Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentti tuohon "opettaja pakotti lapseni suihkuun" kirjoitukseen OV

Vierailija
30.10.2008 |

Olin pari vuotta sitten vielä kerho-ohjaajana n. 10-13 vuotiaille tytöille (kerho ei liittynyt liikuntaan!) ja siellä huomasi, miten osa tuon ikäisistä jo haisi hielle. Eräs kerhon tytöistä tuli hieman "huonommasta" perheestä (oikein ihana lapsi!) joka ei kotoaan saanut riittävästi huolenpitoa---> kukaan ei opettanut hänelle hygienia juttuja, usein oli likaisissa vaatteissa, rasvaisessa tukassa ja HAISI hieltä.

Vaikka suurin osa vanhemmista huolehtiikin jälkikasvustaan asianmukaisella tavalla, niin on hyvä että esim. koulussa lapset "pakotetaan" suihkuun, sillä kaikki eivät niitä eväitä kotoa saa =eli että liikunnan/hikoamisen jälkeen peseydytään.

Ja jos "Maijan" perhe pitää huolen että muksu käy suihkussa jne. niin "Liisan" perhe ei sitä välttämättä tee. Ja opettajahan ei mielestäni voi pakottaa "Muuta saavat valita menevätkö suihkuun, mutta Liisan on PAKKO menna kun se haisee...!" koska kaikkia pitää kohdella tasapuolisesti.

Ihmettelen myös sitä, että eikö ala-asteikäisen vanhemmat vielä varmista että jumppakasissa on kaikki tarvittava, eli myös se pyyhe.

Vaikka lapsi osaakin jo itsenäisesti huolehtia asioistaan, niin toimiva systeemi on se, että jumppakassi ja vaatteet+pyyhe tuodaan aina liikuntatunnin jälkeen kodinhoitohuoneeseen, ja kun pyykit on pesty niin liikuntavermeet asetetaan jumppakassin päälle, ja lapsi siitä huolehtii ne mukaansa kun koulussa on liikuntaa ---> kaikki ovat samassa pinossa----> pyyhe/vaatteet eivät unohdu.

Ja minä myös ihmettelen miksei lapsi voinut esim. siihen t-paitaan luivata itseään...

Kommentit (1)

Vierailija
1/1 |
30.10.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja pakotti LAPSET suihkuun, ei pelkästään minun lastani :)

sen ketjun ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yksi seitsemän