Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

**Elokuun Eloisten La-Su**

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen ja tänä aamuna on tullut kuunneltua pienokaisen sydänääniä ja liikkeitä :)) Doppleri tuli tosi nopeasti. Ke tilasin, pe hain postista.

Esikoinen treenaa tänään hiihtoa isänsä kanssa, ja minä pääsen sillä aikaa lenkille.

Tosi alhaalla nuo sydänäänet kuuluvat. Ihmetyttää, että miksi se maha sitten aina iltaisin on niin älyttömän turvonnut kauttaaltaan. No, kunhan pikkuisella vaan kaikki on hyvin.

Mukavaa weekendiä eloisat!

S rv15+4

Vierailija
2/12 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä linkki loppuviikon pinoon: http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9724820&p=2&tmode=1&smode…

Meillekin taisi tuo flunssa taas löytää tiensä. Viime yönä on tullut neidin kanssa valvottua ja eiköhän se tästä vain pahene.

Tyttö-ja poikaoloistakin on ollut pinossa puhetta. Tähän mennessä olen enemmän ajatellut tyttöä. Eilen kuitenkin tuli ihan selvästi mielikuva, että poikavauvaa sitten syksyllä hoitelen. Jänniä nuo mielikuvat. Mistä lie tulevat.

Aivot eivät kyllä taivu huonon yön jälkeen mihinkään enää. Taidan siis poistua koneelta. Hyvää viikonloppua!

Västis ja Taimi 16+1

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

esikoinen on terve=) mikä ihanuus.viikko siinä vierähtikin kuumeineen päivineen,lopuksi tulikin korvatulehdus,ja lääkekuuri.

oma olo on hyvä!väsymys on tiessään,huono olo ei vaivaa.

tuossa kirjoitin että olen huomannut mahalaukkuni pienentyneen jo tässä vaiheessa,joten syömisen seurauksena on varsin ÄHKY olotila.eilen tuli syöty hyvää ruokaa,ja se tavanoimainen annos,ja olo oli koko illan ylitäysi.

muuten ruoka maistuu hyvin.olen ennen raskautta herkutellut ihan normaalisti,mutta nyt ei herkut pahemmin maistu.ehkä paino on siksi pysynyt täysin +-0kg linjalla edelleen.kun ruoka koostuu terveellisistä aineksista,ja ehkä tulee syötyä vähemmän,kun vatsaan ei mahdu.

mulla oli poika olo.nyt en tiedä mikä olo taas on.poikaan olen asennoitut kun ensimmäinenkin on poika.rakenneultrassa varmaan halutaan tietää kumpi on tulossa,muttei siihen sen enempiä puututa/luoteta 100%.

nimiä ollaan mietitty,ja ainakin tytölle nimi ois aika varmasti tiedossa =)

masu ei oo tähän asti näkyny oikeen yhtään, tai töissäkin pidän t-paita huppari linjaa,eli vähän reiluja,joten niille kenelle en ole kertonut tuskin ovat osanneet aavistaa mitään.eilen illalla huomasin vauvamasun pullahtaneen,eli illalla on ihan nähtävissä =) pientä nippailua ja särkyä on tuolla alamasulla ollut,varmaan siis kasvukipuja.

Vierailija
4/12 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelimpa minäkin näin lauantai aamun kunniaksi uskaltautua tänne jotain kirjoittelemaan, ensimmäistä kertaa.

Pitäisi tästä kauppaan lähteä mutta ukko jumittui katsomaan mäkihyppyä,joten jäänee kauppareissu myöhemmälle.No ompahan minulla aikaa surffailla netissä.

Hiihtolomakin hurahti käyntiin nyt siis kokonaista 9 päivää lomaa. Ihanaa saada levätä, on ollut sen verran rankkaa tuolla töissä hoitaa 20 mukulaa, kun väsyttää ihan hirmusesti.

Onneksi pahoinvointia ei ole ollut kun sillon alussa viikko ja satunnaista kuvotusta.

Nyt tuossa viikolla huomasin että mahalaukku ei vedä ruokaa enää samaa tahtia kun ennen.Monena päivänä pitänyt töissäkin pitää kesken syönnin minuutiin, kahden pituisia " hengähdystaukkoja" ruokailun välissä kun meinaa huono-olo iskeä. No jospa tämä menisi ohi. Tosin onhan se hyvä ettei ainakaan tule hotkittua. onko muilla samallaisia " ongelmia"

Huomasimpa tuossa myös että rinnoista alkaa pikkuhiljaa tulla kirkasta makeaa nestettä. liekkö se sitten jotain maidon esiastetta:0)

Onko muilla tullut. Mutta pitänee myt taas yrittää potkia tuo mies ylös tuolta sohvalta ja kauppaan että ehtii muutakin tänään vielä tekemään. hyvää viikendin jatkoa kaikille Teresa& " Ötökkä 15+4

Vierailija
5/12 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulin pikaisesti laittamaan muutaman rivin, ennen kuin taas pitää ruveta siivouspuuhiin.

