Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mikä " ¤&/@!¤%/!! kotitöissä on miehille niin hemmetin vaikeaa?!

Vierailija
23.10.2007 |

Hermot menee.

Miksi tuo äijänköriläs ei osaa itse, oma-aloitteisesti pitää järjestystä yllä? Siivoilu onnistuu kyllä muuten, mutta se päivittäinen ylläpitosiivous ei onnistu ollenkaan.

Kahvinkeittimeen jää aina höystöt suodattimeen ja kahvinjämät pannuun.

Jos roskapussi on täynnä, roskapussia EI voi ottaa kaapista ja nostaa ulos, vaan roskat tietysti kerätään tiskipöydälle kun kerta ei roskispönttöön mahdu.

Astianpesukoneeseen EI voi laittaa astioita, vaikka koneessa on likaisia ja luukku jätetty varta vasten auki! Astiat mies jättää ruokapöydälle tai tiskipöydälle. Ei varmaan edes osaa käyttää astianpesukonetta.

Kommentit (30)

1/30 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olkaa kilttejä toisillenne ja puhukaa toiveistanne, niin elämä helpottuu.

Kohta on joulukin niin saatte vähän huilahtaa porukalla.

Woimia :)

-Borggis

Vierailija
2/30 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että joulua odotellessa tässä sitten...

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vieraita tulossa puolen tunnin sisään, minä juoksen puolialasti ympäri kämppää siivoillen sitä sun tätä, enimmäkseen miehen sotkuja(!!!), jotka mies on luvannut korjata jo eilen illalla. Mies pelaa koneella, sängyt saa pedattua kun sitä erikseen pyydän. Hän osallistuu todella paljon, mutta VAIN kun pyydän sitä! Eli pölyjen pyyhkiminen, lattian lakaisu ym. ylläpitosiivoilu jää sitten minulle...

Vierailija
4/30 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaatteita vain tahtoo jättää lojumaan makuuhuoneeseen.

Vierailija
5/30 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kuvitellut muka kouluttaneeni hänet hyvin, mutta olen kai ollut liian lempeä. Kun en mitenkään päin haluaisi olla miehelle mikään nalkuttava paskapää joka huutaa jostakin koko ajan. Mutta miksi mies ei voi itse huomata noita asioita ja tehdä?

Ennen lapsia olimme hyvin tasaveroisia kotitöiden tekijöitä. Olin kotiäitinä 4 vuotta (ja mies paljon töissä) ja sinä aikana kai mies tottui tekemään vähemmän. Minusta se oli silloin aivan selvää, että koska olen kotona enemmän, teenkin enemmän.

Mutta nyt kun olemme molemmat töissä, ei homma toimi. Minä pääsyn aina tekemään kaiken. Voi paskan paska.

ap

Vierailija
6/30 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oisko kenelläkään mitään myötätuntoisempaa tai edes hyviä ohjeita tilanteeseen?

Mieheni on ihan fiksu (uskokaa pois) ihminen, ei mikään sohvalla mötköttävä lökäpöksy.

Olkaapa kotiäidit varovaisia, ettei teille käy samalla tavalla kuin minulle. En liene ainoa.

Hatuttaa.

ap

Vierailija
7/30 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta kai teen kotitöitä, mutta en aina vaan jaksa tyhjätä roskista, laittaa suoraan tiskikoneeseen tiskejä, tyhjentää kahvinkeitintä...:)

Kivittäkää!

Vierailija
8/30 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri samat asiat meillä mättävät. Vieritän syyn anopin niskoille, mies on kotona oppinut että äiti kyllä kerää jäljet. Mies kyllä siivoaa kotona, mutta astiat jäävät lähes aina pöydälle, roskat eivät mene roskikseen asti, vaatteita löytyy mistä vain... Yleensäkin kaikki jää siihen mihin ne käsistään laskee, aargh. Yritän kuitenkin välttää nalkutusta, mutta jotenkin pitäisi saada meneen jakeluun tuo.

Vierailija
9/30 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö olekin raivostuttavaa?!

Ja minä kun en edes ole mikään siivoushysteerikko. Toivoisin vaan, että olisi joten juten siistiä ja että ei _aina_ tarvitsisi siivota sekä lasten että miehen jälkiä tai muistuttaa(eli naputtaa) miestäkin tekemään jotakin.

