HeinäHelistimet HUHUU!!
Missäs kaikki heinikset luuraa?? ei ole tullut pitkilleen kirjoiteltua kenenkään.
Meillä 3kk neukka takana:
Paino: 6680g (3680g) tullut kk vaan 460g
Pituus: 63,0cm (51cm)
Pipsa: 42cm (36cm)
Sosiaalinen, virkeä vauva. Jäntevyys hyvä. iho hyvä. Moro/kävely +/+. Hieman hoikistunut. Imetys jatkuu vauvantahtisesti.
Eka piikki saatiin ja voi kun se ei ollut kivaa, itku pääsi :( Muuten oli mukava reissu Rasmuksella paljon katseltavaa, väsyi kyllä loppua kohden kun joutui kesken uniensa heräämään. Seuraavan kerran onkin 4kk lääkärineukka =)
Viikko sitten kärsittiin vihreästä kakasta, mutta onneksi taas ihan sinapinvöristä taas. Itkukohtauksia ei ole onneksi tullut kuin se yksi, oli siis varmaan vaan sika iso ilmakupla suolistossa?!! Meillä ei vielä käännytä eikä tartuta esineeseen, kovasti kyllä huidotaan käsillä kun leluja näkee =) " Jumppalelu" on IN! Masullaan ei viihdy vieläkään joten senkään takia ei ole päässyt opettelemaan selälle pyörähtämistä :) Masulleen yrittää kammeta jos laittaa kyljelleen ja pitää selästä kiinni, mutta ei ihan vielä onnistu =)
Uusin juttu on päristäminen, hassun kuuloista =) Sylki valuu urakalla. Eka pitkä auto matka takana ja viimeset 20km oli suuntaansa liikaa. Nukkui matkalla vaan n1h ja matka kesti " vaan" 4,5h =(
Sellasta meille, kertoilkaahan muutkin kuulumisia!!
Kauniita syyspäiviä!!
Lunta odotellessa: tirppis ja Rasmus kera isosiskon
Kommentit (21)
itsekkin käyn kurkkimassa, muttei ole aiemmin viitsinyt aloittaa pinkkaa..
Mulla menkat alko pvää vaille 2kk synnytyksestä, liekkö E-piikillä ollut osuutta asiaan?ja ne kestikin sitten vaivaset11pvää =/ pikku tuhruttelua. mutta se nyt olikin tiedossa ton piikin kun otti, ettei välttis ihan normaalina/normaalisti tule menkat! sen jälkeen ei ole kuulunut.
Tammikuussa sit pääsen hakemaan anomusta sterilointiin =)
meillä pieni mies nukkuu nykyään aika paljon, yöt menee 2lla syötöllä, eka väli nykyään (4-)6h toinen 4h ja sit saattaa jatkaa vielä pari tuntia. päivisin jaksaa olla hereillä maks kaksi tuntia ja sitten unta palloon, eka unet melkein aina 3-4h sitten lisäksi joko pidemmät unet tai parit tunnin unet!
Isi osallistuu hoitoon hyvin, minä vuorotyöltään kerkiää! vauvasta olen ollut erossa vaan tunnin kerrallaan, sen mikä aika lenkillä menee=) en raaski olla pidempään! tuttipulloa ei olla vielä tarjottu viikonloppuna ois tarkotus semperiä testata miten menee alas...
nyt menen syömään..
Moro!
En ole aikoihin kirjoitellut, mutta ajattelin nyt hypätä mukaan. Meidän tytteli on tänään tasan kolme kuukautta ja vissiin sen kunniaksi herätti äidin aamulla 5.30 jokeltelullaan. Ei siinä sitten auttanut muu kuin alkaa pitämään tytölle seuraa silmät puoliummessa:)
Täysimetyksellä mennään ja Olivia on jo melkein tuplannut syntymäpainonsa. Yöt nukkuu yleensä parilla syötöllä, kunhan ensin ollaan pienen taistelun jälkeen nukahdettu. Päivällä ottaa yleensä neljän tunnin tirsat parvekkeella. Ihan tyytyväinen tyttö pienistä vatsavaivoista huolimatta. Päätä kannattelee jo hienosti ja muutaman kerran on kääntynyt vatsalta selälleen.
