Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Firman luottokortti maksuhäiriöiselle?

Vierailija
31.10.2008 |

vaikea kyllä sanoa. Itsehän olet vastuussa siitä kortista, että siinämielessä voisi kuvitella että luottotiedot tarkastetaan. TOISAALTA taas, luottoyhtiö näkee että olet tietyssä asemassa ja omaat yrityksessä tietyn "statuksen" kun sinulle myönnetään yrityksen kortti. Toisaalta jos kortti on sellainen että sitä ei saa käyttää esim. "asiakkaiden juottamiseen" niin eikai luottokuntaa edes kiinnosta kenelle kortti tulee.

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voiko maksuhäiriöinen saada firman luottokortin? Minä joudun työssäni tekemään paljon matkavarauksia ja erilaisia hankintoja ym. ja ne olisi monesti kätevintä hoitaa luottokortilla. Tähän asti olen maksanut kaiken omalla rahallani ja firma on maksanut minulle jälkikäteen. Nyt talousjohtaja on sanonut, että hän hankkii minulle firman luottokortin. AInut ongelma ja paniikki tässä on, että minulla on luottomerkintöjä 3 vuoden takaa. En haluaisi yrityksen tietävän näistä. Katsotaanko minun luottotietoni, jos yritys hakee korttia ja on vastuullinen laskuista? Voinko yleensä saada korttia, vaikka se ei tule minun henkilökohtaiseen käyttööni? Ihan hirveä tilanne, sillä en tiedä miten voisin kieltäytyä kortista, mutta en tosiaankaan halua, että tilanne tulee julki.

Vierailija
2/8 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

vaikka raha-asiat itsellä pahasti solmussa. Muksurästejä vaikka muille jakaa ja luottotiedot menneet.

Ehkä käytäntöjä useita,mutta ei hänen taustojansa ainakaan tarkastettu.

Kyseinen henkilö sukulaiseni ja työskentelin hetken samassa firmassa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maksuhäiriöherkinnät tai menetetyt luottotiedot eivät vaikuta yrityksen luottokortin saamiseen - korttiahan hakee yritys, et sinä.

Esim. Dinersilla on mahdollista hakea yrityksen luottokortin rinnalle yksityiskorttia, sitä ei sitten saa jos luottotiedoissa on ongelmia. Terveisin yksi luottokortteja tilaileva matkasihteeri...

Vierailija
4/8 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti luulen että näin on. Tuttuni töissä isossa jenkkiyhtiössä suomessa ja tekivät paljon koulutus ym matkoja. Ei saanut luottohäiriönsä taki firman korttia ja tosi noloon tilanteeseen joutui kun piti muiden kortilla hotellit ym. taksit maksaa. Joutui lopuksi kertomaan uteliaille työtovereilleen että joo on mulla luottarit mennyt.

Haki tosiaan korttia ja kielteinen päätös tuli, ihmettelen koska firman kortti olisi ollut :(

Vierailija
5/8 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen ihan työni puolesta Eurocard kortteja työntekijöille. Osalla on luottohäiröitä, mutta niitä ei edes tarkisteta jos yritys vastaa kortilla maksetuista. Työntekijällä ei ole siis lainkaan maksuvelvollisuutta. Yritys jossa työskentelen ottaa myös työntekijöilleen luottokortteja, vaikka työntekijä ei korttia töissään tarvitsekaan, tämä kortti eroaa muista sillä, että työntekijä maksaa itse ostoksensa, mutta firma kuitenkin takaa sen.

Vierailija
6/8 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Valitettavasti luulen että näin on. Tuttuni töissä isossa jenkkiyhtiössä suomessa ja tekivät paljon koulutus ym matkoja. Ei saanut luottohäiriönsä taki firman korttia ja tosi noloon tilanteeseen joutui kun piti muiden kortilla hotellit ym. taksit maksaa. Joutui lopuksi kertomaan uteliaille työtovereilleen että joo on mulla luottarit mennyt.

Haki tosiaan korttia ja kielteinen päätös tuli, ihmettelen koska firman kortti olisi ollut :(

Vierailija
7/8 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei siinä työntekijän luottotiedoilla ole mitään merkitystä.

jatkossa tietysti on sillä, että jos sössii edelleen raha-asioitaan ja rupee vinguttamaan sillä firman kortilla vähän omiakin ostoksia.... sittenhän se napataan pois mutta on jo eri asia :)

Vierailija
8/8 |
31.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

siinä se on kerrottuna.