Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

" Väärän" aineen opettajaksi?

Vierailija
22.10.2007 |

Onko ihan hyödytöntä ja turhaa hakea muutaman kuukauden sijaisuuteen " väärään" oppiaineeseen? Jos olen vaikka biologian+maantiedon opettaja, mutta aineen omia töitä ei tahdo löytyä, niin voinko tulla palkatuksi vaikka historian opettajaksi (sijaisuus, virkaahan en voi saada)? Ja millä todennäköisyydellä tulisin palkatuksi? Saanko pätevän opettajan palkan?

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulet palkatuksi, jos olet pätevin hakija. Saat pätevän opettajan palkan, koska sinulla on pätevyys aineenopettajaksi, vaikka ei siihen aineeseen olekaan.

Vierailija
2/4 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

ainakin tuon opiskelemansa oppiaineen ohella (usein valtaosa tunneista toki omassa aineessa).

Itse opetan oman oppiaineeni (johon olen siis pätevä opettajaksi) lisäksi historiaa, josta olen opiskellut vain perusopinnot. Ja tiedot ja taidot riittävät mainiosti ¿ ainakin yläastetasolla. Eli go for it, parempi palkata pedagogisesti osaava toisen aineen ope kuin nuorten kehitystä tuntematon tietyn alan asiantuntija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tästä saankin hyvän " tekosyyn" opiskella avoimessa itselleni vaikka nuo historian perusopinnot.

Kun virkaa ei ole, niin nyt olisi hyvä väli hakeutua vaikka vähäksi aikaa myös muuhun aineeseen.

Vierailija
4/4 |
22.10.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja pitäisi varmaan samaan syssyyn opiskella se yhteiskuntaoppikin. Ei taida pelkkä historia riittää pätevyyteen?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän