Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

(.)TAMMIMASUJEN PE-MA(.)

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

29.12.tjw-----------------28v--------eka-------------Jorvi

1.1.kimmi----------------33v--------viides----------K-SKS

1.1.ninette---------------30v--------toinen----------TYKS

2.1. -meea-87-----------?----------eka-------------OYS

3.1.noffetus--------------26v-------eka-------------TAYS

5.1.jasper08-------------26v-------kolmas--------kättäri

6.1.trio---------------------38v-------kolmas--------kättäri

7.1.Eno-Elmeri---------35v--------toinen---------Jorvi

8.1.döner78-------------30v--------toinen---------hyvinkää

8.1. duffeli----------------34 v-------toinen---------TYKS

9.1. Tii75-----------------33v--------toinen---------KOS

11.1.Anni09-------------31v--------eka--------------kättäri tai NKL

12.1.tepa84--------------24v-------eka-------------TAYS

13.1.mae3---------------27v-------kolmas--------kättäri

13.1.ela-------------------26v-------eka-------------TYKS

13.1.minnikki-----------24v-------neljäs----------SatKs

13.1.puhkarhu----------31v-------toinen---------LKS

14.1.pineli----------------37v-------toinen---------kättäri

14.1.Ronjakasperi-----32v-------eka-------------Oys

14.1.Niinanii-------------34v-------toinen---------naistenklinikka?

15.1.3xäippä74---------34v-------viides----------Seks

15.1.footprint74---------34v-------seitsemäs---?

15.1.äitiliini2004--------24v-------kolmas-------kättäri

15.1.amelie--------------21v-------eka-------------Oulu

15.1.Charlie-------------32 v------toinen----------ulkomaa

15.1.Sipis----------------41v.--------eka------------Porvoo

15.1 Uglyduck----------36v---------kolmas------

16.1. IirisKukka---------?-----------toinen---------NKL

17.1.Pinkspinks--------26v-------toinen---------KOS

17.1.Kohka--------------31v-------toinen---------Seks

17.1.Laura 1981-------26v-------kolmas-------tammisaari

17.1UlMa----------------21v.-------eka-------------NKL

18.1.kesämamma83-24v-------toinen---------SAS

18.1.winterangel-------31v-------eka-------------?

18.1.Mehiz---------------29v--------kolmas-------

19.1.Nasu----------------28v-------kuudes-------Jorvi

19.1.lootuskukkanen-27v-------kolmas-------jorvi

19.1.Dazka--------------31v-------kolmas-------VKS

19.1. Littlestar----------31v-------eka------------ulkomaat

19.1.MOELPA----------??v--------toinen---------?

20.1.Thilia-thalia-------26v-------eka-------------KSKS

20.1.Peppi_82----------25v-------kolmas-------OYS

20.1. Lila82--------------26v-------eka-------------NKL

20.1penelope77-------??v-------?----------------SatKs

20.1.basilika5----------32v-------neljäs---------kättäri

20.1. Salsatar----------27v-------toinen----------OYS

20.1.Maaju--------------33v-------toinen----------K-SKS

21.1.Peregriina--------25v-------eka-------------TAYS

21.1 Jadmiras----------19v-------eka------------Lohja

21.1.krista_81----------27v-------eka-------------Lohja

21.1. mamti81----------27v-------neljäs---------KOS

21.1. Salama-78-------29v-------eka------------KOKS

22.1. Sinnuli-------------31v-------eka-------------Naistenklinikka

22.1. maimu-------------24v-------toinen---------PKKS

22.1. Ahemo-------------??v-------kolmas-------Hys

23.1. Vauhtiviuhti-------23v-------eka-------------Hys

23.1. Ama-riia-----------27v-------toinen---------K-SKS

24.1. eikkuli80----------28v-------kolmas--------SEKS

25.1. milo84-------------23v-------eka-------------kättäri?

25.1. jonna-78----------29v-------seitsemäs---PKKS

25.1. Blomma-76------32v-------toinen---------Lohja

25.1. raisa78------------29v-------toinen---------PKKS

25.1. Mittu-maari-------26 v------toinen----------TAYS

25.1. kerveli-------------33 v--------eka-----------Jorvi

26.1. aino-maaria------23v-------eka-------------Tays

26.1. vilivilijonkka------21v-------kolmas--------pkks

26.1. Marie1981-------27v-------eka-------------Hys tai Tays ?

26.1. MamaLady------26v--------eka------------- ?

26.1. Shei----------------22v-------kolmas--------ulkomailla

27.1. pibii-----------------33v-------toinen---------TYKS

27.1. Ahava-------------------------toinen-----------Naistenklinikka

28.1. Emmuli81--------26v-------toinen---------TAYS

28.1. pumpuli85--------23v-------eka-------------Seks

28.1. Stiina--------------31v-------toinen----------NKL

29.1. ukku---------------34v-------kolmas--------TAYS

29.1. curious------------33v-------toinen---------PKKS

29.1. Pantsa------------31v-------toinen---------NKL

29.1. miuwau-----------33v-------kolmas-------SKS

30.1. hömppä82-------26v-------eka-------------OYS

30.1. Minna_J----------30v-------kolmas--------Hyvinkään sair.

30.1. Hiirulainen-------33v-------kolmas-------KOS

30.1. KainoElvi---------37v-------viides----------?

30.1. Marlene-----------27 v------toinen---------TYKS

31.1. Jaffa76------------31v-------kolmas-------KOS

31.1. JB72 --------------36v-------neljäs---------K-HK

Vierailija
2/29 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja todella tylsää, ei viitsi poikien kanssa edes mennä ulos :(

