Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Uuden työpaikan kahvihuone käyttäytyminen

Vierailija
13.10.2024 |

Vinkkejä introvertille?

Minua ei itse työ jännitä vaan se kuinka tulla toimeen muiden kanssa. Vanhassa työpaikassa olen aina taukoisin uppoutunut omiin juttuihin puhelimella, ihmiset saattaa kummastella jos heti vain tuijottelen kännykkää.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole oma itsesi, muistaen kuitenkin normaalit käytöstavat.

Vierailija
2/16 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No ihan normaalisti käyttäydyt, sanot terve ja jos on pieni työpaikka, esittele itsesi. Mene istumaan jonkun mukavan oloisen pöytään.

Muutamassa päivässä se alkaa sujua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ole oma itsesi, muistaen kuitenkin normaalit käytöstavat.

Minulla on ollut nuorempana paha sosiaalisten tilanteiden pelko.

Vierailija
4/16 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan alkuun ala utelemaan kaikilta kaikkea mahdollista asiaa. Kuuntele mitä muut juttelee ja jos sopiva jutunaihe osuu kohdalle niin voit sanoa jotain sopivaa lyhyesti. Itsekin olen sortunut siihen että puhelin kourassa kaikki tauot. 

Vierailija
5/16 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kannata olla liikaa äänessä jännityksestä, muttei myöskään passiivisesti pää alaspäin kännykässä.

Kuuntele aktiivisesti. Jos tuntuu, että olet ulkopuolinen, kysy tarkentavia kysymyksiä. Älä ala puhumaan itsestä ellei joku kysy.

Vierailija
6/16 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nythän sulla on mahdollisuus aloittaa puhtaalta pöydältä. Kukaan ei tunne sua, eikä tiedä miten olet aiemmissa työpaikoissa toiminut. Otat vaan paikkasi työyhteisössä. Todennäköisesti uudet työkaverisi ovat kiinnostuneita kuka olet, mistä tulet jne, joten helposti syntyy keskustelua. Tietenkin osositat mielenkiintoa myös heitä kohtaan, ja itse työstäkin tulee juttua. Ennen kuin huomaatkaan, olet solahtanut joukkoon sujuvasti. Onhan se nyt mukavampaa viettää tauot rennosti jutustellen muiden kanssa, kuin paeta omaa puhelintaan tuijottelemaan. 

Vierailija
7/16 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole vaan hiljaa niin et erotu joukosta.

Vierailija
8/16 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se tylyä katsoa kännykkää, jos yhteinen kahvihetki. Kannattaa käydä erikseen kahvilla. 

Vierailija
9/16 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy eri aikaan kahvilla.

Vierailija
10/16 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen introvertti, ja siksi laitan nappikuulokkeet, kun käyn toimiston kahvilassa. Tällä tavalla pystyy välttämään usein keskustelun keski-ikäisten naisten kanssa. M31

Vierailija
11/16 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen introvertti, ja siksi laitan nappikuulokkeet, kun käyn toimiston kahvilassa. Tällä tavalla pystyy välttämään usein keskustelun keski-ikäisten naisten kanssa. M31

Vaikutat todella kivalta ihmiseltä. Aarre oikein mihin vain yhteisöön.

Vierailija
12/16 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Astut ovesta sisään ja pieraiset alkuun kunnolla. Etsit pöydän missä istuu "äijien" näköistä porukkaa ja menet istumaan ja alat haukkumaan m a m u j a.  Kahvin juonnin lomassa röyhtäilet ja piereskelet. 

Vierailija
13/16 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä mene kahvihuoneeseen.

Vierailija
14/16 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole olemassa "normaaleja käytöstapoja".

Se mikä toiselle on normaalia, olisi toisen mielestä huonotapaista. 

Uudelle työntekijälle olisi "normaalia" mennä muiden kanssa samaan aikaan kahvotauolle ja esitellä itsensä, ja kertoa tehtävänsä ja että on juuri aloittanut työt.

Mutta ei, tämä olisi monelle kauhistus. 

Vierailija
15/16 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole olemassa "normaaleja käytöstapoja".

Se mikä toiselle on normaalia, olisi toisen mielestä huonotapaista. 

Uudelle työntekijälle olisi "normaalia" mennä muiden kanssa samaan aikaan kahvotauolle ja esitellä itsensä, ja kertoa tehtävänsä ja että on juuri aloittanut työt.

Mutta ei, tämä olisi monelle kauhistus. 

Mentiin kaverin kanssa juhliin ja aluksi esittäydyin parilla sanalla muille vieraille. Heitä oli noin viisi. Seuralaiseni oli niin tönkkö, ettei edes osannut tulla perässä.  Ja sitten hän selitti myöhemmin että sosiaaliset tilanteet ovat niin kuluttavia. Joo, esittäytyminen on kuluttavaa jos on juntiksi kasvanut.

Vierailija
16/16 |
13.10.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onhan se tylyä katsoa kännykkää, jos yhteinen kahvihetki. Kannattaa käydä erikseen kahvilla. 

No minä en onneksi ole ikinä kahvia juonut niin ei tarvitse noihin typeriin kofeiinikaakatushetkiin osallistua. Hirveä haju tuollaisessa huoneessa.