Mikä " ¤&/@!¤%/!! kotitöissä on miehille niin hemmetin vaikeaa?!
Hermot menee.
Miksi tuo äijänköriläs ei osaa itse, oma-aloitteisesti pitää järjestystä yllä? Siivoilu onnistuu kyllä muuten, mutta se päivittäinen ylläpitosiivous ei onnistu ollenkaan.
Kahvinkeittimeen jää aina höystöt suodattimeen ja kahvinjämät pannuun.
Jos roskapussi on täynnä, roskapussia EI voi ottaa kaapista ja nostaa ulos, vaan roskat tietysti kerätään tiskipöydälle kun kerta ei roskispönttöön mahdu.
Astianpesukoneeseen EI voi laittaa astioita, vaikka koneessa on likaisia ja luukku jätetty varta vasten auki! Astiat mies jättää ruokapöydälle tai tiskipöydälle. Ei varmaan edes osaa käyttää astianpesukonetta.
Kommentit (30)
Mulla ihana mies, joka pesee ikkunoita, pyykkiä, mattoja ja laittaa ruokaa ihan siinä missä minäkin. Joskus jopa vähän enemmän.
Montako lasta teillä on? Minkä ikäisiä? Oletko ollut kotiäitinä?
Kuten sanottua, minunkin mieheni oli juuri tuollainen vielä silloin joskus. Kun esikoinen oli vuoden vanha, olisin vielä voinut kehua miestäni erittäin tasapuoliseksi kotiöiden suhteen.
21, kuule. Kokeiltu on ja toimii. Mutta kun se hatutuksen aihe onkin se, että miksi miehentollukka ei tajua enää itse tehdä noita asiiota ilman että minun pitää muistuttaa kuin pikkulasta?
ap
ap:
21, kuule. Kokeiltu on ja toimii. Mutta kun se hatutuksen aihe onkin se, että miksi miehentollukka ei tajua enää itse tehdä noita asiiota ilman että minun pitää muistuttaa kuin pikkulasta?
Mulla oli sotkuja jo, kun asuin itsekseni 5 vuotta yksiössäni. Vaimo kyllä näki, mikä on minun käsitykseni riittävästä siisteydestä. Eli panostan mieluummin muihin asioihin kuin ainaiseen jynssäämiseen.
Onneksi vaimo on samaa mieltä oikeasta ' siisteystasosta' , eli siivotaan molemmat aika vähän ja sotkuja on. Ei ole lapsilla allergioita :)
Tämä on yksi tärkeistä selvitettävistä asioista seurusteluaikana. Molemmilla puolisoilla tulisi olla sama käsitys riittävästä siisteystasosta. Jos toinen erityisen siisti ja toinen sotkuinen niin ei tule perustaa perhettä.
Kuten jo aiemmin kirjoitin, en ole mikään siivoushysteerikko. Meillä on aina ollut sellainen luova järjestys kotona. Joskus siistimpää, joskus vähemmän siistiä. En ole ikinä ollut " kiillota-putsaa-hinkkaa rystyset verille ja siitä nautintosi elämään saa" -nainen.
Mikä rassaa, on se, että kaikki tylsä arkijärjestäminen on rojahtanut minun harteilleni. Meillä on kuitenkin aika pieni koti nelihenkiseksi perheeksi ja siinä pienessä kodissa hurja pyykin kiertokulku ja ruokahuolto, tekemistä riittää ilman turhanpäiväistä nipotustakin. Lämmittäisi todella mieltä, jos mieskin tekisi niitä tylsiä juttuja minun kanssani enkä joutuisi yksin haravoimaan tätä sontaa joka päivä.
aa pee
Vierailija:
Tämä on yksi tärkeistä selvitettävistä asioista seurusteluaikana. Molemmilla puolisoilla tulisi olla sama käsitys riittävästä siisteystasosta. Jos toinen erityisen siisti ja toinen sotkuinen niin ei tule perustaa perhettä.
Tämä asia oli selvitettynä! Mies on oikeastaan ollut jopa minua siistimpi silloin kun tutustuimme.
ap
Väjän hajahtaa että teillä on nyt jotain muutakin vähän vinossa.
Tai no se, että molemmat olemme kamalan väsyneitä ja todella loman tarpeessa. Liikaa työtä ja liian vähän huvia.
ap
En enää odota että putkiaivo tekisi johtopäätöksiä kun viheltelen " Ompas paskaista, fii-fi-fii.." .
Sen sijaan otan asian reilusti puheeksi: " Ota imuri. Imuroi. Sitten kun olet valmis, keitä kahvit."
Toimii yllättävän hyvin.