JA just kun olin ajatellut tässä että olenpa nukkunut hyvin viimeaikoina niin valvoin sitten viime yön...nukuin pari tuntia pienissä pätkissä....tuli juotua liikaa illalla ja puolen tunnin jälkeen istuin vessassa..

Nyt siis silmät ristissä.Tää sade masentaa ihan sikana välillä tulee jopa sellanen fiilis että mihin oon ryhtymässä, siis niinkun mun sisko sano että 3 lasta 4 vuodessa silloin se kolahti että herrajestas, koko aika tää mamma raskaana...

Onhan tää varmaan ihan normaalia että asiat mietityttää, vai onko??

Mieleen tulee vaan aian selaanen että miten jaksan, eilen sellanen olo et teen kaiken yksin:/ Anteeksi tää vuodatus

Hauskaa viikonloppua

T:Lootuskukkanen ja Aada 28+4

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lootuskukkanen: ihan samoja ajatuksia on varmaan jossain vaiheessa ainakin meillä kaikilla useamman lapsen äidillä. Itsekkin välillä mietin, että mitä tuli tehtyä.. Neljä ihanaa lasta, jotka ovat jo suhteellisen helpossa vaiheessa ja vielä kerran alkaa kaikki alusta. Se on varmaan sitä kypsymistä tähän äitiyteen (taasen kerran).

Minispinaali/spinaali laitetaan siis samalla tavalla kuin epiduraali tonne alaselkään. Eroaa epiduraalista ainakin siinä, että kadetri ei jää sinne epiduraalitilaan (selkään) joten on kai lähinnä kertaluonteinen puudutus. Olen kyllä kuullut, että joissakin paikoissa laitetaan minispinaali kaksikin kertaa tarvittaesssa. Suositellaan yleensä uudelleen synnyttäjille ja vasta sen jälkeen kun avautumista on jo valmiiksi tapahtunut (mulla yleensä laitettu tossa 5cm:n kohdalla). Mulla tämä puudutus on nopeuttanut loppurutistusta niin, että laiton jälkeen olen auennut täysin auki varmaan alle 30min ja puudutus on vienyt kaikki kivut pois myös ponnistusvaiheesta. Epiduraalin verrattuna myös jotenkin kevyempi. Eli olen tuntenut kroppani ja ponnistuksentarpeen, mutta kipu on ollut täysin poissa. Ainoana haittana on ollut hillitön kutina, mutta onneksi tota kutinaa kestää vain muutamia kymmeniä minuutteja.

Toivottavasti Annilla oli kaikki kunnossa. Tulehan kertomaan kuulumisia kun ehdit,

Nyt täytyy rientää, ihan muutama homma tekemättä (lue noin sata) ennen kuin päästään starttaamaan. Vettä sataa tosiaan kuin saavista kaatamalla, toivottavasti koko viikonloppu ei mene näissä merkeissä.

Viikonloppuja kaikille!

KainoElvi ja kamu 27+0

Vierailija
4/29 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vietän tässä ylityövapaata, kun aamulla oli se sokerirasitus... Arvot oli hyvät, onneksi! paasto 4.4, 1h 8.1 ja 2h 6.2 eli ei mitään hätää. Palkinnoksi leivoin sitten sämpylöitä, kun niin hiuko sieltä tullessa.

Muutama päivä sitten tuli äitiyspakkaus ja sitä hipelöidessäni jotenkin taas iski asian todellisuus: Meille tulee oikeasti vauva! Pitäis vissiin oikeasti alkaa pikkuhiljaa laitella paikkoja kuntoon tammikuuta varten.. Tässä päivänä yhtenä huomasin, etten ollu koko päivän aikana rekisteröiny mieleeni liikkeitä. Iltapäivällä sen huomasin ja illan kotona panikoin. Meinasin jo lähteä päivystykseen, kun mitään ei kuulunut. *Onneksi* sitten yheksän jälkeen alko liikkumaan sen verran, että tuli ne 10 liikettä tunnin sisään. Itkin ja panikoin sen illan ja mieskin oli ihan hermona. Nyt sitten on onneksi loppuviikon möykänny sen verran paljon, ettei mitään epäilystä ole. Maha heiluu puolelta toiselle.

