+++ Ensikot marraskuuhun +++
http://www.vauva.fi/keskustelut?p_p_id=forum_WAR_perhe&p_p_action=1&p_p…
Tuossa linkki viime pinoon.
Toivottavasti esittelyt ovat ainakin jotenkin ajan tasalla. Liitin tähän uuteen pinoon vaan ne Ensikot, jotka oli kirjoittaneet tuohon edelliseen.
Ainoanis, mikä tilanne? :) Joko sut saa lisätä plussanneisiin... :)
Entä Christina, miten raskaus etenee? Toivottavasti kaikki on paremmin kuin hyvin!
-baulie-
kp 23/26-27
Kommentit (22)
kun teit uden pinon. Mä eilen itekin jo sitä harkitsin mutta jäi sitte kuiteski..
Minäpä tässä lähinnä oottelen menkkoja alkavaksi meinaa viime maanantaista asti vatsa ollu tosi kipaä ja juilii pahasti ja mies sano eile et oon ollu pari päivää tosi kiree ja pahantuulinen.
Mutta jos ne ei ala niin teen maanantaina clearbluen herkän testin silloin pitäs olla 14 pv oviskivuista tosin tikkuunhan ei tullu yhtä vahvaa viivaa mitä pitäis ohjeen mukaa tulla...No se oli rfsu:n testi ovat vissi vähä paskoja..
Raskausoireita mulla ei ole niinku viimekierros oli.(sain siis km;n)
Kaikille hyvää viikonloppua ja kattellaa sit maanantaina taas..
Isosmurffi kp 32/28-29
Olette olleet usein ajatuksissa, mutta pääsin tänne vasta nyt lukemaan kuulumisia. Syy selvinnee alla:
Meille on ensimmäinen nyytti tulossa siis toukokuussa, la on 15.5. Tähän saakka (ja yhä edelleen) kärsin erittäin voimakkaasta pahoinvoinnista. Laattaaminen alkoi hetimiten plussaamisen jälkeen, koko lokakuun ajan olo on ollut todella heikko. Paino on tippunut reippaasti (5kg, ja mikä kaikkein absurdeinta, boobsit on kasvaneet melkoisesti, mieskin jopa huomauttelee asiasta), pystyn syömään vain kolmea ruoka-ainetta puklaamatta ja juomaan joko vettä tai appelsiinimehua. Mutta valoa on jo hieman nähtävissä, laattaan enää vain kerran-pari päivässä, joten kaiketi tää alkaa jo vähän helpottaa. Tiputuksessa käymisestä huolimatta olen jaksanut vain juuri ja juuri välttämättömimmät jutut, käydä töissä, mihin se on sitten rajoittunutkin -siksi pääsin tännekin vasta nyt. Tavallisesti nautin mielettömästi urheilusta ja muusta liikunnasta, mutta nyt en ole vain kertakaikkiaan jaksanut.
Np ultra oli viime viikolla, nyytillä oli onneksi kaikki hyvin, niskaturvotusta oli 0,9mm. Meille molemmille -mulle ja siipalle- vauvan näkeminen konkretisoi kovasti odotusta.
Oiken kovaa plussatuulta puhallellen + + + + + + +
Christina 12+3
Minä plussasin oikein selvästi tänään. Aiva mahtavaa. Joten siirrympä tästä tonne odotuspuolelle (vähän kyl hirvittää ku km pelottaa taasen.
Onnea Christinalle oikein paljon.
Kaikille plussaonnea ja odottelen teitä tuonne odotuspuolelle.
Maailman onnellisin isosmurffi 4+6
LA on 8.7.2009 eli meidän 9v. hääpäivä. Tuli ihana hääpäivälahja.
