nuorten naisten juominen
olen miettinyt että olenkohan turhan nipo vai ovatko jotkut ystäväni jo vähän päälle parikymppisinä alkoholin suurkuluttajia. Mulla on kaks esimerkkitapausta (ei kavereita keskenään), joista toinen lipittää ainakin lähes joka ilta 0,5l siiderin tai pari lasia valkkaria ja käy noin kerran kuussa väh. baarissa jolloin juo kunnolla humalaan. Toinen puolestaan ei välttämättä joka päivä tissuttele mutta esim. viikon lomalla voi olla 4-5 päivää siten, että juo väh. 6 annosta alkoholia joka ilta. Helposti sujuu vaikka kännikin kolmena päivänä peräkkäin, eikä koskaan kieltäyty alkoholista tai baariin lähdöstä. Toinen on sinkku ja toinen ei, eli pelkästään parisuhteesta tai sen puutteesta ei luulisi johtuvan. Kuulostaako teistä normaalilta vai onko vähän ylenpalttista tuo juominen? Itse en juuri koskaan juo arkena tai muutenkaan kotosalla, lähinnä kerran kuussa baarissa käydessä ja silloinkin pyrin olemaan ihan järjissäni. Musta tuntuu että tollanen alkoholimäärä turvottaa ja pöhöttää ihan älyttömästi tämänikäsiä!
kun ei ole lapsia ja esim. opiskellaan, niin aika monella normaalinuorella kuluu alkoholia aika railakkaasti. Se altistaa alkoholiongelmille sekä nyt että myöhemmin elämässä, mutta aika moni vähentää alkoholin käyttöä työelämään siirryttyään ja vakiinnuttuaan oikeasti. Tollaset määrät on minusta paljon, mutta muistan kyllä, mihin tahtiin joskus nuorena itselläkin kului alkoholia. Nykyään ei sitten juuri lainkaan.
Toki on vähän surullista, kun alkoholin käyttö on nykyään niin vapautunutta, etteivät nuoret osaa laittaa rajoja itselleen lainkaan, ja kukaan meistä ei tiedä, kenen kohdalla käy huonosti.