Oltiin kuukausi takaperin häissä ja tuolloin äiti oli katsomassa Oliviaa puoli päivää ja ihan hienosti meni. Olen myös käynyt jonkin verran omilla asioilla, mutta tarkastussoittoja on kyllä täytynyt tehdä aina vähän väliä... Isä katsoo tyttöä sen minkä töiltään ehtii, mutta vaippoja ei ole vielä suostunut vaihtamaan:/
Satutteko tietämään, mistä saisi nättejä kastemekon kaavoja tai isompikokoisia kastemekkoja? Meillä on ristiäiset vasta kolmen viikon kuluttua, joten on aika vaikeata löytää meidän ronskille tytölle sopivaa valmismekkoa.
Mukavaa viikonjatkoa ja yritetään pitää keskustelua hengissä.
Terkuin,
Marie ja Olivia 3kk
Joo ihan kiva on vaihtaa mietteitä äitien kans, joilla on saman ikäsiä pieniä.
Meillä oli taas Kehon huoltoa vauvojen äideille. Kävin kärryttelee ennen sitä puolisen tuntii, mut tietty herra heti heräs kun kuulli muitten vauvojen ääniä. Siellä siis ei tehdä liikkeitä vauvojen kanssa vaan pilatestekniikoilla äipät itekseen. Tänään onneks Miska jakso olla ihan rauhallisesti ja seurailla meitä ja muita vauvoja. Edellisellä kerralla tuli itkut kun yks toinen vauva äänteli ja jutteli niin kovasti. Meillä kun herra vaan nätisti kujertelee, ei mitään kirkaisuja tai äkillisiä ääniä. Tuolla taas jumppamatollla kovasti kommentoi leluillensa.
Mites meinaatte alotella kiinteitä? Myö käyvvään 4kk neuvola ja katotaan mitä siellä sanotaan. Suosittaavatko antamaan vai voiko vielä jatkaa täysimetyksellä. Se on itelleen niin helppoo. Iskä kyllä oottelis innolla, et pääsis tarjoomaan pottua yms. No ei ainaskaan vielä oo nälkäsenä jatkuvasti yöllä heräilly. Oon nyt jonkii aikaa nukkunu yöt kun tukki, mut silti kylä herää Miskan kutsuun ilman että sen ees tarttee ruveta itkee. En monesti ees herää kun isäntä nousee aamulla 6 aikaan. Sit Miska herättää siinä 6:30. Aika jännä. Ehkäse alun jännitys ja vahtaaminen on nyt ohi sit.
Semmottis tällä kertaa. Pitää mennä leikkimään tuon pienen miehen kanssa.
Sonteri ja Miska 15vko
kiva kuulla et helistimiä on vielä olemassa.. vaikka itelläki on aika kiireistä pojan kanssa nii kyl yritän ainaki kerta viikkoon käydä netissä..
Poika on lähes tuplanut syntymäpainonsa nyt 3kk neuvolassa oli 5950g ja 60,5cm.. mä oon ite melkee laihtunut samalla tahdilla, alan olla lähtöpainossa tai jo vähän alle.. imetys on tehokas painonpudottaja.
täysimetyksellä ollaan vaikka viime viikolla jo meinasin sortua korvikkeeseen ku poika sai rintaraivareita.. nyt saa muuten vaan raivareita ku alkaa nuha tulla..iltaisin on ääni ihan pois ku päivät huutelee...
kääntyily kiinnostaa, ei uskalla enää jättää yksin hoitopöydälle...
nyt on mentävä..
millaste ja poika 3kk 1vko
Kiva kun meitä ees muutama käy laittaa kuulumisia.
Miska oli rintarepussa miula tänään kun mentiin iskää vastaan töistä. En raaskinu laittaa rattaisiin ku oli vasta 1/2 tuntii sitten heränny. Hyvinhän tuo jaksoi olla ensin puol tuntii äipän kyyvissä ja sit toiset puol tuntii iskän kyvissä takas. Mut sitten simahtikii partsivaunuihin heti kotiin päästyä. Ei vielä oo uskallettu pitkiä aikoja sitä pitää, mut tuntuuhan tuo viihtyvän. Saa katella maisemia, mistä pieni mies tykkää kovasti.
Mites muut... kanteletteko kovsti liinoissa tai repuissa pieniä? Tai ei tuo 6,5kg kovin pieneltä tuntunu sit puolen tunnin jälkeen. Kyllä se Miskakin vaan alkaa painaa. Meilläkin on Miska vähän on nuhasen olonen, nenä rohisee ja välillä yskittää valusko limaa nieluun tai jotain. Sitten herra syönti on kans vähän levotonta ja sillonki tahtoo mennä väärään kurkkuun eväät. Joko taas maitoo tulee liialla paineella tai sit vaan hengittäminen on hankalaa. Tuppaa sit puklit tulemaan ja välistä aikasen paljonkin.
Sellasta meille tänään.
