Tehy on masinoinut hoitajien arvostuksen huonommaksi kuin moniin vuosiin
Kommentit (10)
ei ole hoitsuilla minkäänlaista suhteellisuudentajua, ei käsitystä vallitsevasta ympäristöstä.
Ovat ainoastaan nostaneet itsensä jotenkin muita tärkeämmiksi. Ällöttää koko ammattikunta nyt.
Hyvällä hoidolla nyt vaan on hintansa. Minua ei surkeiden av-mammojen räksytys haittaa. Synnyttäkää vapaasti keskenänne.
Miksi ette ole aiemmin nostaneet äläkkää sen vuoksi, että lasten teholla on jatkuva henkilökuntapula?
Lakkoilla saa toki, mutta ei vaarantaa ihmishenkiä- varsinkaan lasten- sen takia. Lisäksi palkkavaatimukset liian korkeat. Suhteettomat koulutukseen nähden.
Sen sijaan nyt Tehy on tehnyt hyvin selväksi, että heidät aiotaan jättää kokonaan heitteille.
Eikä jaksa kiinnostaa joku pääkaupunkiseudun tilanne niin paljoa, että alkaisin opiskella, mikä siellä on hoitajatilanne.
Saadaan hyvää ainesta joukkoon.
Minä olen jo alalta epäsopivana (=liian herkkänä ja kilttinä) poistunut, mutta jo silloin oli hyvillä hoitajilla mitta täynnä. Mitta täynnä raskasta työtä, olematonta arvostusta ja huonoa palkkaa.
Yksi tärkeimmistä syistä omaan lähtööni oli se, ettei ollut enää aikaa kohdata ja kuunnella ihmisiä. En voinut enää työskennellä niiden arvojen mukaisesti, jonka pohjalta olin alalle lähtenyt. Oli vain liukuhihna päivästä toiseen ja sillä liukuhihnalla kulkivat ihmiset, jotka olisivat tarvinneet apua ja tukea eikä vain mekaanista hoitoa, jota sitäkään ei pystytty tarjoamaan riittävästi.
Aloittaessani tilanne oli vielä kohtalainen, mutta muuttui koko ajan huonommaksi. Työn vaativuus kasvoi, hoidettevia tuli lisää, paineet säästöihin kasvoivat ja lopulta tuli työvoimapula.
Tuloksetta.