin jos on esikoinen kyseessä... :-)

Setäni toi paketin vaippoja ja lottokupongin, mitä pidin hauskana ajatuksena. Vaipathan ovat kalliita. Tosin niitä ei välttämättä arvosteta, jos kyseessä on kestovaippaintoilija. Lottokuponkia perusteli sillä, että kun niin hieno tuuri kävi että saimme ihanan tyttövauvan, saattaisi lotossakin tärpätä (NIIN hyvää säkää ei valitettavasti ollut).

Vauvalahjoista tykkäisin vauvan hupullisesta kylpypyyhkeestä tai sopivan kokoisesta (max n. 150x150cm) viltistä. Myös pikkupyyhkeille löytyy aina käyttöä (käsien- tai pepun pesuun)

Vierailija
9/9 |
26.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

-äidille merinovillainen liivinsuojuspari (esim. Lanacare) - maito kun nousee, niin nuo hellivät arkoja ja kipeitä rintoja, ja pitävät ne kuivina ja lämpiminä, toisin kuin kertakäyttöiset liivinsuojat

-vauvalle Ruskovillan silkkimyssy

ja tietenkin herkkuja ja hömppälehtiä :)