:o)
Meillä oli viikko sitten 3kk-neuvola, paino oli hurjat 7850g (3430g) ja pituus 64cm (52cm). Pipoa en nyt muista. Iho on hyvä ja juttelee kovasti, naureskelee ja kiljuu niin että välillä poika itsekin pistää silmät kiinni kun tulee niin kimeitä kiljuntoja.
Ei ota käsiinsä vielä leluja, paitsi jos oikeen laittaa niin kiinni tarraa, mut ei tietoisesti. Viihtyy lattialla leikkimatolla, mahallaankin jonkun aikaa, mut ei käänny vielä oikeestaan ollenkaan, paremminkin on lähteny ryömimään.
Nukkumaan meillä mennään noin 21-22 ja nukutaan noin 9-10 tuntia putkeen ja sitte taas kolmen tunnin valvomisen jälkeen päikkäreille ja ulkona nukkuu noin 3 tuntia. Sitten myöhemmin päivällä ei oikeestaan enää nukutakaan, ehkä joskus tunnin verran. Tällä samalla rytmillä meillä ollaan menty jo kuukauden päivät. Olikohan jotain muuta? Ei nyt just tuu mieleen.
Ai niin, hedelmäsosetta meillä ollaan aamuisin syöty, päärynä on ihan lempparia. Ilmavaivoiltakin on onneksi vältytty. Tuntuu että helppoa on ollut, tai helpompaa ku kuvittelin.
jbaby ja Elmeri
Just kun pääsin kehumasta hyviä öitä...no nyt on parina yönä sit herätty kolmen tunnin välein..tissiä olen suuhun tunkenut kun tutiiin ei rauhoitu, ja hyvin kelpaa aina, imee sen normi 5min ja jatkaa uniaan, toivottavasti on vaan maidontilauskausi menoillaan, ei jaksais noin usein heräillä ;)kun aamullakin noustaan jo vaille kasi..
niin ja epäilisin että pienen masu ei kestä suklaata, söin toissa päivänä suklaata 2,5 siivua, ja aamulla pojalla ihan vihree kakka! No eipähän äippä syö lihottavaa suklaata ;) pisteiden lasku ollutkin jossain hukassa?? nyt taas jatkoin maanantaina yritystä =) Vielä ois sellaset 2kg raskauskiloja ja siitä 15-18kiloo haluamaani painoon!
Nyt mukavaa viikonloppua kaikille!!!
Sitä talvea edelleen osotellaan...
Tirppis ja lapsukaiset
En viitsi uutta pinoa aloittaa, kun eihän nää kasvakkaan mihinkään suuntaan ;)
Meillä jatkuu edelleen huonot yöt! ;( Sais jo helpottaa, on mamma kohta ihan poikki! Molemmat nyrkit menee koko ajan suuhun ja kuola valuu, ikeniään ei anna katsoo vaan tunkee kielen kiireesti suuhun =)
mut jospas ois vaan joku kasvupyrähdya/maidon tilaus tai se hammas ja ois kohta taas hyvät yöunet!
Nyt menen taas!
Kirjoitelkaahan muutkin!! =)
eipä tosiaan löydä kirjoittajia..
tirppis: meillä kans nyrkit jatkuvasti suussa ja kuola valuu.. luultavasti alkaa hampaita tulemaan.. mun äiti sano et kuola alkaa valuu 3kk ennen ekaa hammasta ja sitte se Kuolaaminen vast alkaa.. (voiko sitä tulla vielä enemmän).
Meillä poika herää normaalistiki 2-5 tunnin välein syömään.. yleensä niin et klo 23-24 saan sen nukkumaan, klo 02 se herää mut saan sen nukutettua uudestaan,klo 04-05 tissiä, klo 07 tissiä, jne et eipä äiti paljoo nuku.. alkaa kyl jo painaa näin 3kk valvomisen jälkeen.. kaikeis rankinta on toi nukuttaminen iltayöstä.. tunnin saa hytkytellä ja heilutella ennenku poika on siinä kunnossa et voi laittaa omaan sänkyyn.. meikällä alkaa olla vatsa- ja jalkalihakset ihan muussia, puhumattakaan hartioista.. joku ihana kylpyläreissu tekis terää-- (in my dreams)
kirjottakaahan tytöt..
millaste ja poika reilu 3kk
En oo ennättänyt kirjottelemaan kun ollaan täällä mummolassa. Ja muuteskin nää linjat on täällä niin hitaat, ettei tää nettisurffailu oikein houkuta.