Nyt on viime aikoina tullu ihan norsu olo. Mahanympäryksen yks päivä mittasin ja 105cm oli JO! Tätä vauhtia jos kasvaa, niin tosiaan olen se norsu tammikuussa.

Kilahdin äsken miehelle, kun se ei mitään kotitöitä taas ole tehny. Pyysin ehki roskat viemään ulos, mutta tuossa ne vielä on. Kunhan tulee asioilta, niin heitän ne päin naamaa. Se on tottunu, että minä teen kaiken, kun on ollu kauempana töissä, mutta nyt kyllä saa alkaa osallistumaan kotitöihin. Mullakin on rankka työ ja kaikenlisäksi tämä krooninen väsymys.

Joo mutta vois vielä yhden sämpylän vetästä ja sitten ottaa päikkärit. Tänään tarkotus käydä kattelee lipastoja jos vaikka vauvelille sattuis joku kiva löytymään.

hömppä ja masuasukki rv 27

Vierailija
5/29 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun eilen oltiin siäl ultras illal ja tultiin kotiin, ni huomattiin, et se lasku oli yli 200€!!! Mä rupesin itkemään ja nytteki viä parun ku soitin sinne ja kysyin siitä ja ne vaa sano, et oikeen se on ja maksa se nyt ja viä Kelaan ni saat sit takas. Ku esikolta oltiin samassa paikassa ja tehtiin samanlainen ultra (tav. 2D) ja hinta oli 50€ ni miten se nyt voi olla noin paljon!?!?! Emmä ois sinne menny jos oisin tienny... kert se oli sellanen muuten vaan- juttu, eikä mitenkää pakollinen :( On meil ny rahaa se maksaa mut periaattees ku sen rahan ois voinu johonki muuhunki laittaa näin ennen jouluu. Anteeks ny, eihä se teiä vika oo, mut mul on NIIN paha mieli :(

Ultrassa kuitenki kaikki ihan jees. Oli kaveri vihdoinki kääntyny eka kertaa pää alaspäin, toivon mukaan pysyis siä ny eikä palais takas istumaa. 800g oli tän hetken painoarvio ja jos jatkaa tasasee mallii ni syntyessää tulee olemaa esikon kans samaa luokkaa, eli hiukan päälle 3kg. Mul oli eilen 26+6 kaikkien laskuoppien mukaan, ni se eukko sano et "nyt onki sitte tasan 27" ?? Mä en jaksa nyt yhtää iloita koko ultrasta ku lässähti heti fiilikset...

Taitaa toi sade aiheuttaa kaikille jotenki "vali vali" oloa ja pahaa mieltä, paitsi KainoElville joka on lähdössä miehen kanssa minilomalle :) Me oltii just viime vkl ja kyllä se piristi!

Kivunlievityksistä on kiva lukee jos kokeilis jotai muuta. Viimeks vetelin sitä ilokaasuu iha hulluna kunnes kätilö nappas sen pois multa. Laitettii epiduraali ja kyl mä ainaki olin kipee, et en sitte tiiä auttoko se niinku piti... muute iha jees. Spinaalia mul on käytetty polvileikkaukses ja meinasin siitä joutuu veripaikan laittoon ku särki päähän kans nii lujaa, meni onneks ohi kuitenki. Kirjottakaa lisää noita ku emmä niist oikee tiiä ja vois jotai muuta haluta kuitenki.

Nyt mä lopetan ja meen vollottaa viä hetkeks :(

Marlene ja masu rv 27

Vierailija
6/29 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain muuten sen h&m-paketin ja kokeilin sitä mun uutta *talvitakkia*, niin menee just nyt ja sitten pitääkin jo pitää parin viikon päästä auki sitä (onneks siitä menee ylimmät napit kiinni), mut mun on pakko se pitää, kun meillä teatterireissu nyt marraskuussa, niin on pakko olla siisti takki päällä sie!

Kivunlievityksestä: *Ilokaasua* en osannut ottaa oikein.. terkka sano, et siinä on joku taktiikka, et auttaa.. En tykännyt siitä, ärsytti vaan imee sitä kivuissaan, kkrrr..

*Epiduraalin* sain ja sitten kivut hävis ja avautuminen alkoi kunnolla. Tykkäsin kyl siitä, kun tunsin onneks ponnistamisen tarpeen peräsuolessa ja ponnistuvaihe oli kivuton! Mutta siinä joutui olemaan sängyn oma, kun oli kaikenmaailman piuhoissa.. olin kyllä oksitosiinipipassakin..

Nyt sitten puhuttiin juuri siitä terkan kanssa, kun en haluis olla paikoillaan, kun jossain ohjelmassa sanottiin, et avautuminen tapahtuu paremmin liikkeessä ja oikeissa asennoissa, et sängyssä makaaminen ei auta! Eli se ehdotti sitten sitä *kohdunkaulan* *puudutetta*, täytyy siitä vie kysellä hiukan.. et kuinka sitä voi lisätä yms.