Saakos tänne tunkea mukaan...? :) Olen siis 22v ja mieheni pari vuotta vanhempi ja ensimmäinen on yrityksen alla.. kuumeiltu on kovasti jo pidemmän aikaa mutta nyt vasta mieskin on lämmennyt ajatukselle, joten toinen yrityskierros vasta käynnissä... :)) viikon päästä pitäisi testailla josko olisi niin onnellisesti käynyt että tärppi tulisi melkein heti.. tilasin kyllä netistä tänään testin jossa mahdollinen plussa pitäisi näkyä jo 6n päivän päästä ovulaatiosta.. saas kattoo uskaltaako sitä jo näin aikaisin kokeilla :(
pelottaa ja jännittää!!!! Ja en tiedä mistä johtuu, mutta yritysaikana rinnat kasvaneet yhden koon verran!!!! :o jos tätä vauhtia mennään niin mullahan on kauheat "meijerit" kohta :DD mutta näin täällä siis... :)
Jo etukäteen pahoittelut surkeasta kuvalaadusta, pitäisi vain kiltisti skannailla noita kuvia. Meidän nyytti näyttää tällä hetkellä siis jotakuinkin tältä. Konkretisoi kummasti odotusta meille kummallekin, kun näki, että sehän on ihan oikea pikku ihminen :)
Yours sincerely,
C
!http://www.vauva.fi:80/perhe/perheshowimage?id=f5392022-a9b1-11dd-80c6-…!
onnea masunkasvatteluun! Toivottavasti isosmurffilla menee kaikki tällä kerralla loppuun asti hyvin! Mä oon huono tulkitsemaan noita ultrakuvia, mutta jännältä näyttää ;)
Ja Halitalle tervetuloa porukkaan mukaan! :)
ON: Tuhru alkoi tänään, menkat varmaankin huomenna/ylihuomenna. Heinäkuun toive muuttui siis elokuun unelmaksi :)
-baulie-
kp 27
Pitkästä aikaa kävin täällä vaklailemassa kuulumisia: Christinalle ja Isosmurffille onnittelut Plussista:) Tulkaapa tuonne o-puolen Enskoihin kirjoittelemaan, siellä on moni nyt vauvautunut ja siirtymässä vauvapuolelle. Onnea Christinalle myös hyvistä nt-ultrakuulumisista, eikö olekin ainutlaatuista nähdä oma pikkuinen siellä ruudulla, niisk:)
Baulielle vilkutuksia myös, Siulle jos jollekin sen plussan kyllä jo soisin (mieluiten tietty koko enskapoppoolle) ja pian (terkkuja vaan herra haikaralle!). Halaukset sinne päin!
Täällä voidaan hyvin, Tonttu kasvaa ja potkut tuntuu ihanilta, elämän parasta aikaa tämä on, ei voi muuta sanoa (ja siitä me muistetaan miehen kanssa kyllä olla kiitollisia joka ikinen päivä). Sairauslomalle jäin rv30 hujakoilla, kun hoitoalan hommat kävi turhan raskaiksi, verenpaineet nousi yms. Lepo on auttanut näihin vaivoihin onneksi hyvin. Nyt siis olen vain nauttinut kasvavasta massusta ja odotan jo hiukan kärsimättömänä Joulun aikaa, että millainen pienokainen sieltä massusta oikein tuleekaan:) Vaatteet ja tavarat alkaa olla jo hankittu, joten nyt keskitytään vaan viimeisiin odotuksen hetkiin.
Kaikkea Hyvää Ensikoiden Loppuvuoteen!
Plussapuhuria toivotellen,
pariisitar&tonttu
rv33+1
Ilmoittaudun mukaan palstalle. Ikää minulla on 29v ja miehellä 33v. Ensimmäinen lapsi on haaveissa ja pillereiden lopettamisen jälkeen aktiivinen yk 3 menossa.
Täällä olisi kanssa yksi ensikosta haaveileva. :D
Olemme mieheni kanssa 27v. Menimme naimisiin toukokuussa ja nyt olisi tarkoitus ensimmäistä lasta yrittää. Yk 3 ja peukut pystyssä, että tärppää tällä kerralla :D
Mäkin olen plussannut. Pitää tänään alkaa selvitteleen käytännön kuvioita varmaanki meilaamalla mun gynelle ja soittamalla neuvolaan.
