tietäskö joku: voiko silmälasit auttaa kuiviin silmiin?
onko jollakin kuivat silmät? miten ne oireilee? mikä auttaa?
auttaako jos laittaa silmälasit?
Kommentit (11)
silmälaseja (kakstehot) käytän aina.
mutta ei tätä tuskaa kestä. Minulla ei ollut kesällä mitään oireita, keväällä oli ja nyt on taas. Samoin kurkkikipuja on, en tiedä liittyykö tähän sitten.
ap.
Miehellä on kuivat silmät. Kirvelyä, punoitusta, silmien väsymistä...näyttöpäätetyö sillä ei ainakaan auta asiaa. Kokeili useita kostetustuotteita että löytyi se sopiva.
Olen käynyt optikolla näöntarkastuksessa. Optikko määräsi silloin muinoin minulle silmälasit. Erittäin pienillä voimakkuuksilla.
Näen siis lähelle hyvin, mutta kauas kun katselee, niin lasit ovat
tuntuneet olevan tarpeen. Minulla on myös ns. kuivat silmät.
Tuossa vuosi sitten ajattelin vaihtaa laseja. Optikko ei oikein löytänyt sopivia voimakkuuksia, ja lähetti minut silmälääkärille.
Silmälääkärin tutkimuksessa todettiin katkoja kyynelkanavassa. Ja sain reseptin ns. tekokyynelistä. Kas kummaa, mitään silmälaseja en
siis tarvitse, vaan noiden tippojen käytöllä " parantuu" näkökin kummasti.
Onko hei varma, ettei tuo ole ihan mekaanista ärsytystä tai allergiaa? Mulla on samanlaisia oireita aina syksyllä ja alkukeväällä, nykyään myös kesällä, mutta aluksi ei ollut. Se tulee keväällä katupöly-siitepöälyistä- yhdistelmästä ja nyt syksyllä jokapuolella leijuvista homepölyistä. Siihen auttaa yllätysyllätys, halvin mahdollinen apteekista saatava allergialääke, mutta on mulla ollut pahimpina kausina myös allergista tulehdusta lievittäviä silmätippja.
ja minulla on jo kolmannet silmätipat testissä, mutta ei ole vielä kauheesti auttanut.
ap-
Silmälasit ei auta kuiviin silmiin mitenkään, paitsi toki jos muuten käyttäisit piilareita, ja vaihdat silmälaseihin, niin sitten on ehkä vähän helpompi olla.
hajataitteisuutta oli vähän ja toinen silmä oli -0.5 ja toinen -0.6.
ap.
mutta ei siis sun tapauksessa niihin kuiviin silmiin ne lasit tule auttamaan, kyllä ne on noi tipat jotka auttaa. Niitä on paljon erimerkkisiä, kokeilemalla huomaat, mitkä sulle on parhaat. Kaikki ei sovi kaikille. Mä käytän artelacia, ja lisäksi sitten alomide-tippoja (jotka tarkoitettu allergisiin silmäoireisiin)
Itselläni näyttöpäätetyöstä aiheutuva kohonnut silmänpaine, joka mulla ilmenee silmien kuivuutena. Kuivuus helpottaa lomilla ja viikonloppuina kun en ole päätteellä ja liikun enemmän ulkona (näin syksyllä ulkona kosteampi ilma kuin kesäkuumalla).