Mua vaan pelottaa tulevassa synnytyksessä se repeytymisen tuntema kipu, kun epiduraali oli viimeks vie voimassa sillon ja se oli kivuton......

Tuli pitkä stoori tosta..

Vie piti mainita tuosta valmentautumisesta vauvan tuloon, et mulla on kans semmosia tosi ristiriistaisia tuntemuksia.. innolla odotan, mut taka-alalla jännitys, pelko ja sitten on tosi vaikea kuvitella, et mulla ois kaksi lasta ja joku muu kuin toi meidän poitsu.. vaikee selittää...

Jaffa: Kuinkas aikasin tän pikkusen aiot synnyttää, jos jo nyt on alhaalla.. hui! Et yritä vie hetki pitää se sie masussa kasvamassa :)

Nyt meikkaamaan, synttäreiden kunniaks sotamaalaus :) Mulle voi päivitellä listaan vuoden lisää taas ikää, 27 v ja 27+2 rv :D

MUKAVATA VIIKONLOPPUVA!

Emmuli rv 27+2

Vierailija
7/29 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis oksitosiinitipassakin, en oksitosiinipipassa :D :D

Oli pakko korjata vaikka eiköhän kaikki ois sen tajunnut, repeilin vaan täällä yksikseni :)

Vierailija
8/29 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kivunlievityksistä kun nyt on puhetta ollut, niin minä varmaan päädyn taas kohdunkaulan puudutukseen (googlettamalla havaitsin, että onkin kohdunSUUN puudutus? eli yhtä kuin paracervikaali puudutus, josta vielä lyhenne BCP-puudutus.. kohdunKAULAN puudutus onkin pudendaalipuudutus? No, minä ainakin olen puhunut nyt kohdunkaulan puudutuksesta tarkoittaen paracervikaalia!). Monet sanovat myös, että BCP-puudutuksen onnistuminen on paljon lääkäristä kiinni, eli sen laitto on tosi tarkkaa hommaa (tähän väliin vinkki: ei kannata katsoa lääkärin puuhia, kun valmistelee/laittaa puudutuksen.. eihän sinne ihan tynkä neula perille ylety..). Minä en ole kokenut puudutuksen laittoa kivuliaaksi, enkä edes muista varmaksi, mutta mielestäni se laitetaan kohdunkaulan (vai onko sen nyt sitten kohdunsuun, joka tapauksessa) molemmin puolin. Onnistuessaan puudutus vaikuttaa nopeasti, ja on tosi tehokas, sekä avautuminen voi tapahtua sitten ihan huomaamatta, ja ponnistus voi olla äkkiäkin edessä. Vaikutusaika on 1-2h, mutta se voidaan uusia. Mulla ei ikinä ole uusittu, koska laitosta ei varmaan ole mennyt tuntiakaan, kun jo olen ponnistanut. Esikoisesta BCP-puudutus toimi tosiaan niin mallikkaasti, että se vei kaikki kivut, ihmettelin vaan, että minne supistukset katosivat (käyrällä kuitenkin näkyivät =), ja sitten tulikin "kakkahätä", ja 5min. kuluuttua olikin "pikkupökäle" jo sylissäni! =D

Jeps, nyt taas siivoskelemaan..

Minnikki ♥ tutteri 29+3

Vierailija
9/29 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sitten valitusta. Minähän olen täällä puhunut siitä, että olen tosi ahdistunut ja väsynyt. No tänään on kans ollu tosi huono päivä ja äsken sitten purin sen mieheen. Oon tiuskinu sille aamuna ja äsken sanoin tosi pahasti. Taustaksi semmonen, että missä asutaan on miehen kämppä. Minä siis vaan asun täällä. Koskaan en ole viihtynyt tai tuntenut tätä paikkaa kodikseni. No sanoin että haluan muuttaa täältä pois (mikä pitää paikkansa) ja kun riideltiin, niin sanoin etten ole enää varma haluanko sitä tämän lapsen elämään ollenkaan. Lähti sitten ovet paukkuen. En oikeesti enää tiedä mitä haluan! Ehkä mulla olis helpompaa jossain muualla, mutta kyllä minä lapselleni isän haluan. Ja rakastan sitä ja haluan elää sen kanssa jne. mutta en tajua tätä oloa. Ite järkeilen ainakin osan että johtuu siitä että työ on tosi rankka henkisesti. En sitten jaksakaan tehä juuri mitään kun pääsen kotiin. Ja loppuviikosta olen ihan veto pois. Luulen, että tämä väsymys aiheuttaa suuren osan tästä huonosta olosta. Ajattelin soittaa paikalliseen perheneuvolaan, (vaikka onkin yhteistyökumppani) ja varata sieltä meille ajan. En nimittäin enää tiedä miten tästä suosta noustaan.

