Kuka on vastuussa, jos pieni sairas poikani kuolee lakon takia? ; (
Kommentit (34)
niin tuskin hän lakon tai irtisanoutumisten takia kuolee vaan sen sairauden...Ja vastuu on yhteiskunnalla, ei yksittäisillä sairaanhoitajilla.
Kunnalla on Suomen lain perusteella velvollisuus järjestää sairaudenhoito ja ne voivat tehdä sen parhaaksi katsomallaan tavalla. Viime sijassa vastuussa ovat kunnan päättäjät. Jos he eivät halua palkata riittävästi henkilökuntaa tai eivät saa palkattua sitä liian pienten palkkojen vuoksi niin he voivat ostaa palvelut yksityiseltä puolelta tai vaikka ulkomailta.
Mutta juridisesti vastuu on siis yksiselitteisesti kunnalla - tuskin sieltä kunnasta kuitenkaan ketään innokasta yksittäistä vastuunkantajaa löytyy...
Jos ei tule lakkoa, ei myöskään kukaan joudu kärsimään. Rahaa valtiolla kyllä on, jos se ei sitä suuntaa apua tarvitseville, syy on siellä.
Joka puolestaan on jyvittänyt vastuun kunnille. Olen pahoillani poikasi puolesta, ap.
ei yksittäisille työntekijöille..
Mitä tulee yhteiskunnan " kassaan" , niin ei sielläkään rahoja ole, vaan me muut pienituloiset kustannamme sairaanhoitajien lisäpalkan omasta selkänahastamme. Se on meiltä muilta pois.
Vierailija:
Hallitus ynnä muut valtaa pitävät ovat päättäneet, että sairaanhoito ei ole panostuksen arvoista. Sairaanhoitajat eivät halua tehdä töitä kurjissa olosuhteissa nälkäpalkalla - he ovat asiantuntijoita ja ammattilaisia, jotka arvostavat työtään ja vaativat siitä OIKEUDENMUKAISEN korvauksen.
Tehy organisoimalla työtaistelun, jossa käytetään epäeettisiä ja terveydenhuolto- ja pelastusalalle sopimattomia keinoja. Turha väittää, että " saahan yksittäinen työntekijä lähteä, jos ei työpaikassaan halua olla" , kun kerran kyseessä on organisoitu ja kaikkein heikoimpiin (vastasyntyneet, syöpäsairaat, kiireellistä ja päivystyksellistä hoitoa vaativat lapset ja aikuiset) kohdistettu järjestötason kiristystoimi. Terrorismi kuvaa näitä keinoja aika hyvin.
Siinä vaiheessa kun on koulutuksensa valinnut ja työhön ryhtynyt, on hyväksyttävä myös se, että tietyillä aloilla (terveydenhuolto, pelastustoimi, maanpuolustus, vesi- ja elintarvikehuollon kriittiset alueet, sähköntuotannon kriittiset alueet jne.) on tiettyjä työtaistelutoimenpiteiden ulkopuolelle jääviä alueita. Sitä on turha selitellä tai yrittää paremmaksi vääntää itselleen tai muille. Ja kyllä, itse olen myös terveydenhuoltoalalla ja osallistunut työtaisteluun mutta hätä/suojelutyön periaatteita noudattaen.
Ei sairaanhoitajat ole mitään hyväntekijöitä joiden pitäisi ilmaiseksi tehdä työtä.
koska se on sinun poikasi. Oli sairas tai ei, lakko tai ei. SINÄ vastaat omasta lapsestasi.
Eri asia mistä! Kunnalliselta voi olla vaikeaa mutta yksityiseltä puolelta löytyy taatusti
Vaikka lapseni on vakavasti sairas (harvinainen leukemia), niin olen ehdottomasti lakon puolella. Toivottavasti saavat sen mitä pyytävät. Voimia sinulle toisen syöpäsairaan lapsen äidille.
Näinhän se on, yrittivät hoitajat ja Tehy sitä väännellä mihin suuntaan tahansa...
Kyllä saa hoitoa myös yksityiseltä. Otappa vähän asioista selvää....
Sinulla ei ilmeisesti ole lapsia, tunnut kylmältä ja tunteettomalta ihmiseltä!