Lähettiin lauantaiaamuna ajelee siinä 10 maissa. Miska nukku siinä kolmisen tuntii eli aika mukava siivu päästiin heti alkuunsa. Siis Juvalla sit pit-stop ja vaipan vaihto+ruokailu. Ja matka jatkui. Lopumatkasta jouduttiin Varkauden jälkeen pysähtyy P-paikalle vaipanvaihtoon ja perillä sit neljän aikaan. On tuo vaan pitkä matka, mut onneks pikku mies jaksaa matkustaa ja nukkuu käytännössä koko matkan.
Miska on jo yöunilla omassa kopassaa miun huoneessa. Jotenki tuntuu, et se on rauhallisempi täällä maalla. Oisko se se puhdas ja raikas maalaisilma ;o) No puolen vuoden päästä sitä täällä asustellaan. Nyt on nukkunut aamupäivällä 2h unet ja sit valvomisen jälkeen iltapäivällä toiset. Yöt on nyt menny kahella ruokailulla eli tosi kivasti. Miska syö päivällä n.3h välein ja yöllä se eka pätkä on nyt ollut 5-6h ja toinen 4h. Meillä äiti saa kyllä nukkuu.
Miskallakin nyrkit tai lähinnä sormet on suussa koko ajan. Sit se työntää ne niin syvälle, et alkaa ihan yököttää. Kiva, joskus tulee ihan puklitkin sen takii. Muutenkin käsien käyttö alkaa olla suht hallittua ja kaikkea nyplitään ja kaikkeen tartutaan. Lattialla ollessaan on herra nyt vihdoin osoittanut kiinnostuksen merkkejä kääntymistä kohtaan, mut vielä ollaan kaukana vaikka kovasti yritetään innostaa ja auttaa alkuun.
Uskomatonta on kyllä tuo kehitys. Meilläkin Miska on nyt niin seurallinen ja juttelee kovasti. Lisäks on telkkari alkanut kiinnostaa. Ei vielä kuukaus sitten ollut mitään tietoa tollasesta.
Miula on taas ruvennu hikoiluttaa hirveesti. HUH kun on taas kuuma ja varsinkin yötä kohden. Sit yöt hikoilen ilman peittookin. Onko muilla imettävillä vastaavia oireita???
Nyt jos lähtis valmistautuu yöpuulle.
Sonteri ja Miska 3,5kk
Jospa sitten minäkin kerron meidän kuulumisia, kun noin kovasti huhuillaan muitakin heiniksiä mukaan:))
Meillä poika on tänään tasan 3kk ja käytiin neuvolassakin. Painoa mukavasti 6750g (4005g) ja pituutta 64,7cm (51cm). Ekka rokotus jänskätti äitiä, mutta poitsu ei ollut moksiskaan, ei edes huomannut koko pistosta. Pohdin tuossa vielä iltasella, josko laittaisin varmuuden vuoksi supon yöksi, jos rokotuksesta tulee kuumetta tms, mutta en sitte kuiteskaan laittanut..
Meillä mennään myös vielä täysimetyksellä ja maitoa riittää ilmeisesti, kun vauva on ihan tyytyväinen. Nyt taitaa kyllä olla menossa tiheän imun kausi, kun tankkaa yölläkin 2-3h välein. Hohhoijaa. Pitkään mentiin jo yhdellä tai korkeintaan kahdella yösyötöllä ja nyt tahtoo äitiä aamuisin väsyttää tuo yösyöntirumba. Kuinkahan kauan tämmöinen tiheän imun kausi yleensä kestää? Neuvolassa " antoivat siunauksen" maissivellille tai jopa perunalle, jos tiheäsyöntisyys jatkuu aina vain. Pitää vielä sinnitellä jonku aikaa, kun ei jaksais vielä alkaa kiinteitä tarjoamaan, tämä tissittely on kuiteski niin älyttömän helppoa ja vaivatonta.
Poika on pääsääntöisesti erittäin tyytyväinen ja hyväntuulinen. Nukkuu päivisin 2 kertaa n. 3h päiväunet ulkona vaunuissa ja illalla vielä ennen yöunia pikku tirsat sisällä. Viihtyy hyvin sitterissä ja lattialla. Nyt parina päivänä on harjoitellut kovasti kääntymistä ja kaksi kertaa siinä onnistunutkin, siis selältä vatsalleen. Nyrkkejä syö myös meidän vauva kovasti ja kuolaa aivan älyttömästi. Ylös näyttäisi olevan jo puhkeamassa hammaskin ja pitikin oikein pyytää terkkarilta varmistus näille epäilyille, koska ekkana näyttäisi puhkeavan etuhampaiden sijaan toinen yläkulmahammas. Terkkari oli samaa mieltä:))
Että tämmöisiä kuulumisia meidän perheeltä tällä kertaa. Palailempa taas kertomaan lisää myöhemmin.