Anteeksi vuodatus taas

hömppä ja masu 27+0

Vierailija
10/29 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mullakin huonoja päiviä riittää (onko joskus hyviäkin?), en tiedä voiko niitä raskauden piikkiin laittaa, vai mikä on, mutta aina kun mies on kotona (milloin sekin kotona on? pihalla saattaa olla, mut se on mulle ihan sama onko siellä vai jossain 100km päässä, kun ei täällä sisällä ole), niin ottaa päähän kaikki mitä se sanoo/tekee/ tai jättää sanomatta/tekemättä. Sit taas kun se ei ole täällä, ni ottaa se päähän kuitenkin! Yritän olla purkamatta pahaa oloani muksuihin, mutta välillä se on tosi vaikeaa/mahdotonta. Meillä auttaisi kun saataisiin puhuttua, mutta kun en viitsi edes aloittaa, koska se vetää heti herneet nenään kaikesta ja lähtee kesken "keskustelun". Ja sitten kun tulee takas, niin voi olla niinkuin ei mitään, mutta itselläni kiehuu sisällä - ja pitkään (olen todellakin pitkävihainen). Eikä tuo tilanne tunnu mikskään purkautuvan (miten voisikaan, ihan itsestään?). En edes tiedä, että onko miehen mielestä meillä mitään "ongelmaa".. Viikonloput ovat kaikista pahimpia. No joo, ruikutusta taas vaan omasta elämästä, piti *Hömpälle* tosiaan lähettää tsempit! Hienoa, jos pääsette yhdessä juttelemaan jonnekin ammattiauttajalle - itselläni ei ole rohkeutta myöntää surkeuttani ulkopuolisille, enkä varmaan saisi miestäni edes mukaan minnekään..

Vielä tylsän viestin lopuksi totean, että en silti koe olevani masentunut, ja kyllä munkin elämässä myös valoa on, vaikka välillä tuntuukin rankalta, ihan vaan lyhyesti miehen asenteen takia.

Vierailija
11/29 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei parisuhteessa niinkään ole mitään myrskyä. tosi rauhallista oleilua. Mä viihdyn nykyään hyvin yksinkin kotona, eikä haittaa vaikka mies menis johkin. Toivottavasti te muutkin saatte riiidat selviteltyä, ehkäpä ne hormoonitkin vähä jyllää! Huimausta on nyt ollut, vaikka luulis ettei oo raudan puutteestakaan, kun sain viimeks noi rautalääkkeet. ehkä se siitä, tänäänkin ollut pää raskaus ja jotenkin voimaton olo. Toivotaan ettei oo flunssa iskemässä.

Pihalla on niin synkkää ja sateista, ei oo kiva. Tänään jo kaksi kertaa kastunut, kun olen vienyt koiraa lenkille. No, taidan huilata pienen hetken ja ruveta sitten imuroimaan!

Hyvää viikonloppu kaikille!

Vierailija
12/29 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin elikkä täällä on ihan talvi! Maa valkoisena ja lisää pyryttää koko ajan. Ihan Joulu olo tuli heti. :) Ja aloin miettimään ku tuolla lumessa tarvoin, että mitenhän meidän vaunujen ilmakennorenkaat pelittäis tuollaisessa räntälumessa....

Unista ollu puhetta...minä oon nähäny ihan himmeitä unia välillä. En mitään vauvaan liittyvää vaan sellasista ihmisistä mitä en oo nähny aikoihin jne. Ja sitte omasta miehestä ihan tosi levottomia unia. :) pitää vissiin peittoja heilutella ensi viikolla ku se tulee kotiin, että sais unet loppumaan. :D

Minullekkin tuli alkuviikosta äitiyspakkaus. Minun makuun ois vaan saanu olla tummemman keltaisia ne keltaiset jutut ja se gollege-puku, missä oli tiikeri,niin ajattelin sitä tuunata...ajattelin oranssilla kangastussilla piirtää sen leijonan paremmin näkyviin. Mut muuten oikein ihana pakkaus! Ja saan vielä tutulta siihen sen reunuksen, että saa pitää sitä laatikkoa ensisänkynä pinniksessä.

Ressaa se kissaverkko asia pinnikseen...ku se verkkosysteemi mietityttää, että onko siinä päällä joku luukku, ettei mun tarvi joka kerta ku vauvan otan sieltä tai laitan sinne, niin sitoa ja aukoa sinne jalkoihin sitä verkkoa. Ja sitte jos hankkis sellaisen "luukku" systeemin, missä ois puukehikossa verkko ja saranat sitte, niin milläs sitten suojaat sen yhden sivun joka ei tuu seinää vasten.... pitää mitata mahtuuko kissa pinnojen välistä.

Kutinasta...ajattelin katsella viikonlopun yli ja soittaa neuvolaan, että pystyykö se neuvolantäti määrään mut verikokeisiin ku se lääkäri ei oikein sanonut juuta eikä jaata. Ois pitäny itse olla tiukempi ja vaatia, että haluaisin kaiken varalta käydä verikokeissa jolla vois sulkee nuo maksajutut pois. Oli vaan niin nopea se käynti... Ostin nyt agualan plus rasvaa ja sitte becur repairia tms pitäis ostaa joka sitten korjais kutinasta tulleet ihovauriot. Että ensin käyttäis kuurina jotain hoitavaa ja jatkais jollain kosteuttavalla. Jos nää johtuu vaan tästä talvikauden alusta....nyt kutina vaan alkaa levetä muuallekkin kuin sääriin...reisiin ja käsivarsiin.

