Mikä avuksi? Minulla on koko ajan kauhean epävarma olo. Töissä pelkään
että olen menettänyt kasvoni muiden silmissä ja mietin koko ajan menneitä tehtyjä mokia ja märehdin kuinka olen sellaisia mennyt tekemään. Ihan kauheeta on. Vaikka kyse on siis melkoisen pienistä huolimattomuusvirheistä (ja niitä nyt tulee melk. kaikille), mutta silti.
Olo on niin epävarma. Haluaisin olla vähän varmempi.
Kommentit (3)
1. mitä pelkäät?
2. mikä on pahinta mitä voisi tapahtua?
3. jos tapahtuu pahin, kuinka moni muistaa sen viikon päästä?
4. jos tapahtuu pahin, kuinka moni muistaa sen vuoden päästä?
Hae asialle perspektiiviä! Vaikka oletkin tärkeä ihminen, et ole niiiin tärkeä, että muut menettäisivät sinun takiasi yöunensa. Oletko sitä paitsi huomannut, että ihmiset tekevät yhtä paljon virheitä? Muut tekevät niitä myös ja pelkäävät kuollakseen ja tekevät kaikkensa, jotta pystyisivät peittämään epävarmuutensa. He ovat ihan samanlaisia ihmisiä kuin sinä. Ei yhtään tärkeämpiä, ei yhtään arvokkaampia.
Ymmärrän toisaalta sen, että väsyneenä tai vaikeassa elämäntilanteessa nuo tunteet korostuvat. Minulla tulee vastaavissa tilanteissa sellaisia pelkoja, etten väsymykseltäni pysty esim. huolehtimaan lapsistani ja heille sattuu jotain. Tai että muuten vain minä tai joku perheestäni sairastuu ja kuolee.
Kun vaikea tilanne helpottuu, pelotkin häviävät.
jotenkin huono vaihe elämässä, olen nukkunut huonosti tms. En tiedä mikä auttaisi, ehkä voisi ottaa järjen käteen ja miettiä mitä oikeasti osaa. Minulla on monesti öisin sellaisia ajatuksia, että kohta kaikki huomaa, etten minä oikeasti osaa mitään jne.