on siinä jo 3,5 kk hurahtanu meilläkin pojan kanssa.
töysimetyksellä ollaan edelleen, sanonutkin et kyllä huomaa et on äitin poika kun tissillä vielä viihtyy, tytöt kun ei tän ikäisenä rintaruokinnala suostuneet olemaan(tai luovutin liian helppoon taitaa olla syy).
eilen maistelitiin porkkana peruna pilttiä, ja äijä ois veätny varmaan purkillisen kun suuttui jos lusikka ei tarpeeksi nopsaa tullu tai loppui tarjoilu. et ei ainakaan tuon porkkana-peruna pahaa ollu. vaikka sanoivat ettei tarvii vielä antaa jos tuntuuettä maito riittää. mut me nyt masitellaan. tytöt sai jo 3kk iässä kiinteitä.
mahallaan viihtyy leikkimatolla ja karjuu kun etiä päin ei pääse. selältä jo pari kertaa menny mahallaan ja nauraa päälle, et hauskaa on.
muutenkin meidän Jaako on hymy poika. sillä hymyä riittää kun kysyy et onko tullu pöksyihin kinappia, se on siitä hauskaa.
isommat tytöt 3 ja 7 vuotiaat leikkii Jaako kans ja viihdyttävät sitä, se helpottaa myös minun arkea ruoan ja sivouksen kanssa.
3v jo kyselee et millo mahasta tulee viel yks vauva, tyttö vielä kun on mulla iso maha =( ei tule eikä taida ola tulossakaan. mulla kilot ei lähde vaan tuntuu et paino nousee tai on vaan nin turvoksissa, vaikka ruokavalio on terveellisempi kuin raskaana ja imetän, mut ei ni ei. ala maha on turvoksissa, ja jo 3kk ollu menkkamaista kipua mut ei alkaneet, tästä puhuin jo lääkärille, mut ei osannu sanoa mitään. ilkee tunne kun tuntuu joskus kauppaan mennessä et jotai lorahtaaa mut ei.
Jaako syö nyrkkejä niin vimmatusti että kuola valuu. joskus kun saa mun sormen suuhun niin nipistää pieni terävä ikenen alla, näkyy jo aika selvästi yksi hammas sieltä, et ei kauaa mee kun eka hammas tulee.
niin ja 3kk 1vko neuvola mitat
pituutta 62,5 cm (48cm)
painoa 6035g (3350g)
pipsa en muista.
Jaako nukkuu ihan ok, aamuyö menee mun kainalossa, olen niin väsyny siihen aikaan et olen nähny parhaaksi antaa sen siinä olla, syötän ja nostan ylemmäs päätyyn ja ite nukun vähän alempana. en ole väsyneenä jaksanu tai " uskaltanu2 kannella sängyn ja pinniksen väliä vaikka matkaa ei oo. ja Jaako ei kauaa aamu yöstäsiellä edes nuku, vaan hiplaa varpailla mun hiuksia niin nukku parhaiten aamut =)
voi johtua myös tuo aamulevottomuus tiheästi syönti kaudesta.
Marie73: kyselit isompia kastemekon kaavan ohjeita, yks vinkki minkä annan jos ei liian vaikealta kuulosta on että otat paidan kaavan, siinähän on hihat ja kaulus ja tarvittavat ja sitten vaan helma onko se sit ryppyä ja vai lähteekö suorana. olikohan nyt ihan liian vaikeesti ehotettu? kysy lisää jos haluat, mutta näin ompelen useimmat tyttöjeni mekot ilman moni mutkaisia kaavoja. saa käyttää mielikuvitusta ja hyvä tulee =)
mutta tälläistä tällä kertaa.
korasa ja Jaako
Meilläkin Usva kasvaa kovaa kyytiä. Tosin poikien painot kuulostaa valtaisilta. Meillä 3kk 5550g/62cm (3460g/52cm). Pitkiä ja hoikkia ollaan.
Lattialla viihdytään jo ihan kivasti. Pelkällä rintamaidolla mennään niin pitkään kuin mahdollista. Luulen että 5kk max. Neiti on valtaisan suloinen. Hymyilee usein hampaatonta hymyä. Toivottavasti hampaita ei tule ennen 10kk. En välitä yhtään tissin pureskelusta/hampaiden pesusta. Kättä lutkutetaan myös täällä raivoisasti. Tutti ei kelpaa.