No.....hyviä neuvoja kenelläkään, miten tästä eteenpäin nyt sitten? Miten saada mies tavaoille takaisin?

ap

Vierailija
10/30 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sanomattakin selvää on, ettei sitä joskus-aikaa ikinä tule. Ja mulle se sit selittää, että ei oo ehtinyt. Miten ihmeessä se voi kuvitella mun ehtivän jotenkin paremmin. Kun huolehtisi edes omat jälkensä, mutta ei.

Joskus tietysti kyse on ihan siitäkin, ettei vaan jaksa. Mies tekee liikaa töitä, jolloin kotityöt kuormittavat minua entistäkin enemmän, kun mies ei ole koskaan kotona. Joten silloin en minäkään jaksa.

Mutta anoppia olen minäkin monesti kiittänyt mielessäni siitä, että ei ole opettanut lapsiaan laittamaan tavaroita niiden omille paikoille eikä siistimään jälkiään saman tien. Tosin mun mies sentään vähän yrittää ja tajuaa, että tää on heidän sukunsa heikkous. Miehen veljet asuvat aivan järkyissä läävissä, missä ei oo huonekaluja, verhoja ja kamat kuorruttavat lattian, laatat irtoilevat lattiasta ja vessa on pesty viimeksi vuonna 2001.

Että siihen nähden me asutaan sentään ihan suht normaalin näköisessä kodissa.

Vierailija
11/30 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mies on sellainen puusilmä, ettei yksinkertaisesti NÄE vaikka olisi kuinka sotkuista. Olen jo luopunut toivosta, että tuota pystyisi ikinä opettamaan tavoille. Ja jos pyydän siivoamaan jälkensä, niin ei ikinä voi tehdä sitä heti, vaan vastaus on aina että kohta tai huomenna tai joskus... Raivostuttavaa!

Vierailija
12/30 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei vanha koira istumaan opi..?

Vierailija
13/30 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

NAINEN kuulemma on sitä varten joka siivoaa..

kotoa opittu.. vaarilta asti..

Vierailija
14/30 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

mutta ei se auton renkaitten vaihto tai vessan lavuaarin aukaisu ja putsaaminen saa olla naisellekaan mahdotonta.

Vierailija
15/30 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

mutta ei se auton renkaitten vaihto tai vessan lavuaarin aukaisu ja putsaaminen saa olla naisellekaan mahdotonta.

mutta nää yllä luetellut hommat tehdään ehkä 2 kertaa vuodessa, ja aikaa niihin menee kaikkiaan ehkä 2 tuntia. siis vuodessa. tämän voi suhteuttaa siihen, kuinka paljon aikaa menee esim. tiskien hoitamiseen.

Vierailija
16/30 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies tekee kaiken ja vieläpä niin etten edes huomaa sitä. Tavarat vain lentelevät paikoilleen ja pyykkikone laulaa..

Siitä tulee huono omatunto kun ei itse osaa tehdä kaikkea niin helposti ja nopeaan.

Vierailija
17/30 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:

Mies tekee kaiken ja vieläpä niin etten edes huomaa sitä. Tavarat vain lentelevät paikoilleen ja pyykkikone laulaa..

Siitä tulee huono omatunto kun ei itse osaa tehdä kaikkea niin helposti ja nopeaan.

Vierailija
18/30 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä uskon et hän on oppinut kotoaan tavan jossa naiset hoitaa kotityöt ja miehet häärää tallissa. Olen todennut monesti et ei onnistu kouluttaminen ainakaan meillä.

Vierailija
19/30 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä 15:n kanssa. Jokapäiväisistä askareista kertyy iso tuntimäärä vuotta kohti.

Kyllä, minäkin puhdistan viemäreitä, kolaan, tampaan mattoja, käytän poraa, ja vaihdan jopa renkaita :) Siis myöskin perinteisesti miehisempiä kotitöitä.

Kukas se vinkkasi, että " ei vanha koira uusia temppuja opi" ?

Mutta kun mites se juttu, että kun nuorena koirana mies osasi kaikki temput, ne vaan unohtuivat muutamaksi vuodeksi. Eikös tässä päde tämä sanonta paremmin: " Kun kerran oppii pyörällä ajamaan, sen osaa aina"

ap

Vierailija
20/30 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mm aukoo turvalukkoja kaapeista mutta ei kykene laittamaan niitä takaisin kiinni. Seuraavan kerran saan varmaan niin hirveän siepin että otan vasaran ja hakkaan ne ****n laatikot naulalla kiinni, niin ettei saa saatana enää ikinä auki. Vituttaa tuommoinen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi