Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko kukaan joutunut maksamaan srk:lle kastetilaisuudesta?

Vierailija
24.10.2007 |

Itse kuulun kirkkoon ja kastoin lapseni toisella paikkakunnalla. Juttelin parikin kertaa kirkkoherran kanssa puhelimessa tilaisuudesta. hän ei puhunut maksusta mitään ennen kuin päivää ennen kastamista, kirkon käyttökorvaus ja lykkäsi minulle 30euron laskun. aluksi meinas ottaa 50e mutta sain tingattua... jos tämän olisin tiennyt en olisi siinä srk:ssa lastani kastanut, harmi vaan että oli se 2kk raja ja viimeinen mahdollisuus..

Kommentit (8)

Vierailija
1/8 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta nimi on viranomaiselle ilmoitettava sen 2 kuukauden sisällä. Jos lapsen haluaa kastettavaksi jossain muussa kuin kotiseurakunnassa, se maksaa. Kotiseurakunnassa tilaisuus on maksuton.

Vierailija
2/8 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja vuokra on kai aika kovakin, yli satasen. Ja tämä siis vaikka kastettaisiin omassa seurakunnassa. Kirkon vuokrasta ei tietoa. Omani on kastettu anopin luona, toisen srk:n pappi on toimittanut kasteen, ja ihan ilmaseksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/8 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen sijaan on normaali käytäntö periä tilavuokra esim muistotilaisuudessa tai kastekahveilla käytetystä seurakunnan tilasta. Useissa seurakunnissa on niin, että oman seurakunnan jäsenet saavat nämä ilmaiseksi mutta muille on maksu kuten muidenkin juhlatilojen käytöstä.

Myös kilometrikorvaukset saattaa joutua papille maksamaan mikäli tilaisuus on kunnan rajojen ulkopuolella.

Vierailija
4/8 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ja eri seurakuntalainen voi maksaa jos sun oma srk ei maksa sitä sun puolesta

mut omassa seurakunnassa omassa kodissa tuskin maksaa ikinä!

Vierailija
5/8 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli siis mistä maksuttaa? olimme kirkossa sen mahtavat 15min ja tilaisuus oli hyvin kylmä ja nopea.

kummallisesti tuli yhtäkkiä mieleen laskuttaa kun näki että olen yh ja lapsen isä ei ole elämässä mukana. kehtasi vielä moralisoida että on huono juttu kun lapsella ei ole isää.

Vierailija
6/8 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin että maksan kirkollisveroa niin eikö minun kuulu saada veloituksetta kastaa lapseni missä tahansa suomen kolkassa luterilaisessa kirkossa. yhteen tahoonhan se vero menee ja sieltä se jaetaan seurakunnille..

Kuluttajasuojan mukaan minun ei tarvi maksaa sitä maksua sillä minulle ei ole maksusta kerrottu kun olmme päivän ja kasteen siellä sopineet.

Vierailija
7/8 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

60 euroa. Pappila.

Vierailija
8/8 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mainittiin että srk perii tilavuokran srk-talon käytöstä juhlatilaisuuksissa, EI KUITENKAAN KASTETILAISUUKSISTA!

Eka lapsemme kastettiin toisella puolella Suomea, anopin kotona, pappi tuli eri seurakunnasta, pyysi vain matkakorvaukset, ei palkkiota.