Olen onnistunut täysimettämään alkuongelmien jälkeen. Työtä se vaatii. En uskalla tuntia pitempää olla pois lähettyviltä, ettei maito vaan lopu. Onneksi pian koittaa vapaampi aika. Imettäminen on minulle tosi tärkeää. Yöllä erityisen helppoa ;-)
Korasa mulla sama ongelma ku sulla enää 15 kg jäljellä. Onneksi paino tippuu hitaasti, mutta varmasti.
Meillä on lapsiluku täynnä (3: 2 poikaa ja tytär). Miehellä strilisaatio edessä tammikuussa. Asia oli jo sovittu ennen synnytystä, odotettiin vain meneekö tämä synnytys sectioon (pikku2 leikattu) ja mut striloidaan vai mies. Kuukautiset mulle viime kerralla tuli vuoden päästä synnytyksestä, joten mitään kiirettä ei ole.
Mukavaa syksynjatkoa kaikille. Kiva kuulla mitä teillekin kuuluu aina välillä
Viime yönä hyvin nukkunut Vompatti :-)
Moikka! Täällä edna ja " Aakku" 3,5kk. 3kk:n neuvolassa mitat 61cm ja 6250g (pojan alkumitat 48cm ja 2820g).
Mä en oikein osallistunu keväällä :( lueskelin vaan muiden kuulumisia, joten ei ihme jos en ole tuttu. Nyt tuntuu kivalta kirjottaakin. Ainakin nostan tätä pinoa :)
Täällä isä ja poika nukkuu vielä. Minä nousin aamupalalle, kun oli jo hirmuinen nälkä olevinaan. A pyysi kyllä maitoa ennen seiskaa ja ysin maissa viimeksi, mutta uni jatkuu! Useimmiten herätään jo 6.30 ja siinä syömisen ja vaipan jälkeen on ekat leikit. Illalla A simahtaa vaihtelevasti klo 19.30-23, mutta herää yleensä vain kerran tai kaksi yöllä. Mielestäni olen saanu viime aikoina nukkua ruhtinaallisesti.
A:n lempileikkiä on 2-3 kk:n välillä ollut lelukaaren tyyppien huiskiminen. Nyt se näyttää olevan vähän out, nyt leikitään piiloa peiton kanssa! Olen usein laittanut pojalle ohuen peiton, kun ollaan lattialla, meillä vähän viileä kämppä ainakin lattian rajasta. Nyt hän potkii peiton korviin ja nostelee sitä silmille ja kurkkii sieltä :)
nyt poika heräsi. katsottiin kun lunta sataa.
joku kirjoitti, että on hikoillut. minullakin viime aikoina kovin kuuma kun yöllä herään ja imetän. täysimetyksellä ollaan. toivoisin että onnistuis sinne puoleen vuoteen asti, jos neuvolantädin käyrät sallii.
oletteko käyneet töissä näyttämässä pienokaisianne? me käytiin aakun kanssa torstaina ja oli kivaa. poika oli neljässä sylissä, ihanan ihastuneita olivat työkamut. taisi a saada rokotteen äidin ammattia vastaan, heh..
kuulemisiin t:edna
Moikka vaan....
Nyt on pikkujouluristeily takana. Tulin kertoo, et tais ottaa äipällä enemmän voimille kuin Miskalla. Neljän maissa se söi tissiä ennen ku lähin ja sit oli kelvanu tuttipullosta vasta 02:00 yöllä ja menny äidinmaitoo mahtavat 160ml kerralla. Eli kyllä ne miun miehet hyvin pärjäs. Miula vaan meinas tissit räjähtää ja olo oli sen takii epämukava. Mutta muuten oli kiva rentoutuu ystävien seurassa.
Eilen siis palasin kotiin illalla. Sillon tissi kelpas ihan hyvin ja yöllä ja vielä aamu yöttö klo 6:30. Mut nyt sit ei oo koko päivänä oikein maistunu. Äsken kyllä sit tuttipullosta korvike meni nätisti alas. Tääkö siitä nyt sitten oli rangaistuksena, ettei tissi enää kelpaa. No poitsu on kyllä vähän nuhanen, et jospa se vaan ois sitä. Muutenki se on tänään nukkunu vaan kahet puolen tunnin unet päivällä ja valvonu 1,5-2h pätkiä. Pitää ilmeisesti viihyttää äipän kaverii joka on vieraana. ;o)
Jännityksellä tässä ootan ens viikon 4kk neuvolaa, et joko ruvetaan antaa kiinteitä. Niin ja jänskättää vähän miten tuon imetyksen kanssa käy. Nytkii tissejä pakottaa ihan kauheesti. KIVA!!! Onko muilla vastaavia kokemuksia, ettei tissi kelpais???