Flunssaa ja vatsatautia tuntuisi paljon olevan liikenteessä. Me olemme toistaiseksi välttyneet, mutta lievänä pessimistinä olen aivan varma, että ensi viikonlopuksi iskee sitten kuitenkin meille. Olemme nimittäin varanneet mieheni kanssa kylpyläviikonlopun ja anoppi on tulossa tyttöä katsomaan, ensimmäistä kertaa sitten tytön syntymän olisi tarkoitus viettää viikonloppu kahdestaan. No katsotaan ja kuulostellaan.

Kahtena viime päivänä olen tuntenut vatsassa kuplintaa, ihana tunne :), kiva tietää että elämää on. Ensi viikolla on neuvola pitkästä aikaa ja sitten saa taas toivon mukaan kuunnella sydänääniä.

Voikaahan hyvin ja oikein rentouttavaa viikonloppua kaikille toivottelee

Savon taivas + Töpö rv 16 tasan

Vierailija
6/12 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Flunssan kourissa edelleen kärvistelen. Viime yönä heräsin siihen että korvaa jomotti ja loppu yö menikin sitten siinä kun särky paheni ja paheni. Aamulla päivystykseen ja korvatulehdushan siellä että kiva kiva. Nyt antibiottikuuri sitten päällä että toivottavasti sillä sitten tokenee.

Muuten ei mitään kummempia. Rakenneultraa odotellessa tässä aikaa kuluttelen. Tuntuu että päivät mataa kun jotain kovasti odottaa. Minä aion kanssa kysyä sukupuolta jos se ultrassa näkyy mutta ei se maailman tärkein asia ole vaikka ei näkyisikään. Kahdesta edellisestä tiesin että poika on tulossa ja se oli ihan kivaa. Nyt on jostain syystä itselläni ollut olo että tyttö olisi mutta voipi olla toiveajattelua.

Nimiä olen miettinyt itsekseni ja minulla on jo suosikit sekä pojalle että tytölle mutta se on sitten eriasia miellyttävätkö miestä ollenkaan.

Ruoka ei oikein maita joten on ollut pakko pakottaa itsensä syömään. Tosin tämä johtunee sairastamisesta ei raskaudesta. Vatsa vetää vähemmän kuin ennen ja ruokaa pitää saada useammin. Oikeen mitään ei tee mieli mutta ei nyt kauheesti mikään pistä vastaankaan.

Niin ja uudelle tervetuloa kirjoittelemaan. Nimimerkin jo ehdin unohtaa.

aliisa ja ylläri rv15+5

Vierailija
7/12 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tällaista vuodenalkua ennen ollut: tammikuussa sairastettiin jokin rota- tai norovirus, ja oli hirveää. Sitten ehti flunssa, silmätulehdus ja toinen perään. Tiistaina oli esikoisen kolmevuotissynttärit - ja pikkuinen Alma alkoi taas ripuloida ja oksentaa tuntia ennen vieraiden saapumista! TYYPILLISTÄ. Soitin vieraille varoittaakseni heitä, mutta kaikki tahtoivat sitkeästi tulla. Tulos: JOKA IKINEN synttärivieras on nyt viettänyt hiihtolomaviikkoa noroviruksen kourissa! JA niin meidänkin perheessä tauti levisi kaikkiin muihin paitsi allekirjoittaneeseen. En ole ikinä pessyt näin paljon pyykkiä, kuurannut lattioita, mattoja ja sohvia, patjoja ja uppopessyt pehmoleluja, joiden pesuohjeissa lukee " vain pintapesu" ! Tuntuu, että koko talomme on oksennettu joka neliöitä myöten.

ELi tällaista tänne. Ammusta käveltiin jo kaupunkiin, kun SDP:n ja Kokoomuksen johtajat kisailivat sanoin Vaasan kauppakeskuksessa. Mielenkiintoista ja aatteitani vahvistavaa. Pääsi miekkokin Ylen uutisiin, kun pälyilee kiinnostuneena jutun ensi kuvissa ehdokkaita. Ü

Vaan kotiin palattuamme laps otti ja oksensi niin,e tten moista ryöppyvirtaa ole ennen nähnyt. Eli lysti ei ole vieläkään ohi!

Leppoisempaa lauanti-iltaa teille muille!

Vitanova, tasan rv 18+0, ohhoh! Melko boltsi tässä jo ollaankin.

Vierailija
8/12 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä taitaa taudit olla voitettu ! Kuopuskin on parantunut eikä minulla enää ole kipeä kurkku, joten arki voi taas alkaa. Olipahan erilainen hiihtoloma :o/

4 vanhinta ovat isänsä kanssa mummolassa ja me saadaan sit viettää rauhallisempaa iltaa tässä kuopuksen kanssa :o) Huomenna sit taas tässä on rytinä kun on kaikki koolla, mutta kiva vain.

Sofia : meillä noi sydänäänet kuuluu myös aika alhaalta. Eiköhän se vaavi siellä mahdu oleilemaan ihan missä vain vielä tässä vaiheessa, joten luulen että ihan normaalia on. Äsken juuri kuuntelin ja tosta oikealta alhaalta kuului tasainen jumputus : 140 x min. Kumpikas meille ois nodien perusteella tulossa kun yleensä aina on tuota 140 x min nuo äänet ?