Rvkoista mulla ei ole hajua. Nyt on KP 60 (suurin piirtein) mutta viime menkathan kesti 20+ päivää, joten epäilen että jossain KP34 kohdalla on tullut hedelmöitys vasta...
Mut kai se jossain sit selvii , millä viikoilla tässä mennään :)
AA!
mä söhlään näköjää tänää oikee kunnolla.. Onnea siis aa:lle. Tuu tonne heinähattuihin kirjoittelee.
Hei vaan, olen kirjoitellut tonne heinakuisiin ja piinaviikkolaisiin, mutta ekaa nyyttia tassa siis odotellaan saapuvaksi. Olemme molemmat 28v ja sain tana aamuna plussan raskaustestiin. Odottelen viela tehdakseni uuden testin yhdessa miehen kanssa, silla olen talla hetkella tyon puolesta kaukana kotoa. Han ei siis viela tieda, mutta yllattyy varmasti iloisesti huomenna!
RR yk2 kp32/31 tai rv4+4??!
eilinen kp 25/28 vaihtuikin kp1ksi... :(
tuli aikalailla puskista tuo eilinen kun en vielä osannut odottaakkaan vuotoa :/
oli jo niin kovasti odotukset kasvanu mutta mutta... elämä jatkuu :)
onnea plussanneille, kai meitä vielä yrittäjiäkin löytyy...? :)
ja yk 3 siis käynnistyy, ehkä tälläkertaa tärppää <3
Ensikoita kirjoittelemaan kuulumisia :) Moni on näyttänyt plussanneen, onnea paljon! Ainoanis nyt ainakin tulee mieleen, kun tähän pinoon on aktiivisesti kirjoitellutkin :) Kertoilehan kuulumisia aina välillä, sulla kun tuo edellinen kierto oli vielä kaikenlisäksi melko kummallinen, jos oikein muistan...!
Joku toinen taisi saada haamuviivan, pahoittelut nyt kun nimi on hukassa ;) Onko oireita jo kovastikin?
ON: Täällä elellään kierron 2. viikkoa, viikonloppuna - alkuviikosta voisi olla otolliset ajat... Vaikka nykysellään melko vähän mitään ajoituksia ajattelenkaan, tiedossa on kuitenkin. Muuten arki täyttyy koulusta, kahdesta koirasta (joista toinen 3 v. ja toinen 4 kk) ja työharjoittelun & opparin pohtimisesta... :)
Lisää plussia Ensikoille ja lisää vaan porukkaa mukaan, ettei pino ihan kokonaan hiljene :)
T: baulie
Minulla piinaviikko menossa. KP 23/25-27. Varmaan ensi viikkoon pitää odotella että tietää tuleeko täti vai kuinka käy.
Plussaonnea kaikille!
Ei me sitten odotettukaan niitä yksiä menkkoja km:n jälkeen. Km-vuoto kesti alle viikon, pari viikkoa vuodon alusta veritesti oli nega ja ovis pamahti päälle. Toipuminen fyysisesti (ja henkisesti) on siis ollut nopeaa. Näyttäis tulevan n. 28-30 päivän kierto, kun km:stä laskee. Nyt on lämmöt koholla ja rinnat kasvaneet (minulla ei oo ollu kumpaakaan oiretta negakierroissa). Välillä myös pientä kuvotusta. Olen ajatellut testata loppuviikosta, jos täti ei yllätä ennen sitä. Oma tuntuma on vähän kaksijakoinen, toisaalta olen muka varma että oon raskaana, toisaalta en usko ollenkaan että olisin.
Anteeksi omanapainen viesti, ei vaan ole tullut "pitkään" aikaan kirjoitettua mitään tänne. Onnea kaikille plussanneille ja tsemppiä toiveikkaille!
t: Piki kp23/n.28? (km:n jälkeen)
Uusia tullut mukaan. Tervetuloa! Ja kaikille plussanneille isot onnittelut!
