Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Missä vaiheessa olet antanut vauvan rueta opettelemaan itse syömään?

24.01.2007 |

Meillä vauva 7,5kk, noissa oppaissa lukee, että kannattaa antaa mahdollisimman aikaisin itse kokeilla syödä.

Milloin olette antaneet lusikan vauvalle ja antaneet kokeilla itse syödä? Miten nopeasti vauva oppi syömään?

Tytteli-83

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasta iästä,milloin tälläinen pitäisi ehdottamasti tehdä ja itseasiassa jossain kohtiin viittaan kintaalle näille ohjeille ja mieluummin seuraan mitä vauvani haluaa.

Poika alkoi maistelemaan kiinteitä 4kk-> ja on nyt 6kk ja muutaman kerran on itse ottanut lusikan varresta kiinni ja ohjannut lusikan suuhunsa,olen antanut hepun näin osallistua pikkuhiljaa puuhaan itsekkin mutta ihan omaa lusikkaa hälle ei voi vielä antaa,se menee sitten kurkkuun asti :)

Maissinaksuja osaa jo hienosti syödä ihan itse.Tormakkaana niitä mutusteleekin.

Voithan kokeilla joko sinun lapsesi olisi kiinnostunut omasta lusikasta.

Oumai ja Iivo 6kk

Vierailija
2/7 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähinnä vaan järsii sitä lusikkaa, kun ikenet kutiaa. Maissunaksuja meidänkin pimu on syönyt jo 4,5kk lähtien.

Mietin, että ostan kohta semmoisen syömisessun ja otan matot pois lattialta. Sit saa neiti opetella itse syömään. Muistan vaan, että oma veljeni (joo, meillä on 20 vuoden ikäero) söi hienosti jo 1 vuoden ikäisenä. Toisaalta kyllähän lapset on erilaisia.

Lähinnä mietin sitä, että kannattaako jo nyt antaa yrittää syödä itse, oppiiko siten helpommin (minä vain kauhistelen sitä sotkua mikä tulee.... =)), vai odotanko vielä myöhemmäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en varmaan anna ennen 1-vuotissynttäreitä " vakavasti ottaen" itse syödä.. yksilöitähän nuo juu ovat, mutta meillä tuon ykkösenkin kanssa on välillä sellaista sotkemista että, ja ikää hänellä kuitenkin on pian 2v. Tietysti jos kiinnostusta löytyy niin sitten lapsen mukaan, mutta eipä tuo esikkokaan kovin tosissaan halunnut harjoitella ennen kuin 1-1,5 vuotiaana.

Esikoisen annoin kyllä lällätä ja sotkea (mielin määrin?) enkä sotkua pelännyt, mutta nyt ärsyttää turhat siivoilut.. ajattelin aina ennen kun sain omia lapsia että miksi vanhemmat eivät anna lapsen itse opetella syömään, tietysti siitä syntyy sotkua, mutta saahan ne siivottua. Nyt ymmärrän paremmin kuin hyvin ne turhautuneet hymähdykset jotka tulivat vanhempien suusta jokaisen lattialle läsähtäneen lusikkalastillisen jälkeen :D

Helmi :)

Vierailija
4/7 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli meillä neitokainen reilut 5 kk ja tuntuu olevan tosi kiinnostunut laittamaan kätensä aina lusikan varteen ja ohjailee sitä suuhunsa kun syödään....

Jään odottelemaan jos tähän tulee vielä enemmän vastauksia...

Vierailija
5/7 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tyttö (11kk) ei ole osoittanut mitään kiinnostusta lusikoimiseen eikä kyllä hirveesti ruokaankaan. Annan kyllä aina kokeilla jos kiinnostaa sillä hetkellä. Toisaalta kaikki noi ruoka-asiat on meillä mennyt vähän hitaasti. Ei oikein vieläkään pureskele ja syö siis vielä 5-6kk soseita ;)

Toisethan on hirveitä ruoan perään ja haluaakin opetella heti, eli kannattaa seurata oman vauvan tahtia.

Vierailija
6/7 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tytteli-83:

Meillä vauva 7,5kk, noissa oppaissa lukee, että kannattaa antaa mahdollisimman aikaisin itse kokeilla syödä.

Milloin olette antaneet lusikan vauvalle ja antaneet kokeilla itse syödä? Miten nopeasti vauva oppi syömään?

Tytteli-83

Taitaa tarkoittaa ensin sormiruokaa, sitten vasta lusikka. Esikoinen söi itse 1v3kk ikäisenä, annoin lusikan 1v2kk.. Mutta sormiruokaa kannattaa tarjota, tietty lapsen iän mukaan..

Vierailija
7/7 |
24.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esikoinen söi itse reilun vuoden ikäisenä. Annettiin aika aikaisessa vaiheessa itse syödä esim. porkkanapaloja ja noita maissinaksuja, siitä sitten into lusikallakin laittaa evästä omaan suuhunsa kasvoi... eikä meillä sotkua pelätty! Sotkee aikansa, mut kyl sitä sotkua tulee, vaikka missä iässä vaan aloittaisi...

--Mirpa--