Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkälaiset määrät teille on määrätty puregeonia IVF varten?

23.10.2007 |

Apteekissa ihmettelivät että kun mulle oli määrätty niin paljon ja et nämähän on tosi kalliit, tuumasin et hinnalla ei oo väliä ne lääkkeet otetaan.

Mulla siis Ix300IUI ja IIx900IUI, ihmetteli tuota kun on kaksi kertaa tuo tuo 900. Joutuu ne tilata kun ei varstossa ole, mutta käski varmistaa et onko laitettu oikein. Käskin sit tilata aluksi vain yhden sitä 900 ja toisen sitten myöhemmin, kunhan ensin soitan OYS, mutta kyllähän se annostus tuollainen voi olla, tuskinpa mitään virhettä ovat tehneet. Hain vielä sellaisesta apteekista joka on melko pieni ja pienessä kylässä joten eivät varmaan noita ole edes paljon myyneet.

Mutta minkälainen annostus teillä muilla?

Kommentit (10)

Vierailija
1/10 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heip -hanna-!

Mulla on juuri piikitykset menossa kohti ekaa IVF:ää. Mulle määrättiin 2*900 IUI ja utrausten perusteella niistä kuluu yhteensä 1550 IUI. Kuluvaa määräähän ei voi etukäteen tietää tarkalleen, koska vasta ultrissa näkee miten lääke kuhunkin vaikuttaa. Toiset siis tarvitsee sitä enemmän kuin toiset.

Itse ostin aineet sitä mukaa kun tarvitsin eli ihan viisaalta kuulostaa, ettet heti kaikkea ostanutkaan.

Tsemppiä IVF-hoitoon ja plussapuhuria sinnepäin!

SanniAnniina

Vierailija
2/10 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinuna en olisi kyllä ottanut kaikkia kerralla vaan ottanut ensin vaikka sen 900IU ja tilannut lisää sitä mukaa kun tarvii. Vasta hoitojen edetessähän sen näkee millainen vaste elimistöllä on lääkkeeseen ja jos vaste onkin hyvä saattaa kallista lääkettä jäädä isot määrät käyttämättömänä nurkkiin pyörimään jos ne on ottanut könttänä. Yksi 900IU ampullihan maksaa jo 300e joten mulla ei ainakaan olisi ollut varaa ostella " varalta" kauheaa määrää noin kalliita lääkkeitä.

Itselleni oli määrätty vain 2x600IU ja sekin oli liikaa, 1x600 ja 1x300 olisivat riittäneet minun tarpeisiini (harva taitaa kumminkaan selvitä noin vähällä). Meidänkin apteekkiin piti nämä lääkkeet myös aina erikseen tilata, mutta hyvin onnistui vaikken kaikkia könttänä ottanut vaan aina tarpeen mukaan tilasin lisää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/10 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sorry, luin vissiin huonosti, noinhan olit näköjään tehnytkin että otit 900IU ensin. Hyvä niin.

Vierailija
4/10 |
24.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu tein niin etten ottanut kaikkea kerralla. Soitin IVF-hoitajalle ja kyselin niin sanoi et harva pärjää pienellä annoksella. Eli mulla on siis vielä se yksi 900 ottamatta, sanoi et voi sit lääkärin kanssa neuvotela kun ultrissa käy et jos tuo 900 on liikaa niin voi kirjoittaa reseptin pienemmälle määrälle.

Olisin ottanut kaikki kerralla, mut onneksi apteekintäti huomautti et tuntuu vähän suurelta noi määrät ja tosiaan kun ei voi säästää sit myöhempään käyttöön niin hukkaanhan se menee. Jännä etteivät sairaalalla yhtään neuvoneet ettei kannata kaikkea ostaa kerralla, ilmeisesti heitä ei kiinnosta vaikka me jouduttaiskin heittää kalliit lääkkeet roskiin. Ja kun ensikertalaisena en yhtään tiedä et mitä määriä menee.

Vierailija
5/10 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta säilyyhän ne avaamattomat paketit jääkaapissa siihen pakettiin merkittyyn pvm:n saakka.

Minulle nimittäin määrättiin 4 x 900 IU ampullia Puregonia ensimmäiseen hoitoon ja tietysti ostin ne kaikki, koska niin oli reseptiin kirjoitettu. Kaksi pakettia minulla meni ensimmäiseen hoitoon ja loput kaksi pakettia käytin tässä toisessa hoidossa.

Vierailija
6/10 |
25.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain tänään piikit, mulle oli puregon tilattu valmiiksi. Sanoin kun menin apteekkiin niitä " tilaamaan" et tarvin sitsen kynä ja neulat kun en yhtään tiennyt mitä pakkauksessa tulee mukana. Apteekintäti sanoi et siellä on kaikki.

No minäpä sitten uskoin häntä kun eka kertaa noita lääkkeitä käytän enkä tosiaan yhtään tiennyt tai no luulin et molemmat neulaja kynä pitää ostaa erikseen. No neulathan siellä tietenkin on mutta eihän se kynä tietenkään kuulu noihin pakkuksiin.

Pitääkö hakea apteekista vai saako tilattua esim jostain verkkoapteekista?

Täytyy varmaan huomenna soittaa et tilata se äkkiä kun keskiviikkona tarvin sitä.

Vierailija
7/10 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en muista mitä mulla on ollut kokonaismäärät, mutta päiväannos on kai ollut 225. Mulla on se päiväannos ollut iso, jostain syystä oma vaste on pieni. Sen verran kannattaa kyllä taktikoida, että ei jää kovin isoja paketteja puoliksi käytettyinä eli reseptiin voi pyytää tarvittaessa pienempiäkin paketteja. Apteekissahan antavat kai juuri sen mukaan mitä reseptiin on kirjoitettu.

Vierailija
8/10 |
27.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

kun sain nyt ekaa kertaa Puregon-reseptin. Annos on alkuun 200 IU/päivä, ja kokonaismääräksi on määrätty ekassa reseptissä vain yksi 600 IU:n ampulli. Sinänsä vähän hassua, koska mun pitäis piikitellä alkuun neljä päivää ennen ultraa... Täytyykin kysellä klinikalta, pitäiskö reseptin määrän olla suurempi.

Minä sain kynän klinikalta, joten en tiedä saako sitä muualta, mulla ei siis ole tuota lääkettä aiemmin ollut.

Vierailija
9/10 |
28.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkö Hanna sinäkin ollut hoidossa Oysissa? Sieltä saa sen kynän ekassa ultrassa mukaansa, eli ei tarvi mistään ostaa.

Mulle oli tähän hoitoon määrätty yksi 600 IU ja yksi 900 IU ampulli. Kaikki menivät viimeistä pisaraa myöten. Ekasta ultrasta toiseen annostus oli 200 IU päivässä ja sen jälkeen 150 IU.

Vierailija
10/10 |
29.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

...aikaisimmissa hoidoissa on aloitettu muistaakseni 250 - 300IU, mutta nyt aloitetaan lääkärin mukaan tarpeeksi isolla annoksella, niin ei tarvitse pitkittää pistoshoitoa?!?

Ultra ja sumujen aloitus 30.10. eli huomenna. Vähän jänskättää!

Tsemppiä kaikille!

T-04