Hömpälle,että menkää ihmeessä jos ukko vaan mukaan lähtee, niin jonnekkin ammatti-ihmiselle jutteleen ongelmista. Itsellä kokemusta perheneuvolassa juttelusta ja se kyllä auttoi omaan tilanteeseen silloin. Pelkkä juttelu voi tehdä ihmeitä tulehtuneeseen tilanteeseen...ja just se, että siinä on joku puolueeton ammatti-ihminen "tuomarina".

Juu....hävettää ku käyn aina hirveät romaanit tänne vetäisemässä.... anteeksi taas... :)

Ai niin se vielä, että syökö teistä joku erikseen omega-3 raskausaikana, jos kalan syönti ei oikein maistu....?

Amelie ja Poju rv 29+3

Vierailija
13/29 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas täällä oltu aktiivisia kirjoittajia ;-)

Hömpälle ja minnikille tsemppejä kovasti! Toivotaan, että asiat ratkeavat parhain päin. Mutta ilman yritystä (molempien) ei taida olla toivoa paremmasta, eli ei oikein hyvä jos menette johonkin yhdessä juttelemaan ongelmista.

Emmulille myöhästyneet synttärionnittelut; joo on tuo vauva jo laskeutunut alas, niinhän se kakkonenkin oli rv 29 jo tosi alhaalla ja kohdunsuu auki. Eli tätä osasin odottaakin tässä raskaudessa. Mutta ei kun päivä kerrallaan ja en nyt sentään vielä lähde synnyttämään! Toivottavasti pysyy kyydissä vielä sen 10 viikkoa.

Ja Marelenelle; aika kallis ultra, mutta rahaahan se vaan on kuitenkin...

Kivunlievityksistä ollu puhetta, mä oon synnyttäny ilman puudutteita, ekasta en osannu ilokaasua käyttää, tokasta sain ilokaasusta kyllä apua. Oon keskittyny näihin luomumenetelmiin; hengitykseen, rentotukseen, suihkuun, liikkumiseen ym. ja hyvin pärjänny niillä. Niin meinasin nytkin siis. Ilokaasu on kyllä loistojuttu sitten kun sitä osaa käyttää (eli täytyy aloittaa sen rauhallinen hengittely hyvissä ajoin ennen supistuksen huippua). Jakkaralla aion ponnistaa taas jos mahdollista vaan on.

Mitäs muuta, mahan ympärys on just äsken mitattu 93 cm. Tää maha on kyllä eri muotoinen kuin tytöistä, oliskohan poika nyt tulossa? Tytöistä ei ole vyötäröstä ollut tietoakaan, nyt se vyötärö on kyllä havaittavissa ja maha on enempi edessä kuin sivulla. Mutta en tiedä näistä, huu haa juttuja vissiin. Kivahan se on sukupuolta arvuutella kun kerran kaveri ei sitä meille näyttäny. Enkä tosiaan mene kalliiseen ultraan ;-)

Miehellä on työviikonloppu, tylsää. Mutta viikonloppu on silti ihanaa. Eil ei muuta kun hyvää (kylmää) viikonloppua!

T. Jaffa rv 27

Vierailija
14/29 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amelie: mä syön omega-3:sta, koska tulee syötyä kalaa harvoin. Lähinnä siksi, kun mies allerginen eikä viitti sitten eri ruokia ruveta tekemään. Suositeltavaa vaan olis ettei siinä omega-3:ssa ois lisättynä vitamiineja, koska niitä saa sitten jo raskausmonivitamiineissa. Itse ainakin kun hain apteekista, niin ei ollut kuin yksi vaihtoehto missä ei ollut lisättyjä vitamiineja.

Täällä ei lumesta tietoakaan, samanlainen sade keli jatkuu mitä on ollutkin. Mulla alkaa nyt tänään työt ja kestää sitten äitiyslomaan asti. Kiva, kun sain töitä, kun on nyt toi koulukin tullut käytyä:) enää täytyy käydä paperit hakemassa! jihaa:)

Vierailija
15/29 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä mulle viimeksi laitettiin =). Eli molemmille puolille se laitettiin ja se auttoi heti ja vaikutus oli kans 1-2h, mulla alkoi ponnistusvaihe tuon puudutuksen laitosta n. tunnin päästä, että uusittu sitä ei. mutta ponnistusvaihe on ollut molemmissa synnytyksissä mulla tosi kipeä. Oisko sitten ekalla kerralla epiduraalin teho jo lakannut ja toisella kertaa myös. Onneksi se kestää lyhyen aikaa jos nyt yhtään lohduttaa. Tuo minispinaali kuulostaa kans ihan hyvältä vaihtoehdolta, oli kiva kuulla siitä vähän tarkemmin.

