Inseminaatiolla kaksi tai useamman kerran onnistuneita?
hei,
Meillä esikoinen " inssi-lapsi" , joka siis yllättäen sai alkunsa ensimmäisestä inseminaatiosta. Olemme nyt miettineet pikkukakkosta ja lääkärit tietenkin aloittaisivat Inseminaatioilla tämänkin yrityksen, miten on, onko kukaan onnistunut kahdesti? On jotenkin itsellä niin epävarma olo että tärppäisi samalla keinolla uudelleen - kun mahdollisuudet kuitenkin aika minimaaliset..en tiedä mistä tunne tulee - mutta jotenkin vaan tuntuu tältä..
Vauveliino
Kommentit (5)
Tiedän monia perheitä, joissa on useampi inssi-lapsi. Inssit on kuitenkin paljon kevyempi hoitomuoto. Oletteko muuten antaneet luomumahdollisuuksia, jos saa kysyä? Niinkin voi tapahtua. Näitä tarinoita kuulee yllättävän paljon.
Meillä on yksi inssi-lapsi ja lääkäri sanoi, että " kohtuullisen yrittämisen" jälkeen voi sitten taas hakeutua hoitoihin. Eli meidän tilanne on semmoinen, että periaatteessa luomustikin voisi onnistua. No, yksi luomuplussa on meilläkin takana esikoisen imetysaikana, mutta se ei pidemmälle kestänyt ja nyt on sitten tehty neljä nega-inssiä ja seuraavaksi ollaan menossa kohti ekaa ivf:ä, joten aina ei voi tulevaisuudesta tietää...
Toivotaan teille kuitenkin onnea yrityksiin! Ja koita olla turhaan huolehtimatta etukäteen! (minä paraskin sanoja... heh :)
Hei!
Minä tulin raskaaksi neljännestä inseminaatiosta, seuraavaksi oltaisiin siirrytty IVF-hoitoon. Nyt tietenkin mietin jo valmiiksi, mitenköhän seuraavan raskauden kanssa... Eikö raskauden pitäisi olla parasta " lapsettomuuslääkettä" ainakin tilanteissa, joissa lapsettomuuden syy on jäänyt epäselväksi ja luomuplussakin on periaatteessa mahdollinen?
Minun ongelmani oli se, ettei ovulaatiota luonnostaan tapahtunut. Mitään syytä tälle stressaavan työn, liiallisen urheilun ja hoikan ruumiinrakenteen lisäksi ei löydetty. Ovulaatiot tehtiin ja insseillä raskaaksi :)
Mikä on sinun tilanteesi, miksei inseminaatiot onnistu ja mikä oli lapsettomuutesi syy? Minä olen jo haaveillut uusista luomulapsista (kun on jäänyt stressaava työ, liian hoikka ruumiinrakenne jne. jo historiaan).
Naana rv 27+0
Meillä eka inssilapsi otti onnistuakseen toisella inssi kerralla ja on nyt reilu kaksi vuotias. Toinen inssilapsi potkii massussa ja on laskettu syntyväksi toukokuussa, tärppäs viimeisellä kolmannella kerralla.
Meillä ainakin oli hirmu helppo vielä lähteä toiselle kierrokselle, kun olimme julkisella puolella, niin ei tarvinnut enää mitään odotella ja jonotella, sillä pääsimme ihan vaan soittamalla samantien hoitoihin.
Tsemppiä hoitoihin!
H-R inssityttö 2,3V ja rv 29+2
Hei,
Kiitos paljon kaikille vastanneille. Todella ihanaa huomata että onnistumisia on paljon, tiedän ettei saisi olla pessimistinen asian suhteen ja kuten aloituksessani laitoinkin, en tiedä mistä tunne tulee - jaksan silti uskoa onnistumiseen, vaikka taka-alalla tuo ikävä ajatus onkin, nyt jo näiden tekstien jälkeen hiipumaan päin:).
meillä siis taustalla selittämätön lapsettomuus - " yritystä" ollut tietty siitä lähtien kun edellinen syntyi tarkoitan siis ettei ehkäisyä ole käytetty - eli olisi saanut tulla koska vaan!
Olimme mekin hoidoissa julkisella puolella, soitin sinne ja hoidot voi aloittaa kun siltä tuntuu - eli ei jonottamisia enään - kerrankin joku asia tehty helpoksi.
Kiitos vielä kerran vastanneille ja kaikille masun kasvattajille tsemppiä ja plussasäteitä kaikille,
Vauvis
Miksi ihmeessä uskot, että ei onnistuisi? Jos viime kerralla onnistui heti ekasta? Totta kai inssiä kannattaa koittaa ellei ole viime kerran jälkeen tullut jotain suurta muutosta, joka estäisi inssit eli munatorvet mennyt tukkoon tai vastaavaa. Meillä on kaksi inssillä alkunsa saanutta lasta tai siis toinen vielä vatsassa. Ensimmäinen onnistui ekasta luomuinssistä, toinen neljännestä clomi-inssistä (jota edelsi kuusi luomuinssiä).