Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Lisätienestit hoitovapaalle?

Vierailija
23.10.2007 |

Mitä työtä olet tehnyt lisätienestinä hoitovapaalla? Onko kannattanut? Paljonko jäi verojen jälkeen käteen? Meneekö veroja enemmän (lisäprosentin mukaan) jos on hoitovapaalla vakituisesta työstä? Kuinka paljon saa kuukaudessa tienata että vaikuttaa hoitolisän suuruuteen?

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse teen työkeikkoja silloin tällöin. Ei vaikuta hoitolisään sillä miehellä pienet tulot, täydet lisät saamme.

Keikkaa kannattaa tehdä, saan palkkaa 35e/tunti. Veroa menee sama kuin kotihoidontuesta sillä hain uudet verokortit. Arvoin vain paljonko tienaan keikkahommilla.

Vierailija
2/3 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä olen toiminut freelancetoimittajana hoitovapaan aikana.

Eli tilauksesta ja itse ideoiden olen tehnyt lehtijuttuja jo äitiysloman lopulla sekä myös koko hoitovapaan ajan. Ja onhan se kannattanut. Minulla verot menee freelancekortin mukaan, joten prossa on aina sama kaikille duuneille. Siksi en osaa sanoa vaikuttaako juuri hoitovapaa mitenkään prosentteihin.

Itselleni on jäänyt käteen ihan kivasti kun prosentti on vaan 14. Mutta hoitolisähän pienenee ihan heti jos on ylimääräistä tuloa, me emme ole saaneet sitä ollenkaan. Kelalta (tai kelan sivuilta) kandee lukea, sielä se on ihan ymmärrettävästi selitetty.

Voin suositella työntekoa hoitovapaalla. Ainakin minä olen nauttinut tästä tilanteesta kun saan olla vielä poikien kanssa kotona (pojat 3v ja 8kk) mutta samalla tienaan vähän eikä tartte kituuttaa sillä hoitorahalla. Toki tämä vaatii organisointia ja miehen tukea, mutta hyvin toimii meillä ja kaikki ovat tyytyväisiä :o)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/3 |
23.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

vai voisiko kuka tahansa kynäniekka kokeilla onneaan freelance-toimittajana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi neljä