Minnikki kertoikin aika hyvin tuosta puudutteesta, noinhan se meni mullakin kun tarkemmin mietti=)

Täällä on niin lumista, käytiin lumiukkokin pihalle kyhäämässä=9

Mukavaa pyhäpäivää kaikille.

mehiz rv 28+6

Vierailija
16/29 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos onnitteluista :) Mä niin odotin kans lunta, kun oli siitä varoituksia, mut ei tänne sitten tullutkaan, höh! Tulis pian, niin olis valoisampaa ja pääsis pulkkaileen, saatika tuota poikaa kohta tän mahan kaa vedetään ;) ja sitten luisteleen poika kovasti haluis.. Isona siitä kuulemma tulee jalkapalloilija ja jääkiekkoilija vaikka vie ei oo luistimilla ees ollu :)

*Hömpälle* myös täältä tsempit! Väsymyksestä voi johtua moni kurja tilanne olotilassa, jos sulla on rankkaa töissäkin.. Et ihan rauhassa nyt odottelet äitiysloman alkua ja että pääset huilaan! :) Sitten kun miehen kaa pääsette johkin puhuun, niin hyvä juttu!! Toiv saat sen mukaan, vaikka varmaan jollekin puhuminen omista mielialoista ja väsymyksestä auttaa myös jo pelkästään..!

Mä syön nyt säännöllisesti niitä omega 3:a, kun mulla ne auttaa niihin rytmihäiriöihin. Ja söin niitä esikoisen odotusaikanakin, kun mun äiti oli lukenut tutkimuksen masuvauvoista, et ois aivoille hyväks ja vähentäis allergiariskiä..

Mulla niissä myös D- ja E-vitamiini, syön myös niitä raskausvit. yhden päivässä, niin kysyin varoiks neuvolalääkäriltä voiko noita nyt sit saada liikaa, mut sano et ei ja nythän pimeänä aikana toi D-vitamiini luulis olevan hyvä vaan jaksamiselle.. mitä nyt mua silti aina väsyttää ;)

Nyt suihkuun, oltiin tossa jalista pelaamassa ja tolla meidän poitsulla on jo aikamoiset vedot, niin äiti on vähän poikki :D

Emmuli rv 28 eli 27+3, mut ei jaksais enää päivälleen miettiä.. :)

Vierailija
17/29 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamusta herättiin hyvissä ajoin hyvin nukkuneina. Isäntä siitä ensimmäisenä nousi ja meni laittamaa tykötarpeet aamupalaa varten. Kohta se jo alotteli tapiseeraamaan olohuonetta ja mä menin sit avuks ku piti nyppii sitä vanhaa boordii alta pois. Nyt on sitte uudet tapetit olkkaris :)

Muutenki siivoiltii iha valla vahingos koko päivä ku siirreltii samal vähä työpöytii ja muita. Pyykkii pesin eile jo iha hulluna ja vaihdon lakanii ja silittelin ja... mul tulee hassusti sellasii kausii, tai päivii, ku saa aikaseks vaiks mite ja toisinaa menee montaki päivää, ettei mikää huvita.

Tottahan mun piti löntystellä ja hissutella tänääki mut hiljaa hyvä tulee. Isäntä viimetteks viä imurois ku mulla alkaa heti supistelee ja nyt se ihana meni hakee pitsat :) Ihana viikonloppu!

Huome ois tiedossa viä olkkarii uusia verhoja sekä muuta loppusilauttelua kera vasaran ja naulojen. Sitte pitäs mennä esikon kans luistille taas. Oikee sunnuntai-traditio. Iskä teki hänel oman sellase harjotuskelkan ni ei meiän tarvi koko ajan kannatella. Kyl toi jo pystys pysyy ja eteenki pääsee ku vaa keskittyis, mut tuppaa kattelee toisii lapsii (tyttöi varsinki) nii et oma keskittymine jää toisel sijal. Kyl hänest silti kuulema tulee jääkiekkoilija ja jalkapalloilija, EMMULIn pojan tapaan :)

Ihanaa lauantai-iltaa kaikille mameille ja masuille!

Marlene rv 27+1

Vierailija
18/29 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on taas ollut ihan mahdoton päivä. Eilen illalla huomasin että meidän 3.5 v jätkällä oli jalka ihan turvoksissa kohdasta johon laitettiin torstaina se tetravac rokote oikeestaan koko reisi punanen ja turvoksissa. Noh eikun soitto päivystykseen ja he sit siellä neuvoi että aamulla sinne jos pahentunut. Olihan se pahentunut ja eikun päivystykseen istumaan, 2h istuttiin ennen kun päästiin lääkärin. Oli poika sitten saanut allergisen reaktion rokotteesta jota nyt hoidetaan allergia mixturalla :( Kurjaa. Onneksi tulehdusarvot oli ok.....