Nyt meen viihyttää vierasta....
Sonteri ja Miska16+vko
Olen päivittänyt nimimerkkini ;)
Meillä oltiin 3kk neuvolassa poika 6.6kg ja tyttö 5kg. Hieman ovat eri kaliiperia meidän murut.
Se siitä kirjoitusyrityksestä, poju heräsi vaatimaan ruokintaa, ettei vaan saa sisko kiinni kasvussa :)
Toivottavasti Sonterin Miskalle on jo tissi kelvannut. Itse oon pari kertaa epäillyt edellisenä päivänä nautittua vaffasti maustettua ruokaa, kun ei ole millään A suostunut syömään.Nämä on kyllä olleet lyhytaikasia probleemia. Viimeksi viikko sitten, puoli päivää meni kunnes iltapäivällä sitten tissi kelpas. Yöllä oli syöty normaalisti. Aamulla A tais hörpätä lyhyet imut ja sen jälkeen joka kerta muka alotti syömään nälkäsenä ja kunnon huutoa :( Olin syönyt ison annoksen inkivääri ym. maustettua kanaruokaa. Itselläkin oli vatsa tulessa sen jälkeen, ettei kovin fiksua, mutta hyvää..
Nyt sain pojan takas nukkumaan. Siitä tissin kelpaamattomuudesta tulee tosi helposti olo, että nytkö tämä loppuu koko imetys. Sitten mulla on muutaman kerran ollut kova patti, varmaankin tiehyttukos rinnassa, joten sitäkin alkaa pelätä, kun tissit pakkautuu. Niistä pateista oon selvinnyt lämpimällä suihkulla ja imettämällä eri asennoissa (sängyllä kyljellään vauva erisuuntaan kun itse jne), mutta eihän se auta jos vauvalle ei kelpaa. Oon ajatellu, että pumppaan sitten hätätapauksessa maitoa pois, ja koitan tarjota tissiä niin kauan kun kantti kestää. Korviketta ei olla vielä käytetty, joten vauvalla ei ole ollu vaihtoehtoja. Äidinmaitoa on annettu tuttipullosta kahteen otteeseen, kun on ollu mun äiti hoitamassa illan (max 5h oon ollu pois). Pidän imetystä tosi tärkeänä juttuna, mutta eihän sille mitään voi, jos se stoppaa.
Miten muuten teidän vanhemmat tai oma äiti on suhtautunu imetykseen? Mulla näkee nimimerkistä, koska muinoin mua on yritetty imettää. Se on katkennut lyhyeen, rintatulehdukseen melkein heti ja mua on sitten pulloruokittu. Pikkusiskon kanssa äiti on onnistunut hienosti vuoden ikäseksi asti. Mutta yllätyin, kun tuli eka tiehyttukos, oma yleensä kannustava äitini epäili heti, että nyt saattaa imetys loppua. Seitkytuvulla on kyllä ollut niin erilaiset ohjeet ja sairaalassakaan ei vauvalla vierihoitoa. Äitini kyllä sanoi, että jokainen päivä jonka onnistuu imettämään, on tosi hyvä juttu.
Eihän luovuteta helpolla?! Paukkuja kaikille
t:edna
Olipa ihana huomata pitkä upea pino pitkästä aikaa! HIENOA!
Meillä elämä Venlan kanssa sujuu aivan ihanasti. Edelleen tyttö on kovin tyytyväinen ja äidin päästää helpolla. Viime yönäkin heräsi ensimmäisen kerran klo 7.30 tai siis aamuhan se jo olikin. Kyllä oli ihanaa nukkua noin pitkä yö itsekin. Ei edes tuttia tarvinnut herätä välillä laittamaan. Yleensä yösyöttöjä on 2. Onneksi ei enää ihan 2-3 tunnin välein heräile. Täysimetyksellä ollaan ja maitoa tuntuu riittävän. Oikein suihkuaa aina aluksi, kun on kova paine päällä. Ja silloin tuntuu että maitoa on kaikki paikat täynnä, kun ei vauveli pysty niin nopeesti nielemään. Mutta tosi helppoa on imettäminen, on ruoka aina mukana.
Nyt V nukkuu ulkona vaunuissa. Onkin vähän miettimistä mitä näillä pikku pakkasilla tai nollakeleillä päälle laittaa.