4 yötä neuvolaan ja viimeinkin 11 yötä rakenneultraan :oD Noita odotellen

Rapuäiti ja Lahja 17+4

Vierailija
9/12 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattelin minäkin pitkästä aikaa päivittää kuulumiset. Kovasti tuntuu olevan porukkaa kipeänä ja sama juttu meilläkin. Lapset ovat kovassa kuumeessa ja räkätaudissa, toisella onneksi jo helpottaa, itse pidän käsiä kyynärpäitä myöten ristissä etten tulisi kipeäksi. Yskä tosin on vaivannut jo pari viikkoa ja välillä tuntuu, että sisuskalutkin tulee yskittyä pihalle :( Ja varsinkin öisin repäisee mahasta oikein kunnolla, jos ei muista mennä kippuraan.

Olo on oikein hyvä, kunhan ei syö liikaa tai liian mausteista, sitten närästää, onneksi ystävämme Rennie toimii kiltisti. Suurin ongelma nyt ja varmaan loppuun asti on kipeät koivet suonikohjujen ansiosta. Täytyy varmaan teettää hoitosukat, vaikka kesä sukat jalassa ei oikein nappaa, mutta ei toisaalta nappaa suonikohjuleikkauskaan :(

Maha on jo tosi iso, koossa varmaan kuukauden-kaksi edellä edellisiä raskauksia, vaikka painoa ei ole tullut juuri yhtään. Positiivista on tietysti se, että voi olettaa kaiken olevan hyvin, kun vaatteita mahtuu päälle vähemmän ja vähemmän, housut tosin vaihtuivat mammaversioihin jo viikolla 12 :P Muutaman päivän olen tuntenut pieniä liikkeittäkin, tuntuvat ihan ylhäällä ja sivuilla, koska istukka on edessä ja siksi tuntuvat varmaan hennommilta kuin edellisiltä keskellä mahaa. Ehdin jo välillä hermoilla onko kaikki hyvin, joten nyt on huojentavaa kun jotain tuntuu :D Neuvola onkin sitten keskiviikkona viiden viikon tauon jälkeen, joten sielläpä pääsee sitten kuuntelemaan vauvaa ja toivon saavani samalla ajan rakenneultraan.

Itselläni oli aluksi aivan poikaolo, taisi olla toiveajattelua, koska jos saisin valita, niin pojan toivoisin, että olisi isoveljelle myöhemmin seuraa (tyttöjä löytyy lähipiiristä isosiskon kaveriksi muutenkin). Mutta sitten näin joskus pari viikkoa sitten niin vakuuttavan tyttöunen, että enää en tiedä mitä ajatella. Jos ultralääkäri suostuu kertomaan, niin mielelläni tietäisin...

Milloinkahan äitiyspakkauksen kuvat vaihtuvat Kelan sivuille? Niitä odottelen ja teen sen mukaan päätöksen haluanko pakkauksen, tarvetta ei oikeasti ole :)

Rauhallista ja tervettä viikonloppua kaikille elokuisille!

M 16+1

Vierailija
10/12 |
03.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

tiistaista asti joku perheestä ollut hiukan vatsavaivainen ja tänään sitten " huippu" päivä eli kaikki 4 ollaan vatsataudissa! Hymyilytti, kun joku kirjoitti kans et ikinä ei näin paljoo o kuurattu paikkoja ja pyykkiä pesty! Ikinä en kyllä tällasta tautia halua uudestaan..

eipä mulla muuta, enkä kyllä jaksakkaan enempiä. Vauva sentään jaksaa välillä potkia niin on yksi huoli vähemmän.

mamitus rv 19+2

Vierailija
11/12 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas huonosti nukuttu yö takana. Äiti ihan poikki, tyttö taas ihmeen pirteä räkätaudista huolimatta. Tää on silti ihan inhimillistä teidän vatsatautisten kuvailuihin verrattuna. Toivon kovasti, että vatsatauti ei meille iskisikään. Huomenna ainakin olen lapsen kanssa kotona. Ja kovasti nyt odotan itsekin sitä flunssaa. Aina se kuitenkin iskee jossain vaiheessa, kun tyttö pitää minua vieläkin välillä nenäliinana..

Nimistä oli jossain vaiheessa myös puhetta. Meillä ei ole mietitty tytölle eikä pojalle nimeä. Eiköhän se meillä varmistu vasta vähän ennen ristiäisiä. ;)

Paranemisia kaikille ja oikein mukavaa sunnuntaita!

Västis ja Taimi 16+2

Vierailija
12/12 |
04.03.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä se alkoi viimeyönä. Nuorimmainen on oksentanut koko yön ja aamun. Nyt onneksi nukkuu välillä. Kamala taas tätä pyykin määrää.. saa nähdä kuinka mahtava tauti tästä vielä kehkeytyy...

Ei vaan millään nyt vaan jaksaisi, kun ei tämä väsymys tunnu muutoinkaan helpottavan. Tuntuu että voisin nukkua kellon ympäri.

pönttö-örvelö rv 16+1