ON: Voi hyvin mutta itse alan kyllä olemaan aika väsynyt kun en saa nukuttua, herään öisin enkä saa sitten enään unta :( Tää on just mun tuuria...

Missä päin suomea on lunta??Mäkin haluun mut jos tää sade kausi jatkuu täällä niin on taas musta joulu niinkun viime vuonna, masentavaa....

Noniin kun taas meni ihan valittamiseksi niin poistun valittamasta...

Mukavaa Halloweenia kaikille :)

T:Lootuskukkanen ja Aada rv 28+5

Vierailija
19/29 |
01.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

.. nä sivut meinaan. Kestää ihan sikakauan, et avaa sivun. Päivemmällä meinas hiukan hermot mennä, kun minäkin mietin samaa kuin Lootuskukkanen, eli missä päin Suomea on lunta, ja sitten listasta näin, että eka joka lumesta mainitsi (anteeksi, nikki taas unohtui) oli laittanut synnytyspaikaksi Oulu, joten se selvisi, mutta Mehiz (muistaakseni) mainitsi lumiukostakin, ja kun hänellä ei ollut synnytyspaikkaa ollenkaan listassa, niin ajattelin, että "vilkaisenpa pikaisesti" hänen sijaintinsa esittelylistasta. Noh, kiva kun sivut aukeili "tosi nopeesti" taas, ja kun pääsin sivulle 28 asti, niin yllättäen sivut olivatkin epäkunnossa, joten that's it. Aikas kauas on esittelypinomme pudonnut (tai sitten en sitä huomannut..).

No joo, mutta nauttikaa te nyt lumesta, kenelle sitä on suotu! Minäkin toivon, että edes joulu olisi valkea täällä meilläkin päin (Satakunta), toisin kuin viime vuonna.

Mekin istuttiin tänään päivystyksessä, siis minä ja kuopus. Huomasin eilen illalla, että hänellä tuli toisesta korvasta verta! No, ajattelin, että kun ei paljoa tullut, eikä poikaa tuntunut vaivaavan, niin katsotaan miltä näyttää aamulla. Yöllä hän sitten heräili tunnin välein (tosi kiva..!), joten päätimme varmuudeksi käydä näyttäytymässä lääkärillä. Reilu tunti meni odotellessa (törkeää, miten kauan ne aina odotuttavat), ja lääkäri sit tutki (korvien lisäks kuunteli, tunnusteli, katsoi suuhun..), ja kaikki onneksi ok. Oli poika ilmeisesti vaan raapaissut, tai jollain tökännyt pienen naarmun korvakäytävään, joka sit vuosi hiukan verta.

Itellä on ääni ihan hukassa, toivottavasti tää meidän flunssa jo alkais mennä ohi, eikä olis sellanen kestolentsu.

Minnikki taas.. (en enää muista, että kirjoitinko jo tänään, mutta tuntuu ainakin, että "taas" olen täällä.. =)

20/29 |
02.11.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

täällä lumitiedotetta väsäilen, kun odottelen kuivurin pysähtymistä. Pitäis nimittäin saada aamuksi ne ainoat äippähousut jalkaan, eikä meillä sisätiloissa kuivu yössä muuten kuin kuivurilla...

Elikkäs meillä on n 5 cm lunta ja paikkana Seinäjoesta etelään. Eilen pe tuli aamukuudesta ainakin iltakymmeneen (olin silloin vielä liikenteessä), ja tänään on ollut sen verran kylmää, ettei ainakaan sulamaan ole päässyt. Isommat muksut ovat olleet ihan innoissaan, kun tuli lunta, kuopus ei oikein tiedä miten siihen suhtautuis. :) Päätiet on kohtuullisen hyvät ajaa, mutta sivutiet voi olla eri asia. Varsinkin tällaiset kuin toi meidän tie, tasan yhdet jäljet, joita pitkin kaikki ajaa, ja auta armias, jos joku tulee vastaan, kun muutenkin just ja just kaksi autoa mahtuu. Meidän tila-rohmulla et tiedä mihin menisit tai mitä tekisit, kun on vähän normiautoa leveämpi. Jouduin eilen iltapäivällä lähtemään sillä liikkeelle (yksin onneksi) kesärenkailla enkä juuri 30-40 km/h lujempaa uskaltanut näitä sivuteitä ajella. Kotiin tulin kyllä sitten isompia teitä, oli huomattavasti parempi ajaa. Isäntä vaihtoi töistä tullessaan talvirenkaat alle. Itsekin oon kyllä renkaita vaihtanut, mutta tällä mahalla ei toi taittuileminen enää suju niinkuin ennen, joten jätin väliin. Plus etten tiennyt mitkä niistä neljästä rengassarjasta kuului mun autoon... Tallissa kun on 3 sarjaa meidän omiin autoihin ja yksi miehen kaverin. Olis pian tullut vikarenkaat. =D

Mutta nyt unten maille.

Äippä ja J-5 rv 29+3, kun kerran päiväkin ehti vaihtua...