Me ollaan tosi paljon heti alusta alkaen liikuttu ja oltu liikenteessä. Jos jonkinnäkösiä juhlia on osunut tähän syksyyn ja muutenkin on ollut kiva olla kaupungilla ym. kun tytön kanssa on helppo ollut liikkua.
Sen verran oon ollut pois kotoa tytsän luota mitä jumpassa oon käynyt pari kertaa viikossa, mutta silloin ei vielä maitoa oo tarvinnut isän antaa. Mt sit oon muutaman kerran ollut pitempään shoppailemassa ja kerran yhdellä keikalla. Hyvin iskä on sillon " pumpattua" äidinmaitoa saanut syötettyä. Ja nyt sitten onkin enemmän menoja tulossa, kun alkaa tämä pikkujoulukausi. Ja vähän oon myös miettinyt jos omaksi iloksi menis pari sunnuntaita jo töitä tekemään.
Kuukautusista en oikein tiedä, kun tuossa kuukausi sitten mulla oli tosi pitkään (yli 3 vkoa) vuotoa ja menkkakipuja, mutta lääkäri oli sitä mieltä että olis vielä jälkivuotoa, vaikka synnytyksen jälkeen sitä ei kestänyt kun pari kolme viikkoa. Että en sitte tiedä, mutta onnkes loppu. alko jo pännimään ainainen vuoto.
Ehkäisystä oli puhe. No meillä ei oo vielä tarvetta ollut sillä seksielämä ei oo synnytyksen jälkeen vielä alkanut!!! Ei vaan oikein oo kummallakaan ollut sellaista fiilistä, eikä olla sitten ihan vaan pakolla viittitty. Onkos muita hitaita?
Jeps, mut koitetaan nyt pitää linjat kuumina!
Hyviä vointeja kaikille!
beebebeebe
hiljasta on heinäkuisten osalta.
Oon melkis joka päivä käyny kurkkii näkyskö ketään, mut ei sitten viitti ittekseen kirjoitella.
Meillä menee mukavasti ja parin viikon päästä olis taas 4kk neuvola ja lääkäri. Miska lutkuttaa nyrkkejänsä ihan olan takaa ja välillä on sormet niin syvällä, et tuppaa ihan yökkäämään. Mutta sinne ne vaan taas menee... ;o) Meillä kanssa lapsentahtisesti edelleen täysimetetään ja tyytyväiseltä tuo kaveri on vaikuttanut ja yöt nukkuu edelleen todella hyvin 1-2 syöntiä vaan. Eka pätkä monesti sen 5-7h.
Meilläkään ei tuo kääntyminen kiinnosta kun ei sitä masullaan oikein viihdytä. Esineisiin kyllä tartutaan kun nenän eteen laitetaan. Ja suuhunhan ne sitten menee. Ja jumppamatolla jonkin aikaa aina jaksaa leikkiä. Tosin äitin ja isän naama vääntelyt ja ääntelyt on paljon mukavampaa katsottavaa ja kuunneltavaa.
Meillä Miska on nuo pitkät mummolareissut (450km) yleensä aina vaan nukkunut, mitä nyt välillä ruokatauko ja silleen. Muutenkin pieni mies nukkuu edelleen suurimman osan päivästä. Tunnin ehkä jaksaa olla hereillä ja sit taas pari tuntii unta palloon. Mites muut nukkuu???
Ootan tässä jännityksellä kun viikon päästä olisin lähdössä pikkujouluristeilylle ja pitäs vuorokausi olla poissa. Luotan kyllä, että pojat pärjää miehissä, mut mitenkähän sitä ite... Vaikka se tuttipullosta syönti on vähän nihkeetä ollut, mut uskon kyllä et kun nälkä on niin kyllä se siitä. Ja meillähän isä on jo alusta alkaen ollut erittäin aktiivisesti mukana tässä lapsenhoidossa. Oon kyllä jo itteeni siedättänyt kun monena iltana/päivänä oon ollut jo useemman tunnin poissa luennoilla. Mites teillä muilla.... Onko isät miten lastenhoidossa mukana? Ootteko miten ollu poissa itse pienen luota?? Miltäs se on tuntunut?
Miula alko kuukautiset kun Miska tuli 3kk. Mites muilla onko hormonitoiminta jo alkanut käynnistyä? Vai oonko mie jotenki aikanen lintu... Myö on päätetty jatkaa ilman ehkäsyy ja seuraava saa tulla heti kun on tullakseen. Outoo oli kyllä vuoden tauon jälkeen taas pelautuu siteitten ja tampoonien kanssa. ;o)
Nyt taidan painua telkkarin ääreen....
Sonteri ja Miska 14+vko