Kikkoja, joilla saa silmätipat 3-vuotiaan silmiin?!
Apua, joka toinen tunti noin suurinpiirtein pitäisi laittaa tipat kun on tulehdus. Lapsi on ihan väsynyt, joka vain pahentaa taistelua...Alussa meni hyvin, nyt on kolmas päivä (toinen kokonainen) meneillään.
Lahjottu on ja vaikka mitä, mutta ei vaan onnaa..
Mulla on tänään mennyt jo kerran hermo TODELLA pahasti ja nyt on taas niin lähellä että oksat pois!!!!
Kommentit (10)
Varaa talouspaperia lähelle, että voit kuivata kyyneleitä ja saat pidettyä lapsen silmää auki (helpompaa kun iho on kuiva).
Kyllä se siitä!
15v:n kanssa tuskin enää samasta aiheesta taistellaan ;)
ei tarvitse montaa kertaa tehdä kun lapsi tajuaa ettei äiti anna vaihtoehtoja ja jo alkaa sujumaan.
2:lle tiedoksi, että ei todellakaan ole mukavaa hommaa tuo silmätippojen laitto. Itsellenikin aikuisena oli tosi epämiellyttävää, vielä kun tipat piti säilyttää kylmässä. Kun tipan laittoi silmään, tuntui tosi pahalta, ihan hirveä paineen tunne silmässä. Ei se 3-vuotiaalle mitään herkkua ole. Meillä se lahjonta tosiaan auttoi, lapsi sai lakritsin/xylitolpastillin aina tipan laiton jälkeen. Pyysin lapsen selälleen sängylle makaamaan ja menin itse lapsen pääpuolelle. Raotin silmää auki sen verran kun sain. Jos tippa sattui menemään ohi, kallistin/pyysin lasta kallistamaan päätä niin, että tippa lopulta valui silmään. Ja kovasti pyysin räpsyttelemään silmiä. Hankalaa oli tuo tipan laitto, eikä tosiaan läheskään aina onnistunut, mutta nyt, viikon jälkeen silmät ovat kunnossa. Tsemppiä!
meidän tyttömme molemmat olisivat 3-vuotiaana reagoineet moiseen ravistamalla päätään voimakkaasti, ainakin väistämällä pituussuunnassa. JOs olisi siirtynyt ylemmäs pitämään pään paremmin hollilla, olisi lapsi punnertanut jalkoja vapaammaksi ja töninyt vanhempaansa niin ettei tippa olisi mennyt silmään. Tämä kaikki siis olettaen, että sen lapsen oli ensin a) saanut kaivettua esiin sängyn alta tms. pakopaikasta ja otettua kiinni, sekä b) otettua kunnon otteeseen rimpuilusta huolimatta.
Ei, mulla ei ole taikatemppua tuohon. Olen vain tyytyväinen, että kun esikoiselle piti 2xpäivä antaa silmätippoja, oli kotona kaksi aikuista joista toinen piti kiinni ja toinen laittoi tipat.
Vaikka ne silmätipat pitää säilyttää kylmässä niin satuitko tietämään, että ne voi lämmittää kädessä ennenkuin ne laitetaan silmiin????
Niin ja ei mulla se alistuvammat lapset (4kpl) varmaankaan ole kun kenellä tahansa muullakaan. Meillä vaan on parisen kertaa jouduttu tippoja laittamaan ja jos ei onnistu suosiolla niin silloin laitan noin ja hyvin onnistuu. Yksin kun olen lasten kanssa ollut kotona, mies töissä, niin ne tipat on sinne silmiin konstilla tai toisella saatava!!!
Enkä ymmärrä, että miten tuo alistuvuus tähän juttuun yleensäkään edes liittyy,,,,,
Liian helläkätisesti ja leperrellen olin vetäny ne aiemmat noin kuusi kertaa ja nyt kun lapsi oli jo tottunut inhoamaan niitä tippoja niin tappeluhan siitä tuli.
Tällä metodilla jatketaan!
Ja tosiaan, jos sillä tulee 15-vuotiaana sama tulehdus niin ite saa tippansa laittaa:) Että kiitos vaan...
Ap
tiputa herkku suuhun. Sallittua lahjontaa. Meillä käytössä suklaarusinat, kun annetaan antibiootteja jatkuviin korvatulehduksiin.
avaamaan silmä, jolloin tippa painuu silmään. Näytti ainakin toimivalta ja paljon vähemmän taistelua vaativalta keinolta.
Jos et muuten niitä saa niin Teet näin: Istut hänen päälleen niin että lukitset jaloissasi myös hänen kädet. Et tietenkään koko painollasi. Sitten toisella kädellä avaat silmän ja tiputat tipan. That`s it.