Etkö yhtään mieti lihaa syödessäsi mitä se on?
Eläimiä on pidetty ankeissa oloissa koko ikänsä, sitten ne on kärsimyksen jälkeen tapettu ikävällä tavalla, inhottavissa olosuhteissa teurastamolla, vain siksi, että sinä saisit syödä kuollutta lihaa. Yök.
Kommentit (58)
mintaasi ja sinua suututtaa, kun joku hyökkää tuttua ja turvallista elämäntapaasi kohti. Se on varmaankin pelottavaa. Mutta siitä huolimatta ne eläimet kärsivät. Jos eläinten puolustaminen saa ihmiset takajaloilleen, se kertoo ihmisistä paljon. En minä halua ymmärtää ihmisiä, jotka eivät edes halua tietää julmuuksista. Maailmanhistoria on pullollaan ihmisiä, jotka eivät halunneet tietää, vaan ummistivat silmänsä.
27
Sen sijaan, että syyttelisit muita, kerro nyt vihdoin, mitä kuvittelet omalla toiminnallasi saavuttavasi? Todellakin 38-vuotiaaksi käyttäydyt yhtä kypsästi kuin yläasteelainen.
Btw, Minä en tunne syyllisyyttä, koska perheessämme kasvissyönti ei ole vaihtoehto.
Tapasi esitää asioita on lähimpänä monologia.
Vierailija:
Tapasi esitää asioita on lähimpänä monologia.
Joka jankkaa samaa asiaa, jos nyt aletaan nyppiä ihmisten tapaa kommunikoida keskenään. Minusta tässä KESKUSTELUSSA on selvinnyt jo monen ihmisen kanta asiaan. Pitäisikö minun vain vastailla SINUN kysymyksiisi ja olla samaa mieltä kanssasi?
27
Jankkaat itse samaa keskustelematta millään tasolla.
Vierailija:
Jankkaat itse samaa keskustelematta millään tasolla.
liittyy tähän aiheeseen? Millä tavoin olet itse ollut hyvä keskustelija?
27
Siksipä meillä syödäänkin pääasiassa mieheni ampumaa riistaa tai itse kalastettua kalaa. Ellei edellä mainittuja ole saatavilla niin turvaudumme lähituottajien luomulihaan.
Jos poimit kukkasen sinun on tuhannesti pyydettävä anteeksi, että tapoit sen elämän. Kamalinta on jos syyllistyt juomaan kukkaisteetä:(
ihan itku tulee kasvien puolesta.
kun asutaan kaupungissa ja ei enää eletä eläinten kansa ja nähdä niiden syntymää, kasvatusta ja kuolemaa, niin vieraannutaan siitä mistä ruoka tulee ja kauhistellaan sitten lihan syöntiä ja tappamista. Kuinka moni teistä on oikeasti tutustunut eläinten pitoon? Eläinten kasvattajilla ei ole vara pitää eläimiä huonosti jos siitä meinaa leipänsä saada. Itse syön oman lehmän lihaa ja tiedän tasan tarkaan mitä ne ovat syöneet ja että ne on hoidettu mahdollisimman hyvin.
tarkastamassa että ovat kunnossa ja voivat hyvin. Synnyttävätkin ihan luonnonhelmassa. Ihania söpöjä karvapalloja. Ovat todella onnellisen oloisia kun saavat elää vapaana ja vaellella suurilla laitumillaan. Jonain päivänä niistä tulee hyvä ja kallis pihvi.
Vierailija:
kun asutaan kaupungissa ja ei enää eletä eläinten kansa ja nähdä niiden syntymää, kasvatusta ja kuolemaa, niin vieraannutaan siitä mistä ruoka tulee ja kauhistellaan sitten lihan syöntiä ja tappamista. Kuinka moni teistä on oikeasti tutustunut eläinten pitoon? Eläinten kasvattajilla ei ole vara pitää eläimiä huonosti jos siitä meinaa leipänsä saada. Itse syön oman lehmän lihaa ja tiedän tasan tarkaan mitä ne ovat syöneet ja että ne on hoidettu mahdollisimman hyvin.
Huonosti pitäminen voidaan määritellä monin tavoin. Ei se, että eläimiä ei rääkätä, tarkoita sitä, että niiden oltavat olisi jotenkin hyvät. Kyllä tuotantoeläin harvemmin nauttii elämästään.
ap
Leijonakin saattaa syödä seepran elävältä ja susiemo omat poikasensa.
Nykyistä systeemiä itsekin vastustan, mutta eipä tuota luomulihaakaan näy missään myynnissä. Suomessa ei ole edes ikinä kunnolla kokeiltu, olisiko sille menekkiä kuten vaikka Tanskassa. Pari jauhelihaboxia kaupungin yhdessä kaupassa ei ole yhtä kuin vaihtoehto.
