Loppuraskaus ja proteiini yhdellä plussalla?
Nyt on rv 33, ja neuvolan virtsanäytteessä proteiini oli yhdellä plussalla. Näyte otettiin aamulla enkä ollut ehtinyt juoda paljonkaan, virtsa oli hyvin voimakkaan keltaista. Kuulemma saattaa vaikuttaa asiaan. Seuraavana aamuna vein aamuvirtsanäytteen (en tietenkään ollut juonut myöskään yön aikana) laboratorioon tutkittavaksi, siinäkin oli proteiini yhdellä plussalla, ei merkkejä tulehduksesta viljelyssäkään. Nyt minua huolestuttaa, että mitä jos on kyseessä alkava raskausmyrkytys. Seuraavan kerran neuvola on vasta kahden viikon päästä, ehtiikö siinä ajassa kehittyä raskausmyrkytys, jos siitä on kyse? Verenpaine oli ihan normaali, 120/72, ei ole turvotusta, päänsärkyä, näköhäiriöitä tai muuta poikkeavaa, mutta silti pelottaa. Ostin apteekista Combur 3-testiliuskoja, joilla voi mitata proteiinin tarkkuudella 1+ = 30 mg/dl, eivät varmaan ole yhtä tarkkoja kuin neuvolan testit, mutta kertooko tuo tarkkuus yhtään mitään? Noilla testeillä sain negaa, ei siis proteiinia virtsassa. Olenko nyt ihan turhaan huolissani raskausmyrkytyksestä?
Kommentit (3)
syyksi epäiltiin lopulta vain valkovuotoa virtsan joukossa.
pari kertaa proteiinit yhden plussalla, mutta valkovuoto tosiaa syynä (tod.näk. kun ei mitään muutakaan syytä ole ollu)
hippuskainen: tarkotitko että sokerit ja protskut koholla? valkuainen ja proteiinihan on sama juttu... jos tarkotit niin reagoitiinko siihen sokeriin mitenkään?
Mullahan tuossa viikko sitten neuvolassa oli proteiinit kahdella plussalla ja valkuaiset (muistaakseni) yhdellä plussalla. Vein kanssa aamulla pissanäytteet uudet ja ne puhtaat. Viikkoja mulla nyt siis 35+0 ...mutta mä en kanssa ollu juonu käytännössä katsoen juurikaan ennen sitä ekaa näytettä ja kerran aikasemmin on ollu sama juttu. Nyt ennen uutta näytettä join ja join ihan kyllästymiseen asti sen edellisen päivän ja heti autto =) Eli tiedämpähän ainakin että aina ennen neuvolaa pitää juoda kunnolla ;)
Veikkaan ettei sullakaan syytä huoleen kun verenpaineet ok ja tiedät ettet ollu juonut ennen...vaikuttaa kuulemma heti näytteeseen. Sen uuden näytteen minkä vein, tein jo 4 aikaan yöllä kun terkkari sano että pitäs olla 3-4h pissaamatta ennen sitä näytettä ja mun tulee ainakin juostua sen verran usein aamuyöstä vessassa että olis ollu ihan liian tiristettyä taas se näyte muuten! Mut mulle terkkari sano että jos alkaa silmissä viliseen kuvioita ni sit vaan heti yhteyttä ja mitataan paineet yms.