En olekaan nyt pitkään aikaan käynyt kirjoittelemassa. Lueskellut olen kuitenkin;)
Tämän ikävän syksyn aikana on sattunut niin paljon kaikenlaista, ettei vauvaprojektia ole jaksunt miettiä juuri ollenkaan. Nyt kuitenkin alkaa arki taas näyttämään jo vähän normaalimmalta. Tällä viikolla bongattu ovislimat ja nyt jännätään taas...
Työrintamallekin taas uutta. Vaihdoin syksyllä työpaikkaa ja sainkin kuukauden työskentelyn jälkeen ns. "ylennyksen" toiseen yksikköön. Tosi mukavaa ja haastavaa hommaa. Pitää ajatukset mukavasti irti ikävistä asioista. Pitkästä aikaa nautin todella työstä.. ainakin vielä=)) uutuuden viehätystä varmaan.
Hiljaista ollut ensikoiden pinossa...
Irish
Toivomme Herra Haikaralta _ensimmäistä nyyttilähetystä_, joten ole kiltti ja lennä tännepäin!
Tässä esittelymme! Kaikki uudet ovat tottakai tervetulleita mukaan joukkoomme.
- Ensikot
_Ainoanis_
Mä olen 28 v ja mies 26 v.
_baulie_
Olemme avopari Keski-Suomesta, kumpikin vm. -85. Itse opiskelen, mies on töissä. Ehkäisyn jätimme pois 4/2006. Mulla todettu 8/2007 monirakkulaiset munasarjat ja tarkempiin tutkimuksiin lähtemisestä on ollut puhetta, mutta vielä toistaiseksi se on ajatuksen asteella.
_Danja80_
_Emäntä08_
Olen 28-vuotias, toukokuussa avioitunut, mies on 32-vuotias. Molemmat vakitöissä, minä sosiaalipuolella ja mies opetuspuolella. Vauvahaaveet tuli kuvioihin keväällä, ja nyt menossa eka yrityskierto. Esikoista toivotaan. :)
_eta-kaoni_
Olen 25-vuotias ja mieheni 23 v. Nyt jätettiin ekaa kertaa ehkäisy pois ja ensi viikolla pitää testata tuleeko sieltä kukaan :). Perheeseemme kuuluu tällä hetkellä kaksi koiraa.
_Irish79_
Olen siis 29 -vuotias ja aviomies saman ikäinen. Vauvakuumetta ollut mulla jo varmaan viimeset 10 vuotta =) Vauvalle annettiin lupa tulla viime kesänä ja syksyllä olikin jo vähän positiivisia tuulia. Rv 11 kuitenkin toi surun meille ja raskaus meni kesken. Nyt olemme taas uudella innolla mukana yrityksessä.
_isosmurffi_
Olen 25 vee ja kova kuume on saada eka vaavi. Ollaan oltu miehen kaa naimisissa jo 8 vee mut tää kuume on noussu iha yllättäin.
_Kiharapää_
Minä vm -83 ja mies -81 Varsinais-Suomesta
1,5 vuotta ollaan nyt oltu yhdessä ja siitä vajaa vuosi on ollut tjottailua/yritystä..
_marjapensas_
Täältä liittyy myös mukaan yksi ensikertalainen, yritetty on 03/08 alkaen. Olen 28 vuotias, ja asun pk-seudulla. Mieheni on 29.
_piki80_
_Suvih_
Olen 20 vuotias ja mieheni on 24. Vauvakuume on aivan valtava ja nyt on meneillään ensimmäinen yrityskierto.
_zeria_
Olen 30 v ja mieheni 34 v. Ekaa on yritetty syksystä 2006 keskenmenot 12/2006 (rv 13), 5/2007 (rv 13) ja 10/2007 (rv 10).
- Plussanneet Ensikot
_Christina84_
Meidän vauvatoiveet siirtyivät joulukuulta varhaisen keskenmenon/kemiallisen raskauden vuoksi tammikuulle. Elämä alkaa taas pikkuhiljaa voittaa, kivut ja pahin suru helpottaa sekä edes ajatuksen tasolla alkaa taas miettiä uusien ovistestien ostoa. +++ Plussa 9/2008 +++