Kiinnittää huomion siihen tapaan, jolla lihaa tehotuotetaan. Monihan jo kertoikin, ettei hyväksy eläinten julmaa kohtelua. Lihan, ja myös maidon ja kananmunien tuottaminen valitettavasti YLEENSÄ maksaa eläimille kurjat elinolosuhteet. Esimerkiksi " tavallisissa" oloissa olevat siat eivät mahdu kuin makaamaan ja seisomaan. Stressaantuneina ne pyrkivät myös jyrsimään omia ja toistensa häntiä, jos pääsevät niihin käsiksi. " Tavallisten" kananmunien tuottajakana taas elää A4-paperiarkin kokoisessa tilassa.
Joku tuossa aiemmin sanoi, että nykyajan kaupunkilaiset ovat niin vieraantuneita luonnosta, että inhimillistävät eläimet, ja ryhtyvät kasvissyöjiksi. Minun mielestäni asia on pikemminkin niinpäin, että koska suurin osa nykyajan ihmisistä ei TODELLA tiedä eläinten tuotanto-oloista, he kykenevät kuluttamaan näitä tuotteita hyvällä omallatunnolla.
Haluamme varmasti myös ajatella, että ne tuotteet, joita kaupassa myydään, ovat ihan OK. Että laki huolehtisi tarpeeksi, ja kuluttajan ei tarvitsisi muuta kuin ostaa tuote.
Kuluttajalla ON kuitenkin mahdollisuus vaikuttaa! Jostainhan ne allergisten ja " vegaanihörhöjen" korvaavat tuotteet ovat sinne kauppaan ilmestyneet: Niille on ollut kysyntää!
En halua ketään vastaan hyökätä näillä asioilla, mutta toivoisin, että rakkaat ihmiset, pysähtyisitte ajattelemaan näitä asioita, jos ette ole niin aiemmin tehneet.
Ei kenenkään tarvitse muuttaa hetkessä kaikkia elintapojaan! Pienetkin muutokset merkitsevät, kun niitä tekee useampi.
Ostakaa mieluummin sitä luomulihaa, tai tutulta hirvimieheltä. Tehkää vaikka kerran viikossa kasvisruokaa, opetelkaa vähitellen! Luomumaitotuotteitakin on olemassa jo hyvin kattava valikoima. Kananmunissa valitkaa vapaan kanan kananmuna tai vielä mieluummin luomu. Ostakaa merestä ja järvestä pyydettyä kalaa.
P.S. Joku varmaan kommentoi, että eikö meillä ole muuta ajateltavaa tässä maailmassa kuin eläinten oikeudet! Kyllä on, tehdään kukin parhaamme mukaan hyvää kaikissa asioissa!
P.P.S. Jopa pelkästään kasvikunnan tuotteista voi saada lähes kaikki ravintoaineet, paria vitamiinia lukuunottamatta. Vegaanin ruokavalio ei todellakaan ole mikään salaattilinja! Ja jos vähennätte lihatuotteita pariin kertaan viikossa, teidän ei todella tarvitse vielä huolehtia yhtään ravintoaineiden saannista!
Vierailija:
Tänään just ruokapöydässä pohdittiin, et miksi lihaa välttävät saa kouluruokaloissa ym. lihatonta ruokaa ideologisista syistä, mutta entäs jos joku välttää kasvisten syöntiä? Ihan vaan periaatteesta. Saisko se kasvistotonta ruokaa? Sehän ois syrjintää, jos ei sais.Mä olen allerginen monelle ruualle, ja ihmetyttää porukka, joka tekee syömisistään tieten tahtoen hankalaa. No, toisaalta, ilman kaiken maailman vegaanihörhöjä ei ois meille allergisillekaan tarjolla niin hyvin kaikkia korvaavia tuotteita.
ennen kuin pääsimme testeihin ja kiikutimme testituloksen terkkarille. Poika tuli sitten maha TODELLA kipeänä kotiin melkein joka toinen päivä kk ajan. Kasviruokailijat nauttivat oman ideologiansa mukaisista ruoista sillä aikaa...murrrr :(
Huonosti pitäminen voidaan määritellä monin tavoin. Ei se, että eläimiä ei rääkätä, tarkoita sitä, että niiden oltavat olisi jotenkin hyvät. Kyllä tuotantoeläin harvemmin nauttii elämästään.
ap
[/quote]
t. maalaistalon kasvatti, meillä myös teurastettiin eläimiä, ja kynittiin kanoja illallispöytään. Kalaa jos haluttiin niin pyydettiin itse.
mut ehkä siitä syystä en pystynytkään niitä syömään
tai en voinut syödä edes kalaa jonka olin nähnyt elävänä
Silmät kiinni ja tehotuotantolihaa, se on tunteetonta ja neutraalia lihaa. Varsinkin valmiiksi suikaloituna ja pihviksi leikattuna, jauhelihana, ja muokattuna, ei mitään kokonaista veristä könttiä, joka paljastaa alkuperänsä.
Mitä yrität saavuttaa syyllistämisellä? Parannusta asioihin? Sitä tässä haen.
En tiedä miten omat intressini tähän liittyvät, mutta olen erittäin eläinrakas koiraihminen, jonka perheessä syödään pakosta lihaa (erittäin vaikeasti allergiset lapset + koirien pitäminen poissa luontaiselta ruokavaliolta olisi ajattelematonta ja typerää).